
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N53B30O0
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
jede výrazně líp než N52B30, žere výrazně míň.... (mám totiž doma oba)...
na volnoběh zní jak konzerva plná hřebíků (speciálně na 0w-30, po nalití 5w-40 je to jen půl konzervy plné hřebíků)
moje konkrétní N53 trpí na nepadání otáček při řazení při 3/4 zatížení... jinak je to ale stále N/A R6 by Munchen... pokud kamaráth není příznivce sazí a zkousne o pár litrů na 100 km víc (mám dlouhodobý průměr 12 a za míň je to za trest), nechť jde do toho, tenhle motor prostě k mnichovanovi patři...teda imho...
na volnoběh zní jak konzerva plná hřebíků (speciálně na 0w-30, po nalití 5w-40 je to jen půl konzervy plné hřebíků)
moje konkrétní N53 trpí na nepadání otáček při řazení při 3/4 zatížení... jinak je to ale stále N/A R6 by Munchen... pokud kamaráth není příznivce sazí a zkousne o pár litrů na 100 km víc (mám dlouhodobý průměr 12 a za míň je to za trest), nechť jde do toho, tenhle motor prostě k mnichovanovi patři...teda imho...
měl ropákovou pětku a teď dostane služebák tak chce na cukání po městě + tu a tam cestu za prarodičema cca 30km tam a zpět.. spotřeba kolem 10 mu nevadí .. teď to auto má pravých 90000km tak možná i spolehlivost .. co tě stál servis toho auta za dobu co to máš ? O tom zvuku mu radši nebudu říkatpavproch píše:jede výrazně líp než N52B30, žere výrazně míň.... (mám totiž doma oba)...
na volnoběh zní jak konzerva plná hřebíků (speciálně na 0w-30, po nalití 5w-40 je to jen půl konzervy plné hřebíků)
moje konkrétní N53 trpí na nepadání otáček při řazení při 3/4 zatížení... jinak je to ale stále N/A R6 by Munchen... pokud kamaráth není příznivce sazí a zkousne o pár litrů na 100 km víc (mám dlouhodobý průměr 12 a za míň je to za trest), nechť jde do toho, tenhle motor prostě k mnichovanovi patři...teda imho...

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
kupováno nové tady v CZ se zárukou 100kkm/3roky (100tis bylo dřív)
okolo 28tis km umřelo hlavní ložisko v převodovce - výměna celé převodovky na záruku/kulanci
první rok či dva zlobila elektrika - občas nechtěl fungovat tempomat - pomohla výměna hlavního reléového bloku na kulanci/záruku
jinak po dobu záruky sem dodržoval servisní interval 30tis (autorizák- navíc výměna woleje hned po 2 tis km) = pouze bežný servis
fčíl jedu na 5w-40 Millers a výměny co 15tis km
po záruce se o to starám jako o vlastní, a možná i víc (i dyž je To služebák) - viz tady na bmwklubu "alternative BMW service interval", protože nové N/A R6 si už prostě díky Bruseli (dle vzoru "prdel") nekoupím, takže moje servisní náklady nejsou relenvantní
okolo 28tis km umřelo hlavní ložisko v převodovce - výměna celé převodovky na záruku/kulanci
první rok či dva zlobila elektrika - občas nechtěl fungovat tempomat - pomohla výměna hlavního reléového bloku na kulanci/záruku
jinak po dobu záruky sem dodržoval servisní interval 30tis (autorizák- navíc výměna woleje hned po 2 tis km) = pouze bežný servis
fčíl jedu na 5w-40 Millers a výměny co 15tis km
po záruce se o to starám jako o vlastní, a možná i víc (i dyž je To služebák) - viz tady na bmwklubu "alternative BMW service interval", protože nové N/A R6 si už prostě díky Bruseli (dle vzoru "prdel") nekoupím, takže moje servisní náklady nejsou relenvantní
a u tebe teda zusammenfassung ? Jakože : u mě dobrý ?pavproch píše:kupováno nové tady v CZ se zárukou 100kkm/3roky (100tis bylo dřív)
okolo 28tis km umřelo hlavní ložisko v převodovce - výměna celé převodovky na záruku/kulanci
první rok či dva zlobila elektrika - občas nechtěl fungovat tempomat - pomohla výměna hlavního reléového bloku na kulanci/záruku
jinak po dobu záruky sem dodržoval servisní interval 30tis (autorizák- navíc výměna woleje hned po 2 tis km) = pouze bežný servis
fčíl jedu na 5w-40 Millers a výměny co 15tis km
po záruce se o to starám jako o vlastní, a možná i víc (i dyž je To služebák) - viz tady na bmwklubu "alternative BMW service interval", protože nové N/A R6 si už prostě díky Bruseli (dle vzoru "prdel") nekoupím, takže moje servisní náklady nejsou relenvantní

