Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
filtr pevných částic
Podle mě ta myšlenka šrotovat emisní vraky není vůbec špatná. Musí se ale chápat tak, že se bude šrotovat to, co je v ubohém stavu.
Není to o emisní třídě. Známe to všichni. Občas jedeme za autem, který smrdí jak bolavá noha. Vyjetý benzíny smrdí, že z toho jednoho bolí hlava a nafty zase hulí jak lokomotiva.
Tim šrotováním se asi myslela auta, který jsou tak vylágrovaný, že žerou víc oleje, než benzínu, nebo nafty. Auta, ve kterých se vrtaji tuzeři apod.
Problém je, že limity na stk jsou tak volný, že se do nich vejde kdeco. Možná je problém i v tom co, jak a jak přesně se ve výfukových plynech měří.
Na vodě je to podobný. Já mám v lodi přes 30 let starej motor. Mam ho ale po kompletní GO spodku i vršku. Spotřeba oleje je nulová, motor je seřízenej, takže dobře spaluje. Občas někdo v komoře nastartuje a začne se z něj valit modrej smradlavej kouř. Motor vyběhanej a rozhašenej.
Lidi nejsou zvyklí udržovat svoje auta. Dřív bylo normální, že se po xx tis. km. dělal výbrus motoru, protože už byl vyběhanej. Za životnost šádovny se tak GO udělala klidně 3x.
Není to o emisní třídě. Známe to všichni. Občas jedeme za autem, který smrdí jak bolavá noha. Vyjetý benzíny smrdí, že z toho jednoho bolí hlava a nafty zase hulí jak lokomotiva.
Tim šrotováním se asi myslela auta, který jsou tak vylágrovaný, že žerou víc oleje, než benzínu, nebo nafty. Auta, ve kterých se vrtaji tuzeři apod.
Problém je, že limity na stk jsou tak volný, že se do nich vejde kdeco. Možná je problém i v tom co, jak a jak přesně se ve výfukových plynech měří.
Na vodě je to podobný. Já mám v lodi přes 30 let starej motor. Mam ho ale po kompletní GO spodku i vršku. Spotřeba oleje je nulová, motor je seřízenej, takže dobře spaluje. Občas někdo v komoře nastartuje a začne se z něj valit modrej smradlavej kouř. Motor vyběhanej a rozhašenej.
Lidi nejsou zvyklí udržovat svoje auta. Dřív bylo normální, že se po xx tis. km. dělal výbrus motoru, protože už byl vyběhanej. Za životnost šádovny se tak GO udělala klidně 3x.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
A přesně o tom to je - skutečný stav. Máš vrak? - je jedno, že je z roku 2015 - 16 - ale jezdil jsi s tím jako prase, který neví co je zahřát motor nebo dochladit turbo a zhuntovals ho k nepoznání po 10tis km.
Vždyť na první pohled jde vidět, jaká auta jsou Ok a jaká ne. Jednoduchou a nenáročnou selekcí by se odstranilo 90% vraků o kterých je tu řeč.
Vždyť na první pohled jde vidět, jaká auta jsou Ok a jaká ne. Jednoduchou a nenáročnou selekcí by se odstranilo 90% vraků o kterých je tu řeč.
Je to marný, je to marný a je to marný. Kdyby si Zdenda konečně nastudoval něco o emisích naftových motorů (nejen), zejména EURO4 a výše, k tomu přidal samostudium vlivu sazí na živé buňky a vznik rakoviny, nikdy by takové nesmysly napsat nemohl. Ale vysvětluj bláznovi že není letadlo. Ve svých očích je stejně obrovský růžový tryskáč plny dobrot pro malé slony. Dnes může kdokoliv šířit prakticky jakékoliv bludy, je demokracie. Asi jako kdybych tady tvrdil, že čichání toulenu je neškodný a veškeré léčiva jsou jen ojeb na lidiJaraX píše:zavedení DPF je ojebávka? jako kdo koho ojebává?
BMW ojebává lidi?
ja myslím že zavedení brzd je taky ojebávka, BMW na tom vydělává prachy, cpe to na každý kolo v autě, musí se to furt měnit, furt nějaky kotouče, destičky, brzdovka, pakny, navíc co dělají brzdy? přece to samé co DPF, uměle zvyšujou spotřebu, DPF OFF = menší spotřeba, brzdy OFF = menší spotřeba, ja myslím že lepší by bylo to ojebat a brzdy z auta oddělat, provoz toho auta by to výrazně zlevnilo.

