Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Olej Mobil

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#1 Příspěvek od Ondra23 »

Vzhledem k tomu že funkce hledat funguje asi jako internet explorer tak založím nový téma. Chci vyměnit olej v motoru m52b28 minulý majtel mi řekl že dotoho dával Mobil 5w-40 což si myslim že tim nic nezkazim. Problém nastal když sem chtěl na internetu olej objednat nabídlo mi to několik typu od firmy Mobil. Od typu SUPER 3000 x1 přes Synt S až po něco jménem Formula. Takže teď sem z toho zmatenej a nevim co koupit tak sem chtěl zkušenější z vás poprosit o radu.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Brátn Moderátor »

jestli se Ti můžu vnutit, tak pouvažuj o našem Pentosinu,
má lepší specifikace a vlastnosti, než Mobil 3000, který má BMW specifikaci jen LL01, náš 5w40 má LL04
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#3 Příspěvek od Ondra23 »

Bratn píše:jestli se Ti můžu vnutit, tak pouvažuj o našem Pentosinu,
má lepší specifikace a vlastnosti, než Mobil 3000, který má BMW specifikaci jen LL01, náš 5w40 má LL04
Můžeš se rozepsat co znamenaj ty čísla LL bych tipnul že bude LongLive ale ty čísla zatim mi nic moc neříkaj.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Brátn Moderátor »

LL tedy zkratka Long Life označení olejů a čísla jsou roky kdy byl olej zaveden, existuje 98 01 04

každou změnou LL byl na olej kladen vyšší nárok, aby mohl být použit jako Long Life tedy olej s prodlouženým intervalem výměny
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00
Klubové ID: 833

#5 Příspěvek od chip »

Bratn píše:jestli se Ti můžu vnutit, tak pouvažuj o našem Pentosinu,
má lepší specifikace a vlastnosti, než Mobil 3000, který má BMW specifikaci jen LL01, náš 5w40 má LL04
Jo ale LL04 byl vyvinut pro potřeby dieslů s filtrem pevných částic. Lejt to do M52 je zbytečný, nic to nepřinese. Ta LL01 tam odvede tu samou práci líp, protože není tolik aditiovaná na "čištění sazí" naft.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Brátn Moderátor »

ano je vyvinuta i pro filtry pevných částic, ale je spekulace, že to nic nepřinese benzínovému motoru,
BMW TIS říká, že v EU by měly být používány LL04 kvůli vlastnostem našich paliv (nízký obsah síry) a LL01 jsou také použitelné, ale mimo Evropu je LL04 zakázaný, pro Ameriku, kde má BMW problém s vysokým obsahem síry v palivech, je nařízený pouze LL01.

Takže si z toho uživatel může vybrat toto,
koupím dostačující LL01, který je použitelný,
nebo specifičtější LL04 a samozřejmě dražší určený jen pro Evropu

jde spíše o to jaký kdo má přístup k autu, sám M52B28 mám a lil jsem vždy jen LL04

samozřejmě u LL04 jsou možné delší intervaly výměny, ale u M52 jsem nikdy nešel přes 10 000km , takže jejich dlouhodobou kvalitu jsem nikdy nevyužil na maximum
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00
Klubové ID: 833

#7 Příspěvek od chip »

U LL04 nejsou delší intervaly, pokud to vztahuješ k LL01, jsou totiž stejné. Je výhodnější jít do LL01, protože mám jistotu, že kdybych tam dal nedejbože nějaký nekvalitnější benzín, že to nebude mít vliv na olej. Všechny benzínový BMW v Americe jezdí na LL01 a bez problému.

Prostě lejt do starýho benzínovýho motoru olej, kterej byl speciálně vyvinutý pro moderní diesly a ještě je náchylnej na nekvalitní benzín, to mi prostě nepřijde jako dobrý nápad. A ještě za něj víc cálovat. Ale každému dle jeho gusta :lol:
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#8 Příspěvek od Ondra23 »

No nerad bych tam nalil něco co by právě povolilo různý usazeniny a jestli jde o nějakej prodlouženej interval výměny tak to mě vůbec netrápí. U předešlýho auta sem měnil olej každej rok s nájezdem kolem 5000km.
Ale vraťme se k otázce kterej ten typ od toho Mobilu?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Brátn Moderátor »

netvrdím, že jsou delší než u LL01, ale všeobecně oproti běžným olejům, všechny dnešní BMW mají přikázanou v EU LL04 a samozřejmě tankovat na ověřených čerpacích stanicích.

