Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E90, E91 – 325i – Koupě, prosba o radu
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
325i N53 je sice R6 ale je to HW a SW přidušený třílitr, který je navíc úplně zabitý nesmyslě dlouhými převody....
inženýři z mnichova potřebovali vymyslet jejich verzi eko-friendly grýnlajnu a proto vzali N53, přidusili ji a přidali dlouhé převody....
to už rači starší 325i N52B25....
nebo plnokrevnou N53B30.... tak jede i přes dlouhé převody - vím, mám...
inženýři z mnichova potřebovali vymyslet jejich verzi eko-friendly grýnlajnu a proto vzali N53, přidusili ji a přidali dlouhé převody....
to už rači starší 325i N52B25....
nebo plnokrevnou N53B30.... tak jede i přes dlouhé převody - vím, mám...
tak to každopádně, když má o 50 psů míň
ináč malé teoretické porovnání 325i N52 vs 325i N53 - výkon stejný, krouťák 20 Nm ve prospěch N53 a ve větším rozsahu otáček, obsah 499 ccm ve prospěch N53 (a jak víme, obsah ničím nenahradíš
) a přímý špritz u N53 který by měl taky přidat něco na pružnosti.
Převody jsou stejné, rozdíl je v difecu - 325i N52 3,23; 325i N53 3,07; 330i 3,15 (N52 aj N53) /neumím posoudit jak moc velký je to rozdíl/
ale i kdyby, tak je to docela sympatický grünlajn ... v šáde auto cpou 1,6 naftu do auta co váží 1,6t a tady je třílitr beneli v autě s 1,5t

ináč malé teoretické porovnání 325i N52 vs 325i N53 - výkon stejný, krouťák 20 Nm ve prospěch N53 a ve větším rozsahu otáček, obsah 499 ccm ve prospěch N53 (a jak víme, obsah ničím nenahradíš

Převody jsou stejné, rozdíl je v difecu - 325i N52 3,23; 325i N53 3,07; 330i 3,15 (N52 aj N53) /neumím posoudit jak moc velký je to rozdíl/
ale i kdyby, tak je to docela sympatický grünlajn ... v šáde auto cpou 1,6 naftu do auta co váží 1,6t a tady je třílitr beneli v autě s 1,5t

V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Ja vam dam gryyyynlajn, nenazrana bestie to je kdyz po ni chcete aby teda trochu jela. N52 B25 neni oproti trilitru nejaky echt rozdil. jsou lidi co jsou na tyto veci velmi haklivi, no pro me citeni to rozdil je, neni to vsak nejak extra dramaticke. Jinymi slovy najit vyvonenou n52 b25 a nevyvoneny trilitr, nevaham ani dve vteriny. Jinak ten dryyyynlajn mne vcera papnul krasnych 12,8l
Priznam se ze jsem se tak trochu svezl -)))) Oproti trilitru pokud se nepletu je tam rozdil jen v desetine nebo dvou z nula na sto. Nejcitelnejsi rozdil bude podle meho soudu v pruznem zrychleni. Tim jsem se zase naucil podrazovat tak, ze kdyz potrebuju power, narvu tam takovy kvalt abych ho tam mel v tom "spravnem" spektru, cili z padesatky dvojku a devadesatky trojku a vymalovano. Dvojka toci necelych 110 a trojka 160km/h. Ctyrka 220 a petku jsem do omezovace netocil, stejne je elektronicky omezena rychlost na 250km/h a dve kila jsem pretahnul jen jednou nebo dvakrat za cele ty roky co ho mam... Nemam tu potrebu jezdit tak rychle.

