Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automat pokles otáček

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
LukyGs
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pát 25.04.2014 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#1 Příspěvek od LukyGs »

Zdravím.
Nevíte někdo jestli je pokles otáček u automatu v nízkých otáčkách do 3 převodového stupně včetně (podle Kapsu prý nezamyká měnič a je nutný repas)
Pokles otáček je při jízdě do třetího převodového stupně včetně když jedu třeba cca 1700otáček a sundám nohu z plynu tak klesnou otáčky jako by auto vyřadilo na neutrál a otáčky klesnou cca o 300-400otáček. Po přidání plynu to opět poskočí o 300-400otáček tentokrát směrem nahoru a auto začne normálně táhnout. Když jedu z kopce na vyší převodový stupeň tak si auto dokonce samo brzdí přes automat ale to by mělo být v pořádku. Když stojím a zařadím D tak po puštění brzdy se normálně auto samo rozjede a táhne a to i na zpátečku.
Je to opravdu vada měniče?
Video přikládám https://www.youtube.com/watch?v=WKqQKVa ... e=youtu.be
LukyGs
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pát 25.04.2014 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#2 Příspěvek od LukyGs »

Nikdo nic? Všem to šlape jak hodinky?
U mě je pokles 100otáček nakonec i na těch vyšších rychlostních stupních ale jak přesáhnu 2000ot. tak už to klesne při ubrání plynu jen o cca max 50 ot.
Já mám E91 a kamarád s E92 o 3 roky mladší tak jsme zkoušeli a mu to taky trošku klesá cca 250ot. když se rozjíždí a sundá nohu z plynu ale jak mu automat přeřadí tak pak už mu to drží a při sundání nohy z plynu mu klesnou otáčky jen o cca 100-150. ale né jak mě že když mám 1700otáček a trošku přidám tak po sundání nohy z plynu to klesne o těch do 400ot.
Myslíte že by to mohl bejt špatnej měnič? Nebo se bát něčeho horšího?
Video https://www.youtube.com/watch?v=WKqQKVa4VL4
andree182
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: ned 11.08.2013 00:00

#3 Příspěvek od andree182 »

Predpokladam ze si to mal v sportovom (S) mode? Takze nepodradovala ta prevodovka... Mne ako laikovi pride ze to kludne moze byt spalena spojka v tom hydromenici, chovanie by tomu mohlo odpovedat. Ta spojka obecne nie je k praci automatickej prevodovky nevyhnutna (stare 4st prevodovky ju nemali), "len" zvysuje efektivitu - ale kazdopadne ak je prave teraz v oleji prevodovky, asi by som s tym prilis nejazdil, ak si nechces zadelat na vyraznejsie problemy.

Samotny hydromenic kupis na ebay za par tisic Kc (a tipol by som ze aj repas tej spojky bude za relativne par korun) - zbytok prevodovky je uz vyrazne drahsi...
LukyGs
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pát 25.04.2014 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#4 Příspěvek od LukyGs »

Dělá to na Dčko a trošku míň v režimu sport. Jak jsem psal tak v Kapsu mi řekl technik na 90% hydroměnič a na 10% mecha ale říkal že v 99% je to ten hydroměnič. O repasu spojky nemluvil, ta je tam taky? Kde? Doprkýnka to by mi ještě chybělo. Dnes jsem volal do http://www.zf-pakra.cz a dle popisu mi servisák řekl že to vypadá na měnič kterej prodávají přímo repasovanej od firmy ZF technik za 10bez dph. Jezdit s tím moc nebudu bo to radši vezu ve středu do servisu aby demontovali ten můj měnič a v pátek namontovali ten repasovanej. Tak jen doufám že je to ním. Jinak převodovka řadí hezky bez kopanců a olej jsem chtěl měnit projistotu takže to bude + 12 za měnič a +3500za práci pak samozřejmě vana s filtrem a kabelovou průchodkou a olej takže suma sumárum by to mělo být do 25. I tak je to pešek před dovčou....příští pátek jedu a chi jet tímhle autem ale manželka už začíná stávkovat a chce jet projistotu suvečkem :(
Jen se modlím aby to fakt bylo tím měničem jak říkal ten technik v Kapsu. Samo mi hned navrhl repas za 6litrů ale radši vemu ten novej měnič repáslej od ZF techniku bo Kaps na Kaps jsou celkem šílený reference. Nejdříve jsem chtěl vyměnit jen olej jestli by to nepomohlo bo auto má nahrkáno dle tacho 165tis. ale ruku za ty km nedám do ohně :( a tak trošku jsem doufal že ten olej to odstraní ale jak vidno tak asi ne.
andree182
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: ned 11.08.2013 00:00

#5 Příspěvek od andree182 »

Ja to teda poznam len teoreticky (nikdy som nevidel rozobranu aut. prevodovku :) ), ale hadam ze na samotnom hydromenici sa bezne nema moc co pokazit. Okrem tych vlastne 2 spojek ktore su tam - jedna je na "statore" (jednosmerna sranda, ako mas na zadnom kolese bicykla) a druha "lockup clutch". Podla toho co pises to vypada na to druhe - pri tej prvej by si asi mal problem sa vobec rozbehnut.

Ta lockup spojka v podstate zamkne hydromenic, takze sa jeho sucasti otacaju zaroven a nestraca sa tam vykon. Viz https://www.youtube.com/watch?v=YBW4EYVSzPI - ta spojka je vidno od 4:10 - skratka mas asi zodranu tu "treci" vrstvu - takze holt miesto toho aby ti drzal motor rovnake otacky ako prevodovka (keby bola spojka "aktivna") to cele drzi len hydromenic, a ten do velkej miery umoznuje rozdielne otacky...

25 je teda celkom dost, tiez ma to urcite raz caka, takze to nie je uplne pekny vyhled... :) :( tych 10 za repasovany menic je uz pocitane ked im tam nechas stary, predpokladam?
LukyGs
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pát 25.04.2014 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#6 Příspěvek od LukyGs »

No ono je to docela dost ale zase když vemeš jen výměnu oleje s olej vanou s filtrem tak si taky skoro na desítce :(
Jestli je to cena s tím že musím dát měnič svůj tak to nevím a zejtra jak jej budu objednávat tak se zeptám. Dnes mi říkal že 12tis vč.dph za měnič+2000kč expres pošta z německa bo jinak by ten měnič byl až za skoro dva týdny takže su na 14litrech a +3500kaček práce (počítám stejně radši 4000kč) tak jsem na 18000+4500 olejová vany s filtrem a tou průchodkou na el.+ 3500 olej (litr za 350kč a je ho třeba 10litrů) takže jsem suma sumárum na 26tis. takže plánovaná výměna oleje v Kapsu by mě vyšla na 10 s dph(poptával jsem u nich výměnu oleje a poslal mi takovouhle cenu).

Jinak dík za videjko :thumbsup:
Přílohy
olej atf.png
olej atf.png (85.21 KiB) Zobrazeno 1832 x
mapelda
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#7 Příspěvek od mapelda »

Přidám taky trochu do mlýna,když jsem loni kupoval E91 nechal jsem si auto proklepnout mechanikem a k převodovce mi tvrdil ,že měnič zamyká až po 3 rychl.stupni,tzn.1,2,3,jakoby mírný prokluz ,4,5,6 už ne a v mírném kopci se auto musí po zařazení D a uvolnění brzdy samo rozjet a nesmí couvnout,pak že je hydroměnič ještě OK.Nevím jenom předávám jak jsem nakoupil.
LukyGs
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pát 25.04.2014 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#8 Příspěvek od LukyGs »

No právě že mě se to v klidu rozjede po zařazení D i do mírného kopečku a bez plynu. Ten prokluz se mi ale už taky zdá moc že mi to klouže. Na videu to jde hezky vidět když se díváš na ekonoměr a zároveň otáčky tak to padá jako prase. Navíc i podle kamarádové 3ky je to fakt o polovinu víc než to dělá jemu. Budu se teda modlit aby to byl jen ten měnič ve kterém je naštěstí ta "spojka"
LukyGs
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pát 25.04.2014 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#9 Příspěvek od LukyGs »

Dnes jsm v ZF Pakra objednal ten měnič a když jim dám svůj starý tak ten jejich repasovaný od ZF technik vyjde na 8500kč bez dph což je perfekt cena. Za expres dodání do dvou dní je sice příplatek 2000kč ale jinak by to sem šlo 14dní. Byla mi nabídnuta i expres expresnější doprava letecky do druhého dne ale tam už byla cena 6000kč a to se vyplatí den počkat.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#10 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

zkus se domluvit s nekym, kdo ma stejne auto a jedte sprint, kdyz je menic ko, moc to nejede...
“Ability is what you're capable of doing.”
LukyGs
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pát 25.04.2014 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#11 Příspěvek od LukyGs »

