Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Volnoběžný ventil e36 318is M42
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Tak to dělá přesně to co má.
Je tady přímo celej topic, kde se houpáním otáček na ISu řeší. Je to známá věc, dělá to pomalu každé druhé IS. příčin je hned několik. Takže si to téma najdi tlačítkem "Hledat" a pořádně přečti.
Jinak ve zkratce: V drtivé většině případů netěsnost v sání (Těsnění sání, podtlakové hadice, mini prasklina v kolenu ke škrtící klapce či hadici k volnoběžnýmu ventilu, prasklá membrána DISA klapky, děravá hadice mezi víkem ventilů a škrtící klapkou atd atd...), špatná váha vzduchu (ověříš odpojením a uvidíš, jestli bude změna), špatná lambda (opět můžeš proměřit, odpojit jestli se něco změní), špatné čidlo teploty, špatný podtlakový regulátor paliva.. pfff je toho tam hodně...
EDIT: Tak jsem ti to téma našel, tak si počti:D
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... ot%E1%E8ek
Je tady přímo celej topic, kde se houpáním otáček na ISu řeší. Je to známá věc, dělá to pomalu každé druhé IS. příčin je hned několik. Takže si to téma najdi tlačítkem "Hledat" a pořádně přečti.
Jinak ve zkratce: V drtivé většině případů netěsnost v sání (Těsnění sání, podtlakové hadice, mini prasklina v kolenu ke škrtící klapce či hadici k volnoběžnýmu ventilu, prasklá membrána DISA klapky, děravá hadice mezi víkem ventilů a škrtící klapkou atd atd...), špatná váha vzduchu (ověříš odpojením a uvidíš, jestli bude změna), špatná lambda (opět můžeš proměřit, odpojit jestli se něco změní), špatné čidlo teploty, špatný podtlakový regulátor paliva.. pfff je toho tam hodně...
EDIT: Tak jsem ti to téma našel, tak si počti:D
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... ot%E1%E8ek
no mam novej olejovej separator a tu hadici k němu.Tu hadici k volnoběžnýmu ventilu a z něj do sání taky nový.
Jestli je tohle DISA klapka http://img.photobucket.com/albums/v241/ ... C01367.jpg
tak jak poznám jesli je funkční? někde jsem čet,že po nastartování by se to tahlo dole mělo pohnout a pootočit klapkou a to mě nedělá.A těsnění sání to myslíš to co je tady nad tou DISA klapkou ? jak se spojují ty dva díly sání?jak poznam že je špatný?když je z nějakýho plíšku ?
Jestli je tohle DISA klapka http://img.photobucket.com/albums/v241/ ... C01367.jpg
tak jak poznám jesli je funkční? někde jsem čet,že po nastartování by se to tahlo dole mělo pohnout a pootočit klapkou a to mě nedělá.A těsnění sání to myslíš to co je tady nad tou DISA klapkou ? jak se spojují ty dva díly sání?jak poznam že je špatný?když je z nějakýho plíšku ?
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
To co jsi vyfotil je ta klapka, ale zespoda sání je takovej černej blbinec.. to je podtlakový ventil, který tu klapku ovládá... když na něj sáhneš, tak vzadu směrem dovnitř do motoru najdeš takovej výčnělej, kterej se dá mačkat, tak když sním mačkáš, tak otevíráš a zavíráš tu klapku tu klapku. Zté membrány vede hadička.. je to podtlakovka... vytáhneš hadičku ne zté membrány ale z dalšího dílu kam vede a zkusíš skrz ní nasát vzduch zté membrány, pokud to jde moc lehko a vzduch nasáváš v pohodě, tak je ta membrána špatná. V ideálním stavu to musí klást odpor.. bude se ti to vysávat strašně těžko, ale asi na třetí nadechnutí bys měl tu klapku dokázat otočit. Jestli tam bude všechno v pořádku, zapoj zpátky ty hadičku kde byla a pokrač dál po těhle hadičkách a kontroluj je, jestli nejsou rozpadlé. Zté membrány myslím vede do takové baňky, zté baňky potom do takový el. ventilu a ztoho ventilu pak pod sání, ale nejsem si teď jistej tím pořadím.
