Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

problem s elektrosaharou e36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
tucnak
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: stř 02.01.2013 01:00
Klubové ID: 3501

#1 Příspěvek od tucnak »

Ahoj

Pote, co se mi povedlo uvarit v lete v zacpe svoji 323jku, sem tak nak dosel k tomu, ze nefunguje elektricka sahara. Tak nak sem se dobral toho, ze je asi odpalenej motor (pri spojeni pinu na termostatu cvakaj rele, netoci se ani pri pusteny klime...). Ale ouha, pri navsteve vrakace sem zjistil, ze pri pripojeni konektoru se netoci ani ten (predpokladam, ze byl zdravej...).

Rele to nejspis nebude, neb to by musely bejt spatny vsechny 3, takze nejspis kabelaz? Je nejakej zpusob, jak vyzkouset kabely nez zacnu kuchat svazky? Multimetr mi nejspis od fuseboxu k ventilatoru nedosahne BTW :( (Ale kdybych ho nak nastavil, tak ocenim pripadnou radu ktery kontakty zkouset proti cemu)


Diky za pripadny rady
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1745
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#2 Příspěvek od paca »

já měl u své 323i viscospojku a el.sahara se snad spíná jenom při použití klimatizace
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#3 Příspěvek od Foldas »

el. sahara se spína při kritickém přehřátí
tucnak
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: stř 02.01.2013 01:00
Klubové ID: 3501

#4 Příspěvek od tucnak »

El. sahara by se mela spinat na pomalou rychlost pri spusteni klimy a pri zahrati na nakou teplotu. Pri vyssi teplote se pusti na vyssi rychlost... teda me ne, u me se trvale flaka :/

..a visco mam dole, neb se mi upekla, takze prvni zacpa v lete na maigistrale a zas budu hypnotizovat rucicku teploty :roll:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jsem líný psát to podruhé ... http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=134861

Důrazně doporučuji zakoupit novou visco, elektrický fukar pak nesepne ani v koloně v nejparnějším dnu v roce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
tucnak
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: stř 02.01.2013 01:00
Klubové ID: 3501

#6 Příspěvek od tucnak »

OK, kdyz ono to bez ty visky slo tak hezky do otacek :cry:


Jinak co sem pochopil z tvyho prispevku, tak ten tlak v okruhu klimy ma vliv jen na cinnost kompresoru, ne na samotnej elektrovetrak pri prehraty vode v chladici?

..nebo nechapu, proc by to nemelo spinat v kolone v parnym dnu, kdyz teplota vody vyleze nad nakejch tech 90???
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Můj příspěvek obsahuje návod, jak otestovat elektrický ventilátor.
Tento ventilátor není spínán podle teploty vody v motoru, ale podle teploty vody v nejstudenějším rohu chladiče. Ve standardním nastavení je to jen bezpečnostní pojistka, sepne až když je krize. Viscoventilátor začíná chladit mnohem dříve.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Joy
Registrovaný
Příspěvky: 617
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: EU
Klubové ID: 3254
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Joy »

Téma jestli elektrovrtule nebo visca je věčný a oba tábovy maji svoje zastánce, já osobně si myslim, že ty 3 koně co Ti přidá sundání visco vrtule za to nestojej a je lepší to nechat v originále. Hoši z BMW to měli vypočtený dobře.

Jen k Tvýmu původnímu problému s elektrikou:

Který kontakty spojuješ, když sepne relé? Přímo ty před chladičem? Máš 3 kolík, nebo 2 kolík?
Ozkoušel si připojit větrák natvrdo k elektrice?
Hrabat se naslepo ve svazcích, když vlastně nevíš kde je problém je kravina.
Taky si zkontroluj piny v konektoru termostatu chladiče (já měl třeba jeden ohnutej - záleží jakej máš konektor)
tucnak
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: stř 02.01.2013 01:00
Klubové ID: 3501

#9 Příspěvek od tucnak »

Jasny, o 3 kone navic mi nejde, spis pocitove ten motor lip reaguje na plyn IMHO. Ale asi se poohlidnu po novy visce..

Spojuju primo konektor k termostatu v chladici- 3kolik

Natvrdo k elektrice sem nezkousel- je bezpecny vytahnout baterku a pripojit to primo na ni, nebo prez nakej jinej konektor v predni casti auta, pripadne prez kterej?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1672
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#10 Příspěvek od ACDC »

U E46 to začali už tak nějak matlat. Některá má jen visco, některá jen elektrický, že šestiválce měli vždy visku taky není pravda.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Elektrický ventilátor u vozů bez visco-ventilátoru je jinak naladěn, spínání je řízeno jinak. V zájmu zeleného náboženství přestali montovat visco, i když je výkonnější, spolehlivější, levnější a lehčí než elektrický ventilátor.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět