Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jak poupravit hlavu? e36 320i vanos

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
carda111
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 16.07.2013 00:00

#1 Příspěvek od carda111 »

zdravím, chci se pustit do G.O. hlavy motoru. To znamena ze pujde snížit (nevím o kolik ji můžu sundat a na to se vás právě ptám). U 316 jsem snižoval o 0,7mm. Dále půjdou zalešt kanálky a pokud to vyjde tak větší sací ventily. Dále gufírka. A jak je to s vanosem? Dá se nějak vyřadit, nebo poupravit, aby se z toho motoru dalo ještě více vymáčknout? A taky jak s diferákem nechat tam origo diferák, nebo sehnat jiný s jiným převodovým poměrem? Auto pojede amatérské sprinty dovrchu. Takže se ptám Jak s toho vymáčknout co nejvíc. Poznámky typu kup si větší motor a podobně si nechte :) PS. Bude to můj první sprint
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#2 Příspěvek od all »

já jsem na bejvalém autě 316i e36

uprava softu,odstranění omezovače, jiné vačky, jiné pružiny na ventily a změna komprese na tuším 14,5:1 , písty sem odlehčoval a leštil vše co bylo na motoru, kliku, ojnice, kanály....

bylo to dobré na 1.6 motor. a točil sem motor za konec budíku otáček :-D


Vanos ti pomáhá se spodníma otáčkama, to bych nevyžazoval.
ted mám na blbnutí 320i a to auto má spodek mrtvej a začíná fungovat od těch 4tis auto s vanosem má lepší průběh.
carda111
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 16.07.2013 00:00

#3 Příspěvek od carda111 »

No :D to muselo jinač letět.... Jo a ještě jsem zapoměl jaký má být kompresní poměr u origo motoru? 6sti hrnek
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#4 Příspěvek od all »

Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#5 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

carda111 píše:Jo a ještě jsem zapoměl jaký má být kompresní poměr u origo motoru? 6sti hrnek
Jo to je v tabulce jinak tlaky u M52 jsou z výroby 14-15bar. Slyšel jsem názory mechošů pokud neklesne pod 12bar je to v normě.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

carda111 píše:zdravím, chci se pustit do G.O. hlavy motoru. To znamena ze pujde snížit (nevím o kolik ji můžu sundat a na to se vás právě ptám). U 316 jsem snižoval o 0,7mm. Dále půjdou zalešt kanálky a pokud to vyjde tak větší sací ventily. Dále gufírka. A jak je to s vanosem? Dá se nějak vyřadit, nebo poupravit, aby se z toho motoru dalo ještě více vymáčknout? A taky jak s diferákem nechat tam origo diferák, nebo sehnat jiný s jiným převodovým poměrem? Auto pojede amatérské sprinty dovrchu. Takže se ptám Jak s toho vymáčknout co nejvíc. Poznámky typu kup si větší motor a podobně si nechte :) PS. Bude to můj první sprint
začal bych tím, že bych dal hlavu z 2.5 (což je logickej krok k tomu tam zastavet celou 2.5, pripadne 2.8) ma větší ventily a kanály lehce. Snižování hlavy je asi nejsnažší cesta, ideální je naopak sehnat lepe tvarovane pisty, aby jsi do hlavy vubec nemusel sahat :) 24v motory mají vyhodu temř rovných pístů, takže se da komprese naladit opravdu vysoko, na hlavě je ryska po kterou ji můžeš maximálně snížit. Větší sací ventily bez většího zdvihu ventilu nemají moc cenu - zvěšuješ si mrtvou plochu, kudy neproudí směs (da se to i spočítat, ale je to u každýho motoru jinak trochu), změnšíš sedla, hrozí jejich zaklepání případné prasknutí atd.

Ja jsem teďka upravoval hlavu na M20B25 a jako to je takovej pytel práce a broušení :) ideálně si sežeň druhou prasklou hlavu třebas, aby jsi si ji rozřezal jak vedou kanaly, aby jsi někde neskončil ve vodě :)

Obrázek
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
carda111
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 16.07.2013 00:00

#7 Příspěvek od carda111 »

A ty kanálky vyleštit, dá se to nějak doma? Nějaká násada na vrtačku nebo něco takového? 8)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

do zrcadlova to nelešti, musí to být hladké, ale měla by tam zustat taková spirála, jakoby od broušení aby se směs správně rozvýřila... podobně jako to mám já, docílil jsem toho ve stopkové frezce smirkovým vějířkem ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
carda111
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 16.07.2013 00:00

#9 Příspěvek od carda111 »

Tak o kolik můžu sundat hlavu? A dá se nějak pohrát stím Vanosem? Někdo mi říkal že prej se to dá nějak nastavit že odspodu to nepojede a ve vysokých otáčkách to bude rvát jako pila.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Hlavu můžeš sundat tak, aby jsi měl mezi pístem a hlavou idálně kolem 2mm mezeru (detonační prostor pro vyšší kompresy) a mezi ventilem a pístem víc než 1.6mm - musíš si to naměřit, ne to střílet od oka, výslednou kompresy můžeš naměřit ještě před snížením ;)

Posunutí vanosu natolik, že ti to bude rvát koule je uplná sračka - někdo měl předtím asi hondu, kde jejich vtec dělá ohýbač časoprostoru :) NESMYSL, časování rozvodů se dá řešit, ale opět to musí dělat někdo kdo ví čeho docílí, střilení od pasu je opět k ničemu :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
carda111
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 16.07.2013 00:00

#11 Příspěvek od carda111 »

Takze kdyz to sundam o 0,8mm tak se nic nedeje ne? A stim vanosem me to opravdu zajima. Najde se nekdo kdo si stim umi pohrat nebo uz to nekdo nejak resil?
Odpovědět