Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Tlak paliva okamžitě padne na nulu. M50B25TU
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
Zdar,
při hledání toho proč to pořád nejede jak má jsem se dostal k měření tlaku paliva.
S proklemovaným čerpadlem mi to ukazuje 3,8-3,9 bar (má být 3,5 co jsem zjistil). Vytáhnu klemu a okamžitě padne na nulu, když skřípnu výstupní hadici ze vstřikovací lišty tak vyletí výš ale i se skříplou hadicí opět spadne na nulu v momentě kdy se čerpadlo přestane točit.
Ze vstřikovací lišty je za běhu čerpadla slyšet syčení.
Po vstupní hadici z čerpadla se to vracet nemůže ne? Takže protéká nějaký vstřikovač?
Uvažuju dobře?
Předem dík
EDIT:
Bohatá směs, občas houpání volnoběhu, vysoká spotřeba, cuká ručička ekonoměru, pokles výkonu, čím větší otevření škrtící klapky tím horší, někdy vibrace nepravidelný chod.
Diagnostika bez chyb live data dle DIS v tolerancích kromě lambdy 0.9 a knock kontrol nepřeskočí na Active při ohřátí motoru (dis píše že by měl)
Soupis oprav:
Generálka hlavy
komplet nový chladící systém,
nový vnitřek palivového čerpadla,
nová lambda,
svíčky,
vyčištěná váha, (po odpojení se chod motoru zhorší, na DIS hodnota v normě)
vyčištěný ICV,
zatěsněné snad všechno v sání dle vakuometru,
katy průchozí dle vakuometru,
čidlo kliky odpor OK, cívky odpor OK, kostra motoru OK
čidlo klapky odpor OK
tlaky motoru OK
vyčištěná kontaktnice řídící jednotky a všechny konektory které jsem našel.
demontovaný ventil odsávání par z nádrže(nonstop to přes něho sálo z nádrže do sání) uhlíkový kanystr jsem nechal s jedním nezapojeným portem ať si to větrá pod kapotu a vstup do sání zacpal.
při hledání toho proč to pořád nejede jak má jsem se dostal k měření tlaku paliva.
S proklemovaným čerpadlem mi to ukazuje 3,8-3,9 bar (má být 3,5 co jsem zjistil). Vytáhnu klemu a okamžitě padne na nulu, když skřípnu výstupní hadici ze vstřikovací lišty tak vyletí výš ale i se skříplou hadicí opět spadne na nulu v momentě kdy se čerpadlo přestane točit.
Ze vstřikovací lišty je za běhu čerpadla slyšet syčení.
Po vstupní hadici z čerpadla se to vracet nemůže ne? Takže protéká nějaký vstřikovač?
Uvažuju dobře?
Předem dík
EDIT:
Bohatá směs, občas houpání volnoběhu, vysoká spotřeba, cuká ručička ekonoměru, pokles výkonu, čím větší otevření škrtící klapky tím horší, někdy vibrace nepravidelný chod.
Diagnostika bez chyb live data dle DIS v tolerancích kromě lambdy 0.9 a knock kontrol nepřeskočí na Active při ohřátí motoru (dis píše že by měl)
Soupis oprav:
Generálka hlavy
komplet nový chladící systém,
nový vnitřek palivového čerpadla,
nová lambda,
svíčky,
vyčištěná váha, (po odpojení se chod motoru zhorší, na DIS hodnota v normě)
vyčištěný ICV,
zatěsněné snad všechno v sání dle vakuometru,
katy průchozí dle vakuometru,
čidlo kliky odpor OK, cívky odpor OK, kostra motoru OK
čidlo klapky odpor OK
tlaky motoru OK
vyčištěná kontaktnice řídící jednotky a všechny konektory které jsem našel.
