Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jak oblbnout NIVO

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#41 Příspěvek od Misanek »

Prosím tě, přečti si můj příspěvek ještě jednou a pořádně - nic ojebávat do běžného provozu nechci. Chci mít jenom možnost si upravit dočasně výšku v případě občasného zajíždění do hůře přístupného prostoru. Kvůli tomu nebudu kupovat Hiluxe nebo Patrola... :roll: ach bože...
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#42 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:Prosím tě, přečti si můj příspěvek ještě jednou a pořádně - moc ojebávat do běžného provozu nechci. Chci mít jenom možnost si upravit dočasně výšku v případě občasného zajíždění do hůře přístupného prostoru. Kvůli tomu nebudu kupovat Hiluxe nebo Patrola... :roll: ach bože...

No to mě poser, já jsem takovej kokot....já když chci projíždět meze, tahat stromy z lesa, nebo přebrodit řeku... tak jsem si pořídil na to auto dělaný. Kdybych nebyl kokot, pošteloval bych si nějak dočasně tu moji E61 a bylo by to.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#43 Příspěvek od Misanek »

madmarty píše: No to mě poser, já jsem takovej kokot....
No, upřímně - po přečtení dalších tvých příspěvků tady na foru ti tohle tvrzení opravdu vyvracet nebudu :lol:

je to marný, je to marný, je to marný... :twisted: člověk si chce jenom párkrát do roka přizvednout prdel auta kvůli na hovno nájezdu do dvora nebo kvůli pohodlnějšímu nasazování řetězů a ono je z toho hned tahání dřeva, vymetání mezí a jiný offroad. Marty, jdi si zase vzít prášek prosim tě :lol:

A nebuď už takový kokot :wink:
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#44 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:
madmarty píše: No to mě poser, já jsem takovej kokot....
No, upřímně - po přečtení dalších tvých příspěvků tady na foru ti tohle tvrzení opravdu vyvracet nebudu :lol:

je to marný, je to marný, je to marný... :twisted: člověk si chce jenom párkrát do roka přizvednout prdel auta kvůli na hovno nájezdu do dvora nebo kvůli pohodlnějšímu nasazování řetězů a ono je z toho hned tahání dřeva, vymetání mezí a jiný offroad. Marty, jdi si zase vzít prášek prosim tě :lol:

A nebuď už takový kokot :wink:
Mišánek nepochopil, že :( A v zimě tam potřebuješ radlici, je to zcela jasný, ale jen párkrát za rok....
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#45 Příspěvek od Teddy »

Já se teda přiznam, že jsem nečetl všechny 3 strany. Takže nevim, kdo se s kym zase hádá. :roll:
Já jsem s E61 spokojený. Plně mi vyhovuje ve všech směrech. Nicméně mě zaujal nadpis tohoto vlákna. Občas se mi taky stane, že třeba v garážích líznu spodkem, nebo když přejíždím nějaký ostrý zlom. No prostě už mě taky občas napadlo, jestli by šlo ty čidla vzadu krátkodobě "oblbnout" a "na knoflík" si přizvednout zadek o 1 - 2 cm.
Nepřijde mi to jako trestný čin a nepřipadá mi to, jako důvod k lynčování kohokoliv.

Já jsem to zkoušel mechanicky. Nastavil jsem si táhlo o 1,5cm a auto se opravdu zvedlo o těch 1,5 cm. Takže měchům by to vadit nemělo. Jen to chce vyřešit elektricky.
Buď se to musí nastavit pomocí diag., nebo je potřeba zjistit jakej typ čidla tam je a pak mu přidat požadovanou chybu měření.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#46 Příspěvek od Misanek »

Teddy, pokud tě tahle stejná myšlenka zajímá stejně jako mě, tak jsi podle martyho a Tompa idiot, protože z toho chceš dělat offroad :twisted:

Nicméně využiji toho, že se tady ozval aspoň jeden rozumný člověk, který chápe správné využití, které bych si představoval já. Takže k věci:
Ano Teddy, přes diag výška jde nastavovat , to problém neni. Stejně tak jako delšími táhly. Nicméně mně jde spíše o do mít systém, který bude ready to use kdykoliv budu potřebovat. Tzn. než sebou vozit pc, rozjíždět pokaždé inpu nebo lozit pod auto a štelovat tyčky, tak právě mně osobně přijde mnohem přívětivější "nějak" krátkodobě a dočasně ojebat čidla na nápravách jak ty říkáš a zadek si podle potřeby přifouknout nebo snížit. Já právě taky s tou svou břichoplazkou docela často (a kdybych měl tuhle věc tak i zbytečně) chytám spodkem na různých lomech jak je to auto kvůli rozvoru dlouhé a třeba na vlnovci to už začíná být znát :roll:

