Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

filtr pevných částic

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#701 Příspěvek od Zdenda530d »

mobilman píše:Zdravím pánové, když to tady čtu, tak jsem velice šťastný, že jsem před 4 lety koupil to co mám a vzhledem k ročním nájezdům to bude stále v benzínu a až do doby veterána (sám jim už také jsem) :D Jiné auto již nechci.
Nevím jestli je to tak správné ale je to jediná cesta. Pokud novější auto, tak jedině benzín (zatím, ale už i nad nimi se začínají stahovat mračna). V případě dieselu je tu pouze jediná možnost a to, koupit starší z let, kdy se do nich necpaly sebedestruktivní chujoviny a každý nechtěl z "jednašestky" dostat 250 koní.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#702 Příspěvek od JaraX »

evidentě to nechápete, nafta a benzín (alespon u BMW) je furt to samý, nafta vždy o něco míň žere a je vždy o něco víc poruchovější, a tak je to furt stejně, ten rozdíl je furt stejnej
at generačně porovnáš M50 s TDSem, M52 s M57 nebo N62 s M57N2, či n55 s N57, nafta je vždy víc komplikovanější, složitější motor s více komponentama který se sou navíc "náročnější" viz vstřiky 3 bary a 2000bar. takže je to furt stejná situace at kupuju E39 nebo F10, furt volím mezi uspornějším motorem s více poruchama nebo méně poruchovým "žroutem" co vyjde levněji je vždy otázka praxe, většinou spíš ten benzín, ale trvrdit že ted jezdím naftovým autem a pak si koupím benzína protože nový nafty sou nahovno je taky špatně, ten rozdíl je +- furt stejnej, u turbobenzínů je zase ten benzín hodně uspornej ale o to víc je poruchovej.
jenže když máš LPG tak se to celý otočí.

a ted jde o to kolik jezdíš, jak jezdíš atd, třeba když jsme plynovali 545i tak největší nádrž se vleze 52L, to je vlastně polovina toho co se vejde do sedmy(103L), takže dojezd kolem 300km, max 400, to je hodně málo, kolem motoru není nikde místo, nic na tom nejde pořádně udělat, a ačkoliv miluju benzínové V8 tak v tomto případě je asi koupě 545i vs 535d hodně nazváženou. ale tak pokud někdo jezdí kolem komína tak mu asi tak malej dojezd nevadí a radši ocení přednosti V8.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#703 Příspěvek od ACDC »

madmarty Jiný bezvadný auto než E39 není. Proto s ním dožiju. Jestli se ti líbí jiné a budeš žít dlouho, prosím, vybírej.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#704 Příspěvek od Filozof »

ACDC : ještě jedno auto je lepší ...a tím je ? E38 :-)

To je dle mě nejlepší auto ... pak se mi líbí e65-e66 ale to už je novější a není to ta stará škola ...

prostě řady e36 - e46 e39 a e38 bylo dle mě nej období a nejkvalitněji zpracované ...dneska už to není ono ... jde to stále do větších bažin....honitba za ziskem a poruchovostí ...dnes vydělává servis a ne zákazník ...

Auto co stálo v 90-01 letech např. 1,5 - 4miliony je někde jinde jako dnešní auto za stejné prachy. Prostě ta kvalita je tam cítit ještě dnes a proto ty auta zase lezou cenou nahoru ..

Se podívejte kolik stojí pěkná 328i či 330i nebo 540i či 740i ??? ceny stále vysoko i po 15-20letech.

dnes se totiž hodnotí stav auta a jakej byl dělanej servis ...ten předčí auto klidně 2x cenou proto si tak drží cenu.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#705 Příspěvek od madmarty »

ACDC píše:madmarty Jiný bezvadný auto než E39 není. Proto s ním dožiju. Jestli se ti líbí jiné a budeš žít dlouho, prosím, vybírej.
Tak nejde příliš o mě. Jen jsem chtěl trošku povzbudit abys nebyl příliš velký pesimista. Auta která se mi líbí si nekoupím, ta která ještě za něco stála jsou už staré a jejich nové generace jsou na hov... Ale kdybych to měl brát tak, že nikdy už nebudu mít lepší, asi bych se musel zbláznit do cyklistiky, kde by mě asi časem potkalo to samé.

