Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Volnoběžný ventil e36 318is M42

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Bonber
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 14.08.2014 00:00

#1 Příspěvek od Bonber »

čus kluci,chci se zeptat jak poznám jestli je volnoběžný ventil funkční?někde jsem čet že by měl při zapnutí klíčku cvaknout a otevřít,ten muj nedělá nic,mám dva a oba se chovají stejně.Dík za odpověď.
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#2 Příspěvek od Kalasnikov »

Má při při klíčku v poloze zapalování vibrovat a bzučet. v bentlym je popsané měření odporů i napětí v konektoru
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#3 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Pri vypnuti motoru cvakne a zavre se.
Bonber
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 14.08.2014 00:00

#4 Příspěvek od Bonber »

no když mám klíček zaplej tak bzučí a vibrujou oba ale když vypnu tak se nezavře,oba jsou při vypnutym i zapnutym klíčku tak na 1/4 ty dýlky otevřený a to se nemění,oba jsem čistil a promazával WDčkem a žádná změna.Taky mi houpe volnoběh tak mohla by to bejt příčina?
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#5 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Tak to dělá přesně to co má.

Je tady přímo celej topic, kde se houpáním otáček na ISu řeší. Je to známá věc, dělá to pomalu každé druhé IS. příčin je hned několik. Takže si to téma najdi tlačítkem "Hledat" a pořádně přečti.

Jinak ve zkratce: V drtivé většině případů netěsnost v sání (Těsnění sání, podtlakové hadice, mini prasklina v kolenu ke škrtící klapce či hadici k volnoběžnýmu ventilu, prasklá membrána DISA klapky, děravá hadice mezi víkem ventilů a škrtící klapkou atd atd...), špatná váha vzduchu (ověříš odpojením a uvidíš, jestli bude změna), špatná lambda (opět můžeš proměřit, odpojit jestli se něco změní), špatné čidlo teploty, špatný podtlakový regulátor paliva.. pfff je toho tam hodně...

EDIT: Tak jsem ti to téma našel, tak si počti:D

http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... ot%E1%E8ek
Bonber
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 14.08.2014 00:00

#6 Příspěvek od Bonber »

no mam novej olejovej separator a tu hadici k němu.Tu hadici k volnoběžnýmu ventilu a z něj do sání taky nový.
Jestli je tohle DISA klapka http://img.photobucket.com/albums/v241/ ... C01367.jpg
tak jak poznám jesli je funkční? někde jsem čet,že po nastartování by se to tahlo dole mělo pohnout a pootočit klapkou a to mě nedělá.A těsnění sání to myslíš to co je tady nad tou DISA klapkou ? jak se spojují ty dva díly sání?jak poznam že je špatný?když je z nějakýho plíšku ?
Bonber
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 14.08.2014 00:00

#7 Příspěvek od Bonber »

jo a diky za to téma ale už jsem ho tak narychlo čet :D
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#8 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

To co jsi vyfotil je ta klapka, ale zespoda sání je takovej černej blbinec.. to je podtlakový ventil, který tu klapku ovládá... když na něj sáhneš, tak vzadu směrem dovnitř do motoru najdeš takovej výčnělej, kterej se dá mačkat, tak když sním mačkáš, tak otevíráš a zavíráš tu klapku tu klapku. Zté membrány vede hadička.. je to podtlakovka... vytáhneš hadičku ne zté membrány ale z dalšího dílu kam vede a zkusíš skrz ní nasát vzduch zté membrány, pokud to jde moc lehko a vzduch nasáváš v pohodě, tak je ta membrána špatná. V ideálním stavu to musí klást odpor.. bude se ti to vysávat strašně těžko, ale asi na třetí nadechnutí bys měl tu klapku dokázat otočit. Jestli tam bude všechno v pořádku, zapoj zpátky ty hadičku kde byla a pokrač dál po těhle hadičkách a kontroluj je, jestli nejsou rozpadlé. Zté membrány myslím vede do takové baňky, zté baňky potom do takový el. ventilu a ztoho ventilu pak pod sání, ale nejsem si teď jistej tím pořadím.