Nevim co na tom tady ti dva vidí tak špatného. I když Martyho už ani počítat nebudu, to je spíš takový místní troll :) Jde o to, že když už tenhle systém pružení v autě je, tak naprosto regulerně tyhle možnosti poskytuje a přijde mi škoda je nevyužít pokud bych na ně využití našel. Mimochodem na tahačích je ten samý systém pružení a regulovat tam výška dočasně lze taky bez problémů pouhým přifouknutím či odfouknutím pytlů, tak nevim, s čím mají místní puritáni takový problém...
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#47 Příspěvek od Teddy »

Přesně jak píšeš "Ready to use". Na tom jsem zatím skončil. Zatím jsem si jen ověřil, že po mechanický stránce není žádný problém. Pak už nebyl čas to dotáhnout do konce. Mě právě napadla jen možnost vložit "něco" do cesty mezi čidlo a jednotku.
Jestli je čidlo jen odporový, tak stačí paralelně, nebo sériově připojit odpor požadovaný hodnoty. Podle toho jestli se odpor při zvedání snižuje, nebo zvyšuje. To by se i dalo jednoduše spínat. Jenomže něco mi říká, že tak jednoduchý to nebude. To auto je samý indukční a pulzní čidlo, apod.... :(

Další věc pak je doprogramovat to do i-drive. To se ale pro jednotlivce nevyplatí.

P.S. vždycky se najde pár lidí podle kterých seš (jsem) idiot. Nebo z jinýho úhlu pohledu: vždycky se najde pár nechápavých idiotů. :wink:
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#48 Příspěvek od Misanek »

:)

Nicméně minimálně v případě e39 si myslím, že poziční čidla fungují stále ještě na odporovém principu. A dle mého tak budou fungovat čidla i na e61. Ono by to šlo v podstatě změřit multimetrem přímo na konektoru čidla, jestli se tma s měnící polohou naklopení mění i hodnota odporu, ne?
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#49 Příspěvek od madmarty »

Teddy píše:Přesně jak píšeš "Ready to use". Na tom jsem zatím skončil. Zatím jsem si jen ověřil, že po mechanický stránce není žádný problém. Pak už nebyl čas to dotáhnout do konce. Mě právě napadla jen možnost vložit "něco" do cesty mezi čidlo a jednotku.
Jestli je čidlo jen odporový, tak stačí paralelně, nebo sériově připojit odpor požadovaný hodnoty. Podle toho jestli se odpor při zvedání snižuje, nebo zvyšuje. To by se i dalo jednoduše spínat. Jenomže něco mi říká, že tak jednoduchý to nebude. To auto je samý indukční a pulzní čidlo, apod.... :(

Další věc pak je doprogramovat to do i-drive. To se ale pro jednotlivce nevyplatí.

P.S. vždycky se najde pár lidí podle kterých seš (jsem) idiot. Nebo z jinýho úhlu pohledu: vždycky se najde pár nechápavých idiotů. :wink:
Nebo z jiného úhlu. Vždy se najde několik idiotů, kteří nemají co na práci než vymýšlet nesmysly, aneb jak něco ojebat abych měl vše a nemusel to platit.

Vemte si, že si tam uděláte nějaké zapojení, např. rezistorů, kde bude ? v kabině, na podvozku ? Co když nějakým nedopatřením si výška podvozku začne dělat co chce ? V zatáčce, například. Kde je hranice nakolik se to může zvednout? Je tam nějaký ochranný prvek aby měchy nepoškodil příliš vysoký tlak ? ŘJ nebude vědět že je ojebávana a bude pořád chtít foukat a foukat... Ty měchy stojí raketu, kompresor taky. Není lepší pokud potřebuju jezdit přes takové nerovnosti, kde BMW břichoplaz nestačí uvažovat o vyšším autě, nebo upravit přejezd, případně se přes něj naučit jezdit tak aby to šlo ?