Ty rohlíci byly už obsažené v těch dobrotách pro ty malé slonyMisanek píše:...a co teprve rohlíky...

Ne vážně, mě fakt udivuje jak někdo kdo umí číst a psát může zcela vážně tvrdit že absence DPF nemá negativní vliv na lidské zdraví a že to je celé jen ojeb ba zákazníky. Silně mi to připomíná moji babičku, již je v požehnaném věku, která nemůže pochopit že je něco jako bakterie, protože to přeci není vidět. Dalo mi to hodně práce, ale stopro ještě nevěří, protože není vidět. Ony ty malinké částice (pevné) z laufu taky nejsou vidět

Kdo si dá tu práci a zjistí si co je v těch, zde opakovaně zmiňovaných rohlících, bude překvapenej co si to sype do "svýho motoru"

Nevím jak rohlíky, ale vykuchání DPF je zhovadilost a po tom by se mělo jít. Když je motor konstruovanej na DPF, tak tam musí být a funkční, jasná věc. Aut bez DPF fofrem ubývá poločasem rozpadu (feldy) ale jsem proti legislativě, která zatrhne vyjet 30 roků starým mazlíkem po opravdové GO, nemyslím optitunning z Tesca.
Ekozmrdi pro jednoho, racionálně uvazujivi lidi pro jiného. Zkus si nastudovat rozdíl mezi výfukovými plyn u starých motorů a u nových s vysokotlakými vstřikovači. Pak si přečti dopad mikročástic na lidsky organismus a možná ti dojde, že větší zmrd je ten, kdo si to dpf vykuchá, než ten, kdo ho vymění. Ono je velice důležitý, ale to že za něj bmw chce 40k, tak to je opravdová sračka. Stát 10k, tak to nikdo neřeší a prostě se to jednou za 200k vymění.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 29.01.2015 01:00
To nikdo studovat nebude, studium totiž bolí. Lepší je nepřemýšlet.Laetry píše:Ekozmrdi pro jednoho, racionálně uvazujivi lidi pro jiného. Zkus si nastudovat rozdíl mezi výfukovými plyn u starých motorů a u nových s vysokotlakými vstřikovači. Pak si přečti dopad mikročástic na lidsky organismus a možná ti dojde, že větší zmrd je ten, kdo si to dpf vykuchá, než ten, kdo ho vymění. Ono je velice důležitý, ale to že za něj bmw chce 40k, tak to je opravdová sračka. Stát 10k, tak to nikdo neřeší a prostě se to jednou za 200k vymění.
Sračka to je, ta cena. Ale na druhou stranu nikdo nenutí lidi kupovat moderní nafty, když je volba benzínu. Pokud má někdo na to aby dal milion nebo dva za auto, asi by měl mít i na DPF. Otázka druhá, když si někdo koupí ojetinu proč nepřemýšlí dopředu. Další sračka by byla kdyby byl výrobce nucen prodávat DPF pod cenou výroby. Náklady na výrobu nejsou jen suroviny, ale lidské zdroje a energetické zdroje, vývoj, recyklace atd.
Řešíme zde nesmysl, životnost auta je cca 200tis km, jak u kterého, to by měl DPF přežít. To že jsme tady chudý a kupujeme si ojeté mr-dky od těch bohatších, to je už náš problém

