Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vanos

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#41 Příspěvek od Lucifer »

No amíci nazvou fully to že už to je vůbec double vanos. Tj. jsou schopny přečasovat obě vačky, takže to berou tak, že jak jsou obě vačky schopný pootáčet vůči rozvodům tak už není co navíc pootáčet tak je to fully :lol:

Jinak nechápu jak by hydraulicky šlo v takových rychlých intervalech postupně proměňovat úhel vačky, to buď je na jednom úhlu nebo na druhým, ty změny otáček jsou hrozně rychlý několik pár vteřin a vanos pracuje tam a zpět. Double vanos je řešený, že vačky se pootáčí proti sobě, sací je ve výchozí poloze, výfuková pootočená a naopak.

A jak single tak double vanos jsou do cca 4tis ve výchozí poloze potom přečasují. V dolním spektru pomáhá výfuková vačka pootočená proti rozvodům ve vyšších zase sací nebo naopak tím si nejsem jist.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#42 Příspěvek od fizzer »

drago944 píše:Teď jsem se ptal kluků, který vanos dělali na své E46 a v dolním rozmezí otáček se jim to nepatrně zlepšilo a nahoře to spíš ztratilo. Surprised
Mohu potvrdit.

Možná je to ale sugesce, páč ten motor jede plynuleji, tak že to není takovej výkonovej kopanec ve vysokejch jako předtím z mrtvýho spodku.
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#43 Příspěvek od drago944 »

Helejte, když se nastartuje u studeného motoru, tak asi 10 vteřin vibruje a pak klid, otáčky jsem měl na 1000rpm a pak kleslo, někdy tam kolísání je, ale nepatrný, pak když je teplejší motor, tak otáčky drží, jak mají.Zkoušel jsem otevřít kapotu a poslouchat vanos, ale žádný klepání jsem neslyšel. Vanos má být slyšet i třeba při zavřené kapotě? Když dám ucho na vanos, tak slyšet je jak se točí, ale jinak ne. :D Nevím, jak to líp napsat. :D Ještě jedna otázka, vanos když je v prdeli, tak je slyšet jen při studeném motoru nebo i při teplém?
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#44 Příspěvek od Paty »

když je vanos špatný (jenom ty těsnící kroužky) tak ho neuslyšíš vůbec.
Uslyšíš jenom když je špatný ten vymezovací kroužek.

https://www.youtube.com/watch?v=KgW_cqEDjYk

u tohoto jsem neslyšel absolutně nic...jak jsem to rozdělal tak jsem viděl špatné kroužky, motor se ale choval nepravidelně.
Jinak sorry za rýmu, byla kosa
:roll:
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#45 Příspěvek od drago944 »

Tak jak poznám, že jsou ty těsnící kroužky v prdeli?
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#46 Příspěvek od Paty »

drago944 píše:Tak jak poznám, že jsou ty těsnící kroužky v prdeli?
bud to diagnostika vyhodí chybu, nebo podle chování auta, může v určitých otáčkách cukat jako by nevědělo co má dělat, zkrátka to ovlivní křivku otáček v zátahu.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#47 Příspěvek od paca »

drago944 píše:Tak jak poznám, že jsou ty těsnící kroužky v prdeli?
nevím nad čím pořád přemýšlíš když už máš koupenou sadu - to vyměn a uvidíš ten rozdíl :wink:
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#48 Příspěvek od drago944 »

Mě by spíš zajímalo, jak se špatný těsnění vanosu projevuje. :roll:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#49 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Sniženým tahem a výkonem jak už bylo omýláno. Neudrží se ve vanos hlavě dost tlaku oleje pro naklopení vaček.
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#50 Příspěvek od drago944 »

A mají kolísat otáčky při špatným vanosu? Já jsem na výkon zvyklej, tak nevím, jestli to tahá jak má.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Ne, otáčky nekolísají. Jen to "netahá" tak jak má.
Diagnostika je jednoduchá. necháš běžet motor na volnoběh a diagnostikou (INPA, ...) aktivuješ VANOS. Funguje-li správně, okamžitě se velmi změní (zhorší) běh motoru. Pokud je změna nepatrná a nebo pomalá, je buď netěsný VANOS a nebo velmi nízký tlak oleje jako takový.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#52 Příspěvek od drago944 »

Tady na videu: http://www.youtube.com/watch?v=9cAFzrC9XLM otáčky klesají.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#53 Příspěvek od fizzer »

drago944 píše:Tady na videu: http://www.youtube.com/watch?v=9cAFzrC9XLM otáčky klesají.
To na 99% není vanosem.

Já do vanosu šťoural spíš preventivně, jednou jsem si všiml že s otevřenou kapotou je kolem 2tis slyšet trošku zařehtání a občas to za studena kolem těch dvou tisíc tak divně nepravidelně tahalo, jako by byly šišatý kola. Tak jsem si říkal, že když už tam polezu tak vyměnim i ty kroužky.
Když jsem to rozebral, tak jsem se nestačil divit, ty pístky do toho vanosu padaly uplně bez odporu. Ty gumový o-ringy co mají rozpínat ty teflonový kroužky byly uplně zplacatělý a na plast ztvrdlý, a v ložiskách pístků byla znatelná vůle.
Obojí jsem vyřešil, hlavně teda rozebrat pístky byl docela oříšek, udělal jsem si cyklo vejlet za kámošem do pneuservisu aby mi je vzal bouchačkou :lol:

Po výměně se ten motor dost ztišil, předtím v nízkejch tak jako bručel do svodů, to přestalo (takže jsem najednou začal slyšet milijón jinejch pazvuků :roll: :lol: ), přijde mi že to tahá lineárnějc a měkčejc. Nicméně problém "se šišatejma kolama" za studena nezmizel, to dělá furt, takže to tím nejspíš nebylo. Žádný padání otáček nebo tak jsem nezaznamenal, akorát když stojím na místě a kroutím volantem, ale to bude asi servo.
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#54 Příspěvek od drago944 »

Hele to s těma kolama mám taky, já teď mám 225/35 18'' a při rozjezdu jakoby to letělo nad zemí prostě nezáživný a pak teprve do tahu. To taky nechápu :(
drago944
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

#55 Příspěvek od drago944 »

Prosím vás, dokáže diagnostika odhalit špatný těsnění vanosu?
Lukynek
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: ned 30.03.2014 01:00

#56 Příspěvek od Lukynek »

Ahoj, chci zeptat. Mám M52BTU20 double vanos, dnes jsem nastartoval a ukazovátko teploty jsem měl mírně za modrým dílkem, jinak jsem to ještě úplně na studeném motoru nezkoušel. Při otevřené kapotě a přidávání plynu to ve vanosu rachtá, ale jen když se přidává na volnoběh plyn, jinak je vanos tichý. Má to takhle být, že při tom přidávání toho plynu má být slyšet, když je otevřená kapota?
Mesa
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: čtv 15.01.2009 01:00
Bydliště: Kolín/Praha
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od Mesa »

Francis píše:Ne, otáčky nekolísají. Jen to "netahá" tak jak má.
Diagnostika je jednoduchá. necháš běžet motor na volnoběh a diagnostikou (INPA, ...) aktivuješ VANOS. Funguje-li správně, okamžitě se velmi změní (zhorší) běh motoru. Pokud je změna nepatrná a nebo pomalá, je buď netěsný VANOS a nebo velmi nízký tlak oleje jako takový.
Kdyz aktyvuju ten VANOS pres INPU, jak to potom vratim do puvodni hodnoty (tak aby to spinalo podle otacek), tim ze vypnu motor a znovu nastartuju?

Dneska jsem totiz poprve pracoval s INPOU a stala se mi takova nemila vec :) Omylem jsem dal aktivovat fuel injection cylinder 1 a nemohl jsem potom nastartovat. Motor tocil, ale nenaskytlo to, jako by prave nefungovali vstriky. Nepodarilo se mi to rozchodit az potom po nejakym case, kdyz jsem vyndaval klicek a zandaval, tak to najednou nastartovalo. Co delam blbe? :) - opravdu s tim zacinam, tak se nesmejte, jestli je to nejaka pi....na :)
Odpovědět