Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

filtr pevných částic

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#661 Příspěvek od madmarty »

ACDC píše:Ono se s tím těžko něco dá dělat, když třetina lidí jsou idioti a třetina ovce i když tohle dost splývá.
Pokud vzdáme naději, zbytek našeho času zde bude jen marné utrpení.

V mnoha věcech jsem se přesvědčil že ledacos změnit lze, něco více a něco méně. Ale jak píšu, vzdát vše předem, tak se rovnou můžeme jít všichni utopit :(

Nelze názorově ustupovat tomu kdo tvrdí, že DPF je kurvítko a ojeb, aniž by měl jediný pádný důvod, jediný skutečný argument. Někomu kdo se později chytá nějakého stébla v podobě super tajné studie ze které si někdo nesprávně vyloží čísla a udělá závěrečné hodnocení aniž by pochopil smysl DPF.

DPF není jen zachytávání pevných částic a jejich vyklepání někde. Ale ZACHYTÁVÁNÍ a LIKVIDACE. Pokud řeknu, že DPF nemá význam a je na nic, ale zároveň přiznám že jsem se vůbec nezajímal o to druhou důležitou část = LIKVIDACI zachycených pevných částic, tak jenom mrhal svým časem a časem jiných.

Argument, že DPF nemá velkou účinnost v ZACHYTÁVÁNÍ a pro mne neznámou účinnost v LIKVIDACI, přeci nemůže být žádným argumentem. Pokud něco nevím, jak s tím mohu operovat ? Rozdíl mezi katalytickým konvertorem a DPF je mezi lidmi naprosto propastný.

Katalytický konvertor

- obecně neznámá účinnost, obecně neznámá skutečnost že dokud nemá pracovní teplotu nepracuje vůbec.

- životnost obecně udávaná jako doživotní, ale není to pravda. V některých autech doživotní ano, ale vázáno na životnost auta, ne člověka. Životnosti aut se pohybuji kolem 180-250tis km.

- účinnost nikdy nebude a není 100%, ale má smysl jej používat

- cena relativně nízká, přesto je mnoho lidí kteří katy vyřežou a jezdí bez nich. Je to poznat už jen smradem za jejich autem.


DPF - Filtr pevných částic

- obecně známá účinnost 100%, pokud není tak nemá smysl jej používat

- životnost obecně udávána 60-100tis km, není to pravda

- cena relativně vysoká, proto je důvod jej vyřezat.


Zvláštní že nikdo neřeší neustále se zpřísňující normy [url]https://cs.wikipedia.org/wiki/Emisní_norma_Euro[/url]. DPF je jen jedna část nutná k splnění zpřísňujících se emisním norem. Nikomu nevadí kde co, pokud je to levné. Jediné co odlišuje DPF od dalších "kurvítek" je cena. A když na to Pepík nemá, musí si to zdůvodnit. Nepřizná že nemá na to aby jezdil takovým autem. Např. v DE je minimální mzda 2016 cca 39.000 Kč, v CZ je 9.000 Kč. Tedy cca 4,3x nižší minimální mzda u nás, ale cena DPF je stejná. Pokud by se nám snížila "cena" DPF 4.3x, tak Pepíci jistě utichnou, tedy jen část. Další bude prskat stejně. Není problém v DPF, EGR, SCR atd. Je problém v tom, že lidi prostě musím mít tu naftu aby stále viděli u pumpy kolik šetří peněz a mohli říkat, já s tím TDI jezdím za 5l a moje stará za 4l :) Pouhé zamyšlení nad tím, že spotřeba PHM je POUZE část celkových nákladů na provoz auta, přiměje lidi uvažovat normálně. Ale to pouhé zamyšlení jako by někoho bolelo.

