Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E60 530i IBS senzor
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2833
- Kontaktovat uživatele:
ibsko je uplne vzadu, alternator uplne vepredu, kde vidis souvislost ? To ze ibsko hlasi vysoky odber je imho jiny problem, nez pripadne vadny alternator. Nastartuj, zkontroluj voltaz na volnobeh i na 2000 otacek. Napeti okolo 14.4V je v poradku.
Osobne jsem nenasel konkretni duvod, proc to treba me nekdy auto hlasi, vidim to na spatnou baterii, kterou nekdo vymenil za buhvico a co jsem koukal, tak ani nedodrzel stejnou kapacitu.... Kupuju baterku novou, zaregistruju a pevne verim, ze uz to psat prestane. Nedela to vzdy, ale treba 1x za mesic to napise, ale auto normalne jezdilo. Bohuzel ted mi do toho vlezl nejaky nenechavec a baterka byla rano mrtva. Po dobiti vydrzi cely den, ale pres noc se zase vybije a protoze jsem na dovolene, tak to tu nemam moc jak resit, takze nakup jine baterie a pak budu zkoumat co dal...
Osobne jsem nenasel konkretni duvod, proc to treba me nekdy auto hlasi, vidim to na spatnou baterii, kterou nekdo vymenil za buhvico a co jsem koukal, tak ani nedodrzel stejnou kapacitu.... Kupuju baterku novou, zaregistruju a pevne verim, ze uz to psat prestane. Nedela to vzdy, ale treba 1x za mesic to napise, ale auto normalne jezdilo. Bohuzel ted mi do toho vlezl nejaky nenechavec a baterka byla rano mrtva. Po dobiti vydrzi cely den, ale pres noc se zase vybije a protoze jsem na dovolene, tak to tu nemam moc jak resit, takze nakup jine baterie a pak budu zkoumat co dal...
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2833
- Kontaktovat uživatele:
U me to vyresila vymena baterie. Ta byla zrejme celou dobu prebijena, protoze v aute bylo zaregistrovano 110Ah, zatimco ve voze fycicky 90Ah (ja ji tam nedaval...). Tudiz se moc nedivim, ze to psalo kraviny. V aute je baterie nova, noc to prezilo, ted s tim zensky jely na koupaliste, tak snad se i vratej 

dělalo mi to uplně to samé pořád to hlasilo nadměrné vybíjení baterie ale nikdy se nestalo ze bych nenastartoval, stavalo se mi ze pak uz ibs odpojovalo i nektery nepotrebny spotrebiče changer a tak a zjistil jsem že v autě je zaregistrovaná 80ah a v aute byla 95ah takze ji to asi nidky nedobylo do plna takze sem koupil novou baterii zaregistroval a je po problemu jinak zkus změřit baterku jak má 11.8V a mín je po smrtiLunas3 píše:To me se baterie nevybiji, i kdyby to stalo 5 dni, tak nastartuju, pouze mi to hlasi chybu vysokeho odberu ze site...ale stve me to, tak bych to rad vyresil.
jestli tam dal to stejnou kapacitu jako byla v autě zaregistrována tak by neměl být problém jinak bez registrace tam dáš jakoukoliv baterku akorát ji alternátor nebude dobíjet jak má, změřil bych kolik dává alternátor, kolik ma baterka jestli tyhle dvě veci budou v poho tak pak jeste odběr jestli ti to tam něco nevybíjí
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2833
- Kontaktovat uživatele:
To jak se baterie nabiji neridi alternator, ale DME... Alternator vyrabi porad to same, neni tam jenom kvuli baterie a proste cpe 14.4V do systemu at se deje co se deje... Kolik umi vyrobit proudu, je vylozene na modelu alternatoru. Kolik se z toho odebere, uz je ciste na aute...
IBS je v zasade hlavne senzor, ktery kontroluje urovne nabijeni a vybijeni baterie. Podle typu zaregistrovane baterie se predpoklada urcita tvrdost baterie, tzn jak rychle se bude samovolne vybijet (jak dlouho udrzi elektricky naboj).
Kdyz je auto nahozene, IBSko zaznamenava dobu nabijeni (+ meri nabijeci, pripadne vybojeci proudy) a uklada informace do DME, kdyz je auto vypnute (ne jenom vypnuty motor, ale uplne uspane), pak se kazdych 14 vterin udela kontrolni mereni a ulozi se. Porotoze je DME v te chvili ale vypnuta, tak se to uklada primo do IBS. Je tam mala pamet na 3 intervaly mereni s odstupem 2 hodiny, tzn poslednicbh 6 hodin. Pri zapnuti auta se tenhle frame posle do DME a provede se porovnani. Pokud neodpovida uroven predpokladaneho vybiti (podle typu zaregistrovane baterie) s urovni realneho vybiti (podle mereni z IBS), pak to vyhodi chybu IBS. Neni to ale chyba senzoru, ktery by byl vadny, ale chyba mereni baterie.
Aspon tak chapu ten system ja... Ono je to trochu slozitejsi, ale ve zktratce se to da asi shrnout takhle.
IBS je v zasade hlavne senzor, ktery kontroluje urovne nabijeni a vybijeni baterie. Podle typu zaregistrovane baterie se predpoklada urcita tvrdost baterie, tzn jak rychle se bude samovolne vybijet (jak dlouho udrzi elektricky naboj).
Kdyz je auto nahozene, IBSko zaznamenava dobu nabijeni (+ meri nabijeci, pripadne vybojeci proudy) a uklada informace do DME, kdyz je auto vypnute (ne jenom vypnuty motor, ale uplne uspane), pak se kazdych 14 vterin udela kontrolni mereni a ulozi se. Porotoze je DME v te chvili ale vypnuta, tak se to uklada primo do IBS. Je tam mala pamet na 3 intervaly mereni s odstupem 2 hodiny, tzn poslednicbh 6 hodin. Pri zapnuti auta se tenhle frame posle do DME a provede se porovnani. Pokud neodpovida uroven predpokladaneho vybiti (podle typu zaregistrovane baterie) s urovni realneho vybiti (podle mereni z IBS), pak to vyhodi chybu IBS. Neni to ale chyba senzoru, ktery by byl vadny, ale chyba mereni baterie.
Aspon tak chapu ten system ja... Ono je to trochu slozitejsi, ale ve zktratce se to da asi shrnout takhle.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
neřeknu ti ted jak to je u 5er, tam se té elektrice snažím vyhýbat jelikož je to strašná divočina, ale u 7er řeší nabíjení powermodul který po BSD posílá altíku zprávy o tom kolik má dávat Voltů aby se baterka co nejdřív dobila, auto registuje jak kapacitu tak teplotu baterky a dle toho do ní pere klidně i 100A, a jak roste její teplota tak proud klesá, resp sníží napětí altíku aby klesl proud.
myslím že u E60 to bude tak nějak podobně. auto si umí i snižovat napětí, např při kickdownu aby byl větší výkon motoru.
myslím že u E60 to bude tak nějak podobně. auto si umí i snižovat napětí, např při kickdownu aby byl větší výkon motoru.