Stejný případ jsem měl já. Krom offu jsem měl relativně vysoká auta. Když jsem měl kombíka hodně naloženýho, musel jsem zajíždět na zahradu pouze jedním způsobem aby mi to vyšlo. Když jsem pořídil E61 tak už bez drhnutí jsem těžko projížděl. Sralo mě to. Jelikož o elektro něco málo vím, říkal jsem si že to předělám na možnost ručního ovládání. Po chvíli úvah jsem vzal kolečko a ze štěrku si vysypal malý nájezd k betonového "přejezdu", jelikož mám pozemek travnatej, lze to snadno. Nikde jinde nemám problém s E61 projet. Tam kde bych měl problém už prostě takovýhle auto nemá co dělat.

Přejezd mám vyřešenej a auto si nějakým bastlením kurwit nebudu. A jestli mě budete nazývat idiotem, trollem, ekozmrdem, je mi někde víte kde ;-)

p.s. tam kde dřív měli přejezdy pro traktory a osobáci tam jezdili jednou za rok, tam měli zlepšovák. Jmenoval se fošna, přiložil se k nerovnosti a změnil nájezdové úhly tak, že auto projelo. Pokud by ani to nestalo, asi ten přejezd nebyl pro osobní auto zamýšlen.

p.s. II. ty xenony svítí nějak nízko, občas bych je potřeboval ručně trochu přizvednout, ale jen párkrát za rok ;-D)
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#50 Příspěvek od Foldas »

snímače jsou odporové a shodné snad pro všechny řady. Stačí dvojitý přepínač a dva odpory které by se museli změřit přesně podle výšky auta. Nevím jestli se napětí na jezdci zvyšuje když jde náprava nahoru nebo dolů je to vidět na live datech přes diagnostiku. Ohledně manuálního nastavení výšky nevidím problém to na autě mít na citronech už to měli věky a blbých 5 cm na zadní náprávě usnadní průjezd třeba přes retardár nebo na zvedák
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 941

#51 Příspěvek od kupca »

Opravdu čidla nejsou odporová. A to ani na E39. :-)
Ale když mi nivo nefungovalo (špatný konektor u snímače), měl jsem vytaženou pojistku řídící jednotky NIVO a připojeny klasický vypínač do zdi 1+1 vlevo a druhý 1+1 vpravo. Tím prvním jsem výšku zvyšoval druhým snižoval.
Napojení jednoduché přímo na konektor u kompresoru.
Spínací "vstupy" jsou tam 4, kompresor, levý ventil, pravý ventil a výpustný ventil.
Při napouštění stačilo sepnout kompresor a ventil dané strany.
Při vypouštění zas výpustný ventil a ventil dané strany. :-)
Měl jsem to jen provisorně, aby se s tím dalo jezdit. A pojistku jednotky vytaženou proto, aby do toho jednotka "nekecala". :-)

Jako hračka dobrý. :-)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#52 Příspěvek od Misanek »

Madmarty: ty jsi fakt marný :lol: hele, mel si dál ty tvoje hovadiny. Tobě ani nemá smysl už nijak argumentovat, poněvadž furt ťápeš jenom to svoje :wink: jakým nedopatřením by asi měla výška začít dělat co chce? :lol: když ti v zatáčce lehne snímač nebo bouchne měch, tak je to v podstatě úplně to samé. A to se může stát komukoliv ať už by takovouhle úpravu měl nebo ne, tak co tady furt meleš za hovadiny ty trolle? :lol: pokud jsi si někdy všiml, tak nafoukání pytlů nějakou dobu trvá a není to hned, to za prvé a za druhé - kompresor má svou vlastní tepelnou ochranu proti přetížení, takže šance jeho poškození díky téhle úpravě je naprosto stejná jako bez ní.
Asi těžko budu moct někomu cizímu upravovat dvorek kvůli mému autu a kvůli pohodlnějšímu nasazování řetězů sebou fošny vozit taky nebudu. Ono by to opravdu bylo mnohem víc praktičtější vozit se sebou fošny v kufru kvůli tomu, abych se někam dostal než si auto zvednout na měchách když je ta možnost :D vytáhni si konečně tu hlavu z prdele a když už chceš mermomocí trollit a oponovat, tak se aspoň snaž používat logické argumenty :wink:


Kupca: Na jakém principu tedy ty snímače fungují prosím tě? A mohl by jsi se ještě trošku víc rozepsat o tom tvém zapojení? Moc jsem ho nepochopil takhle z tvého popisu a já osobně bych jej chtěl ještě trochu vylepšit v tom směru aby se nemusela vytahovat pojistka, což by na dočasné odstavení automatiky šlo teoreticky vyřešit vypínačem vsazeným sériově k pojistce. Jinak tvůj způsob je asi ta cesta, kterou tady hledáme, fakt jestli bych tě mohl poprosit žena o nějaký schématický nákres nebo tak... Díky :wink:
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 941

#53 Příspěvek od kupca »

Pracují na principu hallova jevu.
http://www.wikiskripta.eu/index.php/Hall%C5%AFv_jev

A zapojení podívám doma, kam to bylo.