Presne tento motor mám, dokonca aj r.v. a manual... za mna určite 100% áno. Je pravda, že volnobeh na studeno je miestami divný, ale po pridaní plynu je to ok a potom v otačkach bomba. Výkon tak akurát, pekne lineárny a v kombinácií s manuálom uplne stačí.
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 8-180.html
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 8-180.html
Tento motor mám v uškrcené verzi (až na sání je mechanicky uplně stejný) a za mě taky ano. Na volnoběh je teda i za tepla více než divný (dal by se skoro i splést s common railem) ale za jízdy je to super. A s manuálem bez xdrive se s tím dá jezdit i pod 10 litrů a utrpení to zrovna není
Po městě to teda bude přes 10
btw. se dívám, že mám taky skoro stejnou výbavu
(až na sportsitze a navi)

btw. se dívám, že mám taky skoro stejnou výbavu

V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Mám v Budějcích 08 E92. Jediný problém byl s vysokotlakým čerpadlem (HPFP), ale po výměně za nový typ čerpadla jsem již žádné problémy neměl. Měl jsem 5 let sevis zdarma, ale poté co ACR si s čerpadlem nevěděli rady jsem jezdil do Německa. Na sevis můžu doporučit Vencu Novotnýho na Dobré Vodě. Měnil mi kompletně nápravu za M3, diff, brzdy ... a jsem naprosto spokojen. Spotřebu jsem měl pod 10l/100 km, po výměně diferenciálu za 3.46 mám kolem 10 litrů.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
chlopi, dyž sme se tu tak pěkně sešli s těma N53B30, mám na Vás otázku:
Můj 3er od novoty má zajímavou škaredou vlastnost, která mě sejří...
Jedu tak na 3/4 plynu (plně zahřáté motor), tj široko daleko nejrychleji, venku je +5 až +15, jedu do kopce nebo po rovině..... vytočím to na ccca 4 až 4500 toček a a chci řadit nahoru (třeba 3->4): sundám nohu z plynu, odřadím, otáčky vyletí o 50-100 nahoru (přičemž nemám vůbec nohu na pedálu plynu!) a teprve potom začnou pomaaaaaaaaaaaaaaalu padat dolů a trvá jim to 2-3 sekundy než spadnou tak, abych tam mohl zařadit tu vyšší rychlost ...
Při ploužení se na půl plynu nebo při drcení v omezovači to nedělá, rovněž tak při vysokých nebo nízkých vnějších teplotách...nebo dyž jedu na 3/4 plynu z kopce nebo dyž není motor úplně zahřátý...
Už sem vyměnil na motoru snad úplně všecko (váha vzduchu, vstřiky, HPFP i podávací pumpu, pedál plynu, čidla vaček, lambdy.....) a dělá to furt dál... diag neukáže vůbec nic... SW opakovaně falshnutý nejnovější verzí...
Dělá vám to taky?
Můj 3er od novoty má zajímavou škaredou vlastnost, která mě sejří...
Jedu tak na 3/4 plynu (plně zahřáté motor), tj široko daleko nejrychleji, venku je +5 až +15, jedu do kopce nebo po rovině..... vytočím to na ccca 4 až 4500 toček a a chci řadit nahoru (třeba 3->4): sundám nohu z plynu, odřadím, otáčky vyletí o 50-100 nahoru (přičemž nemám vůbec nohu na pedálu plynu!) a teprve potom začnou pomaaaaaaaaaaaaaaalu padat dolů a trvá jim to 2-3 sekundy než spadnou tak, abych tam mohl zařadit tu vyšší rychlost ...
Při ploužení se na půl plynu nebo při drcení v omezovači to nedělá, rovněž tak při vysokých nebo nízkých vnějších teplotách...nebo dyž jedu na 3/4 plynu z kopce nebo dyž není motor úplně zahřátý...
