Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW 320D e91/ 2006 klimatizace vůbec netopí
Zdravím pánové,
mám problém s topením v autě. Klimatizace fouká, veškeré ovládání funguje ale pouze studený vzduch. Diagnostika ani servisák nic nenašli, dokonce jsem nechal vyměnit malý termostat. Bohužel nic nepomohlo.
Motor normálně zahřeje vodu, která cirkuluje v pořádku.. hadice jsou horké... diagnostika ukazuje 64° teplota vody. Hadice do radiátoru je horká a také z radiátoru. Všechny klapky které jsou viditelné dole pod palubovkou ze strany spolujezdce fungují, normálně reagují na nastavení atd...
Kde by mohl být problém ? nenapadá někoho řešení.. ? díky moc!!
Byla tam nahrávána čeština, ještě předtím, než jsem ho koupil a je celkem mixovaná s ruštinou. Takže nevím jestli nemůže být chyba někde v elektronice.. ?
mám problém s topením v autě. Klimatizace fouká, veškeré ovládání funguje ale pouze studený vzduch. Diagnostika ani servisák nic nenašli, dokonce jsem nechal vyměnit malý termostat. Bohužel nic nepomohlo.
Motor normálně zahřeje vodu, která cirkuluje v pořádku.. hadice jsou horké... diagnostika ukazuje 64° teplota vody. Hadice do radiátoru je horká a také z radiátoru. Všechny klapky které jsou viditelné dole pod palubovkou ze strany spolujezdce fungují, normálně reagují na nastavení atd...
Kde by mohl být problém ? nenapadá někoho řešení.. ? díky moc!!
Byla tam nahrávána čeština, ještě předtím, než jsem ho koupil a je celkem mixovaná s ruštinou. Takže nevím jestli nemůže být chyba někde v elektronice.. ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob 10.05.2014 00:00
- Bydliště: Liberecko
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob 10.05.2014 00:00
- Bydliště: Liberecko
no zkontrolovat zda dostane klapka pro teplý vzduch signal pro otevření, aby ti nešel vzduch jen přes evapurator (chladící prvek) a Heatercore nebyl stale zaslepený. ale to asi jen přes diagnostiku, řešil jsem na steprmotoru pravě pohyby a rozsahy a má to zpětnou vazbu! pokud se ti nerobyl nějaký prvek a kalpka není stále zavřená, pak by se ti nemohl ohřívat vzduch 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob 10.05.2014 00:00
- Bydliště: Liberecko
Všechny klapky se hýbou na obě strany.Zkoušeno diagnostikou i přes klimapanel a zároven sledován pohyb servomotorků.Byla provedena i kalibrace klapek.Klapky pro topení ukazují na obě strany 100% otevření
Čidla teploty jak uvnitř tak venku fungují.Cirkulace vody funguje.Přesto do auta fouká jen velmi vlažný vzduch.
Otázka je jestli klapky pro vytápění jsou fyzicky opravdu v té poloze kde mají být?
Problém vidím uvnitř topení.
Čidla teploty jak uvnitř tak venku fungují.Cirkulace vody funguje.Přesto do auta fouká jen velmi vlažný vzduch.
Otázka je jestli klapky pro vytápění jsou fyzicky opravdu v té poloze kde mají být?
Problém vidím uvnitř topení.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob 10.05.2014 00:00
- Bydliště: Liberecko
no libí se mi pojem kalibrace klapek
Nevím co to má znamenat, ale asi jde o reset pozice. Kde se provede zapis do motoru, že je v pozici 16000 a pak se "roztočí" na jeden doraz, zajístí kolik uděla kroků. změní se pohyb z CW na CCW a má počet kroků na celé draze pohybu a ta by měla odpovídat určitému rozsahu podle typu klapky. Pokud jste tedy udělaly celkovou kalibraci a ta Vám diagnostika řekla že je ok.
Tak už mate jen dve možnosti, ucpalo se topení, ale většinou to je postupem času, když někdo šetří a nedělá každé dva roky výměnu chladící kapaliny. Zkusil bych nechat proplachnout chladící system motoru, je to nějaká spešl chemie. (Dělal jsem to na svým starým transportéru a topil jak zběsilý) a to by mělo vyčistit heatercore a rovnou i chladič. Nebo pak ta horší zaležitost, že se ti uvolnil (umřel, poškodil) spojovací díl mezi klapkou a steprmotorem. Nebo pustíš ventilator jen na nejmíň směr vzduchu střed (vydechy v výšce budíku) a daš teplotu na minimum (16C) a po chvilce na maximum (28C) tak když klapky na redukci tepla dojedou na konec, mají na sobě gumové tesnění a je slyšet jak se opřou o plast (ale musíš mít opravdu minimum ventilatoru a soustředit se na ten zvuk) Dejte vědět jak jste pokročili.

Tak už mate jen dve možnosti, ucpalo se topení, ale většinou to je postupem času, když někdo šetří a nedělá každé dva roky výměnu chladící kapaliny. Zkusil bych nechat proplachnout chladící system motoru, je to nějaká spešl chemie. (Dělal jsem to na svým starým transportéru a topil jak zběsilý) a to by mělo vyčistit heatercore a rovnou i chladič. Nebo pak ta horší zaležitost, že se ti uvolnil (umřel, poškodil) spojovací díl mezi klapkou a steprmotorem. Nebo pustíš ventilator jen na nejmíň směr vzduchu střed (vydechy v výšce budíku) a daš teplotu na minimum (16C) a po chvilce na maximum (28C) tak když klapky na redukci tepla dojedou na konec, mají na sobě gumové tesnění a je slyšet jak se opřou o plast (ale musíš mít opravdu minimum ventilatoru a soustředit se na ten zvuk) Dejte vědět jak jste pokročili.
Co se ti nelíbí na pojmu kalibrace?Je to prostě načtení potřebných ploh.Stejně tak jako se kalibrujou jiné věci (třeba motorek X-drive).Jako kalibrace je to uvedeno i v diagnostice.
Vstup i výstup vody do výměníku je stejně horký.Osobně to typuju na strženou klapku proto není průtok přes radiátor plnohodnotný.Ale samo že možnost přicpání radiátoru tu je.Nicméně dokud se topení nerozebere nic se nezjistí.
Vstup i výstup vody do výměníku je stejně horký.Osobně to typuju na strženou klapku proto není průtok přes radiátor plnohodnotný.Ale samo že možnost přicpání radiátoru tu je.Nicméně dokud se topení nerozebere nic se nezjistí.