Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E91 325d, rady k nakupu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
mil4n3k
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 07.04.2009 00:00

#1 Příspěvek od mil4n3k »

Ahoj,
chystám se pořídit si první BMW, proto bych se s vámi chtěl poradit a zjistit co si myslíte o motoru a výbavě vzledem k ceně konkrétního vozu.

Vůz je po 2. majiteli, udržovaný a servisovaný podle předepsaných intervalů, po dobu jeho vlastnicví (4 roky) se měnily pouze spotřební věci. Důvodem prodeje je přechod na 5er.

Jedná se o E91 s motorem M57D30U2 - 3,00l (145kW).

Konkrétně mě u tohoto modelu zajímají vaše zkušenosti s motorem:

- zaznamenal jsem informaci, že 4-válcové motory vyráběné v těchto letech měly problém s kvalitou rozvodového systému a v důsledku toho docházelo k praskání rozvodového řetězu
- nikde jsem nenašel konkrétní odpověď, zda se tento problém týká i 6 válcové verze
- popřípadě nějaké další známe problémy

Přesné typové označení vozidla: E91 325d (145kW)
Rok výroby: 2008
Počet najetých kilometrů : 240.000 km
Cena: 260.000 Kč
Typ převodovky: manuální
Barva: Sparkling Graphite Metallic
Popis výbavy:

Code Standard Equipment
--------------------------------------
S2CYA BMW LA wheel, spider spoke 158
S321A Exterior parts in vehicle color
S520A Fog lights
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S851A Language version German

Code Optional Equipment
--------------------------------------
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S1CBA CO2 package
S1CDA Brake Energy Regeneration
S249A Multifunction f steering wheel
S2PAA Lug bolt retainer
S386A Roof railing
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automatic-dip
S481A Sports seat
S493A Storage compartment package
S494A Seat heating driver/passenger
S4ADA Interior trim strips, alu, brushed, fine
S4AEA Armrest front, retractable
S502A Headlight cleaning system
S507A Park Distance Control (PDC), rear
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S544A Cruise control with brake function
S563A Light package
S663A Radio BMW Professional
S6FLA USB/Audio interface
S710A M leather steering wheel
P7RPA Advantage package
S818A Battery master switch
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S8SPA Control unit COP

Díky za váš čas.
Milan
PeqpeK
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 18.07.2013 00:00
Bydliště: Bratislava

#2 Příspěvek od PeqpeK »

cena velmi zalezi od stavu auta...
ak si budes chciet preverit stav este predtym ako ho kupis, pozri link v mojom podpise ;)
mil4n3k
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 07.04.2009 00:00

#3 Příspěvek od mil4n3k »

díky za nabídku, sz
Malina217
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 07.08.2014 00:00

#4 Příspěvek od Malina217 »

Zdravím,
stejné auto, stejný rok i nájezd, jen s lepší výbavou jsem kupoval letos v lednu s poškozeným motorem - přetrženým řetězem, což je dost známá závada i u šestiválců. Přibližně už rok před koupí jsem pravidelně sledoval nabídky hlavně z německa, včetně poškozených aut a přetržený řetěz není vyjímkou ani u nájezdu kolem 150tis km. Pokud má auto přes 200, nebo na dostřel 250 a ještě nikdo nedělal řetěz, tak se klidně vsadím, že co nevidět se ozve rána a pokud se to nepotká v nějaký velký rychlosti, tak jsi v tom minimálně za padesát.. Preventivně vyměnit včetně všech kladek vyjde na cca rozumných 22.. Proto bych možná zatlačil na cenu auta, pokud to nemá komplet vyplněnou servisku a víš, že tě čeká takováhle investice..

Já mám bohužel auto s mkovým podvozkem, což bych už podruhé neudělal.. Na krásné silnici to nemá konkurenci, ale těch v čechách je stále méně a v kombinaci s runflat gumama je to fakt o ničem. S výkonem jsem docela spokojený, ale je znát, že tomu chybí ta větší dynamika a výbušnost 330d, která má mj. větší turbo, jiný motormanagement a ventily naplněné sodíkem.. Je to spíše pohodověji naladěné, takže brzy přijde chip..

Momentálně dodělávám "Holländer Paket" s el. vyklápěcím tažným Westfalia, ale netušil jsem, že sehnat nějaké díly je tak obrovský problém..

