Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký motor do E39
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 173
- Registrován: sob 20.10.2007 00:00
- Bydliště: jak kdy
- Kontaktovat uživatele:
Me vydrzela na 530D 142km automaticka převodovka 340tis.Turbo se poroucelo v 350tis a 500km na to cerpadlo pod ridicem a jinak je vsechno na motoru puvodni a mam prez 370tis. Tak kvalitni motor to urcite je.Pravda ze prevodovky GM jsou profkaknute ze se serou,ale na druhou stranu,jdou levneji repasovat
Me by zajimalo, jestli by se tu nasel nekdo z jihu moravy s e39 540i nejlepe v manualu. Uz par tydnu hledam v8 pro sebe misto moji 525d a nez pro nejakou pojedu, tak bych se rad svezl.
Nasel jsem jich spousty, ale vzdy neco chybi z toho, bez ceho ji nechci.
Jak moc je realne 535i slabsi?
Za nabidku dekuji.
Nasel jsem jich spousty, ale vzdy neco chybi z toho, bez ceho ji nechci.
Jak moc je realne 535i slabsi?
Za nabidku dekuji.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
hodně pěkně zmapovaný vývojmatrose píše:Me vydrzela na 530D 142km automaticka převodovka 340tis.Turbo se poroucelo v 350tis a 500km na to cerpadlo pod ridicem a jinak je vsechno na motoru puvodni a mam prez 370tis. Tak kvalitni motor to urcite je.Pravda ze prevodovky GM jsou profkaknute ze se serou,ale na druhou stranu,jdou levneji repasovat

no jo já si říkal že jsi skočil z 5er na 3er ... 
535i jede taky pěkně ale prostě když už tak 540i ( 180kw vs 210kw )jak říkají všichni staří baworisti.
e39 je stará škola a mít krásnou 540i v manuálu nebude nejlevnější ... počítám ceny stále rostou ...takže kolem 150-200k se dá sehnat krásnej kus vybavenej v pěkném stavu....
335i je jiná liga ale to se bavíme cenově někde u 400tis a více tam je twinturbo s 6ti válcem 3litrem a už to není stará škola ale zase to má jinej charakter....jede krásně od 0 až do konce a je to auto pro zážitky pro ty co nemají na M3 a chtějí se tomu hodně přiblížit.
V8 v e39 má krásnej zvuk ale sehnat krásnej servisovanej kus není jen tak. vanosy a stav chlazení atd. musí pořešit každá 540i (740i)
držím palce at se podaří sehnat pěknej kus ..ono jich opravdu moc není.

535i jede taky pěkně ale prostě když už tak 540i ( 180kw vs 210kw )jak říkají všichni staří baworisti.
e39 je stará škola a mít krásnou 540i v manuálu nebude nejlevnější ... počítám ceny stále rostou ...takže kolem 150-200k se dá sehnat krásnej kus vybavenej v pěkném stavu....
335i je jiná liga ale to se bavíme cenově někde u 400tis a více tam je twinturbo s 6ti válcem 3litrem a už to není stará škola ale zase to má jinej charakter....jede krásně od 0 až do konce a je to auto pro zážitky pro ty co nemají na M3 a chtějí se tomu hodně přiblížit.

V8 v e39 má krásnej zvuk ale sehnat krásnej servisovanej kus není jen tak. vanosy a stav chlazení atd. musí pořešit každá 540i (740i)
držím palce at se podaří sehnat pěknej kus ..ono jich opravdu moc není.
No, tak to teda nečtu moc rád... Letos se chystáme do Řecka a chtěl jsem jet autem...matrose píše:Turbo se odporoucelo uplne bez varování.... V 90 jsem jemne pridal do kopce a hotovo,auto bez vykonu.nejhorsi ze po ceste na dovolenou v Rakousku.


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
K tomu turbu, mám také 530d 142kw a když stáhnu okýnko tak taky slyším v zátahu trochu pískot - nejvíc na 1R° a 2R° (jsem na tom stejně, protože nemám s čím porovnat). Auto má 270tis a počítám, že je turbo původní. Tlačí jak má, olej nežere vůbec, DPF nemám a žádný kouř za kočárem se u mě taky nekoná.Misanek píše:No, tak to teda nečtu moc rád... Letos se chystáme do Řecka a chtěl jsem jet autem...matrose píše:Turbo se odporoucelo uplne bez varování.... V 90 jsem jemne pridal do kopce a hotovo,auto bez vykonu.nejhorsi ze po ceste na dovolenou v Rakousku.teď nevím jestli to riskovat
ani ti to třeba nežralo trošku víc olej nebo tak? Mně teď pětka mezi výměnama (10t km) nesežere ani deci.
Dobře vím, že je to jen mechanická součástka se svou životností a chovám se k němu opravdu svědomitě (zhřívání - dochlazování, pravidelné výměny kvalitního oleje), tak doufám, že se taky dožije alespoň těch 370tis.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 173
- Registrován: sob 20.10.2007 00:00
- Bydliště: jak kdy
- Kontaktovat uživatele:
ne nebralo to nic,tusim praskla hridelka rikal mechanik... kdyby ses strachovgal ze ti auto klekne,tak bys nemohl jet nikam,Urcite se pojisti do zahranici,odtahy z Recka jsou kolem 40tis kc si myslim,pojistku udelas jen na 14 dni a tusim je to kolem 800kc a jsi v klidu.Ja mam teda celorocni ADAC a jednou odtah z rakouska gratis a jelikoz jsem mel karavan tak odtahovka privezla Transportera a ja pokracoval v ceste po 3 hodinach. BMW me privezli asi po tydnu domu a Tanspotera zase odvezli.
Díky moc za super debatu k věci, kluci! 
Ta úvaha o tom, že člověk nemohl jezdit nikam dává smysl
jenomže nejhorší na tom je to, že si člověk říká co to je 3000 km, to doma odjezdím jako nic a nic se neposralo a auto mě nikde nenechalo (teda jednou jo - prasklo těsnění u regulátoru tlaku paliva, ale tak u toho zase bude pokoj dalších 300t),ale nejhorší je to riziko, že se to může posrat někde v Srbsku... Ale ta pojistka mě zajímá. Vím, že něco takového existuje ale zatím jsem tuším nenarazil na žádnou takovou, u které bych byl opravdu v klidu a která by mi zaručovala bezplatný odtah až do ČR. Máš nějaký osvědčený tip kde hledat a koho oslovit? Byl bys moc hodný
Jinak já jsem aktuálně na 313 t km, turbo podle všeho bude taky asi původní a taky je trochu slyšet, nicméně taky tlačí tolik, kolik si jednotka řekne a žádné defekty jsem u něj neshledal. Co mám nejvíc vypozorováno, tak hlavně za studena, než se ohřeje motor a pak i při provozní teplotě jde slyšet pro částečném zatížení jeho nástup. To, že jde slyšet za studena je prý údajně normální u všech e39. Jinak při plné zátěži vevnitř turbo neslyším vůbec, ale když jedu třeba okolo svodidel a stáhnu si okno, tak ho slyším jak syčí i při plném tlaku a je jedno na jaký kvalt jedu. Ale nejvíce se do toho jde zaposlouchat při čtverce a pětce, jelikož je možnost motor držet v plné zátěži delší časový interval. Nejvíc na prd je prostě ten fakt, že člověk nemá s čím porovnat jak píšeš, jelikož tohle je moje první m57 a nemám absolutně žádné tušení, jaký zvukový projev by to vlastně mělo mít
jak se ti chová za studena u tebe? A taky při zahřátém motoru slyšíš jeho nástup? Myslím takové mírné zakňučení třeba pro jízdě po rovině a aktuální spotřebě mezi 5-8 l/100 a otáčkách okolo 1500 ot/min.
Jinak auto mi trochu černě hulí, po cca 400km mám trošičku očazené páté dveře, ale s tímhle podle mě spíš budou mít souvislost vstřiky než turbo. Korekce mám od cca -1.6 do 1.6 a chod motoru je rovnoměrný. Spousta lidí mi tvrdilo, že ty korekce jsou ještě v pohodě a pokud motor běží tak jak má, tak je to prý v pořádku... Ista mi dokonce píše, že pokud jsou korekce od -4 do 5 tak je to v pořádku, což mi ale už přijde jako docela velký rozsah.

Ta úvaha o tom, že člověk nemohl jezdit nikam dává smysl


mám k tomu přesně ten samý přístup jako ty - dokud se motor opravdu celý neprohřeje tak s tím jedu jako s atmosférou, chladit nechávám radši mnohem déle než krátce, řádově třeba i pět - deset minut, když plánuju zastávku, tak už cca dva kilometry před ní na dálnici dávám nohu z plynu a jedu mezi kamionama, leju do něj castrolácký 5w-40 že svého 60l sudu co mám doma... Ale nejhorší je, že i když všechno tohle člověk dělá, tak i tak nedokáže zvrátit případné negativní následky, co na tom autě zanechal předchozí majitel. A těžko (jestli vůbec) se pozná, jaké ty následky jsouZdenda530d píše:
K tomu turbu, mám také 530d 142kw a když stáhnu okýnko tak taky slyším v zátahu trochu pískot - nejvíc na 1R° a 2R° (jsem na tom stejně, protože nemám s čím porovnat). Auto má 270tis a počítám, že je turbo původní. Tlačí jak má, olej nežere vůbec, DPF nemám a žádný kouř za kočárem se u mě taky nekoná.
Dobře vím, že je to jen mechanická součástka se svou životností a chovám se k němu opravdu svědomitě (zhřívání - dochlazování, pravidelné výměny kvalitního oleje), tak doufám, že se taky dožije alespoň těch 370tis.

