Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
335i skubani na volnobeh
Ahoj, auto mi skube na volnobeh a to celkem dost. Jedna se o 10/07 n54b30a, najeto 79tis km. Dela mi to presne to co je zde na videu.
http://youtu.be/PQhq7fSddKQ
Motor kazdych nekolik vterin zakopne. Kdyz nastartuju, po chvili volnobeh je na cca 600ot., parkrat zakopne a volnobeh se zvysi na cca 750ot a tak uz zustane. Je to celkem neprijemne trhani. Jinak auto jezdi naprosto v poradku. Mel jsem vypadky zapalovani na 5. valci, vymene svicky a vypadky jiz nejsou - svicky byly z vyroby. Mate nekdo zkusenost?
Na diag jedu bohuzel az v utery.
http://youtu.be/PQhq7fSddKQ
Motor kazdych nekolik vterin zakopne. Kdyz nastartuju, po chvili volnobeh je na cca 600ot., parkrat zakopne a volnobeh se zvysi na cca 750ot a tak uz zustane. Je to celkem neprijemne trhani. Jinak auto jezdi naprosto v poradku. Mel jsem vypadky zapalovani na 5. valci, vymene svicky a vypadky jiz nejsou - svicky byly z vyroby. Mate nekdo zkusenost?
Na diag jedu bohuzel az v utery.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Nějaké zkušenosti, moje i druhých, najdeš zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 99&start=0 . Je to sice o motorech N53, ale ty máš u N54 ještě turbo navíc, které by na volnoběh nemělo mít vliv. Je to stejný rok 2007, takže předpokládám problém ve vysokotlakém čerpadle (HDFP/HPFP = Hoch Druck Fuel Pumpe/High Pressure Fuel Pump) nebo ve vstřikovačích, oboje kdysi měnili při svolávací akci. Zeptej se na to, ale čas už asi vypršel.VRsix píše:Mate nekdo zkusenost? Na diag jedu bohuzel az v utery.
Já měl určitě vadné HPFP a některé vstřikovače po výměně nebyly nakódované - zapsány jejich korekční hodnoty. Ať se při diagnostice na tyto díly zaměří, tj. vysoký a nízký tlak na railu, průběh tlaku a napětí při otevření vstřikovačů. Dále požaduj ten protokol z diagnostiky a požaduj vysvětlení, co to znamená. Není to jejich interní dokument - platíš to Ty. Potom ten protokol oscenuj a dej sem na fórum, my se Ti k tomu vymňouknem.

Řídící jednotka klima žádá řídící jednotku motoru o povolení chodu klimatizace a pokud jsou splněny podmínky, ŘJ motoru chod klima povolí. Jinými slovy ŘJ motoru je o chodu klima informována a lehce zvýší výkon motoru (dávkování paliva) na volnoběh, jinak by otáčky motoru na volnoběh při chodu klima poklesly. To je další důvod zaměřit se na palivovou soustavu, protože při vyšších otáčkách to "už nezakopává".
Ahoj, diky moc, ja uz se bal ze mi nikdo neodpovi! Taky si myslim, ze to je neco s palivem. Dnes jsem byl v bmw a zjistil jsem, ze byly 4 vstriky meneny v zaruce v roce 2012, tesne pred koncem. Takze bych vsazel na ty zbyle dva a hpfp, pac mi to za studena obcas toci cca 2-3 vteriny. Ukazujou tyto vstriky napr nejake korekce nebo jdou vyndat a dat nekam na test? Protoze auto na tech 4 novych najelo jen 30tis km, tak mi prijde zbytecny menit vsechny, nejsou zrovna levny. Na tech zbylych dvou teda 79tis, coz je proste malo na to aby to takhle zlobilo. Vzdyt to je horsi jak diesel 
S tou klimou je to zvlastni, bude to tak jak rikas, s tim rozdilem, ze bez ni to zakopava i uz v tech zvysenych otackach (cca 700) a s ni to ma taky 700 ale bez zakopavani. Spis jak kdyby se zmenil nejaky predstih, nebo nevim

S tou klimou je to zvlastni, bude to tak jak rikas, s tim rozdilem, ze bez ni to zakopava i uz v tech zvysenych otackach (cca 700) a s ni to ma taky 700 ale bez zakopavani. Spis jak kdyby se zmenil nejaky predstih, nebo nevim