Mám auto se zvýšenou průchodností terénem. Za pár let dokázali do mladší generací nacpat více kůže, elektroniky, ubrat dva válce, výkon zvednout nad nejostřejší verzi původního V8. Milióny věci aby si v tom člověk přišel in, ale to co dělalo z toho auto právě "to auto" už je pryč. Legendu zničili tím, že na podvozku osobáku udělají offroad který mí pouze přední pohon, zvládne maximálně suchou polní cestu (dobře ujetou), jeho nejlepší verze má dokonce pohon vše kol bez jediné uzávěrky, nebo alespoň samosvoru. Prostě mr-d-ka kterou jde jet tak nakoupit malý nákup, protože to nemá ani kufr. Jsou to kokoti ti výrobci, ale dělají jen to aby svým majitelům přinesli zisky a dokázali prodat. Takhle to je dnes i s BMW a se vším ostatním. Pokud bych se ale stal velkým pesimistou, začnu to vztahovat na vše ostatní v životě a jsem na půli cesty abych to zabalil. Plno lidi dnes řekne, je mi 50 let já už sem starej a chcípnu, jinej zase řekl...vnuka už jsem viděl, tak můžu chcípnout, mě už nic hezkýho nečeká. Všechno lidi kolem 50-55 let. Pak jinde vidím chlapíka 75 let, který se zajímá o techniku, umí s počítačem, s mobilem, jezdí autem na chatu, sleduje politiku a těší se na další den. Takže neztrácej naději, jistě se najde dobré auto i proto tebe, přestože ho nebudeš mít tolik rád jako to stávající.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#706 Příspěvek od Zdenda530d »

To JaraX:

Asi nikomu neuniklo, že jsi na diesely alergickej, možná když je opravuješ máš pocit, že se víc serou a snad to tak i je.

Moje zkušenosti s diesely ale hovoří jinak:
1) Stařičkej GOLF III 1.9TD (55kw) rv.92. Já byl asi 4tý majitel, budíkový nájezd při koupi přes 350tis, teď má už dost přes 500tis a bez problémů (turbo původní, čerpadlo původní, vstřikovače původní, žhaviče taky), starty v -20 bez problémů, autu stačí klasická údržba (oleje/filtry). Jediná věc co jsem měnil byla spojka, rozvody a vodní zteřelé hadice - to byla sranda. Už jsem ho dal tátovi a ten s ním jezdí jako s pracovním autem na chatu apod. Pořát jezdí, motor se točí, klakson troubí a ostřikovače stříkají. (prostě starý diesel bez kurvítek - a že je motor složitější než benzín??? ať si je, když vydrží co vydrží).
2) BMW e39 530d - Auto mám jen proto, že se mi tento model vždy líbil, proto, jsem s ním za 3 roky najel jen něco kolem 40tis. Ale za tu dobu nic... údaj na budíkách olizuje 280tis a auto jezdí bez problémů (turbo, vstřikovače, čerpadla...), jen jsem vyčistil sání a učinil kroky aby se již nezasíralo, jo a DPF, který tam Fridrich namontoval šlo taky ven - toť vše. Takže youngtimer, dá se říct, že taky bez kurvítek co jezdí bez servisní výpomoci.

Mezi tím mi rukama prošly asi ještě 3 nafťáky (všechny pod r.v. 2001), ale ty jsem neměl tak dlouho, abych je mohl započítat. Nicméně ani jeden nevykazoval motorové poruchy (starý chrochty, max euro III a tedy bez kurvítek).

Jinak řečeno - nepostřehl jsem rozdíl v servise mezi svými diesely a benziňáky.

