Vyskakují mi tyto chyby, zní to, že by to mohlo souviset s lambdama, ale nevim přesně o co jde. U obou lambda sond se mění hodnoty mezi 0-5V, což je podle mě správně.
Tyhle chyby:
202 fuel trim limit bank 1
202 fuel trim limit bank 2
a pak ještě:
214 vehilce speed signal not ok
- to je podlě mě čislo abs? ABS mi funguje, akorát tak 2x do roka na chvíli vypadne, takže tušim že je něco v nepořádku. Dá se z toho zjistit, který čidlo tu hlášku generuje? Změřit čidla si umim, ale ty jsou při měření OK. Podle mě jedno z nich blbne, ale tim způsobem že jen jednou za čas.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Inpa E36 M52
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Máš to při provozu na benzín nebo LPG?
Pokud najedeš 50 km na benzín, pak smažeš všechny chyby z DME a budeš den-dva jezdit jen na benzín, objeví se to znovu?
Jde o "chyby" adaptace. DME podle údajů z lambdy prodlužuje nebo zkracuje dobu vstřiku a tím řídí množství paliva do motoru. Chyba 202 znamená, že adaptační hodnoty jsou mimo očekávaný rozsah. Stát se to může nesprávně zvoleným průměrem trysek pro LPG a nebo nesprávně nastavenými korekcemi LPG - jednotka řízení LPG přebírá dobu vstřiku od DME a lze v ní nastavit, o kolik má prodloužit/zkrátit dobu vstřiku pro LPG oproti benzínu. Pokud tyto korekce nenastavíš správě, tak při přepnutí benzín/LPG zjístí lambda nesprávnou směs a na základě jejích údajů DME upraví dobu vstřiku. Pokud je tato adaptace mimo očekávaný rozsah, vyhodnotí to jako chybu 202.
Řešení: doladit korekce pro LPG. INPA v živých datech ukazuje "lambdaintegrator", což jsou adptační hodnoty. Tato hodnota by měla být stejná v daných otáčkach a zatížení stejná jak pro benzín tak pro LPG. Chce to pomocníka do vozu, který bude číst údaje z INPY, kdy za rovnoměrné jiízdy přepneš LPG/GAS/LPG/GAS a pomocník kouká na hodnoty lambdaintegrator. Upravuješ korekce v LPG jednotce tak dlouho, dokud při přepínání nejsou adaptační hodnoty (lambdaintegrator) shodné nebo velmi podobné.
Pokud najedeš 50 km na benzín, pak smažeš všechny chyby z DME a budeš den-dva jezdit jen na benzín, objeví se to znovu?
Jde o "chyby" adaptace. DME podle údajů z lambdy prodlužuje nebo zkracuje dobu vstřiku a tím řídí množství paliva do motoru. Chyba 202 znamená, že adaptační hodnoty jsou mimo očekávaný rozsah. Stát se to může nesprávně zvoleným průměrem trysek pro LPG a nebo nesprávně nastavenými korekcemi LPG - jednotka řízení LPG přebírá dobu vstřiku od DME a lze v ní nastavit, o kolik má prodloužit/zkrátit dobu vstřiku pro LPG oproti benzínu. Pokud tyto korekce nenastavíš správě, tak při přepnutí benzín/LPG zjístí lambda nesprávnou směs a na základě jejích údajů DME upraví dobu vstřiku. Pokud je tato adaptace mimo očekávaný rozsah, vyhodnotí to jako chybu 202.
Řešení: doladit korekce pro LPG. INPA v živých datech ukazuje "lambdaintegrator", což jsou adptační hodnoty. Tato hodnota by měla být stejná v daných otáčkach a zatížení stejná jak pro benzín tak pro LPG. Chce to pomocníka do vozu, který bude číst údaje z INPY, kdy za rovnoměrné jiízdy přepneš LPG/GAS/LPG/GAS a pomocník kouká na hodnoty lambdaintegrator. Upravuješ korekce v LPG jednotce tak dlouho, dokud při přepínání nejsou adaptační hodnoty (lambdaintegrator) shodné nebo velmi podobné.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Dík za podrobný popis. Taky mě napadlo, že by to mohlo být z provozu na LPG, ale právě mě zajímalo co přesně ta chybová hláška znamená. Zkusim s tim pojezdit jen na benzin a uvidim, jestli se tam ty chyby ukážou. LPG jsem měl seřizovaný už mockrát a u více lidí, spíš ale přemejšlym nad tim se s tim naučit a zkusit si to seštelovat sám a vychytat tyhle chyby jak píšeš.
Druhá věc je ale ta, že auto jde neplynule do otáček i na benzin. To ale s touhle chybou taky nemusí souviset.
Druhá věc je ale ta, že auto jde neplynule do otáček i na benzin. To ale s touhle chybou taky nemusí souviset.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Může být lambdasonda v předsmrtné křeči. Mám vyzkoušeno, že lambda před smrtí vykazuje vysoké adaptace při provozu LPG, ale při provozu na GAS se "srovná" po ujetí 50-100 km. Je to vidět na adaptačních hodnotách.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Těžko říct, ani jedna lambda zrovna nová není. Jednu jsem loni měnil za jetou, ale funkční, druhá je dost stará... Akorát ty adaptační hodnoty si nepamatuju, že bych v Inpě nebo DIS někde viděl - to se jmenuje přímo lambdaintegrator? Pokud si dobře vybavuju, tak tam mám "fuel control integrator". To je ono?