Potom vznikají zcela zbytečné čas beroucí debaty na diskuzích kde se někdo snaží přesvědčit ostatní že on proste bude jezdit do zahraničí na dovolené, ale protože tam nemá na žrádlo tak bude krást, či jinak podvádět protože je to ojeb a spiknutí aby někdo v zahraničí zbohatl. Celé je to zbytečné, stačí používat "selský" rozum a přijde se na to proč mít/nemít plemenné plnokrevníky na orání pole za domem a nadávat jak jsou na nic a jejich provoz je předražený. [/u]
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#662 Příspěvek od Teddy »

tvl, co kdybys nás poctil nějakou studií ze který vycházíš ty? Mě by ty tvoje čísla docela zajímaly. Zatimco ty všechny odkazuješ na samostudium, tak sám jsi tu ještě nic věcnýho nepředvedl. :roll:
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#663 Příspěvek od kurevtor »

Teddy: jakou studií? Na co? Mně připadá, že Madmarty tady prezentuje, co se DPF týče, obecně známá nebo velmi snadno dohledatelná fakta. Výsledky studií budou podle toho, kdo si studii zadal - zda výrobce aut, nebo nějaká zkurvená neziskovka z peněz Norských fondů. Takže na co studie? Je na netu málo bakalářských prací a jiných odborných článků na téma Snižování emisí oxidu dusíku, DPF apod.? Myslim, že jich je celkem dost a každý si to může na googlu najít i v češtině :lol:

Zdenda nám tu sice o studiích referoval a k čemu to bylo? Naprosto zcestné blábolení a fabulovaná fakta, aby se to hodilo do krámu.

Například to s tim vysypáním - naprosto zcestný. :lol: Buď si Zdenda přeložil tu studii blbě, nebo si to musel vymyslet. Regenerace není o tom, že se ten bordel někde vyklopí, ale že se ten bordel spálí. A to poměrně rychle. Proto je i dopad na spotřebu minimální.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#664 Příspěvek od madmarty »

Teddy píše:tvl, co kdybys nás poctil nějakou studií ze který vycházíš ty? Mě by ty tvoje čísla docela zajímaly. Zatimco ty všechny odkazuješ na samostudium, tak sám jsi tu ještě nic věcnýho nepředvedl. :roll:
Jaká byla vypovídající schopnost toho co zde bylo uvedeno ? Mám samozřejmě na mysli tajnou studii, které někdo ustřihl konec a nedokázal se vypořádat s tím, že DPF také nachytané pevné částice likviduje. Takže zhodnotil tak, že DPF je úplně na nic aby v zápětí sám uvedl, že na účinnost vypalování se vůbec "nepodíval".

Samostudium není to co musí mýt za výsledek studii. Stačí použít pouze selský rozum, nemusí být člověk specialista na dané téma. Bylo zcela nepopiratelně prokázáno, že pevné částice o určité velikosti pronikají až do konečných buněk v celém těle. Bylo prokázáno že tyto částice způsobují rakovinu. Bylo prokázáno že DPF velice významně tyto částice zachytává a likviduje. Jen si zde někdo už nedal tu práci aby se zamyslel nad účinností spalování těchto částic v DPF a rovnou výsledek uvedl jako 0.

Pokud obyčejný člověk průměrné inteligence použije mozek a využije principy které zná ze života, tak jednoznačně musí dojít k tomu že vyřezávání DPF a katů je hazard. Nejde říct prostě já na to nemám, stejně to nefunguje na sto procent, tak to půjde ven. Vždy v případě pochyb o zdravotní nezávadnosti se přistupuje k omezení, či k úplnému zákazu dané látky, plynu atd. Stejně jako olovo, azbest, PBA, atd. Zde kromě spousty pochyb jsou již prokázané vlivy na zdraví živých organismů.

Bylo zde opakovaně napsáno, že debaty jsou zbytečné protože odporují hlavně pepíci, kteří na provoz moderních naftových aut nemají prostě peníze, případně ani dostatek rozumu. DPF není v principu nic jiného než katalyzátor, opakuji v principu aby se zase někdo vytrháváním z kontextu nechytal howna.

Už dávno jsem si dal tu práci abych si našel problematiku "nanočástic" a buněčné stěny. Normálně uvažující člověk nebude neustále kecat něco na obranu své neznalosti, hlouposti, nebo lenosti makat a vydělat si na novy DPF, prostě mu dojde co dělá a bud DPF zaplatí, nebo takové auto pořizovat nebude.

Ty zdejší chytrá a zároveň pochybovačná rádia, nechť si dojedou za lékaři onkology a zeptají se jich. Tlachání o nějaké studii, ze které jasně vyplynulo že DPF pracuje jak se očekává a překrucováním, či vynecháváním fakt tady jen mrháme svým časem. Za dalších 10 let to dojde i těm chytrým rádiím, DPF přijmou stejně jako katy a budou pak nadávat na něco jiného a někomu jinému :)
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#665 Příspěvek od horan »

Uz to ani nectu a jen proskakuji radky, ale jen si dovolim upozornit pana inspektora zivotniho prostredi, ze tu poukazoval na pravopis a sam pise jak malej romek. :roll:
Ps: taky jedna otazka pro ty chytrejsi z velkomesta. Furt se ohanite zachytavanim rakovinotvornych sazi a naslednym vypalenim, ktere vymaze saze z povrchu zemskeho.
Od sameho pocatku je tu otazka "v co se zmeni vypalene saze"?
Jeste v mensi saze? V popel? V kyslik? V duhovy koralek? Nebo nejakym zahadnym zpusobem zmizi a budou zmizele?
A neukaze se za par let, ze ty zmizele saze zmizele nejsou a jsou jeste vetsi svinstvo, nez ty zlobive saze pred DPF?
Uz jsem sice dlooooouho ze skoly pryc, ale matne si pamatuji z fyziky/chemie nejake pokusy, ktere dokazovaly cosi o zachovani/premene hmoty/energie. Plati tyto zakony i zde, nebo pro DPF plati nejake jine zakony?
Je me do toho vlastne hovno. Jsem vrah malych deti, ktery jezdi jeste v aute, kde DPF neni. Stydim se za to, ale rad bych vedel jak to teda je. Rad zjistim neco noveho.
Dekuji.
Jo a dnes jsem si koupil svacinu u rakosky. Udelal jsem to proto, ze ten obchod je cistej, uzeniny dobry ,ceny jsou taky normalni a hlavne je majitel fajn chlap. Coz se o nejaky Jednote a neprijemnych prodavackach co tam vetsinou sedi za par korun rict neda.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#666 Příspěvek od Zdenda530d »

No potěš... člověk chvilku nedává pozor a co se tu nedočte...

1. Co jste nepochopili na mé odpovědi č.1??? Vy jste odborníci :)
2. Rád bych uvedl na pravou míru "tajnost" vytěžených dokumentů. Inu na tu formulku o právech bych se klidně vykašlal, ale šlo o to, že jsem se zaručil člověku co těch pár papírů pro mě sehnal... toť vše.
madmarty píše:
................. Mám samozřejmě na mysli tajnou studii, které někdo ustřihl konec a nedokázal se vypořádat s tím, že DPF také nachytané pevné částice likviduje. Takže zhodnotil tak, že DPF je úplně na nic aby v zápětí sám uvedl, že na účinnost vypalování se vůbec "nepodíval". ................
Nejspíš myslíš MĚ!

a) Jaký konec jsem ustřihl?
b) Kde jsem sám uvedl, že jsem se na proces vypalování vůbec nepodíval??? (čoveče to bylo to hlavní po čem jsem šel a o čem to celé BYLO!!!!!!!!!!!!!!! To co jsem nikde nevygůglil ani newikipedioval, protože toto info na netu prostě není! Jestli jsem jen blbě hledal - hoď odkaz)
c) Zhodnotil jsem, že DPF je úplně na nic? Napsáno, jako bych to udělal a priori? Zhodnocení však vycházelo z měřených údajů. Zase jen důkaz, že něco někým pochopit nelze...

pozn. To co vygůglit lze je to, co tady neustále omíláte - saze se vypálí a je čisto - JEDNOU PRO VŽDY. To mi moc nesedělo (bude v tom ten selský rozum co je tu zmiňován), tak jsem šel trochu hloub, a ejhle ony ty saze všecky neshořej!!! Jak je to možný!!! Ano, uznávám, že to není asi populární zjištění ale co naděláte...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#667 Příspěvek od JaraX »

nejsem chemik a přesné složení ti neřeknu
ale saze v DPF hoří na oxidy uhlíku CO, CO2, oxidy dusíku NOx a další, todle oxidy pak idealně reagují v oxidačním katalyzátoru s močovinou (adBlue), a nebo odchází, když si stoupneš za CR s DPF tak citíš jak z toho jde něco kyselyho a štiplavyho, reaguje to pak že to na sebe váže kyslík, atd atd, to by ti zase řekl chemik, ale výsledek je ten že se z pevné častice stane plynná a ta není tolik škodlivá, neumí se dostat do krve.

