Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW 330i E90/E92 - N52 vs. N53
Spoustu lidí ti řekne, že je tam problémů hodně - přímý vstřik, palivová pumpa, zakarbonování motoru, neklidný chod atd... Já mám najeto zatím na n53 motoru 20 tisíc (celkem 150) a veškeré problémy se mi zatím vyhnuly, řeším pouze vibrující palivové vedení, které se projevuje občasnými pazvuky při ubrání plynu. N53 jede lépe než N52, ale hůře, než n54. Mně jako hlavní nevýhoda N53 oproti N52 přijde tak trochu dieselový projev motoru na volnoběh. Každopádně oba motory jsou podle mě skvělé, pokud jsou v pořádku 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3887
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
mám doma oba... o rozdílech v chování a projevu sem tu psal víckrát, je tu na to myslím zvláštní vlákno ("nekultivovanost N53" nebo tak nějak sa to menuje)
životnost: N53 mám najeto 135tis km (koupeno nové tady v CZ), N52 jenom 43tis km (koupeno secondhand v Reichu při náběhu 35tis km) - co se týče mechaniky - obojí (prozatím) bez problema, s N53 sem měl trable (velké) s elektrikou okolo motoru...
u N53 sem dělal ve 100tis opravdu velký (ale preventivní!) servis (úplně všechny kapaliny a filtry, řemeny atd. ) a ještě větší (taky prevetivní) temu dám ve 150tis (zase pudou všechny kapaliny vč. průplachu a dekarbonizace, všechny vstřiky, olej čerpadlo, napínák rozv. řetězu...)
Podobně rozsáhlý preventivní servis podstoupil i N52 fčíl po (sice jen) 42tis km, ale zato 5 let....
U obou fčíl měním olej nejpozději po 15tis, je ale pravda, že N53 měl v záruce výměny až po 30tis (mimořádně hned při záběhu, potem 30, 60, 90 tis km).
Takže doufám, že mě oba přežijou....
životnost: N53 mám najeto 135tis km (koupeno nové tady v CZ), N52 jenom 43tis km (koupeno secondhand v Reichu při náběhu 35tis km) - co se týče mechaniky - obojí (prozatím) bez problema, s N53 sem měl trable (velké) s elektrikou okolo motoru...
u N53 sem dělal ve 100tis opravdu velký (ale preventivní!) servis (úplně všechny kapaliny a filtry, řemeny atd. ) a ještě větší (taky prevetivní) temu dám ve 150tis (zase pudou všechny kapaliny vč. průplachu a dekarbonizace, všechny vstřiky, olej čerpadlo, napínák rozv. řetězu...)
Podobně rozsáhlý preventivní servis podstoupil i N52 fčíl po (sice jen) 42tis km, ale zato 5 let....
U obou fčíl měním olej nejpozději po 15tis, je ale pravda, že N53 měl v záruce výměny až po 30tis (mimořádně hned při záběhu, potem 30, 60, 90 tis km).
Takže doufám, že mě oba přežijou....

četl jsem to fórum, jak jsi zmínil, ale nikdo tam nesrovnával n52 s n53 krom tebe. je mezi těmi motory rozdíl? nějak si to nedovedu představit. chtěl bych e90 nebo e92 s manuálem. n53 mi přijde rozumější, protože je to novější motor a má lepší spotřebu. nicméně kultivovanost a spolehlivost je pro mě také důležitá.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: stř 16.01.2013 01:00
Doma mám N53 (325xi z roku 2009) a oproti N52, kterou mají hned 3 kolegové je to jak nebe a dudy zejména ohledně zvuku, přímovstřik v tomto podání je fakt dost podobný dieselu.
Jinak dynamika, i projev jsou hodně podobné, můj akorát potřebuje vyšší otáčky, aby "jel", ale to jde v mém případě napravit poměrně levnou přestavbou na plnohodnotné 330xi.
Ohledně oleje, než jsem udělal servis, žral mi motor litr oleje na 1000 km. Naštěstí (ťukťuk), to bylo tím, že pan majitel opravdu dodržoval servisní intervaly v rámci záruky a tenhle motor prostě potřebuje novej olej po 15k a ne až po 30k. Po sdůkladném servisu už mimo velké BMW servisy je vše v nejlepším pořádku, i zvuk se výrazně zlepšil.
Teď má motor najeto 105000 a dle diagnostiky vše v pohodě, zatím, a doufám, že to dlouho vydrží. Na vstřiky a lamda sondu si ale střádám vedle
Jinak dynamika, i projev jsou hodně podobné, můj akorát potřebuje vyšší otáčky, aby "jel", ale to jde v mém případě napravit poměrně levnou přestavbou na plnohodnotné 330xi.
Ohledně oleje, než jsem udělal servis, žral mi motor litr oleje na 1000 km. Naštěstí (ťukťuk), to bylo tím, že pan majitel opravdu dodržoval servisní intervaly v rámci záruky a tenhle motor prostě potřebuje novej olej po 15k a ne až po 30k. Po sdůkladném servisu už mimo velké BMW servisy je vše v nejlepším pořádku, i zvuk se výrazně zlepšil.
Teď má motor najeto 105000 a dle diagnostiky vše v pohodě, zatím, a doufám, že to dlouho vydrží. Na vstřiky a lamda sondu si ale střádám vedle

