Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW 320si
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 548
- Registrován: stř 09.09.2009 00:00
- Bydliště: těrlicko
- Kontaktovat uživatele:
Jel jsem v tom jednou a je to tak trochu jiné auto. Dost dobře se na tom člověk může naučit řídit , ale není to pro každého. Jezdí se s tím prakticky za náklady jako u 330i a nemá to zdaleka takový výkon, ale projev a podvozek, kde má právě zadní díly z větších a těžších modelů (30i) a brzdy jako 325i je znát a pokud člověk rád řídí a rád se zlepšuje, tak je to asi jeden z mála benzínových 4válců moderních bmw které stoji opravdu za to.
Nebál bych se toho ale do budoucna se to dobře neprodává
Nebál bych se toho ale do budoucna se to dobře neprodává

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
snad se kolegové z AF nebudou zlobit... 320si sem nikdy neřídil, ale rád bych (si to taky někdy zkusil)...
beaumont píše:Tak se vám pánové musím pochlubit se zajímavým zážitkem. Jak jsem brouzdal po Tipcars, všiml jsem si že v Auto Base mají k mání jetou E90 320si:
http://www.autobase.cz/karta-vozu-ojety.html?id=61
Pro připomenutí: to je ta limitka (asi 2600 aut), homologační speciál pro WTCC s točivým krátkozdvihovým atmo 2.0 R4. Standardně M paket atd.
Tak jsem se tam domluvil a zajel si ji vyzkoušet. Svezení nebylo dlouhé, ale i tak zajímavé. Zejména se mi moc líbilo řízení (je to samozřejmě preFL s hydraulikou), podvozek (M paket) a opravdu vynikající sedačky. Ještě bych rád někdy vyzkoušel, jak se bude chovat E90 s M paketem a nějakou R6 pod kapotou...
Pokud jde o motor, ten je hodně zvláštní, jako by to ani nebylo BMW moderní doby. Je opravdu velmi točivý, však taky max. výkon (173 koní) je někde u 7.300 otáček a max. točivý moment tuším na 4.250 ot. Spíš to připomínalo nějakou Hondu, ale bez typického "zlomu" při změně časování VTEC, u 320si je přísun výkonu naprosto lineární a výkon prostě roste s otáčkami.
Tohle konkrétní auto má navíc ještě zkrácené dráhy řazení a kratičkou řadičku z programu Performance, což k tomu motoru perfektně pasuje, i když opticky to v tom interiéru vypadá IMHO trochu divně.
BTW 1: Prodejce Ing. Brožovský působil sympaticky, byl ochotný a věděl o čem mluví.
BTW 2: Není to tak, že bych se jen tak chtěl projet na cizí účet, E90 je pořád ve výběru na moje budoucí přibližovadlo, i když proti Alfám (GT V6, 159 TBi a Giuliettě Multiair) nemá velkou šanci. Ale "never say never", nakonec to může dopadnout všelijak... Teď je v plánu vyzkoušet někde pro srovnání Alfu 159 poFL (tj. lehčí) s TI paketem, tj. sportovním podvozkem, vlastně alfáckou obdobou M paketu. A jak už bylo řečeno, taky nějakou E90 s Mp a motorem R6, abych viděl jaký podíl na těch jízdních vlastnostech má M paket a jaký ten lehký motor a případné další změny u 320si...
RedBaron píše:Člověk se spíš BMW s pověstí výborného motoráře desítky let diví, že takovýhle benzínový čtyřválec neumí vyrobit standardně, mezi čtyřválci od BMW se už od osmdesátých let máloco povedlo.beaumont píše: Pokud jde o motor, ten je hodně zvláštní, jako by to ani nebylo BMW moderní doby. Je opravdu velmi točivý, však taky max. výkon (173 koní) je někde u 7.300 otáček a max. točivý moment tuším na 4.250 ot. Spíš to připomínalo nějakou Hondu, ale bez typického "zlomu" při změně časování VTEC, u 320si je přísun výkonu naprosto lineární a výkon prostě roste s otáčkami.
beaumont píše:RedBaron: No, on by ten motor v 320si rozhodně nebyl po chuti každému, možná že ani většině řidičů BMW ne. Chce opravdu velmi točit, aby jel. Trochu mi připomněl motor v E30 318is, který byl samozřejmě slabší a dosahované otáčky byly nižší, ale ten charakter byl podobný. Ale s oběma jsem jel jen krátce, takže si nedovolím žádné velké soudy.
