
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
filtr pevných částic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
jenže 5er stejně jako (A6 a Eclass) sou schvalně poruchovy auta aby manažeři sypali peníze za servis,Joshuax píše:Tak on je asi rozdil, kdyz smerem na zapad s tim neni problem, ze nemec si to BMW muze ze sveho platu dovolit koupit novy, zatimco ja musim pockat, az se mu bude zdat ojety, abych si ho s prominutim mohl dovolit... Zatimco nemec DPFko resit nemusel, ja musim... Stejne tak jako nemec neresil automatickou prevodovku a rozvody a podobne... Nez by do toho ty prachy cpali, prodaj to naivnim cechum ci polakum a koupej si novy...
Takze to fakt neni o tom, ze my jsme takovy drbky, ze radeji vymlatime dpf, nez bychom ho vymenili... Kdyby stalo 10k, taky bych koupil novy, ale takhle jsem ho musel nechat za 10k jenom zrepasovat, protoze priznam to, nemam na novy... Kdyz me cely auto stoji 150k a vymena DPF prijde na 50k, tak je asi nekde problem... V BMW udelaj radio, ktery stoji za vylizp*del (CCC) a at umiraji vsechny bez rozdilu, existuje snad nejaka adekvatni vymena, kdyz je jasne, ze jde o konstrukcni problem a vyrobni vadu ? Neexistuje... Teda ano, za 40k mi ho vymeni za jine a to jim to moje jeste musim dat... Jako sorry, ale to je taky prasarna... Prechod kabelu v patych dverich na E61 ? jde to do kytek u vsech bez rozdilu... Stejny pripad. nahrada od bmw zadna, vymen si sam, nebo si zaplat, my za nic nemuzem... Doprcic, proc drive auto jezdilo 30 let a resilo se jenom to, ze zrezlo na prach... To ostatni se dalo opravit sadou naradi sroubovak, kombinacky, kladivo a izolacka...
Tady rozhodne nejde o ekologii, je to proste jenom prachsprosty business...
všimni si že většina z těch problému co mají E61 tak ta vubec u E91 není, ještě jsem tu neměl E91 do ktere by zateklo a zlomene kabely sou naprosta vyjimka, stejne jako CCC které u E91 prakticky neodchazi, o sedmach se vubec bavit nebudu. ty pětky sou prostě šite horkou jehlo a manažeři v neměcku platí desetisice eur za servis, 3ky mají rodiny a ty nemaj takove penize na servis a sedmy maji ředitele, ty jen jezdí a pak objednaj manažeru 50 pětek a pak řeknou "no jo, oni sou hovada, proto ten servis stojí tolik.
Tudle teorii jsem už mockrát slyšel a potvrdil mi to i kamarád co dělá zase Mercedesy.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Svým způsobem musím souhlasit s Jaraxem - věci jsou dělány tak aby se pokazily a to ZÁMĚRNĚ. Trochu jsem při toulkách univerzitní půdou zabrousil do teorie spolehlivosti; Divili byste se co vše se dá vypočítat! Klidně se ušetří směšných pár korun/eur na jednom kusu výrobku. Ve finále, když se těch výrobků prodá milion, jsou penízky doma. Většinou je náprava poškození, které tyto "úspory" zaviní několikanásobně nákladnější (ale to už neplatí výrobce ale zákazník - protože se to vysere 3 minuty po záruce) a nebo to nejde opravit vůbec a zákazník... sklopí ouška a kupuje jiné, stejně skvěle vyrobené lejno, co se prostě samovolně pokazí...
A věřte nebo ne, je tu i druhá cesta - někdy je tam dokonce komponenta, která má za jediný účel danou věc zničit, úmyslně přidá. Takže se tam přidá kurvítko za 3 eura - ale ve finále tato drobná investice znamená velký přínos (pro výrobce).
A věřte nebo ne, je tu i druhá cesta - někdy je tam dokonce komponenta, která má za jediný účel danou věc zničit, úmyslně přidá. Takže se tam přidá kurvítko za 3 eura - ale ve finále tato drobná investice znamená velký přínos (pro výrobce).
Já mám dpf od bosalu na 120d, zatím na něm mám najeto ani ne 10k. Nevím jak dlouho bude fungovat, doufám, že dlouho.
