Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

528i F10 - unik chladici kapaliny?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#1 Příspěvek od vladimir528i »

ahoj kluci,

mam zde rychlou otázku. Dnes jsem rano nastartoval a auto zahlasilo, ze mu chybi chladici kapalina. Nikdy jsem to u zadneho auta neresil a proto se zeptam: je normalni unik chladici kapaliny po tak 30-40tkm (rok provozu), kdy jsem dolival naposledy?
Je leto, byli jsme s autem u more a v kolonách, takze se muze odparovat, na druhou stranu jsem za svou ridicskou karieru toto u zadneho auta neresil.

Moje auto: 528i, r.v. 2010, sestivalec

Diky za reakci.

Vlada
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#2 Příspěvek od Sweden »

Ano,ve vetsine pripadu normelni vec.Dolij potrebny mnozstvi a obcas zkontroluj stav hladiny za studena.

Jinak veskere trable poreseny,uz vse chodi jak ma?
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#3 Příspěvek od vladimir528i »

Diky za reakci. Doleju a budu sledovat. Nevis prosim Te, jakou tam mam dat? Predpokladam, ze ji koupim nekde na benzince. Je to ok nebo do BMW musí byt nejaka specialni?

Jj, auto ted jezdi opravdu skvele. Po vymene vstriku motor bezi jak hodinky. Snad me uz nic v dohledne době neceka :)
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#4 Příspěvek od Sweden »

Dolej dle barvy kterou tam mas,predpokladam ze zelenou,redeni dle navodu nebo dle stavu po mereni tve soucasne kapaliny.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#5 Příspěvek od vladimir528i »

OK, diky moc.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Současná originální chladicí kapalina BMW je modrá. Něco jiného bych tam nelil, aby se to nezdrclo, respektive některé kapaliny se navzájem nesnášejí. Jestli jsi někde na cestách nebo v zahraničí, zastav se v některém BMW autorizáku, ať Ti dolejí jejich naředěnou 2-3 deci za pár Euro. Pokud to bude skutečně akutní, tak teď v létě klidně dolej destilovanou vodu, kterou mají u každé pumpy, protože se stejně odpařila jen voda. Až si koupíš originál http://www.voton.cz/cz/e-shop/1043509/c ... a-15l.html , která je koncentrovaná do -60, tak půl litru z expanzky odsaješ a doplníš koncentrátem.
:D
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#7 Příspěvek od vladimir528i »

ok, souhlas, radeji se stavim v autorizaku.

mimochodem, jak často se meni/mela by se menit chladici kapalina? mam dojem, ze jsem to nikdy nedelal, tak jestli něco nepromeskavam
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#8 Příspěvek od Sweden »

Ona se ta barva docela tezko identifikuje,ale mam doma asi cca.rok stejne orig.baleni jako je v odkazu a rekl bych ze barva je tmave zelena.Jestli delaji v soucasnosti neco jineho pro F radu netusim.
Je pravda jak pise Milan ze idealni bude dolit destilkou,hlidat si pripadny unik/ztratu a pred zimnim obdobim merakem premerit a dle potreby dolit jiz pripravenou orig.hladici smesi v regalu.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od starML Člen Klubu »

V tom odkazu se píše "Obsah: 1,5L, Barva: modrá", ale já bych radši nějakou jinou "modrou" nedoplňoval, viz výše.

V obsahu Inspekce I pro E39 se píše:
Chladící systém: - přezkoušet na těsnost, stav a hodnotu nemrznoucí směsi a v případě potřeby doplnit. - chladící kapalinu vyměnit každých 48 měsíců, u M3 každých 36 měsíců. Jinde jsem našel "chladící kapalinu nejpozději po 3 letech vyměnit" - a teď si vyber.

Když se zeptáš v autorizáku, tak Ti řeknou, že už jsi měl přijít dávno - vypustit, nalejt, fraktůra, DPH, kasa cink. Ale jako u každé chemické sloučeniny dochází k určité degradaci a vyčerpání inhibitorů koroze, ... a dalších látek, takže nesmrtelné to není. Když si "vygůůglím složení", vypadne mi třeba tento článek http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2 ... y-928.aspx , kde je celkem rozumně uvedeno 2-3 roky pro starší B, C a G11 a 5 let/250tkm pro novější D,F, G12 atp. Jenže Ty musíš zůstat u stejné kapaliny, jakou ten motor dostal při výrobě, jinak to začně prosakovat.
Odpovědět