Ale jsem si jist, že kdybych koupil diesel (jakákoli značka) r.v. 2013 a víc, začnou mě srát nouzový režimy, protože je něco ucpaný nebo jsem nedolil chcanky nebo něco neproběhlo jak mělo... ostatně věci, který se tu napříč fórem řeší neustále... + jako bonus emise, který neplní ani nový diesely zase posunulo laťku o něco výš. Díky nechci.

Proto, pokud něco novějšího tak benzín + LPG.
pozn.: Auto s LPG provozuji už 8 let a bez jediné motorové nebo plynové poruchy. (jen výměny svíček, olejů a fitrů + pravidelná kontrola LPG 1x za rok, která si vyžádá celých 600kč!!! a vymění při ní fitry). S autem najezdím cca 30tis za rok a má nalítáno přes 300tis.

Jezdit 1km=1kč při současných cenách LPG je hodně příjemné a věřte - JDE TO ZNÁT. A pro zaryté ekology zde podotýkám, že je 10x "čistší" než kdybych jezdil na benzín :) (vyčteno z protokolu na emisích).
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#707 Příspěvek od Jaris330D »

Pořád se to tu řeší do kola. Znám 15 lidí, kterým diesel šlape, pak další 6, kterým se to postupně zesralo. Začlo to vstřikama, turbou, čerpadlo. Já osobně měl E46 330d a taky super, ale pokud by se mně posrali vstřiky, tak jsem s usporama na nule. Někdo vstřiky vyřeší, že koupí jeté a vymění jen kus vadný. Někdo komplet zrepasované. Navíc, že ti umře celý nafťák je větší pravděpodobnost než u benzínu. Já každému říkám ať si koupí co chce, ale s nájezdem 10 000 km bych do nafty už nešel.

Jinak máme starého Partnera 1,9 D a ta má snad 600 000 na hrbu a pořád šlape. Ale to je ještě starej nafťák, co jezdí i snad na vyjetej olej zředěný naftou.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#708 Příspěvek od ACDC »

Filozof Asi máš pravdu, ale protože jezdím spíš sám, zdá se mi prostě už moc velké..
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#709 Příspěvek od madmarty »

Zdenda530d píše:To JaraX:

Asi nikomu neuniklo, že jsi na diesely alergickej, možná když je opravuješ máš pocit, že se víc serou a snad to tak i je.

Moje zkušenosti s diesely ale hovoří jinak:
1) Stařičkej GOLF III 1.9TD (55kw) rv.92. Já byl asi 4tý majitel, budíkový nájezd při koupi přes 350tis, teď má už dost přes 500tis a bez problémů (turbo původní, čerpadlo původní, vstřikovače původní, žhaviče taky), starty v -20 bez problémů, autu stačí klasická údržba (oleje/filtry). Jediná věc co jsem měnil byla spojka, rozvody a vodní zteřelé hadice - to byla sranda. Už jsem ho dal tátovi a ten s ním jezdí jako s pracovním autem na chatu apod. Pořát jezdí, motor se točí, klakson troubí a ostřikovače stříkají. (prostě starý diesel bez kurvítek - a že je motor složitější než benzín??? ať si je, když vydrží co vydrží).
2) BMW e39 530d - Auto mám jen proto, že se mi tento model vždy líbil, proto, jsem s ním za 3 roky najel jen něco kolem 40tis. Ale za tu dobu nic... údaj na budíkách olizuje 280tis a auto jezdí bez problémů (turbo, vstřikovače, čerpadla...), jen jsem vyčistil sání a učinil kroky aby se již nezasíralo, jo a DPF, který tam Fridrich namontoval šlo taky ven - toť vše. Takže youngtimer, dá se říct, že taky bez kurvítek co jezdí bez servisní výpomoci.

Mezi tím mi rukama prošly asi ještě 3 nafťáky (všechny pod r.v. 2001), ale ty jsem neměl tak dlouho, abych je mohl započítat. Nicméně ani jeden nevykazoval motorové poruchy (starý chrochty, max euro III a tedy bez kurvítek).

