Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

"Lepší" přední brzdy vs. Xdrive

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#1 Příspěvek od pavproch »

To woe, po třech letech ježdění sem až fčíl (@harezz, dík) přišel na to, že mám dajaké "divné" brzdy z výroby.... přední kotouče menší než zadní (330 vs. 336mm) ... a to se mi nelíbí... :twisted:

Real OEM nabízejí přední brzdy S100A "zvýšené zatížení" - kotouče 348mm (+ samozřejmě i příslušné třmeny)

kotouč OEM No. 34116855000
třmeny OEM No. 34116773201, 202

Dyž sem se otázal v autorizáku, tak řekli že neví.... a že zkusí zjistit v Munchen.....

Budu vděčen za jakékoli komentáře, připomínky, nápady...

Nebo, není tu někdo s upgradovanýma př. brzdama na 3er s Xdrive?

Případně nějaký jiný BigBrakeKit kompatidebilní s Xdrive?
(U Performance BBK č 34110444738 je výslovně napsáno: "NOT suitable for Xdrive")

Aktuálně jezdím 18" OEM style 193 v létě a 17" OEM Style 158 v zimě (ale kdyby BBK měl znamenat upgrade na 18" i v zimě, nebudu se bránit...

330i Xdrive Touring e91 MY2011 N53B30 (200kW) standardní podvozek

Kuju.

(stejný dotaz sem před chvílí postul na e90post.com)
hansm5
Registrovaný
Příspěvky: 1084
Registrován: ned 31.08.2008 00:00

#2 Příspěvek od hansm5 »

Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Huska »

tady je debata na stejné téma a pár věcných připomínek při změně brzd na autech se stabilizací apod.

http://www.e46.bmwklub.cz/viewtopic.php ... ilit=brzdy


PS: pokud tam máš brzdy co tam nepatří tak pak není co řešit a vyměň je za správné ... předek je jednoduchý = kotouč + brzdič a desky (v některých případech krycí plech) v zadu je to horší
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#4 Příspěvek od pavproch »

@hans: dík

když zadám do realOEM 335ix e91 MY2011, tak mi to vyplivne (přesně ty mnou výše zmiňované)
kotouč OEM No. 34116855000
třmeny OEM No. 34116773201, 202
ale už jako standard, ne ten paket S100A....

a taky to ukazuje, že 335ix má povolena i 17" kola....může mi to tady někdo potvrdit či vyvrátit?

to semi začíná líbit.... :idea:
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6215
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#5 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

tipuju, ze je tam problem s poloosou nebo jinym usporadanim ramen a proto se tam vetsi nevejdou (bez uprav :-) )
“Ability is what you're capable of doing.”
hansm5
Registrovaný
Příspěvky: 1084
Registrován: ned 31.08.2008 00:00

#6 Příspěvek od hansm5 »

[quote="pavproch"]@hans: dík

když zadám do realOEM 335ix e91 MY2011, tak mi to vyplivne (přesně ty mnou výše zmiňované)
kotouč OEM No. 34116855000
třmeny OEM No. 34116773201, 202
ale už jako standard, ne ten paket S100A....

a taky to ukazuje, že 335ix má povolena i 17" kola....může mi to tady někdo potvrdit či vyvrátit?

na standart brzdy 335i,335d das 17 v pohode :wink:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#7 Příspěvek od pavproch »

odpověď z e90post:
Hi, I have Eu specs 330XD(iesel) , My front brakes are 348x30 same as 335i or xi. So I am 99.9 %it sholud fit yours. I am looking for even bigger than those (m5) and found one thread of guy who actually did it .Those are 374 mm and they can also fit. Only problem is with bolting the discs on front hub but can be worked out with little mechanical knowledge.Some say that 535d e60 brakes have same calipers and pads only discs are smaller than m5's.
As of 348mm discs you can run on 17's and it will be a tight fit. hope this helps
asi do teho pudu
Uživatelský avatar
omaro1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: ned 04.11.2012 01:00

#8 Příspěvek od omaro1 »

pavproch píše:To woe, po třech letech ježdění sem až fčíl (@harezz, dík) přišel na to, že mám dajaké "divné" brzdy z výroby.... přední kotouče menší než zadní (330 vs. 336mm) ... a to se mi nelíbí... :twisted:

Real OEM nabízejí přední brzdy S100A "zvýšené zatížení" - kotouče 348mm (+ samozřejmě i příslušné třmeny)

kotouč OEM No. 34116855000
třmeny OEM No. 34116773201, 202

Dyž sem se otázal v autorizáku, tak řekli že neví.... a že zkusí zjistit v Munchen.....