Nicméně studium, i samotné přemýšlení, některé prostě asi bolí proto to nikdy dělat nebudou. Zmůžou se jen na plkání a opakování pořád dokola svého nesmyslu. Je to těžký...
Úplný mimoň. Jablka a rohlíky, to srovnávat lze ? DPF je problém pevných částic (sazí) o určité velikosti. Automobilová doprava není špička ledovce, pokud si člověk dovede uvědomit kolik těch aut na planetě jezdí.Kail píše:Racionálně uvažující člověk vidí že silniční doprava je jen špička ledovce a že problém znečištění ovzduší je někde uplně jinde.
Pokud bychom se zde bavili o produkci CO2, nebo jiných složek výfukových plynů, pak je to něco jiného, ale to se zde neděje.
Asi všichni neodmítají naftu v osobácích, ale Euro 4 a výše bez DPF. Samotná nafta ve starých motorech byla mnohem míň škodlivá.MadButcher píše:Muzu se ze zvedavosti zeptat kolik z vas co tak radikalne odmitate vykuchani DPF (a naftu v osobakach obecne) kourite nikotin? O nic nejde, no flame, jen bych chtel mit ten obrazek sam pro sebe kompletni.
Ten kdo kouří nikotin je stejně blbej, jako ten kdo si nechá vykuchat DPF, o tom žádná. Protože tak blbejch je spousta a nejsou schopni si uvědomit následky svého chování, musel zakročit stát. Zdražovat a zdražovat, omezit kouření ve veřejných prostorách atd.
Kouření je z blbosti, vykuchání DPF je z blbosti a neznalosti. Výsledky jsou ale stejné.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
no Madmarty (ten nick má něco do sebe...)
píšeš tu něco o mimoních, což je velmi vtipné, protože;
cituji: "Náklady na výrobu DPF nejsou jen suroviny, ale lidské zdroje a energetické zdroje, vývoj, recyklace atd."
Moooooooooc hezky jsi to napsal, a jsem rád, že práve TY!!!
Takže jen jeden pohled ze širšího úhlu: Napíšu to tak, aby jsi to pochopil na příkladu pro děti:
- Představ si, že začnou vymírat klokani. Někdo vymyslí zařízení, který dokáže zachránit 10 klokanů. - SUPER, BOMBA, HALELUJAH!!! Má to ale háček: Na výrobu toho zařízení je nutné zabít 9 klokanů a jednoho klokama ještě na recyklaci/vypořádání onoho zařízení. Takže to zase taková bomba není... (ti klokani spotřebovaní na výrobu onoho zázračného zařízení se zabíjí mimo zájmovou oblast - a lidstvu je prezentován jen přínos onoho zařízení - a tedy "Máme stroj co zachrání 10 klokanů - jupí!!!" No a vy si ho kupujte - stojí XYZ peněz)
cituji: "DPF je problém pevných částic (sazí) o určité velikosti. Automobilová doprava není špička ledovce, pokud si člověk dovede uvědomit kolik těch aut na planetě jezdí."
Opět jsem rád, že jsi to napsal tak hezky.
- Máš ponětí o tom co jsou pevné částice? saze??????!!!!!???? PM10 - PM0,1. Jsou to prostě mrňavounký kousky něčeho - čehokoli. Sami o sobě jsou sice škodlivé, ale hlavně se stávají nositely různých virů apodobných sraček, takže v konečným důsledku je to ojeb. Teď k té tvé "špičce ledovce" - ty pidi částice vznkají prakticky každou činností člověka (stavebnictví, lesnictví, zemědělství, samo, že i doprava (letadla, vlaky, lodě, jo i ty autíčka tam jsou, PRŮMYSL (KTERÝ TŘEBA VYRÁBÍ ZBYTEČNOSTI - jako např. přístroj na záchranu 10ti klokanů co jich ale 10 spotřebuje!!!!
, nebo když na zahradě griluješ nebo děláš táborák....).
Máš ponětí kolik TUN paliva spotřebuje jeden tanker za jedinou hodinu běžného provozu (a že jich je). Já jo, já ten motor viděl... a vím jaký má parametry (vygůgli si to). Co takhle Airbus - třeba při startu - ňami. A to je pořát jen ta doprava...
Připadáš mi jako oslík, co vidí jen tu mrkvičku přivázanou na větvičce před čumákem... dál není třeba se dívat/chápat/používat vlastní rozum/úsudek.
pozn.: Ani nepředpokládám, že by jsi to co jsem napsal, byť na přílkladu pro děti, byl schopen pochopit.
píšeš tu něco o mimoních, což je velmi vtipné, protože;
cituji: "Náklady na výrobu DPF nejsou jen suroviny, ale lidské zdroje a energetické zdroje, vývoj, recyklace atd."
Moooooooooc hezky jsi to napsal, a jsem rád, že práve TY!!!
Takže jen jeden pohled ze širšího úhlu: Napíšu to tak, aby jsi to pochopil na příkladu pro děti:
- Představ si, že začnou vymírat klokani. Někdo vymyslí zařízení, který dokáže zachránit 10 klokanů. - SUPER, BOMBA, HALELUJAH!!! Má to ale háček: Na výrobu toho zařízení je nutné zabít 9 klokanů a jednoho klokama ještě na recyklaci/vypořádání onoho zařízení. Takže to zase taková bomba není... (ti klokani spotřebovaní na výrobu onoho zázračného zařízení se zabíjí mimo zájmovou oblast - a lidstvu je prezentován jen přínos onoho zařízení - a tedy "Máme stroj co zachrání 10 klokanů - jupí!!!" No a vy si ho kupujte - stojí XYZ peněz)
cituji: "DPF je problém pevných částic (sazí) o určité velikosti. Automobilová doprava není špička ledovce, pokud si člověk dovede uvědomit kolik těch aut na planetě jezdí."
Opět jsem rád, že jsi to napsal tak hezky.
- Máš ponětí o tom co jsou pevné částice? saze??????!!!!!???? PM10 - PM0,1. Jsou to prostě mrňavounký kousky něčeho - čehokoli. Sami o sobě jsou sice škodlivé, ale hlavně se stávají nositely různých virů apodobných sraček, takže v konečným důsledku je to ojeb. Teď k té tvé "špičce ledovce" - ty pidi částice vznkají prakticky každou činností člověka (stavebnictví, lesnictví, zemědělství, samo, že i doprava (letadla, vlaky, lodě, jo i ty autíčka tam jsou, PRŮMYSL (KTERÝ TŘEBA VYRÁBÍ ZBYTEČNOSTI - jako např. přístroj na záchranu 10ti klokanů co jich ale 10 spotřebuje!!!!