Jinak řečeno - nepostřehl jsem rozdíl v servise mezi svými diesely a benziňáky.

Ale jsem si jist, že kdybych koupil diesel (jakákoli značka) r.v. 2013 a víc, začnou mě srát nouzový režimy, protože je něco ucpaný nebo jsem nedolil chcanky nebo něco neproběhlo jak mělo... ostatně věci, který se tu napříč fórem řeší neustále... + jako bonus emise, který neplní ani nový diesely zase posunulo laťku o něco výš. Díky nechci.

Proto, pokud něco novějšího tak benzín + LPG.
pozn.: Auto s LPG provozuji už 8 let a bez jediné motorové nebo plynové poruchy. (jen výměny svíček, olejů a fitrů + pravidelná kontrola LPG 1x za rok, která si vyžádá celých 600kč!!! a vymění při ní fitry). S autem najezdím cca 30tis za rok a má nalítáno přes 300tis.

Jezdit 1km=1kč při současných cenách LPG je hodně příjemné a věřte - JDE TO ZNÁT. A pro zaryté ekology zde podotýkám, že je 10x "čistší" než kdybych jezdil na benzín :) (vyčteno z protokolu na emisích).
Srovnáváš nesrovnatelné ale v zápětí to i uvedeš. Pokud srovnáš ve stejném autě benzín X nafta, vždy vyhraje benzín pokud budeš srovnávat srovnatelné motory. Stejně jako srovnat 1.2 HTP a 30D, tak nejde srovnat 4.4 V8 s 1.4 TDI.

Staré nafty, jak jsi správně uvedl 55kW, měly naprosto jiné vstřiky, turba, čerpadla atd. Vydrželo a nemělo výkon. Jak se zvedaly výkony, tak klesala spolehlivost a životnost. U dnešních benzínů to začíná taky.

Nedávno mi řekl jeden pablb, že jsem blbej protože moje V8 má cca 260k a on má I4 s x turbama která má vyšší výkon jak to moje. Ptám se, hrabe ti to v rozjezdu až na trojku ? (když tak miloval výkony...), ptám se, utáhne to 3500kg na kouli ? Kolik tě stojí vstřiky, turba, rozvody a oleje (atd) ? Nemá odpovědi tak okecává. S V8 jezdím běžně do max 2tis ot., většinou po městě 1200-1500ot. Olej sice měním častějc, ale spolu se svíčkama je to asi tak všechno. Nemusím každý dva roky měnit auto, protože jde do sratchek tak jej radši pošlu dál ať to zaplatí ten další.

Srovnání aut a motorů není lehké. Vždy je nutno uvést využití a další požadavky.

Ale je fakt sranda když nějakej dacan ve vytuněném TDI na křižovatce tůruje motor aby mě vyprovokoval a ukázal jak mu to je, tedy krom toho že to hulí jak fabrika. Ani plachtovanej přívěs nezabrání tomu aby měl dacan špatné spaní a noční můry :) V8 benzín vs. I4 nafty i s miliónem turb je vždy jasný výsledek ;-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#710 Příspěvek od JaraX »

zdenda
no jo tak o starých SDI a podobných bez výkonových diesel se bavit vůbec nebudem, taky mám Transita 2,2 TDDI 80 koni, ma ted najeto 560 tisic a dělalo se 1x čerpadlo, 1x spojka a jinak nic, turbo puvodni, motor puvodni. nove transity s CR nam vydrží cca 200 tisic a už sou tam novy vstřiky a novy turbo.
proště u staré nafty platí, bud nemáš výkon a jedeš (SDI, ford 1,8D, atd) s výkonem max 60kW a nebo máš diesel se sto a více kilowatama ale nějaky poruchy už tam jsou, ale všeobecně je složítější motor poruchovější než méně složity, tzn TDI je horší je SDI, CR je horší než PD, PD je horší než předkomůrka, atd

a s benzínem R.V.2013 si většinou moc plynu neužiješ zato těch nouzáků asi dost :)
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#711 Příspěvek od kurevtor »

Filozof píše:https://www.youtube.com/watch?v=gNpqNj69MdU

je to ve všech oborech doufám že to někomu docvakne ...

kdo vydělává na DPF filtrech další biliony ročně ? stačí se podívat komu co patří ...mno vymyslíme další a další kurvítka aby lidi platili a platili ....