Budu vděčen za jakékoli komentáře, připomínky, nápady...

Nebo, není tu někdo s upgradovanýma př. brzdama na 3er s Xdrive?

Případně nějaký jiný BigBrakeKit kompatidebilní s Xdrive?
(U Performance BBK č 34110444738 je výslovně napsáno: "NOT suitable for Xdrive")

Aktuálně jezdím 18" OEM style 193 v létě a 17" OEM Style 158 v zimě (ale kdyby BBK měl znamenat upgrade na 18" i v zimě, nebudu se bránit...

330i Xdrive Touring e91 MY2011 N53B30 (200kW) standardní podvozek

Kuju.

(stejný dotaz sem před chvílí postul na e90post.com)
Ahoj,
taky mam na 330xi e90 n53 rv 2007 "divné" brzdy (330, 336) stejně jako ty. Údajně by měl jít použít tento (ten druhý) kit, ale nemá schválení pro provoz v ČR.

http://www.auto-ksport.cz/cz1711--velk.html

Uvažoval jsem o něm, jen mě trochu štve, že není schválenej, kvůli případné nehodě, atp.
Prý vychází z brzdového kitu BMW Performance a měl by jít použít pro Xdrive modely.
Pokud do toho upgradeu brzd půjdeš, dej prosím vědět, jak jsi ho vyřešil.
Mám na to taky spadeno.
Dík
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#9 Příspěvek od pavproch »

Jo, napíšu.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#10 Příspěvek od pavproch »

e46.bmwklub.cz a kódování při výměně brzd za lepší:
Aby pak výměna byla dokonalá, bylo by dobré i přenastavit DSC pro větší kotouče (nakódovat parametry pro 3L modely), aby jeho chování (tlak čerpadla, rychlosti ovládání ventilů, procenta otevření ventilů apod) bylo odladěné pro třílitrové brzdiče.
e89.zpost.com o kódování při výměně předních brzd za lepší:
The E9x from Performance Brakes bolted up in 30 minutes with absolutely no issues.
***************************
Took BMW 2 hours to complete re-coding the car to account for the brakes, and to get road approval from the T.U.V.
Už sem to kdesyk psal, že se chystám i na upgrade brzd na m4Zlikovi proto ten úryvek tamocuto.

sem tu poznámku k e89 nechápal. ale už mi to začíná být jasnější (prosím o potvrzení mých úvah od někoho, kdo rozumí kódování e89/e9x, např. matiz):

Po výměně brzd za "lepší" to bude spolehlivě a dobře (líp) fungovat i bez zásahu do SW. Nicméně teprve optimalizace řízení DSC a hlavního brzdového válce to doladí k dokonalosti. Chápu to správně?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na hlavním válci není co optimalizovat, leda vyměnit za jiný.
V hlavním válci jsou dva vývrty, pro přední a pro zadní okruh. Pokud vyměníš jen přední brzdiče a ty budou mít větší průměr pístků (nebo více pístků, ale v součtu větší plochu než jeden původní) dojde při zachování hlavního válce k pozdnímu nástupu předních brzd. Doladění DSC v tomto nepomůže. Je to dáno fyzikou, nestlačitelnosti kapaliny a transportovanému objemu kapaliny.
Je důležité zachovat poměr plochy pístků předních-zadních brzd a ve stejném poměru, jako jsou vývrty pro přední-zadní brzdy v hlavním válci.

Paradoxně pak výměna jen předních brzd za větší celkovou situaci zhorší, vinou pozdního nástupu předních brzd bude auto mít tendenci k přetíčivému smyku pod brzdami. DSC sice něco zachrání, ale je to "ohledávání mrtvoly", je to "rovnák na vohejbák", lepší je mít brzdy vyvážené přirozeně.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#12 Příspěvek od pavproch »

@francis: důležitá informace (kterou sem zapoměl napsat :oops: ):

Hlavní brzdový válec (č. 34336786755) je shodný jak pro 330ix (přední kotouče 330mm), tak i pro 335ix (348mm).

Takže průtokové poměry na výstupu z hlavního válce (pro přední brzdy 330 a 348mm) musí být stejné... čísla třmenů se pro 30ix a 35ix se sice liší, ale domnívám se, že zřejmě budou (třmeny 30ix a35ix) vnitřním uspořádáním (počet pístků) a nárokama na průtok brzdovky stejné - nebo se pletu?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Podle ETK je repset pro oba přední brzdiče 330xi/335i (pístek+manžeta+těsnění) stejný, tzn. pístky mají stejný průměr a mnou výše psaný černý scénář pro tento případ neplatí.

EDIT: něco jsem časem dopsal a pak smazal, platí to co zbylo :oops:
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#14 Příspěvek od pavproch »

dík za potvrzení mých úvah oklikou.. to mě nanapadlo se podívat na repset :oops:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Koukám nyní detailně, "vyděláš" nejen na větším průměru, ale větší účinek bude mít zvýšená tloušťka kotouče z 24 na 30 mm, díky čemuž budou brzdy více odolné proti přehřátí a tím vadnutí účinku.
Drobnou nevýhodou je nárůst neodpružené hmoty 0,9 kg na brzdiči a 1,8 kg na kotouči.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#16 Příspěvek od pavproch »

nejen hmotnost by mohly kompenzovat lehčí kola.... na m4Zlikovi mi lehké Ultraleggery přidaly (pocitově!!) aspoň 15-20 kobyl pod kapotu...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

a) S lehkýma kolama je to jako s lehkým setrvákem, lepší akcelerace.
b) Roztočený setrvačník se na lineární pohyb chová jako těleso s vyšší hmotností, závisí to na otáčkách. Vzorec si nepamatuju.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

#18 Příspěvek od zlatas »

takže pokud dám performance přední brzodvý kit na 320D která má z výroby kotouč 300x24..v tom setu je kotouč 338x26 a 6ti pístkové třmeny.. takže pokud dám takhle drahej kit a na zadek nechám co tam je tak auto bude brzdit hůř?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#19 Příspěvek od pavproch »

kromě "problému s př. brzdama na 3er se už nějakou dobu snažím vymyslet, jak upgradovat brzdy na m4Zlikovi... takže intenzivně brouzdám internetem ... mj sem narazil na tohle (ve vlákně o vylepšování brzd Z4:
The E9x from Performance Brakes bolted up in 30 minutes with absolutely no issues....Took BMW 2 hours to complete re-coding the car to account for the brakes
Hodně dlouho sem nechápal, proč při předělávce předních brzd je třeba kódování?!? (u zadních je to logické - Z4 má elektronickou brzdu, která po výměně vyžaduje kodování, ale kuwa proč u PŘEDNÍCH?) ...až když sem domyslel francisovo příspěvek + poznámky z e46klubu výše, tak mi to docvaklo: rozdílný počet pístků (standard 2pístek vs. performance 6pístek)= nutnost komplexního překódování chování brzdové soustavy

a jelikož Z4 e89 používá principiálně stejné komponenty jako e9x (např. stejný hlavní brzdový válec je identický), tak i ta nutnost kódování bude platit pro e9x....

teda aspoň si myslím...

já si z toho beru teda to, že pokud upgradovat, tak rači s použitím větších kotoučů a příslušných třmenů, ale se STEJNÝM počtem pístků... takže pro svoje 30i asi použiju OEM brzdy z 35i
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Trochu upřesním "počet pístků". Nejde o počet, ale o plochu a plovoucí/pevný třmen.
Při plovoucím třmenu se vysune pístek a zároveň se posune axiálně třmen, aby brzdily obě desky. Pokud použiju místo plovoucího jednopístkového třmenu pevný dvoupístkový (z každé strany jeden pístek) a pístky budou mít stejný průměr, vysunou se pístky jen polovinu dráhy jednopístku a přepravované množství kapaliny válec-brzdič se nemění.
Obdobně pokud místo jednoho pístku průměru 60 mm použiju dva pístky vedle sebe s průměrem 42 mm u každého, množství kapaliny pro posun pístků se nemění, nebo plocha se takřka nezmění - z 2827 mm2 na 2770 mm2 - což je o 2%
Kombinací obou metod, změna z plovoucího jednopísku 60 mm na pevný čtyřpístek 4x 42 mm je OK.
Je to jednoduchá matematika + fyzika základní školy :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět