Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
528i F10 - unik chladici kapaliny?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 59
- Registrován: sob 30.05.2015 00:00
ahoj kluci,
mam zde rychlou otázku. Dnes jsem rano nastartoval a auto zahlasilo, ze mu chybi chladici kapalina. Nikdy jsem to u zadneho auta neresil a proto se zeptam: je normalni unik chladici kapaliny po tak 30-40tkm (rok provozu), kdy jsem dolival naposledy?
Je leto, byli jsme s autem u more a v kolonách, takze se muze odparovat, na druhou stranu jsem za svou ridicskou karieru toto u zadneho auta neresil.
Moje auto: 528i, r.v. 2010, sestivalec
Diky za reakci.
Vlada
mam zde rychlou otázku. Dnes jsem rano nastartoval a auto zahlasilo, ze mu chybi chladici kapalina. Nikdy jsem to u zadneho auta neresil a proto se zeptam: je normalni unik chladici kapaliny po tak 30-40tkm (rok provozu), kdy jsem dolival naposledy?
Je leto, byli jsme s autem u more a v kolonách, takze se muze odparovat, na druhou stranu jsem za svou ridicskou karieru toto u zadneho auta neresil.
Moje auto: 528i, r.v. 2010, sestivalec
Diky za reakci.
Vlada
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 59
- Registrován: sob 30.05.2015 00:00
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Současná originální chladicí kapalina BMW je modrá. Něco jiného bych tam nelil, aby se to nezdrclo, respektive některé kapaliny se navzájem nesnášejí. Jestli jsi někde na cestách nebo v zahraničí, zastav se v některém BMW autorizáku, ať Ti dolejí jejich naředěnou 2-3 deci za pár Euro. Pokud to bude skutečně akutní, tak teď v létě klidně dolej destilovanou vodu, kterou mají u každé pumpy, protože se stejně odpařila jen voda. Až si koupíš originál http://www.voton.cz/cz/e-shop/1043509/c ... a-15l.html , která je koncentrovaná do -60, tak půl litru z expanzky odsaješ a doplníš koncentrátem.


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 59
- Registrován: sob 30.05.2015 00:00
Ona se ta barva docela tezko identifikuje,ale mam doma asi cca.rok stejne orig.baleni jako je v odkazu a rekl bych ze barva je tmave zelena.Jestli delaji v soucasnosti neco jineho pro F radu netusim.
Je pravda jak pise Milan ze idealni bude dolit destilkou,hlidat si pripadny unik/ztratu a pred zimnim obdobim merakem premerit a dle potreby dolit jiz pripravenou orig.hladici smesi v regalu.
Je pravda jak pise Milan ze idealni bude dolit destilkou,hlidat si pripadny unik/ztratu a pred zimnim obdobim merakem premerit a dle potreby dolit jiz pripravenou orig.hladici smesi v regalu.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
V tom odkazu se píše "Obsah: 1,5L, Barva: modrá", ale já bych radši nějakou jinou "modrou" nedoplňoval, viz výše.
V obsahu Inspekce I pro E39 se píše:
Chladící systém: - přezkoušet na těsnost, stav a hodnotu nemrznoucí směsi a v případě potřeby doplnit. - chladící kapalinu vyměnit každých 48 měsíců, u M3 každých 36 měsíců. Jinde jsem našel "chladící kapalinu nejpozději po 3 letech vyměnit" - a teď si vyber.
Když se zeptáš v autorizáku, tak Ti řeknou, že už jsi měl přijít dávno - vypustit, nalejt, fraktůra, DPH, kasa cink. Ale jako u každé chemické sloučeniny dochází k určité degradaci a vyčerpání inhibitorů koroze, ... a dalších látek, takže nesmrtelné to není. Když si "vygůůglím složení", vypadne mi třeba tento článek http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2 ... y-928.aspx , kde je celkem rozumně uvedeno 2-3 roky pro starší B, C a G11 a 5 let/250tkm pro novější D,F, G12 atp. Jenže Ty musíš zůstat u stejné kapaliny, jakou ten motor dostal při výrobě, jinak to začně prosakovat.
V obsahu Inspekce I pro E39 se píše:
Chladící systém: - přezkoušet na těsnost, stav a hodnotu nemrznoucí směsi a v případě potřeby doplnit. - chladící kapalinu vyměnit každých 48 měsíců, u M3 každých 36 měsíců. Jinde jsem našel "chladící kapalinu nejpozději po 3 letech vyměnit" - a teď si vyber.
Když se zeptáš v autorizáku, tak Ti řeknou, že už jsi měl přijít dávno - vypustit, nalejt, fraktůra, DPH, kasa cink. Ale jako u každé chemické sloučeniny dochází k určité degradaci a vyčerpání inhibitorů koroze, ... a dalších látek, takže nesmrtelné to není. Když si "vygůůglím složení", vypadne mi třeba tento článek http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2 ... y-928.aspx , kde je celkem rozumně uvedeno 2-3 roky pro starší B, C a G11 a 5 let/250tkm pro novější D,F, G12 atp. Jenže Ty musíš zůstat u stejné kapaliny, jakou ten motor dostal při výrobě, jinak to začně prosakovat.