Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

hid xenon problém

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
FOGGIE
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: pon 08.01.2007 01:00

#1 Příspěvek od FOGGIE »

zdravím.mám problém u xenonu na autě a už si nevím rady.přestal mi svítit pravý xenon.výbojkou neboli žarovkou to není protože po připojení na levou stranu normálně svítí.problém bude spíš v startéru(ballastu)který jsem už ale jednou cca před rokem měnil a tak se chci zeptat jestli nemůže být problém jinde.dočetl jsem se že se k některým xenon sadám musí koupit tzv. zátežový modul.je tedy možné že když zátěžový modul u světel nemám dochází opakovaně k té samé závadě?a je možné že by ty startéry co jsem považoval vlastně za vadné byly ok?nemůže být problém třeba že to pošle jen chybu do řídící jednotky a tím pádem to nejde?mám bmw e36 r.v.1996 320i.díky za rady
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No zřejmě ti opět odešel startér - přeci jenom je to vyrobeno na východě a má to na to právo :-)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
FOGGIE
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: pon 08.01.2007 01:00

#3 Příspěvek od FOGGIE »

MattyX píše:No zřejmě ti opět odešel startér - přeci jenom je to vyrobeno na východě a má to na to právo :-)
co ten zátěžový modul.má to cenu kupovat k tomu startéru?a co tohle? http://www.autoprofi.cz/eshop/16293/140 ... etail.html
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

To je kvůli oblbováni check controlu ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
FOGGIE
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: pon 08.01.2007 01:00

#5 Příspěvek od FOGGIE »

MattyX píše:To je kvůli oblbováni check controlu ;)
myslím že tohle bych tam měl dát http://www.tuning-centrum.cz/product/55 ... ovym-sadam
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

MattyX ti to psal, zátěžový modul je jen pro check-control, aby nehlásil chybu žárovky. Na funkci samotného invertoru nemá vliv.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od matiz »

Vazeni a mili, dobře Vam tak. HIDy v aute nemaji co delat a preju vam to z celého srdce aby to chcipalo co dva mesice, zvlaste v parabolách bez cocky a s nefunkcnim naklapenim. A ještě vic mne serou fizli, ze umi jenom merit padesátku a ctyrproudovkach, ale na toto serou. Pritom tak jednoduche. Mas li xenon, musíš mit ostrikovace a homologaci na skle. Nemas li, zakazana další jizda, odebrani technicaku a sbohem. Trikrat do mesice plosna akce ve meste a je vymalovano, prijem do statni kasy zarucen a na opravnenych vecech.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

matiz: stačí použit HID správného typu (do neprojektorových světel s čepičkou vpředu proti přímému oslnění) a správně seřízenénsvětlomety.
Ostřikovače na oslnění nemají vliv.

P.S. Mám HIDy v projektorových světlometech a mám i ostřikovače.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od matiz »

Ale mají, protože sklo se spini a jak se spini tak se paprsek lame a osnuje...

Kdyby to bylo tak jednoduche, davno by ty hidy s cepickama mely homologaci, ver tomu ze by ji někdo zaplatil aby to mohl naprosto legalne prodávat a amontovat.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Homologační překážky jsou dvě.
1) ostřikovače světel
2) automatická regulace sklonu světlometů

První překážka je kvůli ztrátě svítivosti, v době nástupu xenonů byly u dražších aut, kde byly xenony nejdříve, v převážné většině projektorové světlomety, které jsou na zašpinění citlivější, protože mají vyšší světelný tok na plochu skla, mají paprsek světla koncentrovaný projektorem do úzkého svazku.

Druhá překážka dává smysl, značná část řidičů neumí používat regulaci sklonu z místa řidiče.

Mmch, taková Fabia I oslňuje i s H4 nebo co to má za bulby.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#11 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

matiz: To že většina blbečků nemá seřízený světla atd tak proč to mají odnášet ty co to mají v "pořádku".... A ostřikovač kterej zasere celý auto a sklo to rozpatlá a steče dolů si myslim,že to nespasí :D Tohle bude věčný téma,ale souhlasím s francisem... Fabie svítí všude možně a oslňují i bez xenonu... Řekni mi jak vyřešit to,že já se svou 5er nic nevidim,kecy typu,že nový světla pomůžou jsou blbost,protože H1 prostě nikdy svítit nebude
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
Odpovědět