LL04 je jen specifikace, kterou splňuje řada olejů, norma LL01 je zastaralá a nahrazuje ji LL04 i Castrol SLX LL01 nahradil LL04, kde je LL04 plně použitelný tam kde LL01

zajímavá aplikace na porovnání rozdílů a vlastností specifikací LL01 LL04 je toto
samozřejmě je spekulativní, jestli to má vliv i u M52, kde je dostačující a dalo by se říci správná specifikace LL98

http://sas-origin.onstreammedia.com/ori ... index.html
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Brátn Moderátor »

Ondra23 píše:No nerad bych tam nalil něco co by právě povolilo různý usazeniny a jestli jde o nějakej prodlouženej interval výměny tak to mě vůbec netrápí. U předešlýho auta sem měnil olej každej rok s nájezdem kolem 5000km.
Ale vraťme se k otázce kterej ten typ od toho Mobilu?
no na začátku jsi se ptal, který ze tří Mobilů 5w40
formulu 5w40 asi u nás neseženeš
Synt S je předchůdce super 3000, taky už většinou nikde není
a já Ti napsal, srovnání se Super 3000, který je odpovědí na tvou otázku co od Mobilu
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00
Klubové ID: 833

#11 Příspěvek od chip »

Můžu se zeptat, kde si vyčetl, že mají dnešní BMW přikázáno LL04 v EU? Protože ještě generace e60/65.. měla specifika oleje pro EU LL01, LL01FE a LL04. Že už by to u F změnili? No je to možný, když už to jsou takové "naftové motory spalující benzín".
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Brátn Moderátor »

vzpomínám, že to bylo v TISu, ale aktuálně nemám poslední verzi a tak to nenajdu
vychází to z toho, že v autorizáku Ti nalijí BMW olej (samozřejmě přebalený, BMW nemá rafinerku)
co se do nich lije je 5w30 0w40 oba LL04
čistá LL01 od BMW už není (ještě je 0w30, která už se nepoužívá a ta je LL01FE)

Můžeme třeba spekulovat, že nechtějí mít skladem více LL typů a všude dávají LL04 i když třeba by LL01 mohla být méně náchylná k síranovým benzínům, ale asi se předpokládá, že majitel BMW netankuje na neověřených benzínkách.

tedy doporučení výrobce je 5w30 LL04 nebo 0w40 LL04 nic jiného totiž nemají a druhá věc je filtr části

tady jeden Long Life pro pobavení http://auta.jenpromuze.cz/node/2214/gallery
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Opět se budu opakovat: Do dobového motoru patří dobový olej. Do M52 motoru rozhodně není vhodný lehkoběžný olej LL04, vytváří tenčí olejový film než dobový předepsaný olej a motor pojede v podstatě s vůlemi v kluzných uloženích a to znamená co? To znamená, že půjdce rychlejí do hajzlu!.
Obráceně: Pokud do letošního motoru naleješ 10W-40, bude se olejový film trhat, protože mezera v kluzných uloženích je pro něm moc malá. Výsledek je ještě horší než u M52, protože kluzná uložení jedou "na sucho" a motor jde do hajzlu ještě rychleji než M52 s LL04.

Diskuse o olejích je jak bumerang, stále se vrací: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... &&start=14
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Brátn Moderátor »

to, že je olej lehkoběžný ještě neznamená, že jeho mazací film se nechová stejně jako před x lety, když si projdeš tabulky kinematické viskozity, tak jsou limity kam se musí 5w40 vejít a od toho se odvozuje tloušťka mazacího filmu

kdybychom měli postupovat podle Tvé logiky, musel bych při koupi auta nakoupit stovky litrů oleje do zásoby

s novými motory s tebou souhlasím, ale u starých ne,
viděl jsi někdy mezeru mezi ložisky, když je větší tak se zaplní, je to mezera, ale když je menší, tak do jí hustý olej nedostaneš
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#15 Příspěvek od Ondra23 »

Takže když do M52B28 použiju ten MOBIL 5w40 super 3000 X1 LL01 tak je všechno v pořádku? Nerad bych něco pokazil.

Diskuze se vrací z důvodu že nikde neni přesně napsaný jakej olej použít a v dnešní době je tech druhů a výrobců tolik že obyčejnej člověk se v tom nemá šanci vyznat. Dál to má konkrétně tady na fóru nasvědomí nefunkční funkce hledat. Tady http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... ic&t=68243 je třeba super téma ale neni dotažený dokonce je tam kolik čeho kam ale chybí tam nějaký doporučení na výrobce a typ.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Není potřeba nakupovat olej do zásoby, i dnes je možné zakoupit olej M6A do Škody 440 Spartak či Pragy V3S.
Stejně tak do M52 je koupitelný 5W-40 nebo 10W-40 (podle stavu motoru) či 10W-60 pro trackday.

citace z http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 9&start=15
Bratn píše:jednoduchá rada pro všechny M52:

5w-40 (ideálně s BMW certifikací)

až začnou klepat hydroštely tak 10w-40

až začnou klepat znovu hydroštely, tak je čas udělat hlavu
Když je mezera větší, olej ji zaplní jen částečně, neb rychle odteče. Tím je způsoben nedostatečný tlak oleje na konci mazacích větví, např. nahoře v hlavě u vaček.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět