mám na Vás takový dotaz. Doteď jezdím v E39 Touringu a měl jsem nějakou tu E36. Ale už je to velký, nepotřebný a tak koukám po 46 at už z obměny nebo úspory.
Nicméně k věci. Chci vybrat mezi 2.0d 110Kw a 3.0d 135Kw.
Zajímají mě jejich mouchy, neduhy, na co pozor (po motorické stránce), spotřeba (především město, okresky jsou jasný).
A musí to bejt nafta ? Kolik najedeš ? Benzín s LPG jsi nezvažoval ?
Hezčí zvuk, levnější údržba, a levnější tankování většinou.
Po 7mi leté zkušenosti (525i s LPG ) zase zvažuji zda přestavím auto ale já jezdím jen 8-10tis ročně momentálně.
jinak spotřeba 525i R6 141KW byla 9-12litru LPG/100km dle nohy.
Tak to máš bud špatně seřízené, nebo to má nejlepší za sebou případně jezdíš jak hovado. Já jsem za 11litru průměr jezdil s 525i e34 vanos a to jsem jezdil celkem svižně takže 12-14litrů bych asi jezdil jako dobytek nebo bych to měl hodně rozhozené.
Mám pocit že 523i novější motor musí jezdit za podobnou spotřebu. Defakto novější M52 oproti starší M50.
Ale pokud jdeš raději do nafty tak asi bych šel jedině do 3litru.
Budeš zklamanej jít dolu do 2litru.oproti 523i to bude horší volba.
Jel jsem jak v novější 142kw tak i 150kw verzi a jedou moc pěkně.
Zato 320d mě ale vubec nenadchnul ničím.
Pokud máš možnost svez se v 2litru a 3litru a uvidíš sám. Po měsíci by jsi se mlátil po hlavě že jsi nevzal 3litr.
Nevím, dělal jsem na tom spousty věcí. Takže je možný že to není sežízené. Hele nejezdím nijak rychle ani nepamatuji, kdy jsem měl na tachometru 130 ...
Taky se mi zdá ten trojlitr jako lepší volba, už jen že je to šest válců, jen se bojím té spotřeby kolik to bude ...
Bohužel nemám možnost vyzkoušet 330 a 320, kdybych mohl byl bych za to hoooodně rád.
Tady je to jasná volba. Jestli chceš jezdit na spotřebu, tak jednoznačně 320d. Pokud chceš sametovej zvuk a klidnej chod motoru tak 330d. Měl jsem 330d a kombinace něco kolem 7. Kámoš měl 320d 6st. a s přehledem jezdil do 6 a to jsme po dálnici kolikrát jeli hodně svižně. Takže ten rozdíl něco málo přes litr a spolehlivost 100% u obou aut. Já měl najeto 250tkm při prodeji a kámoš co to má najel dalších 50tkm a pořád bez problémů. Ta 320d má najeto 270tkm a taky bez problémů.
Urcite zvazuji 110kw ... Kdyby to nestacilo tak pripadne cip ... Jde mi i o spotrebu ne ze ne, laka me 330... Ale bojim se abych nesel zbytecne z 523i ... Tak sbiram poznatky ... Nechce se mi jit od BMW sice A4 B6 je hezka ale i tak BMW je BMW ...
Krasavec píše:Urcite zvazuji 110kw ... Kdyby to nestacilo tak pripadne cip ... Jde mi i o spotrebu ne ze ne, laka me 330... Ale bojim se abych nesel zbytecne z 523i ... Tak sbiram poznatky ... Nechce se mi jit od BMW sice A4 B6 je hezka ale i tak BMW je BMW ...
Uprimne pri tvem najezdu, bych tu spotrebu, pokud je spotreba jak tady kluci pisou rozdilna v +/-1 litru, vubec neresil. Je to konina. Ber trilitr. Kdyz budes jezdit klobouka tak se na tech 6 dostanes taky (zalezi na stavu auta samozrejme).
OT: nějak nechápu, co máte všichni proti těm pouze čtyřem cylindrům?
Jasně, 6ti válec bude mít vždy tak nějak hezčí projev.. ALE..
- je to vůbec potřeba?
- větší spotřeba
- větší pojistka
- více oleje atd..
Já mám teď N47 135kw, najeto tedy zatím málo, 22tkm a max. spokojenost. Kámoš má starší 130kw, najeto 240tkm a žádný problém a taky spokojenost. Ono těch naftových dvoulitrů bude dneska snad už více než těch šestiválců - od jedničky, přes trojku a pětku až třeba po X3 a že by to byl nějaký propadák i co se spolehlivosti týče...
Takže pokud někdo touží po "brutálním" výkonu a sametovém zvuku, nechť si vezme 6ti válec, jinak 4 válec plně postačuje.
320d v E46 nema moc smysl. Zere skoro stejne jako 330d, ale vykon ani projev se neda srovnavat. Ja mam u 330d kombinovanou 7l, u 320d to bylo o pul litru min.
To u E90 je to uz o necem jinem. Uz 12Okw verze jede moc pekne (cca jako E46 330D 135kw). Dotaz ale smeruje na E46, a tam je to podle me jasne..
u nás všichni mají 3litr a to i ty uplně sociální případy
Nevim kdo by dnes v roce 2014 šel dobrovolně do 2litru v e46.
Pokud chci jet na spotřebu umí to i 3litr. Když to přeženu i pod 5litrů dálky ale to je fakt klídek pohoda a velice lehká noha.
