Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E90, E91 – 325i – Koupě, prosba o radu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od JaraX »

no jo, E90 je celkem předraženy auto na to jak je stary, ale to sou všechny 3er
chcibmw
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 08.06.2014 00:00

#22 Příspěvek od chcibmw »

Nasel jsem nekolik 320i i u dealeru s cenou 240-250 ... mam 210 stejne dealer slevu dava...jde mi o to jaky je tenhle motor v 3er.
Zda na neco trpi atd...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od JaraX »

s 320i 4V jsou docela problemy, trpí na rozvody, navíc to nic moc nejede, chce to 6 val.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#24 Příspěvek od pavproch »

325i N53 je sice R6 ale je to HW a SW přidušený třílitr, který je navíc úplně zabitý nesmyslě dlouhými převody....

inženýři z mnichova potřebovali vymyslet jejich verzi eko-friendly grýnlajnu a proto vzali N53, přidusili ji a přidali dlouhé převody....

to už rači starší 325i N52B25....

nebo plnokrevnou N53B30.... tak jede i přes dlouhé převody - vím, mám...
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#25 Příspěvek od vita11 Moderátor »

že by N53 325i nejela bych netvrdil ... ale s N52 jsem nejel tak nemám porovnání

ale s rozpočtem tazatele a podmínkou na najeté km ho to stejně trápit nemusí :lol:
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#26 Příspěvek od pavproch »

@víťa: no dobře, tak jede, ale hůř než 330ix... :twisted:
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#27 Příspěvek od vita11 Moderátor »

tak to každopádně, když má o 50 psů míň :D



ináč malé teoretické porovnání 325i N52 vs 325i N53 - výkon stejný, krouťák 20 Nm ve prospěch N53 a ve větším rozsahu otáček, obsah 499 ccm ve prospěch N53 (a jak víme, obsah ničím nenahradíš :twisted: ) a přímý špritz u N53 který by měl taky přidat něco na pružnosti.
Převody jsou stejné, rozdíl je v difecu - 325i N52 3,23; 325i N53 3,07; 330i 3,15 (N52 aj N53) /neumím posoudit jak moc velký je to rozdíl/

ale i kdyby, tak je to docela sympatický grünlajn ... v šáde auto cpou 1,6 naftu do auta co váží 1,6t a tady je třílitr beneli v autě s 1,5t :P
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od matiz »

Ja vam dam gryyyynlajn, nenazrana bestie to je kdyz po ni chcete aby teda trochu jela. N52 B25 neni oproti trilitru nejaky echt rozdil. jsou lidi co jsou na tyto veci velmi haklivi, no pro me citeni to rozdil je, neni to vsak nejak extra dramaticke. Jinymi slovy najit vyvonenou n52 b25 a nevyvoneny trilitr, nevaham ani dve vteriny. Jinak ten dryyyynlajn mne vcera papnul krasnych 12,8l :wink: Priznam se ze jsem se tak trochu svezl -)))) Oproti trilitru pokud se nepletu je tam rozdil jen v desetine nebo dvou z nula na sto. Nejcitelnejsi rozdil bude podle meho soudu v pruznem zrychleni. Tim jsem se zase naucil podrazovat tak, ze kdyz potrebuju power, narvu tam takovy kvalt abych ho tam mel v tom "spravnem" spektru, cili z padesatky dvojku a devadesatky trojku a vymalovano. Dvojka toci necelych 110 a trojka 160km/h. Ctyrka 220 a petku jsem do omezovace netocil, stejne je elektronicky omezena rychlost na 250km/h a dve kila jsem pretahnul jen jednou nebo dvakrat za cele ty roky co ho mam... Nemam tu potrebu jezdit tak rychle.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#29 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Že by rozdíl ve spotřebě mezi N52 a N53 byl tak velký? Já si pořád říkám s jak pěknou jezdím spotřebou :D nebo je to vnímáním? nebo rukama? :lol: V pohodě se vejdu do 9l. Je tam teda hodně dálnice, asi 65%, ale tempem 160+ a většinou se nechám strnout provozem a držím se těch nejrychlejších :D Něco málo přes devět jsem měl jenom když jsem jel na Berlín a většinu cesty jsem se držel za A6 která pádila 220 - 240. A když jsem za ní nejal tak taky tak nějak :lol: Když se jdu povozit, tak spotřebu neměřím/neřeším/nezjišťuju ... je mě jasné že si to pak papne, ale zábava něco stojí.
Nechtěl jsem říct, že ten třílitr pojede líp, ale že by neměl jet hůř. Teď se dívám že je tam rozdíl přesně půl sekundy a v pružném z 80 na 120 šest deseti ... ve prospěch N53. A na trojku to jede nějakých 165 možná 170, takže tam moc velký rozdíl v převodech reálně není. A jak říkáš ... nevím jaký jsou problém delší převody ... podřadit možu vždycky :wink:
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#30 Příspěvek od pavproch »

ref převody 325i - nevím, nejel sem, ale znám člověka, co ji měl a ten říká, že pro jakoukoli slušnější dynamiku tam třeba i okolo 60 musela jít dvojka....

mno, ale já tam kolikrát tu dvojku v 60 rvu taky, už jen pro ten zvuk rozdrážděné R6.... :lovestruck:

ref spotřeba N52 a N53: už sem to tu psal - jelikož mám doma v garáži oba dva motory, můžu srovnávat.... N53 je opravdu zázrak z hlediska úspornosti...

N52B30 190kw v Z4 (1450kg) a N53B30 200 kW v 330ix (1715kg!!) žerou při stejném způsobu jízdy v podstatě stejně... v mém případě okolo 12 dlouhodobý průměr a cca 15, dyž to drtím na hraně (svých řidičských) schopností...
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#31 Příspěvek od vita11 Moderátor »

pavproch píše:pro jakoukoli slušnější dynamiku tam třeba i okolo 60 musela jít dvojka....
nechápu kde je problém :twisted:
pro normální ježdění a držení se s provozem bohatě stačí držet motor do 2,5 tis, pro něco svižnějšího musí otáčky nahoru ... vždyť je to atmosféra. A když ten motor vytočíš, tak je to přece lahoda :P

Reference tohoto ohledu musíš od některých lidí brát s rezervou ... obzvláště pokud jsou zvyklí na pocitový kopanec do zad u TDI PD
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#32 Příspěvek od pavproch »

jenomže tohle je človíček, který se živí psaním o autech a jejich testováním.... :idea:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#33 Příspěvek od pavproch »

ještě k tý lahodě: onehdá sem celý klimkovický tunel na D1 projel bramborem s woknama dolů a roztočenou dvojku něco přes 80 tacho.... to byla smfonie pro 6 hrnků a 24 ventilů.... :lovestruck:

a zrovna včera s m4Zlikem sem podřazoval ve valmezu v podjezdu pod žel tratí až za jedna, abych si patřičně užil nejen štěknutí při meziplynu, ale taky tu symfonii 5000+ otáček.... :twisted:
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#34 Příspěvek od vita11 Moderátor »

To nemusí nic moc o ničem vypovídat ... novináři jsou různí..

Do prdele kde je na D1 tunel? Já cu takýýýý :evil:
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#35 Příspěvek od pavproch »

kousek od ostravy.... a je skoro kilometr dlůůůhy...
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#36 Příspěvek od vita11 Moderátor »

tak tam sa nedostanu jak je rok dlůůůhýýý :( ... možná aj dva
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#37 Příspěvek od pavproch »

šak v pze máš na průchvatu hned dva..... :twisted: a takle o půl třeí ráno tam bude asi ipráznou natolik, abyses i slyšel...

ale bacha, je tam, stejně jako v klimkovicích měření rychlosti (úsekovka)
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#38 Příspěvek od vita11 Moderátor »

tak tunelů je tady dost, to hej, ale všude se měří...
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od matiz »

Tech 12l je kdyz mu das za usi... Jinak do 9 se kombinovana da...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#40 Příspěvek od pavproch »

"eko-sporo-režim" sem zkúšal - vyjel sem myslím jednu nádrž s průměrem asi 8 a bylo to zatrest.... vzhledem k návykovosti R6 se prostě nejsem schopen přinutit s tím jezdit za míň než těch 12 kombinované spotřeby.... :oops:
Odpovědět