Jinak já jsem aktuálně na 313 t km, turbo podle všeho bude taky asi původní a taky je trochu slyšet, nicméně taky tlačí tolik, kolik si jednotka řekne a žádné defekty jsem u něj neshledal. Co mám nejvíc vypozorováno, tak hlavně za studena, než se ohřeje motor a pak i při provozní teplotě jde slyšet pro částečném zatížení jeho nástup. To, že jde slyšet za studena je prý údajně normální u všech e39. Jinak při plné zátěži vevnitř turbo neslyším vůbec, ale když jedu třeba okolo svodidel a stáhnu si okno, tak ho slyším jak syčí i při plném tlaku a je jedno na jaký kvalt jedu. Ale nejvíce se do toho jde zaposlouchat při čtverce a pětce, jelikož je možnost motor držet v plné zátěži delší časový interval. Nejvíc na prd je prostě ten fakt, že člověk nemá s čím porovnat jak píšeš, jelikož tohle je moje první m57 a nemám absolutně žádné tušení, jaký zvukový projev by to vlastně mělo mít

Jinak auto mi trochu černě hulí, po cca 400km mám trošičku očazené páté dveře, ale s tímhle podle mě spíš budou mít souvislost vstřiky než turbo. Korekce mám od cca -1.6 do 1.6 a chod motoru je rovnoměrný. Spousta lidí mi tvrdilo, že ty korekce jsou ještě v pohodě a pokud motor běží tak jak má, tak je to prý v pořádku... Ista mi dokonce píše, že pokud jsou korekce od -4 do 5 tak je to v pořádku, což mi ale už přijde jako docela velký rozsah.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Jak jsi psal, tak u mě za studena je to pískání taky slyšet víc - ale opravdu jen pár km. Co se otáček týče tak málokdy jezdím pod hranicí 2000ot/min (kvůli dvouhmotě), je fakt, že když sjíždím kopec a brzdím kvaltem, tak to na těch 1400-1500 taky nechám spadnout, ale pak zpravidla podřazuju a když chci akcelerovat sbírám to zase od 2000+ ot/min. Nikdy netahám motor za plyn od 1500 nebo méně. Jen za studena, na 1R° a 2R° mi to nedá a řadím kolem 1800 ot min.
Jak je motor v kondici a jak táhne mám jen zprostředkovaně:
1. osobní mechanik co mi měnil měděná těsnění pod vstřikovače a těsnění víka konstatoval, že tomu motoru by tipl 27tis a ne 270tis - zkrátka; vačky, řetěz, napínáky - jako nové.
2. když jsem svezl chlapíka, který měl dvě e39 530d (automat i manuál) oboje 142kw ale v kombíku, tak se mě zeptal - kolik mě stál a kde jsem dělal chip
- takže asi tak...
Jak je motor v kondici a jak táhne mám jen zprostředkovaně:
1. osobní mechanik co mi měnil měděná těsnění pod vstřikovače a těsnění víka konstatoval, že tomu motoru by tipl 27tis a ne 270tis - zkrátka; vačky, řetěz, napínáky - jako nové.
2. když jsem svezl chlapíka, který měl dvě e39 530d (automat i manuál) oboje 142kw ale v kombíku, tak se mě zeptal - kolik mě stál a kde jsem dělal chip



No hele, abych to uvedl na pravou míru - v dolním spektru otáček opravdu jezdím jenom v těch případech, kdy se v podstatě jenom vezu váhou auta a plyn jenom lechtám pro udržení rychlosti při projíždění městy a dědinama. pokud chci akcelerovat s více než půl plynem, tak pochopitelně řadím aby právě dvouhmota nedostávala na prdel nerovnoměrným chodem motoru v nízkých otáčkách. Myslím si, že takovýmto přístupem dvouhmota na prdel nedostává více než-li je běžné. Dvouhmota jde dle toho, co jsem vypozoroval, nejvíce srát, když při těchto nízkých otáčkách pravidelně řidič dává cihlu a přenáší přes ni všechen dostupný výkon a hlavně moment v tomto spektru otáček. Myslím si, že provozování motoru při jízdě rychlostí 50-60 kn/h nejen, že pohonému ústrojí neškodí, ale naopak je dle mého k tomuto v případě této nafty s takovýmto průběhem krouťáku přímo uzpůsobeno. Mně osobně přijde zbytečné aby motor na rovné cestě při těchto konstantních rychlostech mlel na trojku přes 2t ot/min. ale klidně si rád přečtu tvé argumenty proč tohle dělat. Možná se mu budou zdát smysluplné a změním tak své chování ke svému autu
Jinak s tou tirbínou za studena je to opravdu tak, jak říkáš i u mě. Stačí pár ujetých km a turbo se již projevuje po zvukové stránce naprosto standartně jak u ohřátého motoru, takže tohle asi bude vlastnost všech e39

Jinak s tou tirbínou za studena je to opravdu tak, jak říkáš i u mě. Stačí pár ujetých km a turbo se již projevuje po zvukové stránce naprosto standartně jak u ohřátého motoru, takže tohle asi bude vlastnost všech e39