Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Majitelovy dojmy E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#1 Příspěvek od lukepostulka »

Nevím jak to je tady s propagací, ale snad se nebude nikdo zlobit když se podělím o skvělý článek ohledně zkušennostmi s každoděnním soužitím s E36..

http://www.autickar.cz/clanek/majitelov ... -328i-e36/
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Thomeeno23 »

Nedotáčivost v e36 8O a ještě za mokra :o já nemít protiskluz za mokra projíždím každou zatáčku s rejdem na druhou stranu :lol:
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#3 Příspěvek od pragdejf »

možná by tomu člověku prospělo, kdyby přestal čichat ředidla..... :lol:

napsaný hezky, ale poněkud zcestně. jak to řiká jeden kámoš, to auto je bez svoru rozbitý. už když vyjelo z fabriky, tak ho bez svoru vyrobili rozbitý. a dá se to spravit jedině svorem, neni jiná volba.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

autorovi článk zřejmě chybí některé informace - třeba váha motoru způsobuje nedotáčicost - WTF? hliníková R6 važí podobně jako litinová R4 (myslím je to 114 vs 103kg). Kdyby napsal, že je to způsobeno jiným rozložením stejné váhy tak bych to asi pochopil lépe.
každý seriový podvozek musí být přirozeně nedotáčivý, nedotáčivost je pro drtivou většinu uživatelů aut bezpečnější - ne každý má ruce na rychlé kontra na mokru :) a funguje na to jediné a to je víc plynu a nebo si umět pohrát s tou váhou auta - já si třícu letos užil i bez svoru, dá se naučit s tím žít :)
po dvaceti letech používání auta, který je podvozkově oproti novýmu uplně jinde je takový... no, ne že by e36 byla nějaká hvězda oproti klasickým bimmrům, ale tohle je asi trochu mimo...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#5 Příspěvek od lukepostulka »

Můžu se zeptat na to tvrzení že každá 328i je rozbitá hned z továrny? Co vím tak svor byl příplatkový jen u M50 motorů, 323i a 328i už svor v nabídce neměly, takže imho tohle tvrzení že každá je rozbitá hned z továrny je podle mě nesmysl..
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Foldas »

i m52 měli v nabídce svor když je v etk
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#7 Příspěvek od lukepostulka »

Mrkni tady na klubu do nejčastějších dotazů, tam se to píše taky
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#8 Příspěvek od Foldas »

Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#9 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

"Při každodenních přesunech do práce je to pak balzám na duši, oddělující člověka od toho hnusu venku.. :D
úroveň cestovního komfortu vážně překvapila. Zkrátka skvělý dailydriver za minimální cenu."
No tak aspoň něco ;)

BTW: Neměly by tam být obuty spíš 225/45/17 ?
Kukace
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06.02.2011 01:00

#10 Příspěvek od Kukace »

Ja mam teda M-paket cabrio ale na 17 se s tim neda vubec jezdit denne(delsi cesty).To sou rany na tech nasich silnich jako prase,ted jezdim na 15 a da se to prezit.Ale i obycejnej novej Renault Kangoo,kterej mam jako firemni je 10X pohodlnejsi.Stejne jako E39 je o moc pohodlnejsi.E36 je vsechno ale pohodlna rozhodne ne,aspon v M-packet podvozku.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#11 Příspěvek od Foldas »

to jsou kecy ja mam 225/40/16 a pohodlí je samozřejmě to nemužu rovnat z e39
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#12 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Mě to přijde OK. M-paket tlumiče a zejména horní uložení musí být fakt v pořádku jinak to víc bouchá do kastle. Na 225/45/17 se dá jezdit, avšak radši né přes jámy. 3er byly vždycky víc motokárky kór cabrio, jako bytelný 5er to je jasný.

