Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Dodělání zadních el.oken
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
Soráč, že jsem rejpal
Podle mě by to neměl být takovej problém. Sehnat motorky, kabeláže a spínače.. Nevím jak u BMW, ale jednou jsem si to dozadu dodělával na Granadě (dostal jsem to gratis, jinak bych se na to vyprdl) a nebyl to zas takovej problém. Konektory co jsou pro předek už obsahovaly neobsazenou část, kam se napíchly konektory těch zadních stahovaček
Největší opruz bylo tahat ty svazky pod koberec 



já jsem dodělával do zadu a nebylo to nic jednoduchýho jsou dvě možnosti buď sehnat řídící jednotku z verze pro 4 okna plus relé jednotku která se napojuje přímo na ty okna a zapojit podle dokumentace BMW a nebo jako jsem to dělal já že jsem si udělal jednotku vlastní pak ale nastal problém a to jak vyřešit aby podsvícení pro spínače neovlivňovalo jednotku,no tak jsem musel nakonec překopat i vnitřek spínačů.Udělal jsem jednoduchou jednotku bez automatickýho dojezdu takže když budete držet spínač dost dlouho tak něco shoří ale asi by šla udělal i jednotka s dojezdem kdyby někdo chtěl tak napište do zpráv pokusím se vytvořit schéma a nějaký návody jak na to
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 351
- Registrován: sob 09.02.2008 01:00
- Bydliště: Šumperk
- Klubové ID: 2449
- Kontaktovat uživatele:
Jedná se konkrétně o E36 Touring R.v. 3.98
Mám k tomu zadní mechanismy se servama, kabeláž k tlačítkům dveřní konektory,výplně dveří pro elektrické okna ,plast kolem řadičky , 5tlačítek předek je s dojezdama ... Elektrika na zadek je z roku 95 .
Docela jsem doufal že by to šlo nějak napíchnout na předek ,ale jak tak koukám tohle byla velká najivita ... co je problém tak od tunelu jsou všechny dráty střižený a konektory k tlačítkům jsou jiný (počítám ,že ze starší verze)
Mám k tomu zadní mechanismy se servama, kabeláž k tlačítkům dveřní konektory,výplně dveří pro elektrické okna ,plast kolem řadičky , 5tlačítek předek je s dojezdama ... Elektrika na zadek je z roku 95 .
Docela jsem doufal že by to šlo nějak napíchnout na předek ,ale jak tak koukám tohle byla velká najivita ... co je problém tak od tunelu jsou všechny dráty střižený a konektory k tlačítkům jsou jiný (počítám ,že ze starší verze)
- Jamall
- Registrovaný
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 2933
Jde to řešit několika způsoby. V origu je to zapojené takto:
Hlavní jednotka která se stará o interiérové elektro svazky je potřeba zaměnit za vyšší model, je úplně totožná, konektory sedí, akorát má jeden konektor navíc. Je to konektor který musíš propojit s relé modulem zhruba za pomocí 8kabelů, kde tento relé modul se už přímo stará o okna, zadní okna. Přední máš zapojené to tě vůbec nezajímá. Tedy zbývá z tohoto relé modulu natahat dva kabely ke každému oknu + zapojit vypínače do toho hlavního modulu, který zaměníš za vyšší model. Tak tomu je tuším od roku 94" víš
Poté existuje jiný starší způsob zapojení, kde jsou pro zadní okna využité vzhledově stejné čudlíky, ale vnitřní žíly toho čudlíku jsou ze silnějších materiálů, tedy můžou vést rovnou silové napětí, rovnou na okna. Žádné relátka a změna jednotky. To jest zapojení někde do roku 93"
Novější zapojení vůči staršímu sebou nese akorát inovaci v podobě "ochrana proti sevření"...když třeba zapomeneš hlavu, ruku v zavírajícím se okně, system vyhodnotí přetížení a automaticky zakáže další dovírání
Pak existuje alternatíva pro malinko znalejší, který rozumí slovu signální a silový proud, kde za pomocí 4relátek, což je ve výsledku obdoba relay modulu, lze poskládat domácí stavebnici. Ideální pro kombinaci novější typ čudlíku a je mi jedno jak to bude zapojené, hlavně že okno bude jezdit
Ve světě zasvěceních není nic naivní, jen některá přání jsou třeba zbytečně složitější. Pokud by jsi použil způsob staršího zapojení. Vyplatí se dotáhnout přes pojistku z pojistkové skříně jednu žílu pro zadní okna
Hlavní jednotka která se stará o interiérové elektro svazky je potřeba zaměnit za vyšší model, je úplně totožná, konektory sedí, akorát má jeden konektor navíc. Je to konektor který musíš propojit s relé modulem zhruba za pomocí 8kabelů, kde tento relé modul se už přímo stará o okna, zadní okna. Přední máš zapojené to tě vůbec nezajímá. Tedy zbývá z tohoto relé modulu natahat dva kabely ke každému oknu + zapojit vypínače do toho hlavního modulu, který zaměníš za vyšší model. Tak tomu je tuším od roku 94" víš
Poté existuje jiný starší způsob zapojení, kde jsou pro zadní okna využité vzhledově stejné čudlíky, ale vnitřní žíly toho čudlíku jsou ze silnějších materiálů, tedy můžou vést rovnou silové napětí, rovnou na okna. Žádné relátka a změna jednotky. To jest zapojení někde do roku 93"
Novější zapojení vůči staršímu sebou nese akorát inovaci v podobě "ochrana proti sevření"...když třeba zapomeneš hlavu, ruku v zavírajícím se okně, system vyhodnotí přetížení a automaticky zakáže další dovírání
Pak existuje alternatíva pro malinko znalejší, který rozumí slovu signální a silový proud, kde za pomocí 4relátek, což je ve výsledku obdoba relay modulu, lze poskládat domácí stavebnici. Ideální pro kombinaci novější typ čudlíku a je mi jedno jak to bude zapojené, hlavně že okno bude jezdit
Ve světě zasvěceních není nic naivní, jen některá přání jsou třeba zbytečně složitější. Pokud by jsi použil způsob staršího zapojení. Vyplatí se dotáhnout přes pojistku z pojistkové skříně jednu žílu pro zadní okna
- Jamall
- Registrovaný
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 2933
Je to vše mezi sebou propojené. Jednotka centrálu je zároveň jednotka oken. No alarm a DO pokud nemáš origo je nezávislá, v origu je tam modul navíc, který je právě propojen s touto hlavní jednotkou
Děláš si z toho jenom zbytečně těžkou hlavu. Ad už to zapojíš podle starého, nebo nového schématu, žádní z nich ty nepřinese možnost auto dojezdů....ten systém to síce umí, ale pouze přes příkaz od DO. Nikoliv přes čudlíky, alespoň osobně jsem se s takovým autem od série nesetkal. No jde do dodělat
Děláš si z toho jenom zbytečně těžkou hlavu. Ad už to zapojíš podle starého, nebo nového schématu, žádní z nich ty nepřinese možnost auto dojezdů....ten systém to síce umí, ale pouze přes příkaz od DO. Nikoliv přes čudlíky, alespoň osobně jsem se s takovým autem od série nesetkal. No jde do dodělat