demontovaný ventil odsávání par z nádrže(nonstop to přes něho sálo z nádrže do sání) uhlíkový kanystr jsem nechal s jedním nezapojeným portem ať si to větrá pod kapotu a vstup do sání zacpal.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Uvažuješ správně a pokračuj takto:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
- sundej lištu (1)
- vyndej vstřikovače a nacvakni je do lišty
- když teď zapneš čerpadlo (klíček), uvidíš, který vstřikovač propouští
- když uzavřeš nebo zaškrtíš (13) nebo (16) a tlak v liště zůstane, zkontroluj stejnotlaký ventil (22) na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15
- zkontroluj, jestli není prasklá membrána v dílu (6) = musí udržet podtlak
Jinými slovy pokud nemáš v liště tlak:
- teče to některým vstřikovačem
- teče to tím regulátorem tlaku (6) do sání
- ve stejnotlakém ventilu (22) prdla pružinka nebo se zasekla kulička, která je za vytvoření tlaku 3,5 Baru zodpovědná.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
- sundej lištu (1)
- vyndej vstřikovače a nacvakni je do lišty
- když teď zapneš čerpadlo (klíček), uvidíš, který vstřikovač propouští
- když uzavřeš nebo zaškrtíš (13) nebo (16) a tlak v liště zůstane, zkontroluj stejnotlaký ventil (22) na http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15
- zkontroluj, jestli není prasklá membrána v dílu (6) = musí udržet podtlak
Jinými slovy pokud nemáš v liště tlak:
- teče to některým vstřikovačem
- teče to tím regulátorem tlaku (6) do sání
- ve stejnotlakém ventilu (22) prdla pružinka nebo se zasekla kulička, která je za vytvoření tlaku 3,5 Baru zodpovědná.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
jestli je podávačkou myšleno čerpadlo tak to je nové-resp čerpadlo samotné vnitřek.
starML: díky ty vstřikovače vyzkouším, ale je to e36 kupé tam v etk žádný
ventil nevidím?
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=16&fg=15
Takže ten regulátor tlaku na liště je zodpovědný pouze za snižování tlaku když je v sání podtlak a ne regulaci na 3,5 bar?
starML: díky ty vstřikovače vyzkouším, ale je to e36 kupé tam v etk žádný
ventil nevidím?
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=16&fg=15
Takže ten regulátor tlaku na liště je zodpovědný pouze za snižování tlaku když je v sání podtlak a ne regulaci na 3,5 bar?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem hledal M50B25TU a jako první na ráně byla e34. Funguje to tak, že čerpadlo z nádrže tlačí do lišty palivo pod nějakým tlakem a co je navíc ten stejnotlaký ventil přepustí do přepadu, tj. zpět do nádrže. Tím je zabezpečeno i odvzdušnění před startem. Pokud tam ten stejnotlaký ventil nebude, tak to palivo tou lištou jen proletí, ale žádný tlak se nevytvoří, tj. nemá co stříknout do sání. Ten přetlak na liště vytváří ten ventil (kulička, kužel + pružinka), který jsi ještě nenašel a bude někde na zpátečce.
Ten regulační ventil (6) v podstatě otevírá nebo zavírá přepad z lišty. Takže normálně je v liště tlak podle předpětí pružinky stejnotlakého ventilu. Uzavřením přepadu dokáže zvýšit tlak paliva v liště na tlak dodávaným čerpadlem z nádrže. Takže trochu pomůže zvýšit výkon, když motor "mele z posledního" při plně otevřené škrtící klapce, kdy je podtlak v sání skoro nula. A tahle membrána občas prdne a motor se potom uchlastává. To sice není Tvůj případ, ale když už to budeš mít venku, tak .... .
Teď ještě přemýšlím, jaká je tam souvislost s odvětráním nádrže, jenže já ty e36 fakt moc neznám, sry
Pokud tam žádný stejnotlaký ventil nemáš, tak tohle všechno musí dělat ten regulační ventil (6). A pokud bude mít prdlou pružinu, tak to palivo lištou proletí, jak popisuješ => koukni na ten ventil (6).
Ten regulační ventil (6) v podstatě otevírá nebo zavírá přepad z lišty. Takže normálně je v liště tlak podle předpětí pružinky stejnotlakého ventilu. Uzavřením přepadu dokáže zvýšit tlak paliva v liště na tlak dodávaným čerpadlem z nádrže. Takže trochu pomůže zvýšit výkon, když motor "mele z posledního" při plně otevřené škrtící klapce, kdy je podtlak v sání skoro nula. A tahle membrána občas prdne a motor se potom uchlastává. To sice není Tvůj případ, ale když už to budeš mít venku, tak .... .
Teď ještě přemýšlím, jaká je tam souvislost s odvětráním nádrže, jenže já ty e36 fakt moc neznám, sry

Pokud tam žádný stejnotlaký ventil nemáš, tak tohle všechno musí dělat ten regulační ventil (6). A pokud bude mít prdlou pružinu, tak to palivo lištou proletí, jak popisuješ => koukni na ten ventil (6).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
číslo dílu toho regulátoru na liště je stejné. takže někde tam ten extra ventil být evidentně musí.
Našel jsem na googlu že je to součástí čerpadla aspoň teda u verzí pro US.
Každopádně pokud je na výstupu tak by to mělo držet tlak když skřípnu hadici, což to nedělá. Zítra zkouknu ty vstřikovače, ty by podle mně dávaly větší smysl. Plus odpojím ten podlak od regulátoru a zkusím jestli nepůjde benzín tam.
Souvislost s odvětráním nádrže doufám žádná, odešel mi ten ventil, takže to nonstop sálo vzduch z nádrže do sání. Ten vstup do sání jsem zaslepil, zbytek nechal tak.
Našel jsem na googlu že je to součástí čerpadla aspoň teda u verzí pro US.
Každopádně pokud je na výstupu tak by to mělo držet tlak když skřípnu hadici, což to nedělá. Zítra zkouknu ty vstřikovače, ty by podle mně dávaly větší smysl. Plus odpojím ten podlak od regulátoru a zkusím jestli nepůjde benzín tam.
Souvislost s odvětráním nádrže doufám žádná, odešel mi ten ventil, takže to nonstop sálo vzduch z nádrže do sání. Ten vstup do sání jsem zaslepil, zbytek nechal tak.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
takže vstřiky netečou, a přes podtlakovou hadici regulátoru na liště taky benzín nejde.
Zítra zkusím změřit tlak na volnoběh jestli se ten regler snaží vůbec o nějakou regulaci.
Každopádně to teda znamená že když skřípnu výstupní hadici a vypnu čerpadlo tak benzín uteče po vstupní hadici. Takže logicky by ten ventil měl být na vstupu.
Co jsem vyhledal na netu tak asi fakt součástí toho čerpadla
Zítra zkusím změřit tlak na volnoběh jestli se ten regler snaží vůbec o nějakou regulaci.
Každopádně to teda znamená že když skřípnu výstupní hadici a vypnu čerpadlo tak benzín uteče po vstupní hadici. Takže logicky by ten ventil měl být na vstupu.
Co jsem vyhledal na netu tak asi fakt součástí toho čerpadla

-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Ať ta schémata zkoumám jak je zkoumám, nikde tam nic jako je na E34 není. Tudíž bych hledal ten problém na tom regulátoru podtlakovém č.6. Zkus si vzít tu hadičku co do něj vede a nasát vzduch.. stačí pusou snad i... nesmí ti jí zlehka, musíš tam cejtit značnej odpor.
nebo se myslím zkouší tak, že odpojíš tu hadičku, nastartuješ a necháš to tak 5 minut běžet na volnoběh a nesmí ti ztoho téct palivo.. třeba i po těch 5ti minutách si zkus ručně přidat na škrtící klapce a trocho protůrovat motor, jestli ztoho náhodou něco nevykápne.
No a potom bych si zkusil třeba od někoho půjčit nebo koupit čerpadlo... však se na bazaru prodává kolem 5ti stovky? Jestli třeba to čerpadlo po repasu není špatně nastavený nebo tak něco...
EDIT: a ještě něco, zkus to znova změřit ale s nastartoavným motorem... to že zapneš čerpadlo na prázdno je sice hezké, ale kde máš ten úbytek tlaku, co ti způsobují vstřiky při běhu motoru? Třeba ti to těch 0,3-0,4baru udělá potom. Možná že na volnoběh budeš mít tlak ještě nižší.. to je normální, ale jak brnkneš o plyn, měl by se zvednou na těch 3,5. Ale s tím volnoběhem si nejsem jistý. tak to bylo u ISa.
nebo se myslím zkouší tak, že odpojíš tu hadičku, nastartuješ a necháš to tak 5 minut běžet na volnoběh a nesmí ti ztoho téct palivo.. třeba i po těch 5ti minutách si zkus ručně přidat na škrtící klapce a trocho protůrovat motor, jestli ztoho náhodou něco nevykápne.
No a potom bych si zkusil třeba od někoho půjčit nebo koupit čerpadlo... však se na bazaru prodává kolem 5ti stovky? Jestli třeba to čerpadlo po repasu není špatně nastavený nebo tak něco...
EDIT: a ještě něco, zkus to znova změřit ale s nastartoavným motorem... to že zapneš čerpadlo na prázdno je sice hezké, ale kde máš ten úbytek tlaku, co ti způsobují vstřiky při běhu motoru? Třeba ti to těch 0,3-0,4baru udělá potom. Možná že na volnoběh budeš mít tlak ještě nižší.. to je normální, ale jak brnkneš o plyn, měl by se zvednou na těch 3,5. Ale s tím volnoběhem si nejsem jistý. tak to bylo u ISa.
ten ventil je na výstupu z palivové lišty a tlak kolem 3 baru tam musí být furt když běží čerpadlo podtlaková regulace je tam kvůli vyrovnávání tlaku při změnách otevření škrtící klapky. m50 má stejnou lištu jak na e36 tak e34. Pokud vypne čerpadlo tlak se automaticky ztratí protože čerpadlo je pouze elektrický motorek který roztáčí vrtulku. Jaký problém řešíš s autem že sleduješ tlak paliva?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
ok lekl jsem se že mi tam nakonec něco chybí.
Takže změřil jsem to dneska znova,
zhaslý motor proklemované čerpadlo 3,8 bar
volnoběh s podtlakem 3-3,1 bar
odpojený podtlak 3,75-3,8 bar
takže podtlaková regulace teda funguje, membrána prostřelená není, benzín do sání přes podtlak nejde.
Jinak když to zkouším se zhaslým motorem tak se nejspíš z toho regulátoru ozývá nepravidelné kvílení, skřípění.
Benzín se vrací po vstupní hadici, když ji skřípnu tak lišta krásně drží.
Takže změřil jsem to dneska znova,
zhaslý motor proklemované čerpadlo 3,8 bar
volnoběh s podtlakem 3-3,1 bar
odpojený podtlak 3,75-3,8 bar
takže podtlaková regulace teda funguje, membrána prostřelená není, benzín do sání přes podtlak nejde.
Jinak když to zkouším se zhaslým motorem tak se nejspíš z toho regulátoru ozývá nepravidelné kvílení, skřípění.
Benzín se vrací po vstupní hadici, když ji skřípnu tak lišta krásně drží.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
Rozvody snad dobře hlavu dělal kolega z práce mám o něm dobré mínění, kdyby nebyly tak mi budou live data na DISu ukazovat špatný úhel natočení vačky ne? A občas to jede obstojně.
Na vstřikovače jsem nekoukal předpokládám že mají prášit a né téct proudem, vím jenom že neprotíkají skrz. Čidla teploty ukazují v pořádku.
S vypojenou lambdou se mi to občas zdálo lepší, občas stejné.
Ten tlak teda není závadný?
Na vstřikovače jsem nekoukal předpokládám že mají prášit a né téct proudem, vím jenom že neprotíkají skrz. Čidla teploty ukazují v pořádku.
S vypojenou lambdou se mi to občas zdálo lepší, občas stejné.
Ten tlak teda není závadný?