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3887
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
měl sem možnost se jedno odpoledne povozit v e90 preface RWD s N92 - přesedal sem do něj ze své e91 a taky sme se trochu naháněli po okreskách...
lehce vyšší výkon a krouťák N53 tak akorát kompenzoval nevýhodu vyšší hmotnosti mé e91 (zrychlení v přímce), RWD bylo v zatáčkovicách mnohem akčnějčí než moje AWD.... zato v rychlých zatáčkách jetých na hraně adheze RWD bylo nervózní, AWD jelo jak po kolejích...
vevnitř v autě byl zvukový projev (volnoběh a ž omezovač) +/- stejný, po zvednutí haubny u stojícího auta dramaticky odlišný
e90 s N52 sa sbírala odspodu mnohem lépe , bo enem EUR4, e91 s N53 je hodně moc dole utlumená díky EUR5
při plném plynu od cca 2000ot až do omezovače N52 táhla naprosto, ale naprosto hladce, moje n53 tam má malinké zhoupnutí okolo 2700ot a potem mocnější zátak okolo 3000toček, nad 4000 toček sa chovají stejně, jen (kupodivu) N53 má hezčí (mechanický, kovový) zvuk
ref zvuk N53: po přechodu z OEM 0w-30 na 5w-40 (ve 100tis km) sa motor neuvěřitelně zklidnil, veškeré mechanické pazvuky v nižších otáčkách (cinkání ventilů, šustění řetězu) je pryč
lehce vyšší výkon a krouťák N53 tak akorát kompenzoval nevýhodu vyšší hmotnosti mé e91 (zrychlení v přímce), RWD bylo v zatáčkovicách mnohem akčnějčí než moje AWD.... zato v rychlých zatáčkách jetých na hraně adheze RWD bylo nervózní, AWD jelo jak po kolejích...
vevnitř v autě byl zvukový projev (volnoběh a ž omezovač) +/- stejný, po zvednutí haubny u stojícího auta dramaticky odlišný
e90 s N52 sa sbírala odspodu mnohem lépe , bo enem EUR4, e91 s N53 je hodně moc dole utlumená díky EUR5
při plném plynu od cca 2000ot až do omezovače N52 táhla naprosto, ale naprosto hladce, moje n53 tam má malinké zhoupnutí okolo 2700ot a potem mocnější zátak okolo 3000toček, nad 4000 toček sa chovají stejně, jen (kupodivu) N53 má hezčí (mechanický, kovový) zvuk
ref zvuk N53: po přechodu z OEM 0w-30 na 5w-40 (ve 100tis km) sa motor neuvěřitelně zklidnil, veškeré mechanické pazvuky v nižších otáčkách (cinkání ventilů, šustění řetězu) je pryč
na webu (dfens-cz) jsem přečetl toto:
"Po generaci N52 následovala generace N53. Stejně jako N52 to byl šestiválcový atmosféricky plněný motor. Ovšem krom toho měl přímý vstřik do válce a nebyl osazen systémem Valvetronic. Proč? Jednoduše proto, že se tam už přes vstřikovače nevešel. Když se podíváte pod kapotu, tak jsou N52 a N53 prakticky nerozeznatelné. Ale jakmile nastartujete, poznáte to od první sekundy. N53 jsou na volnoběh podstatně hlučnější a nýtují podobným stylem, jako diesely. Na jejich obranu musím však říct, že třeba třílitr N53 jede v atmosférických poměrech jak píchlé prase. Jeho 200kW byste mu opravdu hravě uvěřili a spotřeba je skoro jak z pohádky. Ale do složitosti turbodieselu už nemá daleko. Tento motor má vysokotlakou pumpu, common-rail a velmi drahé vstřikovače. Od turbodieselu mu chybí už jen to turbo. N53 má stejné problémy s karbonizací oleje, jak N52 a dávám zde stejné doporučení."
nevím nakolik je to pravda, ale minimálně zajímavé srovnání.
Píše se zde i něco o volbě oleje:
"Točivost N52 je velice návyková, v 7mi tísících otáčkách mají opravdu nádherný pilovitý zvuk. Problém je ale v použití dle mého názoru nevhodných olejů. I pro tyto motory BMW doporučovalo long-life oleje specifikace 0W-30 nebo 5W-30 a s intervalem kolem 25 tisíc km. Vážení čtenáři, dovolím si říct, že u těchto typů motorů jsou tato doporučení naprosto vedle a pokud už takový motor někdo máte, vylijte long-life, nalijte 5W-40 nebo nejlépe 5W-50 a měnte každých 12-15 tisíc km. Proč? Právě kvůli točivosti a tepelné náročnosti. U dieselů mějte klidně long-life, ten moc nehřeje, ani moc netočí, ale u těchto motorů prostě nikdy! Na dílně mám jako odstrašující případ uskladněno odstraněné plastové víko ventilů z motoru N52."
celý článek zde http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802
"Po generaci N52 následovala generace N53. Stejně jako N52 to byl šestiválcový atmosféricky plněný motor. Ovšem krom toho měl přímý vstřik do válce a nebyl osazen systémem Valvetronic. Proč? Jednoduše proto, že se tam už přes vstřikovače nevešel. Když se podíváte pod kapotu, tak jsou N52 a N53 prakticky nerozeznatelné. Ale jakmile nastartujete, poznáte to od první sekundy. N53 jsou na volnoběh podstatně hlučnější a nýtují podobným stylem, jako diesely. Na jejich obranu musím však říct, že třeba třílitr N53 jede v atmosférických poměrech jak píchlé prase. Jeho 200kW byste mu opravdu hravě uvěřili a spotřeba je skoro jak z pohádky. Ale do složitosti turbodieselu už nemá daleko. Tento motor má vysokotlakou pumpu, common-rail a velmi drahé vstřikovače. Od turbodieselu mu chybí už jen to turbo. N53 má stejné problémy s karbonizací oleje, jak N52 a dávám zde stejné doporučení."
nevím nakolik je to pravda, ale minimálně zajímavé srovnání.
Píše se zde i něco o volbě oleje:
"Točivost N52 je velice návyková, v 7mi tísících otáčkách mají opravdu nádherný pilovitý zvuk. Problém je ale v použití dle mého názoru nevhodných olejů. I pro tyto motory BMW doporučovalo long-life oleje specifikace 0W-30 nebo 5W-30 a s intervalem kolem 25 tisíc km. Vážení čtenáři, dovolím si říct, že u těchto typů motorů jsou tato doporučení naprosto vedle a pokud už takový motor někdo máte, vylijte long-life, nalijte 5W-40 nebo nejlépe 5W-50 a měnte každých 12-15 tisíc km. Proč? Právě kvůli točivosti a tepelné náročnosti. U dieselů mějte klidně long-life, ten moc nehřeje, ani moc netočí, ale u těchto motorů prostě nikdy! Na dílně mám jako odstrašující případ uskladněno odstraněné plastové víko ventilů z motoru N52."
celý článek zde http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802
to nepsal dfens ale mentuli - zdejší člen
Jenom doplním, že se N53 ze začátku dělala i jako EURO4.
A ke zvuku na volnoběh - když zavřeš dveře a okna, tak vevnitř slyšíš jenom vzdálené brumlání ... to cvakání vstřiků vůbec. U sedanu nebo kupé je to myslím překousnutelné, u kabria by mě to vadilo. Navíc když otáčky přelezou cca 1.000 rpm tak toto cvakání zmizí a pak už se ozývá jenom benzínový zvuk