Těsnění sání máš dvě, jedno je mezi těma dvěma díly sání a druhý je mezi tím spodním dílem sání a blokem motoru. Já moc nezkoumal jestli je špatné nebo ne, prostě jsem koupil obojí nové. Ale doufej, že to nebude to těsnění k bloku motoru, protože sundat ten spodní díl sání je fakt oser. Je tam rozvod čidel po celém motoru, který musíš vynda, jinak stím sáním nehneš=/
Těsnění sání máš dvě, jedno je mezi těma dvěma díly sání a druhý je mezi tím spodním dílem sání a blokem motoru. Já moc nezkoumal jestli je špatné nebo ne, prostě jsem koupil obojí nové. Ale doufej, že to nebude to těsnění k bloku motoru, protože sundat ten spodní díl sání je fakt oser. Je tam rozvod čidel po celém motoru, který musíš vynda, jinak stím sáním nehneš=/
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Pockej ale ta membrana je na tom spodnim dile sani zespodu.. tu klapku sani ovlada zespodu. Ja ji tam mel na dvou sroubech, ktery se mi nepodarilo odsroybovat, tak jsem je odvrtal a zavitnikem jsem si udelal nove zavity a dal tam jine srouby pak. Mel jsem to sanicely dole ale. Ta tesnenu jsem jsi objednaval od zdejsiho clena Nowice. Koukni do etk na cisla tech tesneni a zkus mu napsat SZ.
jojo já vím jak ta membranka funguje,prozkoumal jsem to na tom sani co mam dole to dobrý ale to špatný mám na autě.A ty sám jsi mi přece řikal,že pro těsnění (jsou dvě,myslim to spodní)sání se musej sundavat ty elektroinstalace a tak.Tak to je na tom ale taky mi to pravě nešlo sundat.Ten díl kterej mám dole je v mnohem lepším stavu než ten na autě takže asi koupim těsnění a udělám to všechno najednou
Nebudu nic odvrtávat a tak ale dam tam novy těsnění a dobrou polovinu toho sání s tou membrankou a klapkou 


-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Jo jasný.D no hele radši kup to těsnění a rovnouto udělej všechno, ať máš zase o možnou příčinu kolásní míň. Ono to zas tak hroznýnení, za 2-3 hodinky to máš rozebraný vyměněný a zase složený. Jen si poznač kam kterej kablík patří. Mrdání je akorát odpojit kabel od startéru a pak myslím jeden konektor až u převodovky, jinak to celkem jde. Jo ještě tam vede voda přes škrtící klapku a někde dole pod sáním, tak jsem si vyrobil ucpávky, ale nakonec nebyly potřeba, vyteče jen trošku vody.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Hele to kolísání způsobuje to, že ti motor někde přisává vzduch, kterej váha vzduchu nenaměří. Což znamená, že když skrz tu prasklou membránu proniká do sání vzduch, tak to může být ono, ale také nemusí. Já jsem se stím taky patlal dlouho a zkoušel všechno možný a poté co jsem dělal tu membránu a vyměnil u toho rovnou i to těsnění, tak to přestalo.
To těsnění stálo asi 2 stovky dohromady myslím, to nejsou drahý věci. Za to ta pitomá membrána se dá koupit jen origo BMW. Posílali mi ji z Německa asi za 1500 + pošta.
To těsnění stálo asi 2 stovky dohromady myslím, to nejsou drahý věci. Za to ta pitomá membrána se dá koupit jen origo BMW. Posílali mi ji z Německa asi za 1500 + pošta.
tak tu membránku naštěstí mám z minulýho motoru,protože jsem koupil zadřený a měnil motor tak jsem si nějaký věci poschoval ale neni toho moc ale už jsem jich pár použil
mělo najeto poctivejch 19x xxx už nevim kolik přesně
ale měl ho kámoš a jeho rodina a příbuzní z německa takže kromě mně bylo celou dobu v rodině,tak snad ta membránka něco vydrží,když už jí tam dám 



-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa