Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 328i tuning

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od JaraX »

jelikož si s kolegou chystáme takové auto na blbnutí, bude se jednat o 328i coupe, motor, převodovku, kaslti apod už máme,

otázka z ní co s motorem, jak z něj dostat za rozumný prachy rozumný výkon,

- uvažuju o sání z M50, nebo rovnou šestiklapku z S50
- lehčí řemenice s pomalejším převodem
- snížení hlavy (tím se asi začne, hlava jde na otlakování, srovnání a snížení
- kompletní nerezový výfuk a laděné svody
- větší vstřiky, určitě silěnšjí čerpadlo, to se uvidí.

rád uvítám jakýkoliv tip a zkušenost, ale spíš jen levnější věci,
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#2 Příspěvek od honzabiker1 »

Mel by jit pouzit komplet vyfuk se svody z M3 3,2. Hodne udela vymena diferaku za lehci (a urcite samosvorny, pokud na aute neni), 328i ma v serii dost tezky prevod.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od JaraX »

diferak bych právě chtěl svor, navíc bych chtěl krátkej, třeba z 3,2 M3 nebo ještě kratší, pruser je kde ho sehnat, víc jak 10 za to nechci dát,.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

ne M3 difer pro E36 je typ 188, stejně jako pro E30. Vnitřnosti jsou stejných rozměrů a tedy záměnné. Lze vzít krátký převod z E30 diferu a implantovat do skříně přo E36.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od JaraX »

takže mi stačí sehnat difer z E30, nějakej krátkej a k tomu sehnat svor z 325i, nebo 328i a překuchat?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Svorný bazmek z 328i (převod 2,93) nepůjde na soukolí 3,15 nebo kratší, je tam jiný offset příruby pro talíř.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova
Klubové ID: 2840

#7 Příspěvek od roman320 »

Mam na aute speru 3.45, kdybys mel 3.15 a chtel kratsi tak rad vymenim, vcetne kardanu a poloos:)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#8 Příspěvek od Filozof »

toto mě zaujalo. prý 10-20koní na běžném seriovém motoru M52 a M50.

http://www.ebay.com/itm/OBX-Aluminum-Po ... 7d&vxp=mtr

Pochopil někdo jak to funguje a kde se vezme těch 10-20koní ? To jako vyřadí alternátor na dobíjení baterie ?

jinak bych asi jak někteří už tady řešili setrvačník pořešil bud stáhnout aby byl lehčí alespoň 30procent dolu, nebo jinej. kluci to tady někde řešili.
Plus ten difer rychlejší. Co jsem slyšel nejen 728i ale i 328i a 528i má dlouhej převod.
Já třeba v 525i řadím 3ku při cca 100km/h kdy je max. kdežto v 728i řadím při 120km/h na trojku. Pokud to má i e36 328i tak to bude velká cesta k většímu zrychlení.

ještě mě napadlo odlehčit. Pokud se podaří 80-100kg dolů bude to strašně moc znát na lehké 3er. ( Výfuk, kola , rezerva, sport. sedačky, klimu vyhodit....atd.)

Nejlevnější tedy - difer, sání M50, a setrvačník rozumě vzít plus čip motoru nebo úprava přímo. 6ti-klapka je super bonus navíc. 8) :)
No a tady nahoře co jsem dal odkaz píšou 10-20koní vypadá taky dobře.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Filozofe, už to nehul ;-) Odlehčené řemenice zlepší akceleraci snížením setrvačných hmot, ale koně to nepřidá.
Než tyto řemenice, voz místo rezerva opravnou sadu a výsledek bude stejný ne-li lepší :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY
Klubové ID: 2684