Už jsem včera sprint s kamarádem jel. Malinko mi ujel ale beru to, že má o 15kw výkonější motor, nicméně při zátěži bylo cítit trošku prokluz než se měnič chytnul. Dnes se vypouštěl olej a byl černější ale naštěstí bez špon a nesmrděl po spálenině ale stejně jak novej převodovej olej. Tak jsem si trošku oddychl, měnič už mám v autě v kufru a ve čtvrtek si pro novej jedu do Jihlavy na otočku.
Dnes jsem byl i u http://www.opravaprevodovky.cz a bylo mi doporučeno s novým měničem dát do mechatroniku i jakési záslepky že prý to pomáhá a redukuje tlaky nebo co a prej to fakt funguje...je to nějaká takováhle sada http://www.opravaprevodovky.cz/1463-rep ... kit-sonnax
Máte s tím někdo zkušenost?
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#12 Příspěvek od Johnys »

Mě to na E36 dělá uplně stejný, že když pustím plyn, tak mi klesnou otáčky, myslel jsem, že to tak má být :D nikdy jsem automata předtím neměl.
LukyGs
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pát 25.04.2014 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#13 Příspěvek od LukyGs »

Co jsem dostudoval a vyzvěděl tak ten pokles je správně ale né o tolik. Po zařazení určitého stupně se má měnič zamknout a i když budeš šudlat na 1600 otáček tak nesmí spadnout víc jak o 100otáček dolů a kolem tisíce otáček pak musí podřadit.
U mě je to prý nabeton tím měničem, už ho drobka mám v autě a celkem sem byl překvapenej že tak malej bazmek váží skoro 15kilo :)
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#14 Příspěvek od Johnys »

aha, no mě se zdá totiž, že to málo táhne a je to zbytečně moc v otáčkách a pak to auto hodně žere :-/
LukyGs
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pát 25.04.2014 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#15 Příspěvek od LukyGs »

Jinak když to klesne o sto otáček tak to zas jen o sto otáček má po přidání skočit nahoru. Pokud ti ty otáčky dou výš a měnič se pak do nich dotočí(rozumněj rychlost vozu se dorovná otáčkám) tak je ten měnič špatně asi lamela....tak mě to bylo řečeno. Samo se bavím o rychlosti kdy je měnič zamknutý.
Pokud ti to hodně žere při normální jízdě tak ten měnič je na 90% v čudu. Poznáš to ale pokud cítíš prokluz nebo ti klesají otáčky jako mě...mě nezamyká ten měnič proto mi to tak padá dolů a po přidání o tolik vyskočí nahoru.
Říká se že poznáš odcházející komponent v automatu tak že když stojíš na místě nejlépe do mírného kopce a zařadíš D tak by se to auto mělo rozjet i bez přidání plynu ale i tak to není na 100procent že když se ti to rozjede tak je automat v pořádku. Já už mám třeba z informací od lidí co se repasema zabývají hlavu jak balón a musím si trošku přebírat co říkaj shodně a v čem se liší jejich postřehy.
carloszbk
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 07.09.2008 00:00

#16 Příspěvek od carloszbk »

Mně to přijde úplně normální.. respektive jsem dneska jel ve svým a taky když jedu po městě 50 km/h a pustím nohu z plynu ze třeba 1700 otáček, tak to spadne třeba na 1300 nebo 1200. Ale řekl bych, že to řadí hned další stupeň rychlosti, proto to spadne. Pak přidám lehce, tak to táhne na malé otáčky a když dám víc plynu, skočí to zpátky na oněch cca 1600-1700
carloszbk
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 07.09.2008 00:00

#17 Příspěvek od carloszbk »

Koukni schvalne sem. Sice vic slape na plyn, ale dela mu to taky: http://youtu.be/WaaZMFRA4rw

Aspon do tech cca 50-60km/h, kdyz to jede jeste tak na trojku. Koukal jsem, ze jsi to nechaval opravovat. Tak sem pak schvalne hod video pro porovnani :) Dik
LukyGs
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pát 25.04.2014 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#18 Příspěvek od LukyGs »

Jj,koupil jsem repasovanej menic od ZF Techniku a nechal jsem dat do mechatroniky spesl ucpavky a i kdyz jsem mel predtim pocit ze to radi fajn tak ted to radi jak po masle a ani o razeni nevim.
Jinak me nezamykal menic na trojku. Ted to dela sice to zamo ale menic uz na tu trojku zamkne. Jel jsem s tim ted do HR na dovcu tak proto sem to dal projistotu novy. Cesta sem byla luxus.....kdyz odectu malinko tvrdsi podvozek e91ky proti tomu co jsem zvykly.
carloszbk
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 07.09.2008 00:00

#19 Příspěvek od carloszbk »

No schvalne sem pak dej video pro porovnani :) at si udelam lepsi predstavu
Odpovědět