Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Pneu E61xd

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#1 Příspěvek od mcconrad »

Ahoj, nedohledal jsem vlákno s tímto tématem. Potřebuju poradit s pneu na 530xd. Vyškubl se mi plát gumy z pneu cca 30cmx7cm až na dráty, takže auto ve 100kmh házelo jako kráva. Otázkou je, zda můžu dát nové pneu stejného typu k ostatním třem, které jsou už docela jeté (50-60%) - zatím jsem nedohledal jetý kus. Jiná varianta je dát dvě jiné pneu stejného rozměru na nápravu. V nějakém vláknu, které jsem nedohledal bylo myslím psáno, že to není dobré dávat 2 a 2 gumy na xd....?
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#2 Příspěvek od mcconrad »

tak to vypadá, že na 4x4 musí být všechny pneu od jednoho výrobce, dezénu a samozřejmě rozměru...?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#3 Příspěvek od pavproch »

nemusí

pro ŘJ xDrive je důležité, aby MAX ROZDÍL v obvodu (př. a z.) kol byl MÉNĚ než 1%
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#4 Příspěvek od Filozof »

mohu vědět co to bylo za pneu že se vyškubne plát takové velikosti ?
Byla to nějaká nehoda nebo zničeho nic ? nebo extra staré pneu ?

Díky za info.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#5 Příspěvek od madmarty »

pavproch píše:nemusí

pro ŘJ xDrive je důležité, aby MAX ROZDÍL v obvodu (př. a z.) kol byl MÉNĚ než 1%
A to těžko bude.

Na 4x4, nevím jak ty Evropské parodie, bylo vždy pravidlo kola přehazovat, i včetně rezervního a to tak, aby všechna měla cca stejně ojetý dezén. V případě nesměrových i tak, aby se stejně sjely strany.

Pokud si někdo dá tu práce s a přepočítá si třeba 245/45/17 = 62,34cm a 225/55/17 = 65,04cm přijde na to že tam nějaký rozdíl je, potom zadek se ojíždí víc u zadokolek, u xDrive zkušenost nemám. Tedy se tím rozhodí obvody kol, poměr otáčení kol na nápravě. V případě vjetí do vody se tím mění přilnavost jednotlivých kol.

Tedy v případě 245/45/17 by se nesměl rozměr vzorku lišit o cca 6,234mm.

Pokud by ses ptal jak bych to udělal já, tak bych koupil nové pneu 2x, (dle toho jak jsou na tom zbylé dvě na druhé nápravě) poškozenou samo vyhodit a zbylou ojetou nechat jako rezervu. Za čas až nové ojedeš budeš mít možnost v případě poškození pneu nahradit tou rezervní. Prodávat ji jako kusovku není moc finančně výhodné. Jedině sehnat ještě jednu kusovku a prodat obě, či si je nechat na příště.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#6 Příspěvek od pavproch »

z praxe: mám 330iXDrive, nalítáno 220tis km od novoty, z výroby m-paket, čili vepředu gumy 225mm, vzadu 255mm (původně tam byly 17", nyní jezdím v zimě i v létě 18") a mockrát se už byl ve stavu "předek nový, zadek sjetý až na kord" a xDrive s tím nikdy nemělo problém..... je ale pravda, že L a P strana jsou na to vždy plus mínus stejně.....
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#7 Příspěvek od mcconrad »

asi tak: musel jsem jednou měnit pneu kvůli defektu, tak mi nabidli na servisu pneu pirelli p zero rosso za 500,- bez dokladu. byla jako nova, tak jsme ji tam šoupli, já dojel 300m domů a doobjednal zbylé 3ks, pač jsem musel stejně měnit i ostatní. ta za pěto byla 2012 a vypadala fakt jak nová.když jsem se vracel z dovovolené začal mi kmitat volant a ve 100kmh až 110kmh to hrozně třepalo s celým autem, myslel jsem, že upadlo závaží na disku nebo se mi uvolnil náklad na střeše...víckrát jsem kontroloval náklad, ale nic. žádnou jámu jsem nepřejel, nikde jsem nešmíroval na to jsem už dost starý, přetížený jsem nebyl...sám si to neumím vysvětlit. jedině, že by ta guma byla druhá jakost, nebo stála někde venku, ale vzhledově byla fakt jako nová a byla 2012, tak jsem místo 4 dokoupil jen 3 nové...naštěstí jsem našel dva jeté kusy na chlup stejný typ s cca 5,5mm za dobrou cenu. na aute jsou zhruba stejné pneu 5-5,5mm, tak to bude snad ok na dvě sezóny...
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#8 Příspěvek od madmarty »

pavproch píše:z praxe: mám 330iXDrive, nalítáno 220tis km od novoty, z výroby m-paket, čili vepředu gumy 225mm, vzadu 255mm (původně tam byly 17", nyní jezdím v zimě i v létě 18") a mockrát se už byl ve stavu "předek nový, zadek sjetý až na kord" a xDrive s tím nikdy nemělo problém..... je ale pravda, že L a P strana jsou na to vždy plus mínus stejně.....
Jak koukám na to jak vlastně xDrive pracuje, tak to není 4x4, je to AWD. Někdy ty zkratky, obchodní jména zní jinak než fungují :) xDrive není tedy pohon stálý, ale přední nápravu jen připojuje přes lamelovou spojku a řídí to elektronika. Ty "starosti" s pneu jsou na stálých 4x4. Ty ale nemají význam pro běžné ježdění a běžné spotřebitele. Tady xDrive je zde lepší, ale pokud by se jelo do terénu, tak xDrive končí a začínají mechanické pohony.