Že by rozdíl ve spotřebě mezi N52 a N53 byl tak velký? Já si pořád říkám s jak pěknou jezdím spotřebou
nebo je to vnímáním? nebo rukama?
V pohodě se vejdu do 9l. Je tam teda hodně dálnice, asi 65%, ale tempem 160+ a většinou se nechám strnout provozem a držím se těch nejrychlejších
Něco málo přes devět jsem měl jenom když jsem jel na Berlín a většinu cesty jsem se držel za A6 která pádila 220 - 240. A když jsem za ní nejal tak taky tak nějak
Když se jdu povozit, tak spotřebu neměřím/neřeším/nezjišťuju ... je mě jasné že si to pak papne, ale zábava něco stojí.
Nechtěl jsem říct, že ten třílitr pojede líp, ale že by neměl jet hůř. Teď se dívám že je tam rozdíl přesně půl sekundy a v pružném z 80 na 120 šest deseti ... ve prospěch N53. A na trojku to jede nějakých 165 možná 170, takže tam moc velký rozdíl v převodech reálně není. A jak říkáš ... nevím jaký jsou problém delší převody ... podřadit možu vždycky




Nechtěl jsem říct, že ten třílitr pojede líp, ale že by neměl jet hůř. Teď se dívám že je tam rozdíl přesně půl sekundy a v pružném z 80 na 120 šest deseti ... ve prospěch N53. A na trojku to jede nějakých 165 možná 170, takže tam moc velký rozdíl v převodech reálně není. A jak říkáš ... nevím jaký jsou problém delší převody ... podřadit možu vždycky

V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
ref převody 325i - nevím, nejel sem, ale znám člověka, co ji měl a ten říká, že pro jakoukoli slušnější dynamiku tam třeba i okolo 60 musela jít dvojka....
mno, ale já tam kolikrát tu dvojku v 60 rvu taky, už jen pro ten zvuk rozdrážděné R6.... :lovestruck:
ref spotřeba N52 a N53: už sem to tu psal - jelikož mám doma v garáži oba dva motory, můžu srovnávat.... N53 je opravdu zázrak z hlediska úspornosti...
N52B30 190kw v Z4 (1450kg) a N53B30 200 kW v 330ix (1715kg!!) žerou při stejném způsobu jízdy v podstatě stejně... v mém případě okolo 12 dlouhodobý průměr a cca 15, dyž to drtím na hraně (svých řidičských) schopností...
mno, ale já tam kolikrát tu dvojku v 60 rvu taky, už jen pro ten zvuk rozdrážděné R6.... :lovestruck:
ref spotřeba N52 a N53: už sem to tu psal - jelikož mám doma v garáži oba dva motory, můžu srovnávat.... N53 je opravdu zázrak z hlediska úspornosti...
N52B30 190kw v Z4 (1450kg) a N53B30 200 kW v 330ix (1715kg!!) žerou při stejném způsobu jízdy v podstatě stejně... v mém případě okolo 12 dlouhodobý průměr a cca 15, dyž to drtím na hraně (svých řidičských) schopností...
nechápu kde je problémpavproch píše:pro jakoukoli slušnější dynamiku tam třeba i okolo 60 musela jít dvojka....

pro normální ježdění a držení se s provozem bohatě stačí držet motor do 2,5 tis, pro něco svižnějšího musí otáčky nahoru ... vždyť je to atmosféra. A když ten motor vytočíš, tak je to přece lahoda

Reference tohoto ohledu musíš od některých lidí brát s rezervou ... obzvláště pokud jsou zvyklí na pocitový kopanec do zad u TDI PD
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
ještě k tý lahodě: onehdá sem celý klimkovický tunel na D1 projel bramborem s woknama dolů a roztočenou dvojku něco přes 80 tacho.... to byla smfonie pro 6 hrnků a 24 ventilů.... :lovestruck:
a zrovna včera s m4Zlikem sem podřazoval ve valmezu v podjezdu pod žel tratí až za jedna, abych si patřičně užil nejen štěknutí při meziplynu, ale taky tu symfonii 5000+ otáček....
a zrovna včera s m4Zlikem sem podřazoval ve valmezu v podjezdu pod žel tratí až za jedna, abych si patřičně užil nejen štěknutí při meziplynu, ale taky tu symfonii 5000+ otáček....