Tím se nechci bavit o ekologii ...doted žádné auta DPF neměli ted mají krám za 40-80tis ...mno dobrej business a pro koho ???
co bude dalšího co musí bejt ? olovo se vyřadilo a elektronika posledních 10let stále dokola kolabuje at je to NTB nebo deska v autě či jednotka.... vidíte sami jak furt cálujete stále dokola a dokola ....
docvaknout tobě by naopak mělo to, že si postnul naprostej nesmyl vidjíčko :roll:

dědkové co sbírají šrot hledají dílčí chyby na spotřebičích a pak říkají výrobcům, že to nedělají správně a že i ekonomicky je to blbě. OK. Aha.

Proč tedy nezačnou něco vyrábět lépe, když tvrdí, že to ví i po ekonomický stránce líp? Budou v balíku...

Ale hlavně si trošičku tímhle zase podkopáváte svý argumenty. Podle videa by měly mít výrobky kontrolky a připomínat například, kdy nechat vyčistit laptop. Pan expert z videa říká, že laptop se má nechat vyčistit 2x za rok. Chce na to kontrolku. Dokáže si každý vyčistit laptop? Ne. Takže se za to někomu bude platit.
-> jenže Filozofe ty budeš ten první z prvních, kdo bude hýkat jakej je to vojeb na lidi, že musej 2x za rok nechat vyčistit laptop :lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#712 Příspěvek od Joshuax »

Jenze trosku michate jabka s hruskama... To ze nekdo zanedbava udrzbu nema nic spolecneho s kvalitou vyroby, nebo opodstatnim, jestli je ventilator v laptoru potreba...Navic je tu znacny rozdil v tom, ze kdyz clovek neni uplny ho*ado, tak laptop cistit nepotrebuje...
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#713 Příspěvek od madmarty »

Joshuax píše:Jenze trosku michate jabka s hruskama... To ze nekdo zanedbava udrzbu nema nic spolecneho s kvalitou vyroby, nebo opodstatnim, jestli je ventilator v laptoru potreba...Navic je tu znacny rozdil v tom, ze kdyz clovek neni uplny ho*ado, tak laptop cistit nepotrebuje...
Ano stejně jako s DPF. Vím, že mám laptop (pro rejpaly i notebook), takže vím že nasává vzduch a s ním i bordel. Takže, jej nepokládám tam kde je zvýšené riziko nasávání bordelu. Pokud už vidím, slyším, že stále hučí ventilátor asi bude chladič zanesený. Pokud to je laptop kde je možné spotřebitelsky (čti bez kompletního rozebrání zařízení) ventilátor a chladič vyčistit takto udělám, případně nechám provést servisem. Pokud jsem dement a nejsem schopný si uvědomit že se chlazení zanáší a zaneslo, tak laptop provozuju dál až jej zničím.

Pokud si kupuju super mega hyper tera penta laseorovou tiskárnu za 1999Kč někde v supermarketu a očekávám že bude pracovat desítky let, jsem asi opět dement.

Pokud si koupím Fabku s tříválcem a chci aby nejela bez servisu 600.000km, no asi jsem zase dement.

Ale pokud jsem dement, tak obviním výrobce a hned se cítím líp.

Není auto jako auto a není tiskárna jako tiskárna. Nebo-li koupím ruční elektrické nářadí v Lidlu, asi to nebude to co profi nářadí, ne ?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#714 Příspěvek od Filozof »

Nebo jsi kurevtore dement pokud so koupíš nového pašíka v top výbavě za 1,5mega a on tě nechá během dvou let asi 4x na dálnici kvuli nějakému čidlu nebo kvuli chybě sw kterou technik musel pořešit ...