Celkově jsem s autem spokojený, zvuk motoru, chování podvozku (na dobrch cestách), sportovní sedačky, pozice za volantem, jízdní dynamika.. Díky tomu člověk odpustí spoustu věcí - měřím 193cm, tak se mi trošku hůře nastupuje, skoro žádné odkládací místa (naštěstí si předchozí majitel připlatil za držáky nápojů, jinak by to byla fakt tragédie), celkově málo místa všude, vše stojí nesmysl.. Ale nelituju, BMW opravdu dělá radost z jízdy
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od xyron »

Malina27: sundej runflaty a na mpaketovym podvozku si budes i v CR libovat... osobně mám jízdu s RFT za masochismus.... nechápu...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od matiz »

sto lidi, sto chuti. Mam runflaty, jeste k tomu na 19" a oproti 17 ne runflatum to zadna tragedie neni. Po normalnich cestach. Bohuzel jizda po D1 uz tragedie je a to hodne velka.
Martyn
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: ned 12.10.2003 00:00
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Martyn »

matiz píše:sto lidi, sto chuti. Mam runflaty, jeste k tomu na 19" a oproti 17 ne runflatum to zadna tragedie neni. Po normalnich cestach. Bohuzel jizda po D1 uz tragedie je a to hodne velka.
Co?:D vzdyt se na tom neda jezdit.. 19 rft na paketovym podvozku jsem zkousel jednou a malem mi vypadaly plomby:o) ted mam 17rft a je to taky peklo.. 19ky ne-rft je uplna pohoda proti tomu..
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od xyron »

Presne... :wink:
mil4n3k
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 07.04.2009 00:00

#9 Příspěvek od mil4n3k »

Malina217 píše:Zdravím,
stejné auto, stejný rok i nájezd, jen s lepší výbavou jsem kupoval letos v lednu s poškozeným motorem - přetrženým řetězem, což je dost známá závada i u šestiválců. Přibližně už rok před koupí jsem pravidelně sledoval nabídky hlavně z německa, včetně poškozených aut a přetržený řetěz není vyjímkou ani u nájezdu kolem 150tis km. Pokud má auto přes 200, nebo na dostřel 250 a ještě nikdo nedělal řetěz, tak se klidně vsadím, že co nevidět se ozve rána a pokud se to nepotká v nějaký velký rychlosti, tak jsi v tom minimálně za padesát.. Preventivně vyměnit včetně všech kladek vyjde na cca rozumných 22.. Proto bych možná zatlačil na cenu auta, pokud to nemá komplet vyplněnou servisku a víš, že tě čeká takováhle investice..

Já mám bohužel auto s mkovým podvozkem, což bych už podruhé neudělal.. Na krásné silnici to nemá konkurenci, ale těch v čechách je stále méně a v kombinaci s runflat gumama je to fakt o ničem. S výkonem jsem docela spokojený, ale je znát, že tomu chybí ta větší dynamika a výbušnost 330d, která má mj. větší turbo, jiný motormanagement a ventily naplněné sodíkem.. Je to spíše pohodověji naladěné, takže brzy přijde chip..

Momentálně dodělávám "Holländer Paket" s el. vyklápěcím tažným Westfalia, ale netušil jsem, že sehnat nějaké díly je tak obrovský problém..

Celkově jsem s autem spokojený, zvuk motoru, chování podvozku (na dobrch cestách), sportovní sedačky, pozice za volantem, jízdní dynamika.. Díky tomu člověk odpustí spoustu věcí - měřím 193cm, tak se mi trošku hůře nastupuje, skoro žádné odkládací místa (naštěstí si předchozí majitel připlatil za držáky nápojů, jinak by to byla fakt tragédie), celkově málo místa všude, vše stojí nesmysl.. Ale nelituju, BMW opravdu dělá radost z jízdy

Díky za komentář, vzhledem k tomu, že auto plánuju provozovat pár let, tak stav jednotlivých komponent bude rozhodující. Za tebe tedy jasná preventivní výměna rozvodů. Dokázali byste mi doporučit někoho, kdo by dokázal posoudit stav motoru, turba, DPF filtru, atd? V nejlepším případě někoho z Prahy. Díky, M.
Odpovědět