řešil 1litr rozdíl ve spotřebě u BMW mi přijde hodně směšné. To si raději pořid 1,9tdi v koncernu.
BMW je převážně o radosti z jízdy a vyváženosti auta.
Modernější 2litry už mají vyšší výkon tam to není tak znát a jedou mnohem líp. Pak kdejaká oprava ze spotřeby udělá uplně jiná čísla v přepočtu výdaje na 1kilometr.
Ale jinak vlastně mi je to jedno klidně si kup dvou litr ale pak sem nechod jak je to líná kráva a že chceš po pár měsících jiné auto. protože ti kdejaká oktávka bude dejchat na záda.
.Ahoj. Můžu posoudit všechny čtyři dieslové verze u e46tky (se všemi jsem jezdil delší dobu ... min 40tis km) všechny v manuálu a bláboly o 7l/100km u trílitra at si každý sáhne do svědomí co porovnává. Za 7litrů se dá jezdit mimo město (nebo průjedné obchvaty).
Každopádně 320d 100kw bych doporučil jen při nějaké supr koupi po člověku kterého znáš (spotřeba 6,5-7l/100km)
320d 110kw šestikvalt - dle mě nejlepší variant poměr cena výkon náklady (dlouhodobou (cca 60tis km) má manželka na 18" 5,7l/100km 90% město)
330d 135kw nejede o moc líp než 110kw žere cca 7,7-8l/100km nákladově o 1/3 dražší bež R4
330d 150kw jede dobře ale pod 8l/100km v kombinaci se moc jezdit nedá a náklady docela vysoké.
Bohužel u e46 už dnes platí neduhy starých aut = chce to posuzovat každý jednotlivý kus samostatně
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d
jak jsem psal. Jezdil jsem obě a ta spotřeba je tam víc jak litr. Jinak dostat se s 330d pod 6l, tak to už nevím jak by si s tím musel jet. Moje zkušenost s 330d na spotřebu z Kolína nad Rýnem přes Belgii a Holandsko a zpět tempomat 100-130 a výsledná 6,1 podle palubáku a to je samá rovina. Největší rozdíl je pak když tomu dáváš a jezdíš svižně. A radost z jízdy je hlavně o zadním náhonu a mimochodem 320d je celkově vyváženější(nemyslím motor)díky lehčímu předku, takže se víc přibližuje k 50/50. A že ti bude dejchat na záda Octa, tak to ti bude dejchat i s 330, ale pak začnou zatáčky a v tom je BMW machr.
Za ježdění na normálních pneumatikách serie e46 a běžném provozu se dá jezdit v pohodě pod 7litru kombinovaně s 3litrem v manuálu.
Otec v 530xd tour 170KW má 8,1litru průměr a to je 4x4 a 300kg těžší auto.
Osobně kamarád má 330d a vím moc dobře za kolik jezdí. A pokud chce jezdit klobouka do práce stále po dálnici do Brna jede klidně pod 6litru. dá se dojet i za 5,5 a méně ale je to vyloženě na spotřebu.
Takže tady každému tvrdit jak 3litr jezdí za 8-9litru je nesmysl. Ano jezdí tak pokud pojedu palbu.
Nebo tady většina lidí neumí jezdit a jezdí s 3litrovou trojkou v manuálu jako prase. Tím jsem se nechtěl nikoho dotknout ale každej at si přizná jak jezdí rychle jak často se nechá unést a jak často předjíždí podřazuje a předbíhá kolony atd. Nebo jede plynule. To udělá klidně 2 litry na pruměru rozdíl.
Je to strašně o stylu řidiče jak je zvyklej jezdit. Ale v pohodě kolem 7mi litru se můžeš motat pokud máš v pořádku motor a auto.
s tou váhou bych to tak nepřeháněl. 330d tour. pohotovostní 1690kg a 530xd tour. 1830kg, takže to není zas tak velký rozdíl. Já jsem s ní najel cca. 30tkm a do práce to mám 75km a po doma jsem najel nějaký couračky, takže 80%dálka a 20% město a kombi 6,8l. Kámoš co to má teď po mě jezdí 50/50 není žádnej střelec a pod 7,5l horko těžko. Ale jak píšeš ta kombi kolem 7l se dá.
Jo a nechci aby to vyznělo že jsem proti 3l. Naopak to bylo nejlepší a nejspolehlivější BMW, které jsem měl.
Jinak ta spotřeba u toho 170kw xd je teda hodně v pohodě. Kámoš má 160kw d manuál a dlouhodobá 8,6l.
no 1615kg váží 330d e46 v manuálu
1865kg váží e61 530xd automat touring.
takže 250kg. pravda je to méně.
No a ta spotřeba je individuální podle místa bydliště. Kdo je z Prahy bude mít o litr a pul vyšší než kluk z vesnice co jezdí do maloměsta a kolem. Ten bude mít třeba 6,5 a z Prahy/Brna ikdyž jezdí 50:50 město venku třeba kolem 8litru průměr.
Pak je další faktor pneumatiky a jak člověk jezdí. Vidím kolem sebe lidi co furt šlapou na plyn a brzdu furt jakoby bud chvilku jedou pod plynem a pak zase brzdí nebo jsou tací co jezdí plynule na pohodu prostě při jízdě skoro brzdu nepotřebují. U všech lidí bude jiná spotřeba.
Defakto 6,5-8,0litru bych klidně definoval jako možný průměr u slušné a pěkné 330d e46 v manuálu.