Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 cabrio

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od GubaXan »

Zdravim.
Přemyšlim o koupi cabria e46, ale o tomhle autě vubec nic nevim.

Zřejmě jak jste asi pochopili,tak mě nejvice zajima střecha - jaky ten hadr je? Lehce se da zničit/roztrhnout?

Neškodi střeše dešt nebo prach?
Jak ji umyvat?
V zimě se nesmi nechavat venku?
(stejně bych chtěl i hadrtop, ale zajima mě to)

Potom jaky motor byste doporučili? Přemyšlim o 330 a časem tam dat plyn , už jsem jedno auto měl a mě to vyhovuje, spotřeba v přepočtu dobra a vše ok. A taky jestli do toho plyn dat vubec pujde?

Na co si hlavně dat pozor při koupi?
Jak spravně zkontrolovat střechu?

A ruzné rady/zkušenosti prosim :)

Jestli někdo v Praze takove auto vlastni, byl bych rad se sejit, okouknout jestli to vubec je pro mně :) Diky moc kluci - už předem :wink:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak střecha má dvojité plátno což kupodivu docela izoluje kabinu a v zimě se interier i docela rychle vytopí. Je to voděodolný no problem. Odzkoušení při koupi tak musí se složit a nahodit žejo, ale ještě lépe to nechat prohnat přes diag test. Občas praská zadní folie a nebo někde sákne.

Víc tady k tomu zalžou větrem ošlehaní kábristi.. :P
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od GubaXan »

takže střeše nevadi ani zima? O_o
stellaM3
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

#4 Příspěvek od stellaM3 »

Tak co se týká motoru ber 330i
spotřeba víceméně stejná jak ostatní R6 a svezení dobrý.
Při nastartovaným motoru sejmi víčko oleje -poznáš alespon separátor,motor nesmí hučet nebo pískat.
Hodně záleží kolik majitelů auto vystřídalo-ber nejlépe od 1 majitele ale chápu že se bude těžko shánět.
3.0i ideální mtorizace budeš jezdit za 9-10l
Spotřeba oleje na tisíc km různá-individuální záležotost někomu bere 0,5l na tisíc,někomu litr a mě třeba nula nula nic:) ale norma je 0.7l na tisíc km.
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od GubaXan »

Diky.
A něco ke cabiu? Nebo je to asi skoro stejne - střecha vydrži vše kromě ostrych předmětu a jinak je to jak u normalniho sedannu?
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od GubaXan »

To tu jako neni nikdo z kabrioletaku na e46?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

- E46 nema slidu ale ma sklo, takže tomu nevadi nic,
- na zimu je stejně lepší hardtop ale i ta střecha to vydrží, ale chce to naimpregnovat
- cabrio je super :)
- 330i bych se naopak radši vyhnul, pokud chceš rozumné svezení za super peníze tak 325i, pokud chceš něco co fakt jede, tak kup 330i, ale počítej s tím že to bude žrát oleje, že budeš měnit škritící klapku, že budeš měnit disaklapku apod. spotřeba je vzhledem k výkonu opravdu super, ale 325i je spolehlivější, nekroutí se tomu blok apod. takže pokud chceš jezdit a užívat si super svezení tak 325i, pokud chceš fakt lítat tak 330i, ale ja bych si do cabria tak silnej motor nebral, do coupe, ale do cabria ne, přece jen když bych se měl vysekat, tak je cabrio to poslední auto v kterem bych chtěl bourat.
- na 330 často odchazi těsnění pod hlavou
- 330 je strašně háklivá na plyn, kdežto 325i pobere plyn bezproblemu.
- umývá se to normálně wapkou nebo na myččce, ale řekl bych že určitě bez vosku na střechu.
- u všech variant si sebou vem člověka co tomu rozumi a není zaslepen koupí nového auta
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od GubaXan »

ja jsem pravě měl vždy 3l motory a nevim zda ten 2.5 je ok…. Občas mam rad svižnější jizdu… Ale zase po popsani problemu u 330 asi raději 2.5 no :)

Diky za rady :)

Byl bych rad, kdyby se tu někdo našel kdo to cabrio ma v Praze a ukazal by mi to auto co to vubec je :)