Naopak třeba karburátorový 3.0 R6 v mé 630 CS (r.v. 76) má sice podobný výkon jako ta 320si, ale je (pochopitelně) úplně jiný, táhne od 1.000 otáček a nad 5.000 už se mu moc nechce. Zajímalo by mě, jak jezdily třeba takové BMW 2002, 2002 ti nebo dokonce tii, ale s nimi jsem nikdy nejel...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Nevidím důvod proč do toho nejít, pokud tě to láká tak asi bude zábava.
Každej klubař přece chce mít nějaký exkluziv báwo a tohle je zrovna limitka, která oděluje E90 od plev jako 320D apod. 
Ok, vyčerpávající informace tady: http://moje.auto.cz/Wiii/bmw-320si.html


Ok, vyčerpávající informace tady: http://moje.auto.cz/Wiii/bmw-320si.html
- icecold
- Registrovaný
- Příspěvky: 1644
- Registrován: úte 21.07.2009 00:00
- Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
- Kontaktovat uživatele:
kdyby sis to auto chtěl nechát na dýl, tak dejme tomu za 10-15 let by cena mohla růst, vzhledem k tomu že je to limitovaná edice.. ale to bys to auto musel mít jako víkendovku a pořád schovanou v garáži 

e36 328i
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Zdravím,
čistě náhodou neví někdo bližší info o této 320si? http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... m=list[url][/url]
Chtěl bych se na ní jet podívat, ale přeci jenom 3h cesty mě celkem odrazuje.
Auto jako takové mě láká. Lehké, dobře ovladatelné a perfektně vyvážené.
Motor sice žádný výkonový hit, ale v reálných rychlostech dostačující. Jen co se bojím jeho životnosti. Přeci jen nebyl stavěný na 300k, 400k jako ostatní a vyžaduje péči která když byla v minulosti opomenuta může stát pořádnou sumičku.
čistě náhodou neví někdo bližší info o této 320si? http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... m=list[url][/url]
Chtěl bych se na ní jet podívat, ale přeci jenom 3h cesty mě celkem odrazuje.
Auto jako takové mě láká. Lehké, dobře ovladatelné a perfektně vyvážené.
Motor sice žádný výkonový hit, ale v reálných rychlostech dostačující. Jen co se bojím jeho životnosti. Přeci jen nebyl stavěný na 300k, 400k jako ostatní a vyžaduje péči která když byla v minulosti opomenuta může stát pořádnou sumičku.
Tak ale notak. To auto už tam nějaký pátek je, takže je reálná šance že se na něj už někdo byl podívat popřípadě ho zná. Pokud prožilo značnou část km na okruhu, kolik ten motor může ještě najet?
To že je to auto primárně pro nadšence ždímajících z něj maximum nevylučuje i jeho běžné používaní což by ho čekalo z 90% u mě.
Ono najít běžnou e90 v přijatelné výbavě (benzín, Mpaket, alespoň 120kw) je v ČR téměř nemožné. Předpokládám že se najdou i majitelé M3 kteří je používají na denní ježdění. A že nebudu případně plně využívat potenciál? A co, alespoň bude o jednu zachovalou Si za pár let více.
O modelu jako takovém jsem si našel snad vše co se dá. Takže i to mě varuje vzhledem k motoru sehnat co nejvíc informací o daném kusu než někam vyrazím k čemuž stejně dojde. Volat do bazaru je mimo zjištění VIN pro ověření servisu ve většině případů zbytečné.
