Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna diferenciálu - převodový poměr

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
hrosik
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#1 Příspěvek od hrosik »

Přeji všem krásný den,
má někdo odskoušenou výměnu diferenciálu na E36 320i M52 za "delší"? Jezdím dost často dlouhé cesty po dálnici a tak by mě zajímalo, jestli někdo podobnou věc řešil a pokud ano, jaký diferenciál tam dával a jaké má zkušenosti např. se změnou dynamiky a spotřeby.

Díky za informace.
Jandy
Registrovaný
Příspěvky: 1937
Registrován: úte 24.10.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Jandy »

Řešili jsme to opačně z 320 na 328 a rozdíl na 5. kvalt je necelých 500 otáček. Samozřejmě k tomu doprovodné projevy jako rychlejší sběr a větší spotřeba na delší cesty.
chrompacket
Registrovaný
Příspěvky: 524
Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
Bydliště: Petřvald u Karviné

#3 Příspěvek od chrompacket »

kdysi dávno jsem tohle řešil u touringa E30, ten měl hrozně krátký převodový poměr 4,27..dal jsem tam difer ze starého chromáka E30 318, který měl difer z poměrem 3,91 (měli trochu jiné převodovky než plasty), a i přes to, že je to takový celkem dosti velký skok, to nebylo tak hrozné, naopak, jezdil jsem dlouhé trasy a při 160 jsem měl nějakých 4200ot/min, auto nebylo už tak živé na rozjezd, ale poznal jsem to jen díky tomu, že jsem ho zažil předtím, jinak by nikdo jiný kdo do toho sednul neřekl, že je to nějaká mrtvola, při slušném ježdění na dálku šla spotřeba o něco dolů :wink: ale to jsem nějak moc neřešil
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#4 Příspěvek od Killca »

Hrosik:
pokud nepotrebujes akcelerovat, muzes dalt delsi difer, ono tahnout to v ramci mezi bude vzdycky, i kdyz zrovna u 320 to nebude nic velkyho

osobne jsme meli na 323kompaktu difer 4,1 (nejakej bastl) a dali 3,07 a spotreba se snizila o vic jak 5 litru (samo se zvysila maximalka, ale to jsme jeste nezkouseli), pricemz 3,07 je standart, co ma byt od vyroby, takze dat jeste delsi, tak to stale bude tahnout slusne, i kdyz min, na dalnice supr, ale ve meste to mozna s tim delsim diferem bude zrat i vic, mozna
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

ja bych jen vseobecne rekl ze polemizovani s diferakama je vzdycky temer stracenym casem pak clovek dojde k tomu ze origo je nejlepci,dlouhej diferak do mesta kdyz se dostanes,nerikej ze tam nejdezdis vubec :D no to si uzijes,na dalnici teda budis,zase moc kratkej je taky k nicemu... pokud chces neco delasiho uvazoval bych o necem lehce delsim nez o celou otacku rovnou ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
vavrekj
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: úte 03.04.2007 00:00

#6 Příspěvek od vavrekj »

ked tam das nieco s pomerom do cca 10% rozdielnym tak to bude, v pohode , na kazdy prevodovy stupen dosiahnes vyssie rychlosti, tym padom pri cestach na dialnici sa ti pri ustalenej rychlosti 130km/h znizia otacky a malinko klesne spotreba,

ja som pred tyzdom menil differencial na svojej E46 325i , ale ja som daval opacne s povodneho 3.15 som dal na 3.46 , kedze maximalku aj tak nevyuzivam chcel som to cisto len kvoli zrychleniu a dialnicnych 130km/h mam teraz pri este celkom prijatelnych 3700 otackach na 5.prevodovy stupen, co sa akceleracie tyka na kazdy jeden prevodovy stupen je to dokonca malinko rychlejsie ako u 330i (samozjeme so vsetkymi upravami co tam mam , riadaca jednotka, sanie ,vyfuk ...)
spotreba stupla v priemere o 0.2l na 100km pri rovnakom style jazdy ako predtym
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#7 Příspěvek od Paavo »

taky vstoupim do diskuse..............nevite nekdo, jakej se daval do 325i e36 pomer+je tam spera.Chtel bych neco daleko kratsiho.........tohle ma 4ku skoro stejne dlouhou jako 5ku.Na rychly predjeti napriklad v 90 tahne 4,5, skoro stejne................tak tam musim rvat za 3 a to pak ma ten spravnej tah.
tomanger
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: pát 06.10.2006 00:00

#8 Příspěvek od tomanger »

Paavo píše:taky vstoupim do diskuse..............nevite nekdo, jakej se daval do 325i e36 pomer+je tam spera.Chtel bych neco daleko kratsiho.........tohle ma 4ku skoro stejne dlouhou jako 5ku.Na rychly predjeti napriklad v 90 tahne 4,5, skoro stejne................tak tam musim rvat za 3 a to pak ma ten spravnej tah.


325 mala pomer 3,15
hrosik
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#9 Příspěvek od hrosik »

hrosik píše:Přeji všem krásný den,
má někdo odskoušenou výměnu diferenciálu na E36 320i M52 za "delší"? Jezdím dost často dlouhé cesty po dálnici a tak by mě zajímalo, jestli někdo podobnou věc řešil a pokud ano, jaký diferenciál tam dával a jaké má zkušenosti např. se změnou dynamiky a spotřeby.

Díky za informace.


Jenom prosba pro doplnění - nemohl by sem nějaký odborník znalý věci napsat, jaký diferenciál mi půjde na tu 320i namontovat (údajně je nějaký velký a malý), případně u těch co půjdou jaké mají poměry a co to bude znamenat v praxi např. na pětku?

Zuřivé díky :D
ExO
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: ned 02.03.2014 01:00

#10 Příspěvek od ExO »

ahoj, já dělal swap AT za MT na e46 330d 135kw. Dal jsem tam 5q ale zůstal tam diferenciál z AT převodový poměr 2,81 snad. Ve km/h už jsem na omezovači. Vím, že potřebuju diff z manuálu 2,28. a teď ta otázka:
Mám nabídku na diff z e46 330xd manuál 6q
Máte to někdo? nemůžu najít převodový poměr toho diffu. a 6q je problém, nebo to nehraje roli? díky
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

ETK, odkazy vlevo nahoře v menu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět