Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Chladící kapalina?? rada pls

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
tomas95
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 11.09.2014 00:00

#1 Příspěvek od tomas95 »

Ahoj, tak zase potřebuji poradit:
Chladící kapalina: komplet jsem vypustil(chladič a motor) - auto mám od léta jak dlouho tam byla stará nevím, po změření byla do -8C. Vypustil jsem asi 6-7 litrů, namíchal jsem si novou nalil chladič do plna nastartoval a nechal zahřát dolil jsem co chybělo, povolil odvzdušňovací šroub a dolíval dokud kolem šroubu nešla jenom voda(nalil jsem celkem asi 8l- mam mit podle knižky asi 6,5 už to mě celkem překvapilo), pak jsem to jel projet- asi 10km a všechno v pořádku.
Druhej den jsem jel trasu asi 65 km prijel jsem domů nechal auto vychladnout otevřu chladič a tam asi 10cm kapaliny ode dna :o tak jsem chtěl dolit, povolil jsem odvzdušňovák: zasyčel vzduch a voda v chladiči sama nastoupala zase zpátky na předepsanou hladinu tak jsem to nechal být a druhej den zase to samý 30km chladič skoro prázdnej povolim šboub zasyčí to a voda zase naleze zpátky. Z auta nic neteče, nepřehřívá se topení funguje a doba za kterou se zahřeje se taky nezměnila.
Umí někdo poradit??
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od jawamaniak22 »

nevím jaký máš model ale tipuju že se ti jízdou auto samo odvzdušní a chybějící kapalinu nasaje z nádržky chl. kapaliny a jakmile povolíš odvzdušnovák chladiče tak ti kapalina hrkne zpátky z chladiče do nádobky... takže to hcce nepovolovat ale prvně dolít (jen můj názor)
tomas95
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 11.09.2014 00:00

#3 Příspěvek od tomas95 »

Dík, E36 318i 1997 85 kw
Právě, mě ale překvapilo že jsem nalil 8 litru a s tim co byl teď ještě dolil by to bylo asi tak 11-12 což je prakticky 2x tolik než se tam ma dávat. :?:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Chyba byla už při plnění systému, je třeba nejprve povolit odvzdušňovací šroub a teprve pak nalévat kapalinu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
tomas95
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 11.09.2014 00:00

#5 Příspěvek od tomas95 »

aha, no doleju to a uvidim co to udela.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Moje poznámka se týkala PRVOTNÍHO nalití kapaliny do prázdného systému, ne běžného dolévání při kontrole!
Nyní jen kontroluj hladinu v nádobce u STUDENÉHO motoru, případně dolej k rysce, na odvzdušňovák už nesahej.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Michal_913
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: úte 25.11.2014 01:00
Klubové ID: 3535

#7 Příspěvek od Michal_913 »

Jak píše Tomáš :). Nemůžeš povolit Odvzdušňovák aniž bys neměl naplněnou nádobku po okraj. Když tomu tak není, logicky se obě hladiny (chladič-nádobka) srovnají a tím to zavzdušníš.

Takže jak budeš mít málo, dolí po okraj a pak povol odvzdušnovák, zase (jako při plnění) dolívej až bude z odvzdušňováku téct pouze voda, uzavři odvzdušňovák a přebytek z nádobky upusť výpušťákem pod nádobkou. A takhle furt dokola, když tam budeš mít opět míň, samozřejmě se to může stát, než se všechen vzduch dostane až nahoru.
Michal_913
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: úte 25.11.2014 01:00
Klubové ID: 3535

#8 Příspěvek od Michal_913 »

Jinak... Kdy povolíš odvzdušňovák je úplně jedno. Jen když tak uděláš, vždy musíš lít do nádobky až po okraj než z odvzdušňováku poteče voda bez bublinek ;)
Odpovědět