jinak co se týče nakupování u vietcongu, nemám proti tomu nic, jen prostě podporujem vietnamce (taky to dělám) ale pak se nemůžu divit že jsou všude, ale jak říkáš, lepší jak protivná česká prodavačka.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#668 Příspěvek od Zdenda530d »

A jejda, horan mě předběhl. No aspoň nejsem sám, kterýmu nějak nesedí, že DPF dokáže něco VYZMIZET - budou v tom asi nějaký čáry...

Té přeměně se dá porozumět už trochu líp... ale s tvrzením, že by to co z výfuku po přeměně vychází, bylo méně nebo více škodlivé než PMxy, bych zacházel opatrně... Ještě to nikdo pořádně nezjistil (a ne že by to nebylo předmětem zájmu)... I když zdejší (někteří) odborníci v tom budou mít nejspíš jasno už teď.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#669 Příspěvek od madmarty »

horan píše:Uz to ani nectu a jen proskakuji radky, ale jen si dovolim upozornit pana inspektora zivotniho prostredi, ze tu poukazoval na pravopis a sam pise jak malej romek. :roll:
Ps: taky jedna otazka pro ty chytrejsi z velkomesta. Furt se ohanite zachytavanim rakovinotvornych sazi a naslednym vypalenim, ktere vymaze saze z povrchu zemskeho.
Od sameho pocatku je tu otazka "v co se zmeni vypalene saze"?
Jeste v mensi saze? V popel? V kyslik? V duhovy koralek? Nebo nejakym zahadnym zpusobem zmizi a budou zmizele?
A neukaze se za par let, ze ty zmizele saze zmizele nejsou a jsou jeste vetsi svinstvo, nez ty zlobive saze pred DPF?
Uz jsem sice dlooooouho ze skoly pryc, ale matne si pamatuji z fyziky/chemie nejake pokusy, ktere dokazovaly cosi o zachovani/premene hmoty/energie. Plati tyto zakony i zde, nebo pro DPF plati nejake jine zakony?
Je me do toho vlastne hovno. Jsem vrah malych deti, ktery jezdi jeste v aute, kde DPF neni. Stydim se za to, ale rad bych vedel jak to teda je. Rad zjistim neco noveho.
Dekuji.
Jo a dnes jsem si koupil svacinu u rakosky. Udelal jsem to proto, ze ten obchod je cistej, uzeniny dobry ,ceny jsou taky normalni a hlavne je majitel fajn chlap. Coz se o nejaky Jednote a neprijemnych prodavackach co tam vetsinou sedi za par korun rict neda.
První věta reakce vypovídá za vše. Já to už ani nečtu..... ale přesto reaguju.....

Na pravopis se vykašli, aspoň si dám tu práci a čtu předešlé příspěvky a nemektám že to píšu na telefonu proto píšu sračky bez vztahu na předešlé. Jelikož jsou ze lidi, kteří se chytají každého hovna tak píšu větu a po té upravím tak aby tam někdo, že Míšo, neměl problém s kdečím. Takže někdy shoda podmětu s přísudkem, atd. Také občas někdo prudí na pravopis a neví že to je třeba správně :) Ale koukám, že malejm romkům taky ta "diaktiryka" moc nejede, že ? ;-)

Je možné že za pár let přijdeme na to, jako se to v mnoha odvětvích stalo, že je to po spálení ještě horší. Ale jakmile nastanou pochyby bude se to řešit. Stejně jako jako rentgen, stejně jako plasty a mnoho dalšího.

Když něco nevím tak hledám, potom žádám o rady a o pomoc. Nikdy nebudu nikoho urážet jen proto, že já něco nevím. Ty nevíš co se stane s "bordelem" v DPF po jeho spálení ? A co s tím uděláš?

Ohledně rákosu, ano jsou výjimky. Stejně jako že ne všichni češi jsou švejci. Ono nejde o to, že je z nějaké země, ale jde o to jak se chovají. Jsou i tací, kteří si na vesnici účtují přirážku za chlazení pití přičemž tuto informaci nikde předem nesdělí a nemají pití nechlazené. Je mnoho rákosů porušující zákony země která jim poskytla lepší místo pro život. Ale opět dodávám že to neznamená že jsou všichni stejní. Tak jako jsou češi, kteří neřežou DPF, nepálí odpad v kamnech, nepálí pneumatiky v ohni a nekradou v práci, tak jsou i slušní rákosy.

p.s. nejezdíš v autě kde DPF nebyl a není, nebo byl a není ?
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#670 Příspěvek od horan »

Nechtej po me, abych si sel sednout k pc/ntb a psal ti to hezky s carkama, hackama, zarovnaval odstavce atd.
Nejak si nejsem vedom, ze bych se nekde kroutil tim, ze pisu z telefonu (tohle jeste EU nezakazala).
Jezdim v aute kde dpf nebylo. Taky to byl hlavni duvod pri koupi.
Nastupce uz bude benzin, protoze se neni kam posunout bez dpf.

Myslim, ze by tahle debata nemusela byt, kdyby vyrobci aut udelali jednu jednoduchou vec. Jednu posranou kontrolku/oznameni o nedmernem zanaseni dpf. Pak by totiz clovek vedel, ze je nekde problem (agr, vstriky,....) a mohl to zavcas resit. Jenze to se nehodi do kramu, tak auto mlci a ceka se na "beton" aby se s politovanim muselo dpf vymenit. Samozrejme, ze se nehleda prycina a tak se zakaznik za dva mesice vrati a da do kasicky dalsi korunky.
To je to co lidi sere. Pokud vse funguje, tak je dpf bez problemu. Teda pokud nejezdi 2km denne.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#671 Příspěvek od Joshuax »

Nechci tady rozporovat prirodni zakony, ale mozna by nebylo od veci zkusit se zamyslet nad tim, jestli to treba nefunguje i opacne. Ze by treba bylo mozne, z malych castic zase delat velke, jejich slucovanim a ty pak treba dodatecne spalit na pozadovany vysledek ?
Jak uz jsem psal, nejsem specialista v oboru, takze se to se zdejsimi raketovymi fyziky hadat nehodlam, ale nektere uvahy o zachovavani hmoty jsou ponekud usmevne...
Staci se podivat na periodickou tabulku prvku a zjistit si, kolik z tech poslednich pridavanych prvku je umele vytvorenych. Kdyz neco neexistuje a ja to vytvorim, mam moznost to zase zlikvidovat. Zakon zachovani hmoty ve zdejsim podani by toto popiral. Ja ale jenom zmenim strukturu prvku na jiny prvek, to je ono zachovani hmoty.
Z toxicke vody, mohu filtraci udelat vodu cistou, tak proc bych z toxickeho vzduchu nemohl udelat vzduch netoxicky (netrdim ze cisty) ?
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#672 Příspěvek od kurevtor »

horan píše: Samozrejme, ze se nehleda prycina a tak se zakaznik za dva mesice vrati a da do kasicky dalsi korunky.
To je to co lidi sere. Pokud vse funguje, tak je dpf bez problemu.
Horane, nevím jak to napsat slušně, ale nenasral sis tímhle totálně do huby? Nemyslím to zle nebo nějak agresivně (ani urážlivě vůči tobě! :-) ), ale nepotvrdil si náhodou tímhle co jsem napsal už X stránek nazpět o těch českých Pepících?

-> Přesně jak píšeš :lol: -> pokud vše funguje, tak nemáte problém. Když ale musíte servisovat auto, což stojí prachy tak se vám nechce, takže to už problém je. Zbytek je už jen o tom, že není vůle utrácet za servis tak se to musí obhájit -> ekokurvítko, židoamerická lobby, byznys lidí v Bruselu atd.