Máš ponětí kolik TUN paliva spotřebuje jeden tanker za jedinou hodinu běžného provozu (a že jich je). Já jo, já ten motor viděl... a vím jaký má parametry (vygůgli si to). Co takhle Airbus - třeba při startu - ňami. A to je pořát jen ta doprava...

Připadáš mi jako oslík, co vidí jen tu mrkvičku přivázanou na větvičce před čumákem... dál není třeba se dívat/chápat/používat vlastní rozum/úsudek.
pozn.: Ani nepředpokládám, že by jsi to co jsem napsal, byť na přílkladu pro děti, byl schopen pochopit.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Přesně tak to dopadne... hůl se vždycky najde.
Jako další krok bych zakázal jogging - jde o bezúčelné spotřebovávání kyslíku, stejně tak je na místě zákaz flatulovat (snad nezačne hromadné samovznícení jako v SouthParku, plošný zákaz kouření - moment to ne - z toho má stát peníze... takže ZAKAŽTE, PŘIKAŽTE, URČETE, NAŘIĎTE, a bude tu blaze, žijeme přeci ve svobodné zemi, nebo ne?
)
Jako další krok bych zakázal jogging - jde o bezúčelné spotřebovávání kyslíku, stejně tak je na místě zákaz flatulovat (snad nezačne hromadné samovznícení jako v SouthParku, plošný zákaz kouření - moment to ne - z toho má stát peníze... takže ZAKAŽTE, PŘIKAŽTE, URČETE, NAŘIĎTE, a bude tu blaze, žijeme přeci ve svobodné zemi, nebo ne?


