Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 316i M40 nestartuje - Vyřešeno

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Figo
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 06.09.2012 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Figo »

Ahoj, měl bych na vás dotaz. Před pár dny jsem parkoval a při úplném vytočení rejdu do prava mi najednou zakolísali otáčky a auto chcíplo, od té doby nejde vůbec nastartovat. Předtím jsem měl probém s kolísáním otáček při studeném motoru chvíli po startu mezi 500-1200ot, což po chvíli vždy ustalo a zase při chcípnutí a novém nastartování to chvíli kolísalo. Ale teď vůbec nejde nastartovat. Palivové čerpadlo je v pořádku a na druhou polohu sepne a natlakuje. Dnes chci ještě vyzkoušet svíčky, jestli dávají jiskru, napadá vás čím by to mohlo být? A jak případně zkontrolovat čidla otáček vačky a toho čidla na jednom z kabelů ke svíčce jestli jsou v pořádku?
Zde je video : "http://www.youtube.com/watch?v=75IXdaiYRvw"

Jde o 316i, 10/1992 motor M40.

- lambda je nová
- čerpadlo tlakuje a zkoušel jsem i odpojit váhu vzduchu a stejné

Předem moc díky za případnou radu a jakoukoliv pomoc
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#2 Příspěvek od Foldas »

m40 má pouze čidlo kliky pokud nejde nepujde ani čerpadlo jiskra ani vstřiky.Při zapnutí klíčku čerpadlo jen natlakuje palivovou soustavu a zase vypne.
Figo
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 06.09.2012 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Figo »

Foldas píše:m40 má pouze čidlo kliky pokud nejde nepujde ani čerpadlo jiskra ani vstřiky.Při zapnutí klíčku čerpadlo jen natlakuje palivovou soustavu a zase vypne.
Takže pakliže mi půjde jiskra a nebo půjde palivo až k motoru, tak to určtě není čidlo a problém je někde jinde? A na co bych se můl případně potom soustředit?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#4 Příspěvek od Foldas »

jestli se ti třeba neurvaly rozvody.
Figo
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 06.09.2012 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Figo »

Foldas píše:jestli se ti třeba neurvaly rozvody.
Sakra, cože? jak to zjistím?
Figo
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 06.09.2012 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Figo »

Myslel jsem, že je to tady řešený řetězem, že se to stát nemůže. To by nebylo úplně dobrý
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#7 Příspěvek od Foldas »

m40 je jeden ze tří motoru co má bohužel řemen. Ale už jsem jich pár urvaných řešil a potkaný nebyl ani jeden
Figo
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 06.09.2012 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Figo »

Snad budu mít večer možnost se na to podívat a zkusit svíčky a palivo, jestli při startu vše dává a nebo ne. Případně se zkusím podívat i na rovod. Pak budu informovat jak to vypadá a co dál případně řešit. Zatím moc díky za informace a rady. Dost mi to pomáhá, nechci měnit vše a doufat, že to bude zrovna to špatné
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#9 Příspěvek od Foldas »

jiskra nemusí jít taky kvůli urvanemu řemenu rozdělovač je na vačce, ale na indučce blikat bude
Figo
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 06.09.2012 00:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Figo »

Tak sem před chvíli zjistil, že jiskra jde. Jen nevim, které relé mám vyndat, abych vyzkoušel jestli jde palivo až k motoru (svorky 30 a 87 propojit). Takže vzhledem k tomu, že jde jiskra, tak bych vyloučil svíčky, rozdělovač, senzor otáček kliky a rozvody si taky myslím, že jsou v pohodě, když pálí. Tak už nevim, čím by to mohlo bejt. Napadá vás něco?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#11 Příspěvek od Foldas »

rele je vedle pojistkovky(jsou tam tři barva by měla být hněda)Můžeš mít čerpadlo po smrti není potřebný tlak na liště. ještě bych skontroloval nastavení rozvodu jestli to nepřeskočilo mě osobně se kdysi urval klínek na vačkovem kole a pootočilo se po 180 stupňu taky mi chvili trvalo než jsem na to přišel.Zdechlo to při volnoběhu na křižovatce. M40 je primitivni motor kteremu fakt stačí jen to čidlo kliky a nějak běží
Figo
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 06.09.2012 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Figo »

Foldas píše:rele je vedle pojistkovky(jsou tam tři barva by měla být hněda)Můžeš mít čerpadlo po smrti není potřebný tlak na liště. ještě bych skontroloval nastavení rozvodu jestli to nepřeskočilo mě osobně se kdysi urval klínek na vačkovem kole a pootočilo se po 180 stupňu taky mi chvili trvalo než jsem na to přišel.Zdechlo to při volnoběhu na křižovatce. M40 je primitivni motor kteremu fakt stačí jen to čidlo kliky a nějak běží
Snad se k tomu v neděli dostanu a podívám se na to. A jak bych poznal ten rozvod? Budou tam nějaký rysky vzájemnejch poloh vůči sobě? A to relé stačí jen vyndat, propojit drátek 30 a 87 a zkusit zastartovat, a mělo by se něco dít?
Figo
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 06.09.2012 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Figo »

Tak sem teď zjistil, že mám tak zadělanej palivovej filtr, že přes něj nejde ani kapka benzínu. Tak zajdu zejtra koupit novej a co nejdřív se pokusim ho tam nandat a pak vám sem dám vědět, jestli to byl hlavní problém a nebo ne. Zatím vám hrozně moc děkuju za rady.
Figo
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 06.09.2012 00:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od Figo »

Tak už nemám baterku, takže nevim, ale z původního filtru vyteklo hodně benzínu na obě strany, ale z té jedné byl hodně špinavej. Předchozí majitel se vyjádřil tak, že měnil palivové čerpadlo (cca 4 měsíce zpět). Svíčky dávají jiskru (což by asi nedávali, kdyby byly skočený rozvody a nebo v háji rozdělovač). Takže už mě nic nenapadá. Nějaké další nápady?
Figo
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 06.09.2012 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Figo »

Našel by se prosim vás někdo z prahy, kdo by si na mě 5.3 a nebo teďka o víkendu (8. nebo 9.3) udělal čas a pomohl mi s autem? Nejlépe někdo s 316i, abychom mohly zkusit proházet díly a zkusit čím přesně to je. Auto mi stojí kousek od hostivaře. a už začínám bejt dost zoufalej :( Předem moc díky
Figo
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 06.09.2012 00:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od Figo »

Vyřešeno. Problém byl v palivovém čerpadle. Ale pořád kolísají otáčky při startu, ale po chvíli to ustane. A když třeba po dvou hodinách auto vychladne a snažím se nastartovat, tak to trvá dýl, než naskočí, není to jen na škytnutí. Musí se palivové čerpadlo nějak zajíždět?
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Brody »

Tak se mi taky auto rozhodlo nestartovat.. :-D Jen mám motor M43. Z práce jsem nastartoval, odjel, ale za jízdy mi to zdechlo a nechytlo ani na na kvalt..
Jak je to s čerpadlem? Teď není slyšet, ale nevím, zda je natlakovaný, nebo tlak spadne a čerpadlo by se mělo ozvat při každém startu?
Nebo mi natekla voda k řídící jednotce.. Zatim pořád dost prší, tak se nemůžu v tom hrabat..
Hlavně mě zajímá, jestli má být slyšet čerpadlo při každém otočení klíčku nebo ne.
Díky
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Brody »

Edit. Tak po dvou hodinách auto nastartovalo, ale po cca minutě kdy šlo na volnoběh, tak zdechlo a už nenaskočilo. Ami mesliším čerpadlo v nádrži. Nebo bude jinde zakopanej pes. Jelikož jsem potom odpojil konektor od váhy a od kabelu co vede ke krabičce cívky ke svíčkám. Po zapojení to naskočilo zase na otočení klíčkem, ale opět asi jen minutu a víc ani ránu. Tak jsem z toho jelen.. :roll:
Odpovědět