Nový v BMW 40k... To jsme trochu někde jinde, že? Ale prý EU chce došlápnout na automobilky, aby dpf byly levnější a lidi to záměrně nekuchali. Pro mě je třeba úplně nepochopitelný, jak je možný, že na forda (mondeo) stojí originál do 15k a na bmw stojí víc než 3x tolik a hlavně mi tu nepište o tom, jak u fordu nic nevydrží, to je blbost.

Jaraxi, tvrzení, že pětky jsou úmyslně poruchovější je dost odvážný.
Představuju si jak jsem na strategický ředitelský poradě. Přijde tam šéf strategickýho plánování BMW a říká "kurva chlapi, koukejte udělat ty pětky poruchovější, protože servisy, který nám sice nepatří a druhovýroba nemaji do čeho píchnout!! Taky v tabulkách spolehlivosti jsme moc nahoře.".
Není to třeba tak, že na tý ředitelský poradě někdo říká "kurva chlapi, konkurence je nacpaná technologiema, jen naše pětka furt nic. Koukejte jí konečně dovybavit, ať se víc blíží sedmě!!". Na to mu někdo jinej říká "ses posral ne? kdo to asi zaplatí? Sedma je za miliony. Za pětku nikdo tolik peněz nedá". "no tak tam dejte levnější CCC, obyčejný kabely a to by bylo, abychom se na tu cenu nedostali".
Teda tak nějak to vypadá na našich poradách celogrupovýho managementu.
. Jo a taky probereme čí sekretářka má hezčí zadek a kozy a kdo má hezčí baby v oddělení. 
Představuju si jak jsem na strategický ředitelský poradě. Přijde tam šéf strategickýho plánování BMW a říká "kurva chlapi, koukejte udělat ty pětky poruchovější, protože servisy, který nám sice nepatří a druhovýroba nemaji do čeho píchnout!! Taky v tabulkách spolehlivosti jsme moc nahoře.".

Není to třeba tak, že na tý ředitelský poradě někdo říká "kurva chlapi, konkurence je nacpaná technologiema, jen naše pětka furt nic. Koukejte jí konečně dovybavit, ať se víc blíží sedmě!!". Na to mu někdo jinej říká "ses posral ne? kdo to asi zaplatí? Sedma je za miliony. Za pětku nikdo tolik peněz nedá". "no tak tam dejte levnější CCC, obyčejný kabely a to by bylo, abychom se na tu cenu nedostali".
Teda tak nějak to vypadá na našich poradách celogrupovýho managementu.


Zrovna nedávno jsem chtěl sepsat petici za veřejnou popravu všech lidí na vedoucích funkcí ve Fiatu. Jeep na podvozku z Alfy, předohrab s motorem I4 1.4 MultiAir.Joshuax píše:jj, kup si SUV s 1.0 TFSITo je ted moderni cesta... Brzo se budou menit misto oleje cely motory v intervalu 30 000....
Divím se že nám USA ještě nevyhlásily válku. Jedna věc je jakou máme nízkou životní úroveň a druhá věc, že si k tomu necháme kálet na hlavu.
Někdy to je ale zcela ovlivněné něčím jiným. Bavil jsem se s čechoněmcem, nadávám na to jak s novým Jeepem nejde jezdit v terénu, že je to na nic, jen na silnici. Že ty starší ještě dost uměly... Valí na mě oči a říká, že v Německu jezdit s autem někde na poli, nebo v lese, tak je to horší jak někoho zabít a to kdybych tam někde měl autem brodit řeku, tak jsou schopný mě na místě zastřelit. Samozřejmě s nadsázkou. Ale proč by Jeep v Evropě dělal terénní auta, když s nimi není kde jezdit ? Lidem stačí když to tak vypadá. Takhle to může být i v jiných autooblastech.
Pořád jsi Jaraxi vedle, jak ta jedle. Nehledej v tom žádnej záměr. Nevěřim tomu, že někdo záměrně šidí pětky, nebo je staví záměrně poruchový. Zase to nepřeháněj.
Auto je prostě jeden velkej kompromis. Kompromis mezi jízdními vlastnostmi, užitnými vlastnostmi, spolehlovostí, výbavou, cenou, atd. Určitě jsem něco vynechal, ale pro představu to stačí.
No a u pětky je to prostě nastavený jak je. Jestli mají udržet jízdní vlastnosti BMW, ale nacpat do toho výbavu jako má konkurence, a to všechno za peníze co stojí konkurence, tak holt musí něco ošidit, resp. navrhnout to na hranici možností. Holt si nemůžou dovolit předimenzování, jak bylo zvykem.
Kdyby stačilo postavit auto s jízdními vlastnostmi VW, tak jen na podvozku a motoru ušetří půlku.
Auto je prostě jeden velkej kompromis. Kompromis mezi jízdními vlastnostmi, užitnými vlastnostmi, spolehlovostí, výbavou, cenou, atd. Určitě jsem něco vynechal, ale pro představu to stačí.
No a u pětky je to prostě nastavený jak je. Jestli mají udržet jízdní vlastnosti BMW, ale nacpat do toho výbavu jako má konkurence, a to všechno za peníze co stojí konkurence, tak holt musí něco ošidit, resp. navrhnout to na hranici možností. Holt si nemůžou dovolit předimenzování, jak bylo zvykem.
Kdyby stačilo postavit auto s jízdními vlastnostmi VW, tak jen na podvozku a motoru ušetří půlku.
Sláva nazdar výletu, my se shodnemeTeddy píše:To ale pořád neznamená, že pětku dělaji záměrně poruchovou, jak jsi psal.

Tohle mi připomíná jedno auto z jiné značky. Jednalo se o model auta, které už vyráběli, dali do něj nový motor, silnější, novější s novými technologiemi. Dali autu masivnější podvozek (ramena, čepy, tlumiče), silnější brzdy, chladič oleje a další věci. Ale auto bylo tak vybavené, tak silné, že si jej kupovali lidi na které mířil jiný model z koncernu, samozřejmě o dost dražší. Tento model o kterém píšu prodávali jen rok a dali mu zpět původní horší a levnější podvozek, motoru sice lehce zvedli výkon, ale použili už jiné vstřiky, jiné další věci, myslím že i jiné turbo. Sportovní projev motoru zcela otupili do EU turbodiesla, tedy plynule až do konce otáček. Žádný "sportovní" nádech, žádné zaražení do sedaček a hrabání na dvojku na suché silnici. Novější verze už nejely 230km/h po rovině. Elektrické sedačky také zmizely. Mnoho věcí tam bylo účelově a to ve všech verzích modelu. Například stabilizace nešla vypnout, u všech jiných modelů koncernu vypnout šla. Udělali moc dobré a levné auto, takže to muselo skončit. Tyto informace přímo potvrzené z nejvyšších míst zastoupení značky u nás.
Šlo jen o peníze. V automobilovém průmyslu jde jen a pouze o peníze. Je zbytečné v tom hledat cokoliv jiného. Díky výrobě a prodeji aut se drží naše ekonomika, díky tomu samému je Německo největším tahounem EU ekonomiky. Aby se růst udržel musí se vyrábět a prodávat. K čemu bude to, že vyrobí auto které bude jezdit 20 let ? Je potřeba vydělat a za pár let znovu. Nebudou si dělat zbytečná účelová kurvítka, aby výrobek nebyl kvalitní. Budou dělat účelově kvalitu tak aby byla v normě, výrobek přežil záruku a hotovo.
