nejsem žádný nadšenec BMW, vlastně nejsem nadšenec prakticky žádného auta. Jen hledám kvalitní auto který mi vydrží dlouhou dobu a nebude škaredé.
Na nějaký výkon si nepotrpím.
Mám strop 320k Kč. A tak je na výběr buď nové auto uplně té nejnižší verze a nejnižší výbavy nebo auto ojeté. Po odposlechu rozhovorů kolegů v práci (automechanici) jsem nějak pochopil že BMW i ojeté mi vydrží déle než nové auto z Nošovic. Po hledání na internetu = cena/km/rok/vhled= jsem našel BMW 318 2.0 D (či 320). Konkrétně například tohle http://www.autoesa.cz/bmw/rada-3/sedan/c-84234.html
Co myslíte rádci moji , je to dobrej krok kupředu k dlouholeté spokojenosti a nebo se po pár letech nedoplatím za předražené opravy a servisi (díky dieselu a značce BMW) ? Koupit kvalitní BMW a nebo nějakou např. Škodovku s levnýma dílama a benzínem?
Moc děkuji za nějaké odpovědi a omlouvám se jestli sem někoho nějak urazil či řekl hloupost jsem v tomhle laik.
Cau
Obecne e90 je to dobre auto spolehlive a servis neni zase az tak drahej.
Ale motor co je v tomhle aute je na kosoctverec. Je tam motor N47 co ma v rozmezi roku 2007-2009 caste problemy s rozvodama. Pokud chces tento 4valec a zamezit problemum tak bych se dival na rocnik 2010 a novejsi. Pohledej na netu n47 chain failure nebo tady na foru je hodne informaci o tomhle motoru...
"kvalitní BMW", "Škodovku s levnýma dílama" ... to su podla mna dva zle predpoklady na zaciatok. BMW je premiova znacka (aspon v tejto casti zemekoule), ale nevyrabaju najspolahlivejsie auta (to by si potreboval mazdu alebo toyotu spis). Aj ked statistiky tvrdia ze 3er je jeden zo spolahlivejsich modelov (ovsem asi aj tu plati "verim len statistike ktoru som sam sfalsofal"). Podobne Skoda je lacna znacka, ale ze by mali extra lacne dily sa povedat neda.
Trufam si povedat ze BMW 3er a Skoda Octavia budu mat bezne diely (podvozok, brzdy - veci ktore sa daju kupit trebars i z druhovyroby) v podobnych cenach. Vesele to ale zacne byt az sa nahodou rozbije cosi komplikovanejsie. Ked auto stoji nove milion, je jedno ci ma rok alebo 10 rokov, nove orig. diely (prevodovka, komponenty motora, elektronika) nikdy nebudu za par korun.
Takze tvoje uvahy smeruj tak - ak si schopny riziko vyssich nakladov finacne vykryt, keby bolo treba, BMW ti urcite urobi radost (aj ked neviem ci v tej vybave, na ktoru si dal link). Ak to mas na vozenie do prace pri nizkych nakladoch, a je ti jedno aky to ma nahon, odezvu rizeni ci image, su racionalnejsie volby.
mawis píše:Cau
Je tam motor N47 co ma v rozmezi roku 2007-2009 caste problemy s rozvodama. Pokud chces tento 4valec a zamezit problemum tak bych se dival na rocnik 2010 a novejsi.
Přesně tak, ne jenom s rozvodama, ale i s praskajícím blokem který je na rozdíl od M47 z hořčíkové slitiny. Takže je tady ještě jedna varianta, a to koupit poslední model se starším motorem. Já jsem to taky tak řešil a jsem za to rád. Jinak za mě určitě 320d.
Potvrzuji... Mám e91 08/2007 a motor M47N2. Když jsem auto kupoval, tak jsem něměl vůbec nastudováno jaký motor je problematický atd... Když jsem pak četl jaké mají problémy N47 tak jsem si docela oddechl
Díky moc za odpovědi. To auto se mi opravdu velice líbí, ale asi bych si ho znechutil při několikátém příjezdu do servisu kde mi ukáží účtenku . I přesto bych nechtěl BMW zavrhnout. Jak mi říkal kolega, jakmile v něm jednou jedeš tak už nechceš nic jiného. Ale nebudu pokoušet štěstí s tímto motorem.
Rád bych Vás tedy poprosil ještě o jednu radu. Nemohly by jste mi doporučit pokud možno i s nějakým odkazem podobná auta na které je podle Vás spoleh do těchto 320k Kč? Třeba i něco levnějšího a staršího kde by zbylé peníze šly do opravy na TOP stav vozidla.
To jsem zapoměl dodat, naftu ne. Nenajedu toho tolik abych měl diesel a ještě v BMW . A nepotřebuji nějakej obrrrovskej výkon, spíš mi záleží na tom vzhledu a majestátnosti když přijede BMW