Čili vy nejste proti DPF, "Pokud vse funguje, tak je dpf bez problemu", vám se jen nechce servisovat tak to okecáváte.

Že lidé jezdí s autem tak jak se nemá, a že si nepřečtou Návod k použití, kde auta s DPF mají velmi jasně napsáno jak se vyvarovat usazování a jak umožňovat pohodovou regeneraci, a že si lidé myslí, že DPF by měl vydržet aspoň milion kilometrů........To je problém těch lidí, DPF za to nemůže :-)

(PS: nesnažím se naznačit, že jsi nějaký šetřílek na svym autě nebo tak, snažil jsem se to trochu generalizovat. Pokud se autům s DPF z nějakých obav vyhýbáš tak by bylo nefér tě házet do jednoho pytle s pepíkama)

Přeji příjemný den ;-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#673 Příspěvek od JaraX »

jak už to tady někdo psal, většina lidí si ty auta koupí a nemá na jejich základní servis, proč každej vymlacuje katy? protože zjistí že kat stojí novej 40k a jetej 5k, tak začnou nadávat že je kat nahovno výmysl, protože aby mohli ukazovat svoje Mpakety tak kat nepotřebujou.

s naftou je to ještě horší, každej kdo si to kupuje vidí jak tam svítí těch 6 litrů na spotřebě, hlavně aby co nejvíc ušetřili, idealně pak nakrást naftu v práci a nebo najít kamaráda co v práci naftu krade a prodává za 15kč litr, jenže pak zjistí že ty motory sou složity jak raketoplán, že to má 3 čerpadla, jenže ani bez jednoho to nejede, to se tam musí nechat, ale v sání sou klapky co můžou poškodit motor, tak BMW doporučilo měnit po 150tis km sání, jenže to je moc drahý, levnější je klapky vykuchat, Pepa to zkoušel a jede to i bez klape, sice se ten motor chová jinak, ale to nevadí, hlavně že to jede a uplně stejně je to s DPF, prostě na to nejsou prachy, protože lepší je si koupit alespon Fko v mpaketu na 20kach, at sousedí vidí že jsem king a to že to auto nemá žádnou výbavu a pulka věcí se z toho vykuchala protože by to stálo penize, to už nevidí.
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#674 Příspěvek od kurevtor »

Zdenda530d píše:A jejda, horan mě předběhl. No aspoň nejsem sám, kterýmu nějak nesedí, že DPF dokáže něco VYZMIZET - budou v tom asi nějaký čáry...


Čemu nerozumím, to je divný a tím pádem podezřelý a jsou v tom čáry?

Opět - je problém si na netu přečíst jak systémy jednotlivé škodliviny likvidují a v co je přeměňují?
To, že ti to nesedí je proto, že sis to prostě nepřečetl. Je to 10000x popsáno co se děje s nespálenými uhlovodíky, oxidy síry, uhlíku, dusíku, pevnými částicemi atd.

Zdenda530d píše: Té přeměně se dá porozumět už trochu líp... ale s tvrzením, že by to co z výfuku po přeměně vychází, bylo méně nebo více škodlivé než PMxy, bych zacházel opatrně... Ještě to nikdo pořádně nezjistil (a ne že by to nebylo předmětem zájmu)... I když zdejší (někteří) odborníci v tom budou mít nejspíš jasno už teď.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :oops: už se ztrapňuješ celkem dost Zdendo.

Ještě to nikdo nezjistil? Jak víš, že to ještě nikdo pořádně nezjistil?
To, že ty nejsi ochotný si o tom přečíst na netu neznamená, že se tomu nikdo poslední dekády nevěnoval a "pořádně to nezjistil" :-D
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#675 Příspěvek od Zdenda530d »

:lol: :lol: :lol:

Nějakou dekádu se tomu už někdo určitě věnuje, ale právě na "netu" jsem si přečetl, že zatím není jednoznačný závěr, co mohou způsobit (ne PMxy ale to co z nich vzniká při přeměně - sekundárním hoření - ultrajmné částice).

Trapné je spíš to, že tu musím některé věci vysvětlovat a co se dá popsat dvěma/třemi slovy pro někoho (kurevtor) rozepisovat do odstavce (a ani to není záruka úspěchu). Ale už s tím končím...