Jinak ohledně střechy - tak to se mi ulevilo , bal jsem se , že to bude nachylné na všechno … )))

A ještě co bys řekl na 323? Protože těch 2.5 je malo docela….
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

323i je dobrej motor, mam ho v sedanu, ale hodně těžkym (automat, webasto, LPG, odhlučněny všechny plechy,) takže po zvažení mam nějakych 1750kg, takže váha jak u kábra a na běžný ježdění to jede dostatečně, ale 2,5i je lepší pila, naopak třeba 320i 125kw ma uplně stejnej vykon jak ta 323i, ale naprosto tomu motoru chybí spodek a člověk to musí furt šileně točit.
ta 330i není špatná, ale musíš prostě překousnout tu spotřebu oleje, ja bych si 330i koupil ale ne v cabriu, tam bych si vzal 323i, 325i, v E36 cabrio mam 320i a stačí to, aspon nemám snahu lítat jak debil.
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od GubaXan »

:-D no ja nechci litat jak debil :-D ale občas ten vykon potřebuji a proto ho tam chci mit…
No ted pravě přemyšlim jak to udělat, bud e36 v cabriu a R6 yamahu anebo e46 v cabriu a žadnou xamahu :-D

A ohledně 323, 325 a 330 budu přemyšlet až to 100% budu hledat, ted musim prodat svoje a jde se do toho :) Cabrio jsem ještě neměl a to nesmi chybět v me sbirce :-))))

Jinak kdyby převladla vybava v 323, tak LPG v tom funguje dobře? (Sice ještě nevim jestli ho tam vubec dam, ale tak do budoucna…)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

jj 323i, 325i super s LPG,
330i funguje na LPG taky dobře, ale musí to byt naprosto precizně udělane jinak sou problemy.
R6 je super, hned bych ji bral,je to moje nejoblíbenější motorka, ale už mam syna tak mam smulu :)
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od GubaXan »

Heh :) No ja děti ještě nemam a ani řidičak na motorku, ale vždy jsem ho chtěl… Kamard za mnou jezdil na R1 a R6 a to je krasa, hlavně ten zvuk :)

ale asi to vidim stejně raději na tu e46 .)))
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

jestli nemáš řidičák tak si R6 nekupuj, to chce už nějaký zkušenosti.
stellaM3
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

#14 Příspěvek od stellaM3 »

JaraX píše:323i je dobrej motor, mam ho v sedanu, ale hodně těžkym (automat, webasto, LPG, odhlučněny všechny plechy,) takže po zvažení mam nějakych 1750kg, takže váha jak u kábra a na běžný ježdění to jede dostatečně, ale 2,5i je lepší pila, naopak třeba 320i 125kw ma uplně stejnej vykon jak ta 323i, ale naprosto tomu motoru chybí spodek a člověk to musí furt šileně točit.
ta 330i není špatná, ale musíš prostě překousnout tu spotřebu oleje, ja bych si 330i koupil ale ne v cabriu, tam bych si vzal 323i, 325i, v E36 cabrio mam 320i a stačí to, aspon nemám snahu lítat jak debil.


Já bych vybíral pouze 330i .je to samo o prioritách ale nedovedu si představit nic slabšího. Obzvláště v těžkým cabriu. Co se tyče tech závad tak měl jsem tři 330tky a jediny co jsem na jednom resil byla ta Disa klapka a čidlo vačky jinak motory naprosto spolehlivý. Jak si psal ty závady jako krivej blok nebo těšení pod hlavou tak to bude asi o údržbě a o chování se k autu. Jasný že když to bude někdo točit za studena tak se problémům nevyhne. ..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JaraX »

ja to řešil na tolika autech a co ti pomůže že s tím jezdíš slušně, když nevíš jak se s tím jezdilo před tebou. ta mikroprasklina v těsnění hlavy se projevuje jen tím že ráno musíš startovat na 2x, poprvé na 5 válců a po druhé už na 6 :)
ja si myslím že do kabria je zas takovej motor zbytečnost, stejně se to auto kroutí a není to nic na závodění, radši bych si vzal 323i a dával ji za uši, užíval si zvuk motoru, 330ce když dáš tak tam sou hned 2kila a hučí to jako prase.
ale je to o prioritách, třeba coupe bych si vzal 330i určitě, teda spíš M3 :)
ale cabrio je jina volba :)
stellaM3
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