Případně jsi dement když si koupíš 750i F01 a dvakrát měníš motor a nemáš ještě 150tis najeto ....to je ale demence auto co má 5kilo nalítat jak nic a tam se serou základní věci ....

Prostě pochop že jsou firmy které dělají sračkomety a dnes je to i BMW ano ta naše značka kterou tak tad všichni zbožnujeme i ta dělá šmejdy ...

Plno elektroniky co se sere a musí na výměnu či drahé servisy ...

Případně jsi dement pokud jdeš koupíš si NTB za 30tis a odejde ti deska a hle ona odešla pak i grafika ...a reklamace berou jen v USA na ten typ závady ale v EU ti ukážou fakmena ...hele už pochop v té své hlavě že jsou oddělení co přímo dělají na zakázku výrobek kterej musí ošidit tak aby vydržel záruku ... a pak něco málo navíc ...a bohužel mohu ti říci že toto mám z první ruky od borce co u takové firmy dělal ... a věř že to je oddělení specializované na zkracování životnosti výrobků....

hotovo více nemá smysl se bavit ... i dnes se dají koupit věci co ještě fungují nějakej delší čas jako záruka ale moc toho není a pokud jo připlatíš si celkem dost.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#715 Příspěvek od Zdenda530d »

No, možná, že už si někdo řekl: "Seru na ty "značkový" šmejdy - umím to vyrobit líp za zlomek ceny". Hned vysvětlím a použiju příklad ze zmiňovaného LIDLU.

Šroubovák BOSCH (uni s bity, bowdenovým prodlužovákem a příslušenstvím) za cca 800,-. Jako první se začala protáčet příruba na bity na ose šroubováku (vyřešeno přivařením - nejde o vzhled ale funkčnost) no pak se rozdrolila rukojeť - takže BOSCH kvalita za super cenu - neber to!!! A to jsem s tím dělal, jako se "svátečním" nářadím, tedy poze ruční silou a to nejsem žádný Júlíus Björnsson.

VS.

Sada šroubováků PowerFix z LIDLU (v kufříku, ploché, křižové, uni s nástavcem a bity - asi 20kusů šroubováků) za cca 250,-. A jak jsou na tom? Skvěle! a to jsem se snimi nemazlil (přeci - jsou to "mrdky" za dvestěpáďo - kašlu na to). Mlátil jsem do nich kladivem pro uvolnění šroubů, pomáhal si sikovkama když jsem potřeboval větší moment, apod. rukojetě drží, nic se neprotáčí.
(pozn. už mám doma druhou sadu a kvalita je stejná a já maximálně spokojen)

Nevím, jestli je vyrábí Thajvanec, Číňan nebo Polák ale vím, že za BOSCHem stojí němec, který těží už jen z pověsti, kterou kdysi měl!
Jde jen o pitomý šroubováky za pár peněz ale paralela s auty je obdobná.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#716 Příspěvek od madmarty »

Zdenda530d píše:No, možná, že už si někdo řekl: "Seru na ty "značkový" šmejdy - umím to vyrobit líp za zlomek ceny". Hned vysvětlím a použiju příklad ze zmiňovaného LIDLU.

Šroubovák BOSCH (uni s bity, bowdenovým prodlužovákem a příslušenstvím) za cca 800,-. Jako první se začala protáčet příruba na bity na ose šroubováku (vyřešeno přivařením - nejde o vzhled ale funkčnost) no pak se rozdrolila rukojeť - takže BOSCH kvalita za super cenu - neber to!!! A to jsem s tím dělal, jako se "svátečním" nářadím, tedy poze ruční silou a to nejsem žádný Júlíus Björnsson.

VS.

Sada šroubováků PowerFix z LIDLU (v kufříku, ploché, křižové, uni s nástavcem a bity - asi 20kusů šroubováků) za cca 250,-. A jak jsou na tom? Skvěle! a to jsem se snimi nemazlil (přeci - jsou to "mrdky" za dvestěpáďo - kašlu na to). Mlátil jsem do nich kladivem pro uvolnění šroubů, pomáhal si sikovkama když jsem potřeboval větší moment, apod. rukojetě drží, nic se neprotáčí.
(pozn. už mám doma druhou sadu a kvalita je stejná a já maximálně spokojen)

Nevím, jestli je vyrábí Thajvanec, Číňan nebo Polák ale vím, že za BOSCHem stojí němec, který těží už jen z pověsti, kterou kdysi měl!
Jde jen o pitomý šroubováky za pár peněz ale paralela s auty je obdobná.
Každý vždy vidí to co che vidět. Bosch dělá dvě řady, zelená a modrá, tedy home a profi.

Aby se dostal s cenou blíž domácím spotřebitelům dělá je levnější a neočekává se příliš velké využití. Něco mají plastové, tam kde modrá verze železné atd.

8-9 let mám Bosch PSR 18-LI2 akuvrtačka s Lion baterkama. V době kdy jsem jí pořizoval stála necelých 6tis a byla nejlepších parametrů pro mě, síla, výdrž atd. Byla pro občasné práce, ale taky byla nasazená v provozu kde jela několik měsíců 14-16h denně.

Letos přibyla obdobná, ale profi verze, je podstatně mladší, lehčí, vypadá líp. Stálá míň. jak ta home tenkrát.

Obě jsou v praxi skoro stejně silné, přestože že ta modrá má o dost více NM dle papíru. Stará home lépe osvětluje pracovní plochu. Stará díky své hmotnosti slitinové části kolem statoru lze použít jako kladívko :)

Obě slouží dobře a pokud jedu několik set vrutů po sobě práce příjemná.

To je jeden pohled.


Další pohled by mohl být ten, že ta Home byla nejlepší možná jaká se v tu dobu dělala. Mohl jsem koupit mnohem levnější téže značky a mnohem horších parametrů. Už jen podle jiného motoru a převodovky (asi plastové) by nevydržela nasazení měsíce 14h denně. Tím bych došel k závěru že Bosch je sráč. Naopak tak Bosch profi, která je letošní nebyla z těch nejlepších. Ale díky převodovce a motoru se zdá že vydrží dlouho. Celkové zpracování je dobré. Pokud bych vzal nejlevnější profi Bosch, tak může být celkové míň. kvalitní jak nejlepší home Bosch.

Pro srovnání by se ale mělo vždy používat stejných podmínek. Vím, jak dopadli lidi kteří používali v práci, kde to jelo 14-16h denně, různé hobby značky z Lidlu, nebo výrobků z Číny a vím, jak dopadli ti kteří měli Makity, profi Bosche, Hilti atd. Vrtací kladivo jsem měl nejdřív, prodávala to Proma..., doma sem tam díra ok, ve velkém provozu naprosto nestíhalo, vrtat do betonu nad hlavou by měl problém Arnold i Chuck Norris. Okamžitě jsem vyměnil za nejvhodnější Makitu, stála míň jak Hilti. Udělal jsem práce mnohem více a ruce mi neupadly : ) Kluci kteří šetřili a nakoupili pochybné xindly, vč. Lidlu, tak u placení ušetřili. Ale když se jim v půlce dne posr. nářadí, tak končili. Nevydělali a jeli reklamovat. Protože reklamace nebyla ihned, tak koupili jiný xindl aby následující den mohli dělat. Jeden borec měl takhle v RMA 4 stejné kusy nářadí. Tak šel do banky pro půjčku a koupil Hilti a jela celou dobu co jsme spolu dělali. Krásná story že ? Plyne z toho že Lidl se strojem za 1800Kč je sráč a Hilti se strojem za 13-15 tis Kc je super kvalita ? Vše má své využití. Jistě by výrobce toho Lidlu uměl udělat profi nářadí, ale kdo by jej v supermarketu kupoval ?