Už sem vyměnil na motoru snad úplně všecko (váha vzduchu, vstřiky, HPFP i podávací pumpu, pedál plynu, čidla vaček, lambdy.....) a dělá to furt dál... diag neukáže vůbec nic... SW opakovaně falshnutý nejnovější verzí...
Dělá vám to taky?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
nikdo nic?pavproch píše: Jedu tak na 3/4 plynu (plně zahřáté motor), tj široko daleko nejrychleji, venku je +5 až +15, jedu do kopce nebo po rovině..... vytočím to na ccca 4 až 4500 toček a a chci řadit nahoru (třeba 3->4): sundám nohu z plynu, odřadím, otáčky vyletí o 50-100 nahoru (přičemž nemám vůbec nohu na pedálu plynu!) a teprve potom začnou pomaaaaaaaaaaaaaaalu padat dolů a trvá jim to 2-3 sekundy než spadnou tak, abych tam mohl zařadit tu vyšší rychlost ...
Při ploužení se na půl plynu nebo při drcení v omezovači to nedělá, rovněž tak při vysokých nebo nízkých vnějších teplotách...nebo dyž jedu na 3/4 plynu z kopce nebo dyž není motor úplně zahřátý...
Už sem vyměnil na motoru snad úplně všecko (váha vzduchu, vstřiky, HPFP i podávací pumpu, pedál plynu, čidla vaček, lambdy.....) a dělá to furt dál... diag neukáže vůbec nic... SW opakovaně flashnutý nejnovější verzí...
přidám pozorování z poslední doby:
a) fčíl to blbne už aji když je lehce nad nulou/pod nulou
b) na 99% si začínám být jistý, že sa to velmi zvýrazní, když jedu DO KOPCA
c) poté, co to začne blbnout a já zpomalím, tak to trvá cca minutu až dvě než to přestane a po tu dobu má motor nepatrně jiný zvuk a jako by mu dočasně scíplo pár desítek kobylek
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Do kopce to může dělat proto, že motor jede v jiném režimu než po rovině, vzhledem k otáčkám má vyšší zatížení = máš "víc plynu".
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
jo, to je mi jasné.... a to je právě ono.... dyž jedu po rovině, tak přidám, zrychlím přeřadím, uberu, přidám... prostě nedržím plynový pedál furt v jedné stejné poloze... a nebblb)ne to skoro vůbec.... zatímco dyž jedu do kopca - klasicky z Horní Bečvy po odbočku na Bílou - cca 4 km furt do kopca na IV/V cca kilopade (tj pedál víceméně pořád ve stejné poloze), tak při odbočování na Bílou sa z teho možu zvencnúť... a přestane to až někde u Mezivodí (tj. 3-4km mírně zkopca len tak lechtám plyn, bo do tych zatáček sa nedá vletět víc jak kilo třicet)
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Chlopi, co máte tenhle motor v autě, potřeboval bych radu:
Delší souvislá jízda po okreskách lehce nadpředpisovou rychlostí (čili tak na půl plynu
) bez nějakých dramatických redline a pod, čili opravdu takové nějaké normální poloviční zatížení.... venkovní těplota okolo plus 20st C... čili žádný extra hic.... zastavím a okamžitě zhasnu motor.... v 9 z 10 případů beží ještě minutu až dvě sahara na plné pecky.... dělá vám to taky?
Nějak sem si toho nikdy dřív nevšimnul....
Delší souvislá jízda po okreskách lehce nadpředpisovou rychlostí (čili tak na půl plynu

Nějak sem si toho nikdy dřív nevšimnul....