#16 Příspěvek od stellaM3 »

JaraX píše:ja to řešil na tolika autech a co ti pomůže že s tím jezdíš slušně, když nevíš jak se s tím jezdilo před tebou. ta mikroprasklina v těsnění hlavy se projevuje jen tím že ráno musíš startovat na 2x, poprvé na 5 válců a po druhé už na 6 :)
ja si myslím že do kabria je zas takovej motor zbytečnost, stejně se to auto kroutí a není to nic na závodění, radši bych si vzal 323i a dával ji za uši, užíval si zvuk motoru, 330ce když dáš tak tam sou hned 2kila a hučí to jako prase.
ale je to o prioritách, třeba coupe bych si vzal 330i určitě, teda spíš M3 :)
ale cabrio je jina volba :)
Jako jasný že záleží kdo to měl před tebou a proto jsem mu taky psal ať nejlépe shání od prvního majitele ale bude se shánět dlouho a něco to bude stát to víme ale pokud se podaří tak bude Mít klid . Já jsem v prosinci koupil 330ci taky od prvního majitele najeto 76tis km poctivých a vím že kromě běžnýho servisu na ten motor dlouho nesáhnu.Ale říkám bude shánět dlouhou. ..no.
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od GubaXan »

No a to je trochu problem byt bez auta… No uvidime :)
Losky
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: pát 26.07.2013 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#18 Příspěvek od Losky »

já taky už dva roky přemýšlím, zda se držet motorky (Vstrom 650) a nebo prodat a koupit cabrio. Motorka jezdí perfektně, ale upřímně ani za ty dva roky jsem k tomu nějak nepřirostl a když jedu s mladou, tak než aby jsme se celý den pařili v moto hadrech, jedeme radši autem, takže víceméně jezdím na moto kolem komína a sám, tak taky zvažuju nad nákupem E36 a nebo E46, případně Audi A4 B5. Jenže v kabriu jsem jel asi 3x v životě (Barchetta, Z3) a už ani nevím, jaké jsem z toho měl pocity, ale čím dál víc si myslím, že to potřebuju zkusit:))))))))
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od xyron »

Kabrio je jinej level jizdy v autě.. kdo nezkusil nikdy nepochopi... :wink:
Losky
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: pát 26.07.2013 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#20 Příspěvek od Losky »

Z rychlé jízdy jsem už vyrostl, teda rád se svezu, ale spíš svižně po okreskách cca 100-120 a to mi bohatě stačí, to je moje ideální tempo, proto už jako motorka mě ani moc nebere, spíš poslední dobou při jízdě i dost přemýšlím co kdyby atd. Prostě od mala jsem byl vedenej k autům díky otci, který opravoval a kšeftoval s auty a motorky u nás nikdy v rodině nebyly. V roce 2010 jsem měl ještě Bandita s kterým jsme bourali a od tý doby se na tom necítím.
Navíc kabrio není na divočiny, dle mého, přeci jen představa hození na boudy člověka děsí.
Tak původně mě napadla Barchetta nebo MX5, ale s tím, že plánujeme rodinu, tak jsem usoudil, že určitě praktičnější bude něco 4 místného, než roadster. Co se týče spotřeby, rád bych se vešel do 10L.
Takže jsem ve finále usoudil, že buď BMW E36, E46 a nebo to Audina. Víc se mi líbí obě BMW, přijde mi to nestárnoucí klasika, A4 mi přijde taková zženštělá a prostě R4 není R6:)
Jen prostě je otázka, jestli je lepší ta E36 či E46 i co se týče servisu. Dostupnost dílů už asi bude lepší na E46, ale nevím, jak je to poruchové atd. Nerad bych ujel za sezónu 2000 km a narval do servisu ročně 30000,-. Navíc pojistky, garáž atd už taky něco stojí.
Odpovědět