Schéma starého (hydraulického) i novějšího vzduchového (EHCI a pak EHCII) je na:
http://www.bmwclub.lv/files/BMW_X5_Leve ... ystems.pdf
Kde na stránce 29 je schematicky vidět, kudy tudy jde vzduch.
Na stránce 20 elektrické zapojení.
Na stránce 32 schéma a princip snímače
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#54 Příspěvek od Misanek »

Super, díky moc :wink: Takže ve své podstatě, chápu - li to správně by bylo potřeba jedním spínačem odstavit jednotku automatické regulace výšky a následně zapojit paralelně ventily obou stran (jelikož bych chtěl regulovat výšku na obou stranách současně) na kolebkový třípolohový přepínač, který by se vracel na prostřední nulovou polohu, kdy při stisknutí jedné strany by se měchy dofukovaly, při stisku opačné strany přepínače by se naopak vzduch přes vypouštěcí ventil vyfukoval a při přepnutí vypínače automatiky by se výška opět dorovnala podle automatiky do dané původní výšky. Je tak a bylo by to takhle reálné?
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 941

#55 Příspěvek od kupca »

Ve své podstatě ano, jen prostě může jít do každého měchu jinak vzduch, nebo může netěsnostmi unikat. Tak pokud nafukovat oba najednou, může mít každá strana jinou výšku. A další, můžeš měch přefouknout. A když bouchne, je to skvělá rána. :-)
A přes ten vypínač - musí bys tam mít asi mezi tím relé (i dioda by stačila), abys oddělil okruhy.

Jo a docela se to hodilo při přezouvání, kdy jsem to zvedl, podložil špalkem, snížil, přehodil kola a zas zpět. :-) Ale to jsem dělal jen jednou, z legrace.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#56 Příspěvek od Misanek »

Vzhledem k tomu, že mi teď podvozek bez problémů výšku drží a se samotným nivem nemám žádný problém, tak předpokládám, že žádné netěsnosti nemám.
Co se týče nerovnoměrného zvedání při manuálním režimu - takováhle situace by dle mého mohla teoreticky nastat pouze v situaci, kdy bych měl nerovnoměrně rozloženou váhu v autě (náklad v kufru pouze na jedné straně, případně nafta přelitá více v jedné půlce nádrže než ve druhé), ne? A navíc vzhledem k tomu, že tuhle regulaci výšky mám v plánu opravdu používat jako dočasnou do rychlostí max 20-30 km/h, tak by se po jejím opětovném přepnutí na automat měly tyhle rozdíly pomocí jednotky ehc o5 srovnat ne? Jinak nikdy bych to neměl v plánu zvedat tak moc, aby pobouchaly měchy. Podle mého by se ty pytle musely fakt hodně přefouknout aby střelily. A za předpokladu dobrého stavu měchů by také situace nastat neměla když vezmu v potaz, že auto obsadím plným počtem pasažérů, ještě zavazadlama v kufru a tím pádem po automatické regulaci tlak v pytlech taky vzroste a nebouchnou.

Co se týče zapojení diody na vyřazení automatické funkce, resp. na odstavení jednotky - tohle moc nechápu,asi by to vážně chtělo spíš nějaké schéma zapojení jestli by jsi to zvládl. Relé pochopit dokážu (i když dle mého by tam bylo zbytečné nebo ne? Leda možná kvůli úbytku napětí a menšímu proudovému zatížení spínače bych to asi i pochopil), ale vsazení diody do okruhu by asi nic neřešilo vzhledem k tomu, že vyřazení jednotky chci vždy pouze jako dočasné řešení, nikoliv jako dlouhodobé.

Zadek auta jde na měchách zvednout o tolik, že se dají po podložení a vypustění měchů vyvěsit ramena? 8O


Jinak díky moc za ten odkaz pojednávající o principu ehc. Teď jsem to dočetl a je tam spousta moc zajímavých informací :) vůbec jsem třeba netušil že jednotka má nějaký soft/hard filtr a tak... Děkuju :wink:

Jenom si neodpustím ještě jednu poznámku pro ty, kteří tuhle úpravu odsuzují - x5 má díky stejnému principu možnost měnit svou světlou výšku, tak proč by se to nemohlo dát udělat i u kombíkové pětky, kde by to pár lidem vyřešilo pár starostí, když by tento systém používali s rozumem? Ano, x5 je sice suv a má na měchách obě nápravy, nicméně i u e39 a e61 by to spoustu věcí v určitých situacích ulehčilo
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#57 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:Madmarty: ty jsi fakt marný :lol: hele, mel si dál ty tvoje hovadiny. Tobě ani nemá smysl už nijak argumentovat, poněvadž furt ťápeš jenom to svoje :wink: jakým nedopatřením by asi měla výška začít dělat co chce? :lol: když ti v zatáčce lehne snímač nebo bouchne měch, tak je to v podstatě úplně to samé. A to se může stát komukoliv ať už by takovouhle úpravu měl nebo ne, tak co tady furt meleš za hovadiny ty trolle? :lol: pokud jsi si někdy všiml, tak nafoukání pytlů nějakou dobu trvá a není to hned, to za prvé a za druhé - kompresor má svou vlastní tepelnou ochranu proti přetížení, takže šance jeho poškození díky téhle úpravě je naprosto stejná jako bez ní.
Asi těžko budu moct někomu cizímu upravovat dvorek kvůli mému autu a kvůli pohodlnějšímu nasazování řetězů sebou fošny vozit taky nebudu. Ono by to opravdu bylo mnohem víc praktičtější vozit se sebou fošny v kufru kvůli tomu, abych se někam dostal než si auto zvednout na měchách když je ta možnost :D vytáhni si konečně tu hlavu z prdele a když už chceš mermomocí trollit a oponovat, tak se aspoň snaž používat logické argumenty :wink:


Kupca: Na jakém principu tedy ty snímače fungují prosím tě? A mohl by jsi se ještě trošku víc rozepsat o tom tvém zapojení? Moc jsem ho nepochopil takhle z tvého popisu a já osobně bych jej chtěl ještě trochu vylepšit v tom směru aby se nemusela vytahovat pojistka, což by na dočasné odstavení automatiky šlo teoreticky vyřešit vypínačem vsazeným sériově k pojistce. Jinak tvůj způsob je asi ta cesta, kterou tady hledáme, fakt jestli bych tě mohl poprosit žena o nějaký schématický nákres nebo tak... Díky :wink:
Fakt vymleto ;-) X5 to má taky, tak já budu mít taky :) Neměl bys prosím tě svoji fotku ? Rád bych tě viděl, protože to co ty umíš mlejt a propagovat za jedinou pravdu celého vesmíru, to je fakt sranda.

Takže ty tvrdíš že je ok, někde přerušit vodiče, dotáhnout si je do kabiny a tam pomocí vypínačů (jak zde padlo klidně i vypínače do zdi) si něco ovládat. Když někdo navrhne relé, tak to né :) Když už je někdo takovej dobytek že hodlá dělat co píšeš, tak ať si tam dá aspoň to relé a nechá to udělat někoho kdo elektrice rozumní, to ty nebudeš. Pokud elektrice rozuměl a měl k ní nějaký vztah, tak neděláš takové prasárny jako dělat budeš.

Proč by to samo mělo něco dělat ? Třeba voda v porušených vodičích, v konektoru ze kterého to asi budeš vytahovat. Co třeba až ten vypínač, který jistě někam položíš, bude nečím nečekaně zatížen ? Je milión důvodu proč je tohle prostě prasárna. A úplně nejlepší argument že X5 to má na stejném principu. Ale na X5 nemáš, tak budeš vymýšlet debility. Když na něco nemám, tak nemám a neposeru se z toho.

Story o fošnách je dobrá, jen asi jasný by ti mělo být, že to nevozíš v kufru. To mají tam, kde mají takový přejezd. Kopat dvorek ? Nesmysl zase. Když tam mají takový problém, nechají si pro tebe jednu fošnu a je to.

Důvod, či záminka se vždy najde proč tvrdit opak všeho než napíšu a rýpat do všeho co napíšu. I když ti napíšu, že BMW je Německý tak budeš muset vymyslet proč jsem idiot, protože to přece Německý není :) Fakt sranda kluku.