Jinak teda ještě k recenzi Limo má krásnej lak, kola, exterier, ale ten hnus je spíš uvnitř. :) Hlavně je to dodělávka z nějaké soc. serie, takže ///M sport podvozek, sitze a volant to ani nevidělo, tudíž jízdní vlastnosti a nedotáčivost tomu asi odpovídají. Hodně dělá geometrie no.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Huska »

lukepostulka píše:Můžu se zeptat na to tvrzení že každá 328i je rozbitá hned z továrny? Co vím tak svor byl příplatkový jen u M50 motorů, 323i a 328i už svor v nabídce neměly, takže imho tohle tvrzení že každá je rozbitá hned z továrny je podle mě nesmysl..
bohužel to "víš" špatně. na všechny e36 až do konce výroby se dal doobjednat samosvor... třeba moje 323i sjela z linky se samosvorem. Pouze ho nedávali v kombinaci s ASC+T
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
lukepostulka
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: pon 22.10.2012 00:00

#14 Příspěvek od lukepostulka »

To nic nemění na tom, že to trvzení je pěkná kravina
Kukace
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06.02.2011 01:00

#15 Příspěvek od Kukace »

Tlumice a ulozeni sou novy(Bilstein),stejne jako celej pozvozek .
Nevim kde a co jezdite za trasy ale rict o E36 cabrio (jinou verzi sem neridil),ze je pohodlna na denni jezdeni na 17kach tak to fakt mate prdel z titanu.Na vikendy je to ok motokara,ale jezdit v tom denne 100-150Km tak me mrdne a to nesrovnavam s zadnyma super karama.Pohodlny to je jedine na nove silnici.Jinak samozrejme na vyblbnuti super.
patriot
Registrovaný
Příspěvky: 8903
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od patriot »

Přesně tak.....Jezdim Isem na 225/45/17 a je to koza, každou díru cítím, tahá mi to do vyjetych kolejí atd, do Chorvatska bych s tím jet nechtěl. Na druhou stranu, měl sem hodně bawsonu a žádné tak v zatáčkách nesedělo, jako tohle.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#17 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak tuhost cítit jde jasně, záleží kde člověk jezdí. Když převážně dálnice a městský okruhy to jsou v pohodě cesty, pokud rozbitý po městě tak radši max. padesátkou a to jde hned slyšet bouchnutí. Silnice 3 třídy mezi dědinama co jsou zalátaný až běda se radši vyhýbám, to opravdu na delší trasu 17" není žádný potěšení. :(

Zajímavý, že záleží na typu nerovnosti a nedá se to absolutně odhadnout. Někdy jedu a říkám si kua kanál, příčná spára a udělá jen takový gumový "dundun" a někdy jen zalátaná cesta výstupek 1,5cm a hňápne to do kastle až nepříjemně kovově. :p

Co se týče cabrio (coupe) má nejtužší naladění kór M podvozek nejníž ze všech E36. Tuhost kastle je u cabria nejnižší a tak se rázy vozem nesou dost no. Nekomfortnější je asi tour. Já mám sedan a taky nový uložení FEBI na povozku Bilsten B8 monotube. Snížení teď -35/-15 o chlup níž jako M technik. V Chorvatsku v září, 4lidi plný auto na 17" a tak po těch jejích cestách to byla nakonec balada (spotřeba 8,2l/100km).

Jako záda cítit jdou to je pravda, spíš ze sedadel. Na denní dojíždění třeba do 40km v poho, ale dávat s tím 200 km denně na 17" sport podvozku bych taky nechtěl.. :) Je to holt ///Motokára.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#18 Příspěvek od ACDC »

Za 3 dny jsem ujel ve dvou cca 2,500 km (dolů chorvatsko, itálie, rakousy, německo) v E46 na 17" a pohoda..
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od MattyX Moderátor »

cabrio bych vůbec neřešil, tam ať dáš cokoliv, tak se třepe celá kastle už v serii...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Thomeeno23 »

Já nevím já jsem byl letos v létě s coupe na korsice a cesta mi přišla docela příjemná... nejhorší jsou tam dle mého názoru ty tvrdý anatomy. Jezdim sice na mtech snížení ale s 16" takže to tak netahá a celkově je to s kayabou docela komfortní kombinace. Spotřeba ve dvou lidech s bagáží svižně něco pod 8l a korsický serpentýny a zákruty jako bonus takže za mě určitě e36 jako cestovní kára neskončila :D
Odpovědět