320i M52, inpa ukazuje chybu "muffler flap" - co by to mohlo být? Našel jsem, že by to mohlo mít souvislost s vadným snímačem polohy vačky.
Za studena dlouze startuje, ale pak funguje celkem OK, jen jde hůř do otáček a výkon je celkově slabší. Přijde mi, že zapalování nefunguje uplně jak by mělo. Když přepnu na LPG je téměř nepoužitelný...
Začalo to z ničeho nic.
Koukal jsem na svíčky, ty vypadají v pořádku, měl jsem doma náhradní cívky, který jsem na zkoušku prohodil, ale nic se nezměnilo.
No, muffler flap je klapka ve výfuku, a tu bys u 320i mít neměl (měla ji 328i). Víš číslo chyby? Teoreticky můžeš mít nalitý soft z 328i - u 323i to byl poměrně častý tuning i přímo v aurorizovaných servisech...
To mě sice taky napadlo, po tom co jsem si tu chybu přeložil, ale je divný, že ještě tak před měsícem tam ta chyba nebyla... tak si nemyslim, že bych tam měl 328 soft.
Číslo chyby teď nevim, ale kdyžtak to zítra ještě načtu znovu.
Ještě mě napadla jedna možnost - jak spolehlivě poznám ucpanej katalyzátor? Asi dost blbě co? Jen si nejsem uplně jistý, že by mohl mít vliv i na špatný spalování (je např. slyšet při sundání nohy z plynu rámus ve svodech, jak tam dohořívá nebo spíš vybuchuje benzin).
je to divný vzhledem k tomu, že klapka ve výfuku je pouze mechanická záležitost, ovládaná podtlakem v sání. Takže by se chyba týkala něčeho jinýho ? Jinak soft je stejnej v řídících jednotkách jak 320, tak i 323 a 328, je prostě univerzální.
Proto mě napadl ten ucpaný katalyzátor, ale jinak podle ostatních projevů mi spíš přijde, že to bude snímač otáček vačky nebo kliky. Oba snímače jsou ještě původní, takže i pro větší klid dám oba nový... jen bych pak nerad ještě sháněl i katalyzátor.
Trochu jsem s řešením postoupil, vyměnil jsem oba snímače otáček za nový VDO. Dost se to zlepšilo, motor táhne plynule snad jak by měl tahnout, ale pořád má motor trochu nezdravý zvuk a zvlášť při sundání nohy z plynu otáčky dost zakolísají, než se ustálí na volnoběhu. Stejně tak, když je auto zaparkovaný a nastartovaný a zavřu dveře (je to coupé a má dojezdy oken), tak v momentě kdy dojíždí okno, se dost silně rozhoupou otáčky na cca 3 vteřiny.
Diagnostika ukazuje už pouze tu chybu muffler flap. Po jejím smazání se při nastartovanym motoru ukáže okamžitě znovu.
No je to možnost, ale zas špatnej kat by se projevoval spíš ve vyšších otáčkách ne? Se špatnym katem mám jedinou zkušenost a to takovou, že při jízdě bylo auto dost přidušený, ale právě citelnější to bylo ve vyšších otáčkách, ale to trvalo max 200km, pak se totálně vysypal a nejelo to skoro vůbec.