Těsnění sání máš dvě, jedno je mezi těma dvěma díly sání a druhý je mezi tím spodním dílem sání a blokem motoru. Já moc nezkoumal jestli je špatné nebo ne, prostě jsem koupil obojí nové. Ale doufej, že to nebude to těsnění k bloku motoru, protože sundat ten spodní díl sání je fakt oser. Je tam rozvod čidel po celém motoru, který musíš vynda, jinak stím sáním nehneš=/
Bonber
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 14.08.2014 00:00

#9 Příspěvek od Bonber »

no já budu doufat,že přesně tenhle spodní díl nebudu muset vyndavat pač si moc nevěřim ale zkoušel jsem tu membranku a vypadá to,že je v háji.Mám ten díl sání s membránkou mimo auto a nějak netušim jak jí vyndat abych jí nezničil :cry: nevíš jak se mění ta membrána?
Bonber
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 14.08.2014 00:00

#10 Příspěvek od Bonber »

jo a ty těsnění sání jsi sehnal kde? :)
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#11 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Pockej ale ta membrana je na tom spodnim dile sani zespodu.. tu klapku sani ovlada zespodu. Ja ji tam mel na dvou sroubech, ktery se mi nepodarilo odsroybovat, tak jsem je odvrtal a zavitnikem jsem si udelal nove zavity a dal tam jine srouby pak. Mel jsem to sanicely dole ale. Ta tesnenu jsem jsi objednaval od zdejsiho clena Nowice. Koukni do etk na cisla tech tesneni a zkus mu napsat SZ.
Bonber
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 14.08.2014 00:00

#12 Příspěvek od Bonber »

jojo já vím jak ta membranka funguje,prozkoumal jsem to na tom sani co mam dole to dobrý ale to špatný mám na autě.A ty sám jsi mi přece řikal,že pro těsnění (jsou dvě,myslim to spodní)sání se musej sundavat ty elektroinstalace a tak.Tak to je na tom ale taky mi to pravě nešlo sundat.Ten díl kterej mám dole je v mnohem lepším stavu než ten na autě takže asi koupim těsnění a udělám to všechno najednou :) Nebudu nic odvrtávat a tak ale dam tam novy těsnění a dobrou polovinu toho sání s tou membrankou a klapkou :)
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#13 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Jo jasný.D no hele radši kup to těsnění a rovnouto udělej všechno, ať máš zase o možnou příčinu kolásní míň. Ono to zas tak hroznýnení, za 2-3 hodinky to máš rozebraný vyměněný a zase složený. Jen si poznač kam kterej kablík patří. Mrdání je akorát odpojit kabel od startéru a pak myslím jeden konektor až u převodovky, jinak to celkem jde. Jo ještě tam vede voda přes škrtící klapku a někde dole pod sáním, tak jsem si vyrobil ucpávky, ale nakonec nebyly potřeba, vyteče jen trošku vody.
Bonber
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 14.08.2014 00:00

#14 Příspěvek od Bonber »

no asi to tak udělám,když to zvládnu.Seženu těsnění a uvidim :) myslíš že by to mohlo bejt tou membránkou,to kolísání ?
Bonber
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 14.08.2014 00:00

#15 Příspěvek od Bonber »

jo a na kolik to tak vyšlo to těsnění nepamatuješ?
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#16 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Hele to kolísání způsobuje to, že ti motor někde přisává vzduch, kterej váha vzduchu nenaměří. Což znamená, že když skrz tu prasklou membránu proniká do sání vzduch, tak to může být ono, ale také nemusí. Já jsem se stím taky patlal dlouho a zkoušel všechno možný a poté co jsem dělal tu membránu a vyměnil u toho rovnou i to těsnění, tak to přestalo.

To těsnění stálo asi 2 stovky dohromady myslím, to nejsou drahý věci. Za to ta pitomá membrána se dá koupit jen origo BMW. Posílali mi ji z Německa asi za 1500 + pošta.
Bonber
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 14.08.2014 00:00

#17 Příspěvek od Bonber »

tak tu membránku naštěstí mám z minulýho motoru,protože jsem koupil zadřený a měnil motor tak jsem si nějaký věci poschoval ale neni toho moc ale už jsem jich pár použil :) mělo najeto poctivejch 19x xxx už nevim kolik přesně :D ale měl ho kámoš a jeho rodina a příbuzní z německa takže kromě mně bylo celou dobu v rodině,tak snad ta membránka něco vydrží,když už jí tam dám :D
Bonber
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 14.08.2014 00:00

#18 Příspěvek od Bonber »

jo a než tam dám ten díl sání spodní (na kterem je klapka s membránkou) mam ho vyčistit? je lehce mastnější,třeba nějakym ředidlem nebo tak to prolejt a nechat vyschnout?Zase je fakt,že oproti tomu co mam na autě je tohle zlatý :)
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#19 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Klidně to vyčisti.. bordel v sání není dobrej, mělo by tam bejt čisťoučko:D Mastnota se tam dostává z ventilového víka skrz odsáváví par oleje:D
Bonber
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 14.08.2014 00:00

#20 Příspěvek od Bonber »

jojo ja koukal na ty kanalky co tam vedou od separatoru :D
jinak na autokelly jsem spodní díl sání sehnal za 200kč a horní asi za 80 nebo 90 korun tak to vemu asi tam ne ? ;)
Odpovědět