Zatím se zdá, že xDrivu by přiměřené rozdíly obvodů kol zadní nápravy a přední nápravy vadit neměly. Rozdíly na jedné nápravě už by asi vadit měly. Nepletu-li se tak některé E60/61(nejen) mají samosvorné diferáky, tam rozdíl obvodů kol už může způsobovat vyšší opotřebení samosvoru.

Jaké diferáky a co je v nich ale jistě bude vědět někdo kdo je dělá, je tady někdo takovej ?
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#9 Příspěvek od mcconrad »

...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#10 Příspěvek od pavproch »

nesouhlasím

aspoň ta generace xDrive, kterou mám ve svém autě (MY2011) je čtyřkolka, která NEpřipojuje (až na extrémy je totiž tvale propojeno) ale pouze "přelévá" Mk ze standadních 60% vzadu a 40% vepředu podle podmínek

oba diferáky (vepředu vel 174, vzadu vel 188) jsou úplně obyčejné mechanické diffy, to přelévání provádí rozvodovka xDrive
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#11 Příspěvek od madmarty »

pavproch píše:nesouhlasím

aspoň ta generace xDrive, kterou mám ve svém autě (MY2011) je čtyřkolka, která NEpřipojuje (až na extrémy je totiž tvale propojeno) ale pouze "přelévá" Mk ze standadních 60% vzadu a 40% vepředu podle podmínek

oba diferáky (vepředu vel 174, vzadu vel 188) jsou úplně obyčejné mechanické diffy, to přelévání provádí rozvodovka xDrive
Co píšeš potvrzuje toto:
http://www.autolexicon.net/cs/articles/xdrive/

ale vyvrací to zase články jiné, ktreré jsem našel včera. Kde se uvádí, že spojka je sepnutá do 20kmh a po té se rozpojuje, aby se opět spojovala pokud měla prokluzovat zadní náprava. Nebude těch verzí xDrive tedy víc ?


Tedy u tvého xDrive není ani v zadu samosvor ? Uzávěrky v osobácích (břichoplazy), až na výjimky nejsou, samosvory by měly být, nebo ne ? Pokud není ani na jedné nápravě samosvor, nebo jeho obdoba, tak se bude v nevhodných podmínkách protáčet jedno zadní a jedno přední kolo ne ?

Třeba když jsem kdysi uvažoval i Insignii, tak ta má v silnějších verzích vzadu samosvor a u pohonu všech kol také. Nebo Alfy s Q2 by měly mít "Torsen". Tedy cokoliv jiného než že jen ŘJ přibržďuje prokluzující kola.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#12 Příspěvek od pavproch »

OEM svor vzadu nebyl, ale já sem ho tam dal, takže už ta je..... :twisted:
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#13 Příspěvek od madmarty »

pavproch píše:OEM svor vzadu nebyl, ale já sem ho tam dal, takže už ta je..... :twisted:
Je to nějak poznat ? Na sněhu, stěrku, trávě atd ? Na 4x4 při vykřížení náprav tak, že je jedno kolo z každé nápravy ve vzduchu to je neskutečně znát zda jsou na obou nápravách, nebo jen na jedné. To auto bez obou má značnej problém se z té situace vůbec dostat, pokud je v hlubokým "pangejtu", auto s obouma to projede jako prd. Ale na samotným zadku jsem to nikdy nemel. Vlastně jo, když jsem vyndal přední kardan po dobu jeho repase :)

Brzy budu hledat nový, cca 530-535D, Přemýšlím zda xDrive, ale co člověk to názor. Tak jestli si vzít zadokolku a samosvor, nebo xDrive a doplnit jej na zadek. Dostáváme se lehce mimo téma :) :(
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#14 Příspěvek od pavproch »

jo, je to kurewsky, ale opravdu kurewsky poznat

mám tam 60% lamelu drexler a tomu (dával sem to tam ve 200 tisk km - oba dffy nové, zadní vč. svoru) a od té doby lituju, že sem to neudělal dřív

tožtak, auto bez svoru (vzadu) už bych prostě nechtěl
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#15 Příspěvek od Jirke »

Ja sem na svym aute mel vzadu jiny gumy nez vepredu, mel sem teda extremni smulu, protoze pri stejjem rozmeru byly ty gumy proste mensi...a tak mi do jizdy co chvili kecalo ESP a chovalo se to jako na vypustenych gumach.
Takze ja uz na auto nikdy neobuju jiny gumy na predek ci na zadek
Odpovědět