Jenom doplním, že se N53 ze začátku dělala i jako EURO4.
A ke zvuku na volnoběh - když zavřeš dveře a okna, tak vevnitř slyšíš jenom vzdálené brumlání ... to cvakání vstřiků vůbec. U sedanu nebo kupé je to myslím překousnutelné, u kabria by mě to vadilo. Navíc když otáčky přelezou cca 1.000 rpm tak toto cvakání zmizí a pak už se ozývá jenom benzínový zvuk
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


článek je pěkně napsaný, netušil jsem, že je to někdo z místní komunity.vita11 píše:to nepsal dfens ale mentuli - zdejší člen![]()
Jenom doplním, že se N53 ze začátku dělala i jako EURO4.
A ke zvuku na volnoběh - když zavřeš dveře a okna, tak vevnitř slyšíš jenom vzdálené brumlání ... to cvakání vstřiků vůbec. U sedanu nebo kupé je to myslím překousnutelné, u kabria by mě to vadilo. Navíc když otáčky přelezou cca 1.000 rpm tak toto cvakání zmizí a pak už se ozývá jenom benzínový zvuk
Zajímavé info, jak píšeš o prvních N53kách. Vybírám vůz z přelomu, takže by se mě to mohlo týkat. Je to výhra mít N53 Euro 4, nebo ne? Jak to případně poznám, bude stačit VIN?
Některé věci, na které si stěžuje pavproch já nepozoruju, ale přímé porovnání nemám.
Já mám 07/2008 a je to EURO 4. Kdy přesně začalo EURO 5 nevím ... z novějších než moje jsem našel až technické data platné od 03/2010 a tam už je uvedené EU5
Já mám 07/2008 a je to EURO 4. Kdy přesně začalo EURO 5 nevím ... z novějších než moje jsem našel až technické data platné od 03/2010 a tam už je uvedené EU5
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


viz tabulka http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N53
vyskytuje se v evropě nějaká jiná varianta, myslím 330i než N53B30-O0?
N53B25-U0 je předpokládám 325i, včetně menšího objemu motoru.
vyskytuje se v evropě nějaká jiná varianta, myslím 330i než N53B30-O0?
N53B25-U0 je předpokládám 325i, včetně menšího objemu motoru.