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
V podstatě je to diesel včetně EGRu, jen to jezdí na benzín a vstřikovací tlaky jsou poněkud menší. Místo DPF to má NOx senzor, o který je třeba pečovat podobně a Ty máš i to turbo. Vstřikovače se dají vyndat a také zapsat jejich statické koreční hodnoty. Jestli se někde dají zobrazit aktuální korekční hodnoty si teď nevzpomínám.
https://www.youtube.com/watch?v=0L22_LCdcRM
https://www.youtube.com/watch?v=uTYWisWQlPY
https://www.youtube.com/watch?v=Zb4CdXq-8RE
Otestovat tyto vstřikovače nebo opravit HPFP asi umí jen tato firma http://www.turbo-tec.eu/cz/vstrikovace/ , ale já mám Brno trochu z ruky. Současně jde o rentabilitu testu + opravy, protože vždycky se něco najde a nový stojí okolo 175 doláčů.
Předstih si řídí ŘJ motoru, podle signálů čidel vaček (sací a výfuk) + solenoidové ventily, ale o tom jsem psal zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=30 .
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... /pic05.jpg
V tom BMW jsi si jen povídal o servisní historii, kdy Ti nic písemně nechtěli ukázat, nebo máš i ten výpis z diagnostiky?
https://www.youtube.com/watch?v=0L22_LCdcRM
https://www.youtube.com/watch?v=uTYWisWQlPY
https://www.youtube.com/watch?v=Zb4CdXq-8RE
Otestovat tyto vstřikovače nebo opravit HPFP asi umí jen tato firma http://www.turbo-tec.eu/cz/vstrikovace/ , ale já mám Brno trochu z ruky. Současně jde o rentabilitu testu + opravy, protože vždycky se něco najde a nový stojí okolo 175 doláčů.
Předstih si řídí ŘJ motoru, podle signálů čidel vaček (sací a výfuk) + solenoidové ventily, ale o tom jsem psal zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=30 .
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... /pic05.jpg
V tom BMW jsi si jen povídal o servisní historii, kdy Ti nic písemně nechtěli ukázat, nebo máš i ten výpis z diagnostiky?
Pridal jsem se tam na FB.
JB4 nemam, mam klasicky chiptuning. Svicky jsem menil, byly jeste origo a vypadali naprosto ok. Zjistil jsem, ze v roce 2012 byly meneny 4 vstriky v ramci zaruky, takze dva jsou puvodni. HPFP je uz podle me slabsi. Funguje to v poradku, ale za studena 1 k 3 to dyl startuje.
JB4 nemam, mam klasicky chiptuning. Svicky jsem menil, byly jeste origo a vypadali naprosto ok. Zjistil jsem, ze v roce 2012 byly meneny 4 vstriky v ramci zaruky, takze dva jsou puvodni. HPFP je uz podle me slabsi. Funguje to v poradku, ale za studena 1 k 3 to dyl startuje.
Bez logu ti můžou v servisu vyměnit půlku motoru
Kluci mi to už jednou odmítli, ale prostě možnost dělat logy je u N54 základ. Pozná se z toho mraky věcí.
Typické problémy jsou cívky svíčky vstřiky (že byly vyměněné, neznamená, že byly vyměněné správně.. Staré vstřiky (index do 10ti) prostě byly a jsou problematické.).HPFP.. Těžko říct. Spíš ne.
Taky je často problém zadělané sání od karbonu.

Typické problémy jsou cívky svíčky vstřiky (že byly vyměněné, neznamená, že byly vyměněné správně.. Staré vstřiky (index do 10ti) prostě byly a jsou problematické.).HPFP.. Těžko říct. Spíš ne.
Taky je často problém zadělané sání od karbonu.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Ááha, takže ty první dva vstřikovače s indexy -01 a -09 jsou ty ještě poruchové nebo nejisté a ten poslední s indexem -11 je OK, novější nebo už lepší verze.
http://svaistiklis.lt/101-1202-thickbox ... stukai.jpg
https://04.img.avito.st/640x480/996843904.jpg
http://i.ebayimg.com/00/s/MTE5NVgxNjAw/ ... g1/$_1.JPG
Jsou to náhodně nalezené obrázky, nikoliv z mého auta.
Já totiž taky pátral po servisní historii auta. V BMW u Bychla, kde bylo auto servisováno předchozím majitelem se o tom se mnou odmítli po telefonu bavit. To sice chápu, ale pravděpodobně právě zde (kde jinde?) došlo k výměně těch dvou vstřikovačů, které ovšem nebyly do DME zapsány, a proto dávkovaly jinak, než měly a to mohlo být příčinou vyhoření katů. Na tento rozdíl přišel technik v BMW Dycom v Karlových Varech a provedl zápis správných statických korekčních hodnot z toho matrix kódu (=rozsypaný čaj) tj. hodnot 585217 nebo 580238 viz obrázky výše. Po této korekci se přestaly objevovat závady v bohatosti směsi na lambdách. Ale do servisní historie se údajně nedostali.
Baziliškové v německém BMW se do pražské servisní historie dostali a po určitých vytáčkách prozradili, že byly vyměněny 2+2 vstřikovače, ale které? Takže když porovnám indexy všech vstřikovačů, mám i bez BMW jistou šanci odhalit, které jsou ty zbývající dva původní. Díky za objasnění.
http://svaistiklis.lt/101-1202-thickbox ... stukai.jpg
https://04.img.avito.st/640x480/996843904.jpg
http://i.ebayimg.com/00/s/MTE5NVgxNjAw/ ... g1/$_1.JPG
Jsou to náhodně nalezené obrázky, nikoliv z mého auta.
Já totiž taky pátral po servisní historii auta. V BMW u Bychla, kde bylo auto servisováno předchozím majitelem se o tom se mnou odmítli po telefonu bavit. To sice chápu, ale pravděpodobně právě zde (kde jinde?) došlo k výměně těch dvou vstřikovačů, které ovšem nebyly do DME zapsány, a proto dávkovaly jinak, než měly a to mohlo být příčinou vyhoření katů. Na tento rozdíl přišel technik v BMW Dycom v Karlových Varech a provedl zápis správných statických korekčních hodnot z toho matrix kódu (=rozsypaný čaj) tj. hodnot 585217 nebo 580238 viz obrázky výše. Po této korekci se přestaly objevovat závady v bohatosti směsi na lambdách. Ale do servisní historie se údajně nedostali.
Baziliškové v německém BMW se do pražské servisní historie dostali a po určitých vytáčkách prozradili, že byly vyměněny 2+2 vstřikovače, ale které? Takže když porovnám indexy všech vstřikovačů, mám i bez BMW jistou šanci odhalit, které jsou ty zbývající dva původní. Díky za objasnění.
