potřeboval bych poradit s kolama na E90 320d předfacelift.
Chtěl bych si pořídit 18" kola, ale nevím si rady s šířkou ráfku. Viděl jsem sady co se nabízí ve velikosti 8,5x18 ET 20 na předek a 9,5x18 ET20 na zadek.
Předek beru jako OK, ale nevím jestli šířka 9,5 dozadu není už moc??
Další věc je, jaká nejužší guma se na to dá nazout, 235/40??
Nechci vypadat jako nějaký tuner, ale když už si budu kupovat kola, chtěl bych aby nebyly moc zalezlé a kopírovaly nějak zdravě lemy..
Ten lem blatníku vzadu je u E90 pekelně širokej. Tam se vleze pomau aj 10" ráf. Ale ty musíš volit klidně jen u 8"kol takové nízké ET aby ti vyšel límec až do kraje. Foto ber jen ilustrační pač to je M3 a tam jsou nápravy vs. kola vs. ET jinak než na serii. Teď pokud se neplteu sirší kola vzadu mají jen original BMW sady. Jinak by se daly podložky. Ale asi to nebude rozhodující. Osobně to typuju vzadu spíš na 18" kola alias 5er ET cca 15-20, aby byl výsledek jak na obrázku.
Totic píše:Ten lem blatníku vzadu je u E90 pekelně širokej. Tam se vleze pomau aj 10" ráf. Ale ty musíš volit klidně jen u 8"kol takové nízké ET aby ti vyšel límec až do kraje. Foto ber jen ilustrační pač to je M3 a tam jsou nápravy vs. kola vs. ET jinak než na serii. Teď pokud se neplteu sirší kola vzadu mají jen original BMW sady. Jinak by se daly podložky. Ale asi to nebude rozhodující. Osobně to typuju vzadu spíš na 18" kola alias 5er ET cca 15-20, aby byl výsledek jak na obrázku.
Možná má někdo jinou zkušenost..
Díky za reakci
Podložky bych moc dávat nechtěl, už jen z toho důvodu že čím větší ET, tím rovnější to kolo je - myslim střed kola vůči vnější hraně kola..
V techničáku je max 9 ráfek, ale za to 255 mm široká guma
Tzn. že by se tam měla 9,5 v pohodě vejít (šířka 241,3 mm).
Teď otázka, jestli se na 9,5 ráfek vejde 235 mm guma, protože větší se mi tam moc nechce dávat
Záleží na výrobci pneu, ale některé 255 jsou úzké i na 9" ráfek. Pokud nechceš dávat širší jak 235 (což bych na 320d asi doporučoval ) tak dej kolem dokola 8" a dolaď to do podběhu jenom ETčkem
V8 power BMW 650i LCI Spacegrau
Top down BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine BMW R1150R Atlantablau
tady do toho lehce vstupuje rozdíl R19 a 30 profil vs R18 a 35 profil = pomyslný trojúhelník, který z profilu tvoří to Áčko, má u R18 delší přeponu a jednu odvěsnu a tím je ten úhel mezi těmato stranama menší
V8 power BMW 650i LCI Spacegrau
Top down BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine BMW R1150R Atlantablau
Jak myslis roztazena? Jako ze je 225 moc uzky?
To bych nerekl, videl jsem takovy gumy na 8,5 a vypadalo to normalne..
Ja jsem totiz jedny kola uz asi vybral, ale jsou pouze v rozmeru 8,5 nebo v tech 9,5..