Taková zajímavá věc


Takhle bychom mohli tapetovat do soudného dne. Ale neuděláme s tím nic

tak potom jsem rád že u trojky ten "kompromis" vyšel mnohem lépe protože 3er stojí podstatně méně než 5er s podstatně vyšší spolehlivostí,
a že u sedmy nemuseli dělat kompromis skoro vůbec, zdražili to o pul mega proti 5er a udělali to pořádně
jo a k tomu DPF, většina z vás tady furt brečí jak je to DPF drahy, a že na novy nemaji atd,
- nekupujte si auto když nemáte na jeho servis,
- většina DPF neumře na "stáří" ale na zanedbanou udržbu nebo nevhodný používání auta, tzn špatny termostaty, špatny žhaviče, špatny vstřiky, špatnej nebo dlouho nevyčištěnej EGR, dlouho nevyměnej separator, špatny turbo a nebo prostě jen ježdění krátkých tras. většina lidi si myslí jak ušetří když si koupí naftu a když jim pak řeknu "sou špatny dva žhaviče" tak se jen dozvím "no však je léto"
a že u sedmy nemuseli dělat kompromis skoro vůbec, zdražili to o pul mega proti 5er a udělali to pořádně
jo a k tomu DPF, většina z vás tady furt brečí jak je to DPF drahy, a že na novy nemaji atd,
- nekupujte si auto když nemáte na jeho servis,
- většina DPF neumře na "stáří" ale na zanedbanou udržbu nebo nevhodný používání auta, tzn špatny termostaty, špatny žhaviče, špatny vstřiky, špatnej nebo dlouho nevyčištěnej EGR, dlouho nevyměnej separator, špatny turbo a nebo prostě jen ježdění krátkých tras. většina lidi si myslí jak ušetří když si koupí naftu a když jim pak řeknu "sou špatny dva žhaviče" tak se jen dozvím "no však je léto"
Z pohledu spolehlivosti to u trojky asi vyšlo líp. Nicméně když se bavim s cílovou skupinou, tak jsou s pětkou moc spokojení. Samozřejmě desetiletá paštika s půl mega nakroucenými už automobilku absolutně nezajímá a její majitelé nejsou cílovka. V podstatě to "jen" snižuje zůstatkovou cenu ojetiny. To ale cílovku zase tolik netrápí, takže jsou vlastně všichni spokojení. Teda až na nás. Majitele těch olítaných paštik, který se snažíme držet při životě. Přitom podle vývojářů už měly jít dávno do šrotu.
Zase ale kdyby ale byly spolehlivější, tak budou ty ojetiny stát min. o půlku víc a museli bychom kupovat ještě starší a olítanější paštiky. Vypadá to jako začarovanej kruh.
Nicméně pravda je, že u spousty věcí vývojáři prostě šlápli vedle. To je nezpochybnitelný. Holt je pětice pokusnej králík a občas něco nevyjde. Když se to v pětce odladí, tak to pak daji do sedmy. Teprve časem pak i do trojice.
Zase ale kdyby ale byly spolehlivější, tak budou ty ojetiny stát min. o půlku víc a museli bychom kupovat ještě starší a olítanější paštiky. Vypadá to jako začarovanej kruh.
Nicméně pravda je, že u spousty věcí vývojáři prostě šlápli vedle. To je nezpochybnitelný. Holt je pětice pokusnej králík a občas něco nevyjde. Když se to v pětce odladí, tak to pak daji do sedmy. Teprve časem pak i do trojice.
řekls to naopak než to je, systémy se vyvíjí do 7er, tam je vše první, v pětce pak většinou o dost později,
např Idrive byl první v E65, jenže to bylo strašně drahý na výrobu, čtečka zvlášt, audio část zvlášt, tunerová část zvlášt, hlasové ovládání zvlášt, vše v super kvalitě propojení po optice no a pak to cely ořezali, prskli do jedne krabičky a nazvali to CCC, a prostě by se jim moc nevyplatilo narvat idrive na windowsech s tolika externima komponentama do pětky, nedej bože do trojky.
nebo třeba graficky budíky, to měla první E65 a z pětek pak až F10. E60ka vyjela 2 roky po E65 a neměla z těch budíků nic.
no a tak to máš skoro s každou výbavou, 95 procent věcí měla sedma první, jediny co měla E60 první před sedmou je stop&go tempomat, hlidani jizdniho pruhu a aktivní řízení, jinak vše ostatní měla první sedma
např Idrive byl první v E65, jenže to bylo strašně drahý na výrobu, čtečka zvlášt, audio část zvlášt, tunerová část zvlášt, hlasové ovládání zvlášt, vše v super kvalitě propojení po optice no a pak to cely ořezali, prskli do jedne krabičky a nazvali to CCC, a prostě by se jim moc nevyplatilo narvat idrive na windowsech s tolika externima komponentama do pětky, nedej bože do trojky.
nebo třeba graficky budíky, to měla první E65 a z pětek pak až F10. E60ka vyjela 2 roky po E65 a neměla z těch budíků nic.
no a tak to máš skoro s každou výbavou, 95 procent věcí měla sedma první, jediny co měla E60 první před sedmou je stop&go tempomat, hlidani jizdniho pruhu a aktivní řízení, jinak vše ostatní měla první sedma