Zdarec, poslední dobou mi občas při propružení dřou zadní kola o podběhy. Když jsem vezl plné auto, začalo to dřít daleko víc a kolikrát jen i v zatáčkách. Jinak za jízdy to občas vrže.
Podezření padá na vadné tlumiče, co myslíte?
tlumič nemá na výšku auta jako takovou vliv, to zajištuje pružina, ta se bud časem znaví a auto sedne nebo se zlomí a auto sedne o to víc, takže bych hledal problém v unavených či prasklých pružinách, tlumič pouze jak již jeho název napovídá tlumí, ko tlumič se projeví jinak
Ajo, já tam mám totiž sníženy pružiny. Tak si říkám, jestli nejsou tlumiče špatný a auto tak nekleslo až na pružiny?
A jinak mlácení z právě strany po najetí na sebemenší nerovnost můžou mít na svědomí vadné pružiny?
prostě auto má nízký či unavený nebo zlomený pružiny proto to dře, mlácení či jiné rány od podvozku- čepy, siláče, tlumiče, horní uložení atd atd křišťálovou kouli nemáme, ovšem spojovat KO tlumiče s výškou auta či dřením při zatížení je nesmysl konstrukčne to auto neumožnuje, pokud nejsi schopen problém identifikovat sám na STK ti na těch pneumatických pojezdech za pár kaček u nás 50kč protřepou auto a řeknou co tam je blbé, jinak co je to za povoz tos taky nenapsal
Jo, máš pravdu, ptám se jak debil, jenže už jsem byl x krát v servise a x krát se tam vše kontrolovalo a silenty, uložení a tyhle srandy se dávaly nové. Bouchání neustálo a ted čerstvě se objevilo to dření...
Jde o 36ku sedan..
mrkni teda ještě na horní uložení tlumiče, bouchání ze zadní části mi dělal silent podélnýho ramene v tý "kleci", ale jak říkám těžko se identifikuje může to být cokoli, klidně i ten tlumič jestli je totálně KO, když na něj mrkneš neměl by bejt oblitej atp
horní uložení taky nový, já vím no, je tam toho strašně..ale je fakt, že tlumiče jako takovy nejspíš nikdo nějak důkladně nekontroloval...ale jelikož to ted začlo fest drhnout, tak se to chce na to zaměřit.. tlumiče a pružiny
prohlídni si sekci nabídky oprav a najdi si někoho ke komu to nebudeš mít moc daleko. Radši odvez auto někomu kdo ví co dělá i kdyby to bylo 100 km. Budeš mít auto v cajku a zároveň ušetříš i prachy
1) vím vím. S většina problemama jezdím servisovat 150km, ale tohle je ted nove a nemám čas jezdit daleko.
2) tak snad jo
3) kol asi ne, dřív to nedělalo.. 205/55 r16
No tak prvně jsou tam jistě kola s nesprávným ET, že? Mě to propružilo s unavenýma zad. tlumičema. Když jsem dal nové - tužší sportovní, tak to přestalo škrtat.