#10 Příspěvek od _milan_ »

na 328i jsem měl velké sání z m50 2,5,a výfuk z m3,,leštěné kanálky v palici + snížená hlava , nakonec jsem zjistil že je tam i ostrá vačka , původní majitel tvrdil že je tam již z německa čip a ukazoval graf 260ps ( všecky upravy ).. ja nevim neměřil jsem , rozbil jsem , prodal jsem.. ale jelo to :) pak jsme dávali to sání a ten stejnej výfuk na m52 2,5 323i a po odbrzdění 153kw z původních psaných 125kw.. tudíš jen sáním a výfukem ,takže u te 2,8 to bude ještě lepčí
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#11 Příspěvek od onlybimmers »

kratší diff (3.64+), lehká kola (BBS 7kg), vyhodit sedáky (M3 jedna cca 29kg bez pojezdu! vs. skořepina 7-8kg), nepotřebné věci jako klima pryč, ztočit setrvák... těhle levnejch odlehčenejch řemenic bych se bál, aby to neudělalo paseku... kvalitní prověřené začínají okolo 13tis! tyhle levné to je časovaná smrt... jinak šíbr je taky hodně znát, takže kuch ho ven :twisted: jinak obligátní několikrát zmíněné M50 sání v kombinaci s M3 výfukem (se svodama), vačkama a remapem jednotky je HELL
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No když jsem zjistil, že seriová M52B28 klikovka je nevyvážená v serii o několik desitek gramů a celej klikovej mechanizmus není sladěnej, tak koně zadarmo sídlí uplně někde jinde :twisted: :lol:
Písty z M50 vanos na vyšší kompresy, upravit hlavu, kanály, komprese, lehčený komponenty a výkon bude :) Hodil bych doprdel hydrozvihátka - z S50 pasují :twisted: M50 sání, klapka z M60 + váha větší, svody, vyfuk, vačky - časování doladěný a něco se z toho podaří vytřískat :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#13 Příspěvek od Filozof »

tady to krásně popisují úpravy komplet M50 a M52 e36

http://www.eurotuner.com/features/eurp_ ... ne_tuning/

je to uprostřed počti si...

cituji:
Eurosport, evosport, Rogue Engineering and TMS sell 6061 CNC aluminum pulleys for around $225-250 that should net you 4-5hp at peak, with a constant 3-4 lb/ft through the rev range.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

tak postupně pokračuju, už mám hromadu věcí, ted pujde kastle na lak,

jakej podvozek? nemá tu někdo něco staršího na prodej?
jinak dam asi JOM, na první sezonu kdy si zajedu tady 2x Ecce homo a sklouznu se s tím na Bigu by to mohlo stačit.
horší je že furt nemužu sehnat svor,
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#15 Příspěvek od Ondra23 »

JaraX píše:tak postupně pokračuju, už mám hromadu věcí, ted pujde kastle na lak,

jakej podvozek? nemá tu někdo něco staršího na prodej?
jinak dam asi JOM, na první sezonu kdy si zajedu tady 2x Ecce homo a sklouznu se s tím na Bigu by to mohlo stačit.
horší je že furt nemužu sehnat svor,
JOM leda na výstavu... pokad se chceš někde klouzat tak by to chtělo šáhnout po něčeme lepšim.

Jinak nedávno tu o tom byla diskuze
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=132756
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#16 Příspěvek od Jamall »

Pak jsou ještě možnosti viska prič a nahradit ji elektro vrtulí (viska je výkonnější, ale něco málo si z výkonu veme), nebo ponechat visku a vyhodit altík (altík si taky něco z výkonu bere). Nebo vyhodit visku i altík. Použít gelovou baterku kvůli váze

Vyházet interier, interiérový elektrický svazek. Obrat to auto o co nejvíce kabelů a plechů to půjde. Nechat jenom motorovou kabeláž. Okna nahradit makrolonem, alespoň boční. Lehčí sedačku řidiče
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

ja šel opačným způsobem, vzal jsem holou kastli s nápravama, bez oken, okna už mam makrolony, jen čelní sklo a možná zadní bude sklo, v interieru není vubec nic krom dvou skořepin GP race Lite, spolujezdcova napevno s 4 bodakem, řidičova posuvná s 6 bodovym pasem, plus tam vede pár drátků (zadní světla, paliv. pumpa),
ještě vyřešit podvozek, svor a mužeme vyrazit.
twigac
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: pon 14.07.2008 00:00
Bydliště: ceska lipa
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od twigac »

řešil jste někdo takové úpravy na M50b25?chtěl bych také něco takového ale né tak extremně.chci tam nechat interier.
Odpovědět