Předem díky.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Teplota 330d e90
Většinou je chladič oleje integrovanej do chladiče na vodu, a protože se olej v automatu ohřívá přes 100°C, zároveň ohřívá i chladící vodu. Samozřejmě od toho je tam termostat a sahara, aby udržela teplotu kolem 90°C. Kontrola termostatu je jednoduchá ve skrytém menu BC pozice 07.00.Velvetek píše:O kolik? Co je tedy standart pro automat? Chci si ty termostaty taky teď zkontrolovat, jelikož mi připadá, že auto má větší apetit než by mohlo mít, tak ať vím![]()
Předem díky.
- Velvetek
- Registrovaný
- Příspěvky: 1005
- Registrován: stř 31.10.2007 01:00
- Bydliště: východní čechy
- Klubové ID: 2613
- Kontaktovat uživatele:
Jasné, na skryté menu vím jak, jen ještě nějak nebyl čas
Ještě ohledně výměny - do bmw servisu jezdím poněkud dál a ztrácím tím dost času... zvládl bych vyměnit ten hlavní termostat sám? Nějaké věci jsem si v minulosti na autě dělal (takové ty běžné - čištění EGR, výměna separátoru atd...), ale termostat zatím ne.
Je to složité? Musí se kompletně vypouštět kapalina? Nebo nějaké jiné nepříjemnosti?
Ještě ohledně výměny - do bmw servisu jezdím poněkud dál a ztrácím tím dost času... zvládl bych vyměnit ten hlavní termostat sám? Nějaké věci jsem si v minulosti na autě dělal (takové ty běžné - čištění EGR, výměna separátoru atd...), ale termostat zatím ne.
Je to složité? Musí se kompletně vypouštět kapalina? Nebo nějaké jiné nepříjemnosti?
Nastavení teploty ve skrytém menu je otázka 30s, a co se týče výměny hl. termostatu, tak na tom nic není. Voda se samozřejmě vypustí, odendáš trubku sání a výměník s termostatem na EGR a máš krásnej přístup. Pak jen dvě spony, čtyři šrouby a je venku. Teď jsem to dělal cca 1h.Velvetek píše:Jasné, na skryté menu vím jak, jen ještě nějak nebyl čas![]()
Ještě ohledně výměny - do bmw servisu jezdím poněkud dál a ztrácím tím dost času... zvládl bych vyměnit ten hlavní termostat sám? Nějaké věci jsem si v minulosti na autě dělal (takové ty běžné - čištění EGR, výměna separátoru atd...), ale termostat zatím ne.
Je to složité? Musí se kompletně vypouštět kapalina? Nebo nějaké jiné nepříjemnosti?
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Částečně ten problém popsal kolega "gsicbr" - auta s automatickou převodovkou mají svůj chladič oleje. Obecněji bych to popsal takto:Velvetek píše:starML: v čem je takový rozdíl?
- každé auto má hlavní termostat chladící kapaliny
- novější dieselové motory mají EGR ventil a na něm je další vodní termostat
- novější benzínové motory N52, N53 mají taky EGR ventil, ale bez vodního termostatu
- od typu e46 (benzín i diesel) mají auta s automatem i termostat oleje automatické převodovky ve spojení s výměníkem olej-voda, který je montován k vodnímu chladiči
- někdy je vyměník a termostat zvlášť, někdy je termostat přímo součástí výměníku - proto "žádný" další termostat v ETK nenajdete
Obrázky:
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=204715
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=204714
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=204789&t=1
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=237193
Moje N53 se od startu do teploty asi 60 stupňů ohřívala rychle a ochotně, cca 3-4 stupně za minutu. Dále se ohřívala velmi pomalu, sotva to dosáhlo teploty 80 stupňů. Tohle jsem si vysledoval podle skrytého menu v IKE, protože normální teploměr tyhle auta nemají. Rozhodl jsem se vyměnit hlavní termostat, a protože moje benzínové auto má EGR, hledal jsem i EGR termostat. I technik v německém BMW mi potvrdil, že EGR termostat tady určitě není. Tak jsem koupil jen ten hlavní na vodu a vyměnil. Jenže teplota stejně nevylezla na 95-103 stupňů, ale plácala se okolo 80. Když jsem motor trošku zatížil, tak jsem se po 25 km jízdy dostal něco pod 90 stupňů. Prostě chovalo se to skoro stejně jako se starým termostatem.
Cca za týden následovala výměna termostatu oleje automatu, naštěstí nemám výměník společně s termostatem, ale jsou zvlášť. Po startu auto dosahuje teploty 90 stupňů asi po 5 minutách, motor se točí veseleji, automat řadí trochu dříve a spotřeba klesla o -0,5 litru/100km. Teplota se drží okolo 95 stupňů s tendencí 98-103, jak to mají tyto benzínové motory předepsáno kvůli vyšší účinnosti spalování. Proto tvrdím, že mezi automatem a manuálem je rozdíl v počtu termostatů, které se serou.
Pár odkazů na závěr:
Výměník olej-voda + termostat
http://www.bmwklub.sk/bmw3-e90-e91-e92- ... k&start=45
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/530d ... 24-15.html
17217529499 u E90
17217560962 u 535i
17117534896 u E60 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=05&hl=61
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 7/17_0276/ díl č. 13
http://www.ebay.com/itm/Automatic-Trans ... 1289409504
ahoj, mám manuál..starML píše:A máš tam manuální převodovku nebo automat? Nebudeš věřit, jak je to důležité!!leon46 píše:měnil jsem termostaty na 330d e92, měl jsem max teplotu 55C.. a píše mi to stále po 30km trase max 65C. Když tomu šlápnu, tak se dostanu na 70C, ale rychle to spadne..
měnili mi oba termostaty. Říkali, že může být v háji čidlo.. Dále mi řekli, že je venku zima ( bylo -1C ), že mi tam chybí nějaké roletky před chlazením, možná. Tento týden tam jedu, tak jsem zvědav.
Přesně jak jsem to psal. Mě otevíral hlavní termostat v 69°C a šlo to krásně poznat na teplotě trubky před termostatem. Takže jsem na to přišel hned. Ten na výměníku je poznat, až když se udělá opravdu zima. Jinak čidlo ti může ukazovat špatnou teplotu, ale když si necháš změřit teplotu el. teploměrem tak budeš hned vědět.leon46 píše:ahoj, mám manuál..starML píše:A máš tam manuální převodovku nebo automat? Nebudeš věřit, jak je to důležité!!leon46 píše:měnil jsem termostaty na 330d e92, měl jsem max teplotu 55C.. a píše mi to stále po 30km trase max 65C. Když tomu šlápnu, tak se dostanu na 70C, ale rychle to spadne..
měnili mi oba termostaty. Říkali, že může být v háji čidlo.. Dále mi řekli, že je venku zima ( bylo -1C ), že mi tam chybí nějaké roletky před chlazením, možná. Tento týden tam jedu, tak jsem zvědav.
- Velvetek
- Registrovaný
- Příspěvky: 1005
- Registrován: stř 31.10.2007 01:00
- Bydliště: východní čechy
- Klubové ID: 2613
- Kontaktovat uživatele:
Tak odzkoušeno přes skryté menu (e91 330xd A). Teplota venku cca 2C. Cesta cca 25km, místy i ostreji. Až po příjezdu, když auto stalo par min nastartovane se dostalo na 80C. Jinak za jízdy přes 70C, ale při klidné jízdě to šlo zase dolů a pohybovalo se to dle stylu jízdy.
Takže asi vyměnit, že ano? Omlouvám se za psaní, píšu z mobilu...
Díky
Takže asi vyměnit, že ano? Omlouvám se za psaní, píšu z mobilu...
Díky
__________________________
...330dA-Msport...
...ex 530dA-Msport-bmwpower...
...330dA-Msport...
...ex 530dA-Msport-bmwpower...
