Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

"Divné" brzdy E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#1 Příspěvek od lukepostulka »

Zdravím, na autě mám měněné desky vepředu ATE cca 1000km a vzádu nevím co je, ale sjeté nejsou vůbec, nicméně auto mi brzdí celkem dost špatně, všiml jsem si toho když jsem se snažil zabrzdit z vysoké rychlosti a po zamáčknutí pedálu se chvíli skoro nic nedělo a celkem mě to vyděsilo, při brždění musím pedál mačkat celkem hluboko (ne jak u VW kde je pedál jedovatý už na pohled) takže by mě zajímalo jestli je to nutně špatnýma deskama a kotoučema, i když jsou v poměrně slušném stavu, nebo to může být něco jiného.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Co je to slušný stav? Jsou kotouče rovné a naprosto bez drážek?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od JaraX »

u E36 už to chce přece jen udržbu, je to staré auto, tzn nová brzdovka, kontrola hadic, případná výměna za pancéřové pro ostřejší reakci, připadně nové prasátka s manžetama a vše pořadně vyčistit.
ale jinak E36 má celkem "nežný" náběh brzdy, nový koncerny sou hrozny, nejdřív to hrozně kopne a jak to člověk přišlápne tak to stejně nebrzdí.
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#4 Příspěvek od Tompo »

Přesně tak, výměna kapaliny, zkontrolovat trubky a hadice, příp. vyměnit. Sice mi přijde trochu zbytečný na "obyč" E36 dávat pancéřky, ale proč ne. Jinak účinek mi u E36 nikdy nepřišel jako nedostačující.
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#5 Příspěvek od Jamall »

tak tak. Brzdovka je základ a desky ATE i pro zadní nápravu. Já jezdil první rok na TRW a už jedině ATE
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#6 Příspěvek od lukepostulka »

Slušný stav - přední kotouče vypadají jako nové, nezkroucené, nekopou do volantu a drážky jen minimálně. Zadní kotouče jsou trochu chytlé od koroze ale nic hrozného, trochu větší drážky.. takže byste doporučili výměnu brzdovky, odvzdušnění a výměnu zadních kotoučů za ATE?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Kotouče nutné nemusíš dávat ate... ono to taky není bůh ví co :-)

Brzdovku kompletně výměn, zkontroluj jak chodí pistky, je možný ze už někde můžou byt pridreny. Hadice koukni jestli nejsou zpuchrely a případně kup nový. Ono i gumicky v brzdovym válci taky nemusí být top :-)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Koroze a drážkování je problém, je pak delší dráha desky než na šikmých bocích drážek dosede a proto je dlouhý krok pedálu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#9 Příspěvek od lukepostulka »

Nemyslím si, že ta koroze a drážky je momentálně největší problém, na předchozím isu jsem měl brzdy komplet sjeté, rýhy jak v másle a pořád to brzdilo 2-3x líp..
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#10 Příspěvek od beny-maser »

brzdovka se má měnit pravidelně, takže vyměnit! neřešit! a při tom koukni jestli se ti na hadici nedělá někde boule,pak bych řešil co dál.
Odpovědět