K té prasárně co obhajuješ už bylo napsáno dost, je to tvoje auto a můžeš si do něj třeba nadělat a pak si v tom sedět. Ale s takovejmma nelegálníma prasárnama bys na silnici jezdit neměl. Když se ti nelíbí naše zákony, tak je změn nebo jdi třeba do Rumunska, kde se prej neřeší vůbec nic.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#58 Příspěvek od Misanek »

Tak ty jsi vážně hodně težký případ :lol: :lol: hele, můžeš mi prosím vysvětlit, kama by mělo nachcat do konektoru, který je uvnitř kufru pod baterkou a je tam umístěn i standartně u všech aut? Na relé jsem neřekl, že je blbost ho tam dávat - kdybys četl pořádně, tak zjistíš to, že jsem tam nakonec i pochopil proč by tam mělo být. Čím by měl být nečekaně zatížen spínač, když do něj nepovede silové napětí ale jenom napětí o té samé úrovni co vede od senzorů k jednotce ehc? Takže mi cheš říct, že při poruše niva (buďto při zatečení do konektorů nebo poruše samotného čidla - což se stává u obou věcí) se hned z auta stane smrtící zbraň mířící v každé zatáčce do příkopy, stromu nebo protisměru? Zkus první trochu intenzivněji přemýšlet než tady zase vybliješ další nesmyslný blábol a dál budeš zasírat tohle téma naprosto bezpředmětnýma hovadinama :wink:

Já nemám potřebu se posrat z něčeho, co nemám, nicméně ty tady hlavně trollíš a argumentuješ naprostýma hovadinama jenom kvůli tomu, aby jsi tady dále udržoval flame při životě :D V tom jsi dobrý, to uznávám :twisted:

A to co meleš o nelegální prasárně je již naprosto mimo mísu :lol: Takže jakékoliv napojování stávající kabeláže je natolik nelegální prasárna, se kterou by auta neměly po silnici jezdit, protože tím ohrožují ostatní řidiče? A co třeba bixenonové přestavby od sviťlíp.cz? Taky je to neskutečná prasárna, že jo. protože i oni chtě nechtě musí nějakým způsobem aspoň minimálně zasáhnout do stávající kabeláže S tebou bych chtěl mít dvojdomek... :)

A jestli mě opravdu tak moc toužíš vidět, tak ti klidně do sz pošlu mou adresu a budu se těšit na osobní shledání už jenom z toho důvodu, že takhle vymletého člověka jsem snad ještě nikdy neviděl :lol:

Tímto v tomhle tématu už končím s dalšími reakcemi na tvoje nesmyslné tlachání o hovně a argumentaci na úrovni rovnající se dětem z Jedličkova ústavu :wink: Ale na druhou stranu na to, že jsi před dvěma lety pořádně ani nedokázal bez rad tady koupit starého bavoráka prdel s tebou zase je, o tom žádná :twisted: Tak se měj ty znalče. A hlavně pozor na rakovinu. I když ty už asi víc postižený snad ani být nemůžeš :lol:
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#59 Příspěvek od Teddy »

Jestli to funguje na principu Hallova jevu, tak musí bejt čidlo připojený čtyřvodičově.
Odporový snímač by byl připojen dvou, max. třívodičově. Podle toho jestli je to jako dělič, nebo jen jako proměnný odpor.
Ví někdo jak to tam je?

Kdyby to bylo hallovo čidlo, tak se to dá snadno oblbnout vložením zdroje napětí. Resp. kdyby při zvedání napětí klesalo, tak by stačil odpor se spočítaným úbytkem napětí.

Vnést do měření požadovanou chybu mi přijde kulturnější, než jednotce vytahovat pojistku, nebo jí odpojovat. Tyhle cajky by nemusely to občasný vypínání snášet dobře. Zatímco když do měření jen vnesu požadovanou chybu, tak si to jednotka sama doreguluje tak jak potřebujeme a všichni budou spokojení. Teda až na martyho. :D ale tam bude problém jinde. Tam bude nějaká trvalá chyba řídící jednotky už teď. :D
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 941

#60 Příspěvek od kupca »

Schémata najdeš v uvedených odkazech. Snímač je připojen 3 drátama.
Jinak celé elektrické zapojení na WDS.
Jak jsem psal, dělal jsem to jen pro dobu, kdy jsem neměl nivo funkční, potřeboval jsem auto a neměl čas, kdy to udělat. Tohle bylo pro daný okamžik rychlejší.
Odpovědět