Takhle to máme i ta auta. Jen složitější. Auto složité z mnoha malých "strojů", přístrojů atd. Ale stále platí to co jinde. Pokud o nějakém nářadí nic nevím, jdu se poradit na několik míst, něco si o tom přečtu a vyberu si co potřebuju, pokud se spletu, příště věnuju přípravě více času. Není to jen tak, že všichni vyrábějí šmejdy aby přežili jen záruku.

Těch pohádek jak má každej kámoše, či známého, který pracoval v oddělení na snižování životnosti výrobků je asi tolik, jako těch kteří zaručené ví o někom kdo strčil hlavu do kontejneru na lahve a nemohl jí vyndat ven :) a ještě ho někdo ojel ze zadu ;-) Nebo asi jako těch kteří měli kamaráda který šel na disco s holkou ven a přišel s hubou od krve a když se ho ptal kdo ho zbyl, tak si šahnul na hubu a koukl na krvavou ruku a řekl já tu krávu "zabiju".... Takových story je skutečně moc a každý někoho takového zná :) Je naše země specialistů na kurvení výrobků a lidí s krvavou hubou po každé procházce s holkou ?

O tom že jsou oddělení na snižování nákladů, to asi jo, ale že každý výrobce má oddělení na snižování kvality....
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#717 Příspěvek od kurevtor »

Filozof píše:Nebo jsi kurevtore dement pokud so koupíš nového pašíka v top výbavě za 1,5mega a on tě nechá během dvou let asi 4x na dálnici kvuli nějakému čidlu nebo kvuli chybě sw kterou technik musel pořešit ...

Případně jsi dement když si koupíš 750i F01 a dvakrát měníš motor a nemáš ještě 150tis najeto ....to je ale demence auto co má 5kilo nalítat jak nic a tam se serou základní věci ....

Prostě pochop že jsou firmy které dělají sračkomety a dnes je to i BMW ano ta naše značka kterou tak tad všichni zbožnujeme i ta dělá šmejdy ...

Plno elektroniky co se sere a musí na výměnu či drahé servisy ...

Případně jsi dement pokud jdeš koupíš si NTB za 30tis a odejde ti deska a hle ona odešla pak i grafika ...a reklamace berou jen v USA na ten typ závady ale v EU ti ukážou fakmena ...hele už pochop v té své hlavě že jsou oddělení co přímo dělají na zakázku výrobek kterej musí ošidit tak aby vydržel záruku ... a pak něco málo navíc ...a bohužel mohu ti říci že toto mám z první ruky od borce co u takové firmy dělal ... a věř že to je oddělení specializované na zkracování životnosti výrobků....

hotovo více nemá smysl se bavit ... i dnes se dají koupit věci co ještě fungují nějakej delší čas jako záruka ale moc toho není a pokud jo připlatíš si celkem dost.
Nereagoval si na Kurevtora, ale na Madmartyho, chce to lépe číst. ;-)

A zadruhé - co ti teda vadí? I v tom videu říkají jasně, že výrobek vydrží záruční dobu.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#718 Příspěvek od madmarty »

http://autoroad.cz/technika/80754-konec ... esne-datum

No nejsou v tom Renaultu (a jinde) blbci ? Vždyť by to stačilo vše vyřezat, vliv na životní prostředí a zdraví člověka to nemá ;-)
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#719 Příspěvek od Joshuax »

Tak ono je to nevyhnutelne... Budeme radi, kdyz prezijou aspon benziny v rozumne podobe a nebudeme muset jezdit s dvouvalcem biturbo 800cc :lol:
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#720 Příspěvek od Zdenda530d »

Někdo se tomu divý? Ty normy jsou přece účelně dělány pro likvidaci!!! Automobilkám se nevyplatí vymýšlet pořát nová řešení jak normy plnit. Jen se nebojte... Hádanka? Na jaké motory se zaměří až se vypořádají s diesely???
Odpovědět