To proč jsem to tak bagatelizoval bylo jen proto, že v naší dimenzi nemůže NIC zmizet. Vše je otázkou přeměny (něco se přemění na něco jiného). Proto mi vyvozuje úsměv na tváři když zde odborníci píší: ONO TO SHOŘÍ A JE PO PROBLÉMU.
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#676 Příspěvek od kurevtor »

nikdo tady nepsal, že z DPF něco zmizí :lol: :lol: :lol: s tím si začal ty :-D :-D :-D tak co řešíš? Chceš se teď točit na tom, že z DPF něco mizí? Aha, to je podezřelé!!! :lol:

PS: nevysvětlil si tu vůbec nic ;-) :lol: a to tvé rozepisování do odstavců jak říkáš už vůbec nepomohlo :lol:
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#677 Příspěvek od Zdenda530d »

ehm....
kurevtor píše:... Regenerace není o tom, že se ten bordel někde vyklopí, ale že se ten bordel spálí. A to poměrně rychle. Proto je i dopad na spotřebu minimální.
Takže se spálí A JE PO PROBLÉMU...

Ještě, že to tady nikdo takhle neprezentuje... :)
:sneaky:
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#678 Příspěvek od horan »

Kurevtor: a co to tedy je, kdyz ne.kurvitko? Napsal jsem, jak je jednoduchy, aby auto samo nahlasilo problem s emisema jeste pred tim, nez zacpe filtr. Ale ono potichu ceka, az je to v hajzlu a pak te radostne posle do servisu a jeste ti skoro rekne, at cestou vezmes z domu prasatko. To me sere uplne nejvic. To auto vi celou dobu, ze je nekde problem, jen mu nekdo OMYLEM naprogramoval delat ze se nic nedeje.
Chapeme se?
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#679 Příspěvek od Joshuax »

Auto vi prd. Auto vi jenom to, co mu rekne cidlo zpetneho tlaku. Kdyz se hodnota X dostane pres hodnotu Y, tak prijde pozadavek do DME na regeneraci. Pak se zacne cekat, na vhodne podminky (rychlost, teplota motoru, teplota vyfukovych plynu pripravovanych katem atd...). Az pak probiha vlastni regenerace. Presne podminky ukonceni mi nejsou znamy, jestli to je zmerenim na cidle zpetneho tlaku, nebo po ujeti kilometru s aktivni regeneraci (ona se prerusuje, kdyz podminky pro regeneraci pominou), nebo kombinace buhviceho...
Ano, bylo by fajn videt nekde informaci, jak velka je hodnota zpetneho tlaku vyfukovych plynu i kontrolku aktivni regenerace, ci jeji procentualni dokonceni, aby clovek vedel, jestli ma jeste chvili jet, nez sjete z okruhu do mesta, kdyz chybi k dokonceni regenerace trocha atp, ale bohuzel tu informaci holt nename... nekdo sikovny by to dozajista dokazal z OBDII vytahnout do nejake apky, ale nikoho takoveho zrejme mezi sebou nemame.
Ale nemame treba ani kontrolku rozsvicenych svetel a nepredpokladam, ze to je proto, ze se v BMW dohodli s policajtama, aby ji tam nedavali a zvysili tim sanci na to, ze je zapomeneme zapnout a oni z nas mohli zase tahat penize...
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#680 Příspěvek od horan »

Auto vi temer vse. Nebo alespon dost na to, aby dalo vedet.. Vi, ze motor nedosahne provozni teplotu. Vi, ze egr nepracuje jak ma. Vi, ze zhavice/jednotka nejsou ok. Nevi sice, ze jsou spatny vstriky, ale muze vedet po kolika km by +- mela probehnout regenerace a pokud se tato doba nejak hodne lisi, tak by mohla vedet, ze je nekde chyba.
Ale to se nehodi do kramu, tak radeji udelame jednoduchou pristrojovku pro "americany" a budeme cekat az se nam ten vergl vrati do servisu a tam zakaznika trosku potahneme, kdyz uz se nam.to nepovedlo pri prodeji.
Odpovědět