Ale připouštím, že psát, že se mi tam kvůli vzdálenosti nechce byla chyba. Stejně je většina zajímavých aut kolem Prahy.
Edite:
Pro případné zájemce o IS. Propátral jsem bmw fora v Anglii i jiné v angličtině a obecně je ten motor problém. Nebyl navržen na denní ježdění tudíž v běžném provozu nevydrží více než 180k s tím že se většina poroučí už kolem 100k. Nový motor je také problém - vyrábí se ručně, cena je odpovídající a čekací lhůtu tam někdo psal 9 měsíců.
Je sice šance, že nějaký kus vydrží déle, ale musí se mu často dělat pologenerálka.
Je to holt víkendové auto na okruh. Každopádně jakékoli nad 100k km je velké riziko vysokých investic.
To že je to auto primárně pro nadšence ždímajících z něj maximum nevylučuje i jeho běžné používaní což by ho čekalo z 90% u mě.
Ono najít běžnou e90 v přijatelné výbavě (benzín, Mpaket, alespoň 120kw) je v ČR téměř nemožné. Předpokládám že se najdou i majitelé M3 kteří je používají na denní ježdění. A že nebudu případně plně využívat potenciál? A co, alespoň bude o jednu zachovalou Si za pár let více.
O modelu jako takovém jsem si našel snad vše co se dá. Takže i to mě varuje vzhledem k motoru sehnat co nejvíc informací o daném kusu než někam vyrazím k čemuž stejně dojde. Volat do bazaru je mimo zjištění VIN pro ověření servisu ve většině případů zbytečné.
Ale připouštím, že psát, že se mi tam kvůli vzdálenosti nechce byla chyba. Stejně je většina zajímavých aut kolem Prahy.
Edite:
Pro případné zájemce o IS. Propátral jsem bmw fora v Anglii i jiné v angličtině a obecně je ten motor problém. Nebyl navržen na denní ježdění tudíž v běžném provozu nevydrží více než 180k s tím že se většina poroučí už kolem 100k. Nový motor je také problém - vyrábí se ručně, cena je odpovídající a čekací lhůtu tam někdo psal 9 měsíců.
Je sice šance, že nějaký kus vydrží déle, ale musí se mu často dělat pologenerálka.
Je to holt víkendové auto na okruh. Každopádně jakékoli nad 100k km je velké riziko vysokých investic.
Pokud máš o auto zájem, pojedeš se na něj podívat a nebudeš se ptát na fóru. Tak daleko to zase nemáš. To že ti tady k autu někdo něco nakecá, nemusí zdaleka znemat, že je to pravda. A pokud chceš 320si, tak moc jiných možností u nás nemáš. Při cestě se můžeš třeba stavit podívat na tu druhou, co je v inzerci. Žádnou další jsem narychlo v inzerci nenašel. A pokud si na posouzení stavu auta netroufáš sám, vem si někoho s sebou.
Jsou tady i takový, co se jedou "na blind" 1.000km podívat na auto, které jenom viděli na fotkách a něco jim k tomu řekl prodejce. Nejsou to ponožky za 50kč, je to auto, v tomto konkrétním případě za čtvrt milionu. A navíc limitka.
A nebo seber odvahu, otevři mobile.de a vyraz do Deutschlandu. Žádná raketová věda to není, a už vůbec né od té doby, co jsme v EU.
Jsou tady i takový, co se jedou "na blind" 1.000km podívat na auto, které jenom viděli na fotkách a něco jim k tomu řekl prodejce. Nejsou to ponožky za 50kč, je to auto, v tomto konkrétním případě za čtvrt milionu. A navíc limitka.
A nebo seber odvahu, otevři mobile.de a vyraz do Deutschlandu. Žádná raketová věda to není, a už vůbec né od té doby, co jsme v EU.
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine

