Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
filtr pevných částic
Ano pane šéfe, děkujeme za rozkazJoshuax píše:Jaka uprava SW ? Resime cisteni, ne vymlaceni...


Tak pokud se bavíme o DPF a někdo napíše že to na STK nepoznají, tak nevidím jediný důvod proč bychom se o tomhle nemohli bavit. Tady by si fakt někdo měl doma zavést totalitu, nakoupit pár otroků a bude mít svůj malý ráj. Ostatní jistě budou chtít vést diskuze o tématech které je zajímají.
Padají názory že vyřezání DPF na STK nemají šanci poznat. Pokud auto hulí a nemá hulit, má upravený SW, na STK by se to poznat mělo a ten člověk by měl dostat rok nucených prací na onkologickém oddělení své spádové nemocnice. Při opakovaném stejném prohřešku by šel na dětskou onkologii a po třetím stejném prohřešku doživotí v lomech, dolech, či na stavbě veřejně prospěšných staveb, dálnice, atd. Pokus o útěk řeší pan olověný. To by se to potom dýchalo, co ?

Taky se tak cítím, když jeho některé příspěvky čtu..rhinos píše: madmarty> nektere tve technicke poznatky jsou zajimave a hodne k veci ale nektere tve poznamky mi hlava nebere![]()
Nicméně je docela zajímavý fakt, že kámoš má na M550D koncovky a prdel taky docela zasranou si černa (je to ještě k tomu bílé auto, o to víc to jde vidět) a přitom je 100% jistota, že s dpf tam určitě nečaroval vzhledem k tomu, že to auto je ještě v garančce. Celkem jsem na to čuměl. Neví někdo jak je tohle možné?
rhinos píše:a dolejva nekdo do ropaku VIF nebo neco podobneho?
madmarty> nektere tve technicke poznatky jsou zajimave a hodne k veci ale nektere tve poznamky mi hlava nebere![]()
podle meho nazoru i kdyz budes mit koncovku zasranou jak JZD tak mu to musi byt uplne jedno protoze dulezite je to co nameri.
Budeš jeden z těch kteří nečtou vlákno, ale pouze poslední příspěvek. Jinak bys viděl, že pokud někdo něco napíše a já na to reaguju, nebo to dál rozvinu, nemusí být a není to můj názor.
Hodně lidi řekne, že nemá čas číst všechno, nebo to čtou na telefonu atd. Pokud nemám čas na prc-ání ani to nezačínám ne ?

Teddy píše:Někde jsem psal o úpravě SW? Jsem si nějak nevšiml.madmarty píše:Úprava SW se tedy nepozná ?Teddy píše:Na technický ti podle mě můžou akorát tak políbit šos. Jestli máš emise v pořádku, tak jim snad do svaru na výfuku je kulový.
Pokud někomu STK může políbit šos, pokud má na DPF svár a má to vykuchané, když emise jsou v pořádku. Zároveň mají poznat upravená SW v ŘJ. Takže pokud někomu kdo to vykuchal mohou políbit šos, tak by měly být emise stejné (s DPFoff a s DPF) a neměli by na STK poznat změnu SW.
Dle všeho, úpravu SW poznat by měli a už jen svár na DPF MUSÍ být problém. Sice někdo zase řekne že prošel s autem které nemělo ani motor, protože má super známé. Ale to bychom mohli rovnou říct, že člověk nemá dvě ruce a dvě nohy, protože jsou výjimky které toto nesplňují. Průměry, či normy se nestanovují podle výjimek.
Nejlepší by bylo to zkusit v praxi, aby ten kdo to má vykuchané TEĎ na STK a emise dojel

- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2833
- Kontaktovat uživatele:
Ale ono se neresilo, ze ma nekdo vymlaceny dpfko a proto tam ma svary, ale ze po cisteni v DPF-Tech ma DPFko svary, pac to proste rozdelaj, aby se dostali k tomu vlastnimu filtru a mohli ho poradne vycistit... Pak to zpatky slozej a holt to ma navic svary. Ale na technicke to muze vypadat, jako ze to nekdo vykuchal a muzou mit kecy..... Tot vse... nevim, proc jste to otocili zase uplne nekam jinam, ze vykuchany dpfko je ci neni poznat a kdo komu muze na technicky prelestit tycku omg...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 29.01.2015 01:00
Chlapi vy jste jako moje bejvalka, taky se radi hadate, co? A hlavne, madmarty snad chlasta vic nez ja
A abych nebyl OT, tak odpovidam na otazku: ano davam do nafty VIF, ted mam za sebou tri nadrze, prvni jsem dal polovicni davku, a protoze to fungovalo OK tak ty dalsi dve pak uz standardni davka 1:1000. Auto jede pocitove lip, rozjezdy naprosto v pohode, reakce na plyn bezvadne, spotreba se drzi na 7.10-7.20 coz je o cca 0.3 litru lepsi nez bez VIfu.
Podotykam ze tankuju pouze Optimal Diesel = cistou bezrepkovou naftu od EuroOilu.

A abych nebyl OT, tak odpovidam na otazku: ano davam do nafty VIF, ted mam za sebou tri nadrze, prvni jsem dal polovicni davku, a protoze to fungovalo OK tak ty dalsi dve pak uz standardni davka 1:1000. Auto jede pocitove lip, rozjezdy naprosto v pohode, reakce na plyn bezvadne, spotreba se drzi na 7.10-7.20 coz je o cca 0.3 litru lepsi nez bez VIfu.
Podotykam ze tankuju pouze Optimal Diesel = cistou bezrepkovou naftu od EuroOilu.
Když už jsme teda zase po "dlouhý" době u těch vykuchaných DPF, tak u mě na stk, ani v rakousku při měření na silnici vykuchaný DPF nepoznali (nebo to neměří, nebo mají tak volný limity, nebo..... co já vim) prostě bez problému.
Co se týká SW, tak tam nevím. Odehrálo se to ještě před vyčítáním jednotek. Ale vzhledem k tomu, že u mě úprava proběhla tak, že se z auta kompletně odstranil SW motoru s DPF a nahradil se originální verzí SW z modelu bez DPF, tak by určitě chybu nevyčetli.
Kdysi jsem se tu ptal, jestli na stk poznají jaký SW v autě má správně bejt. Nikdo tu na to neodpověděl.

Co se týká SW, tak tam nevím. Odehrálo se to ještě před vyčítáním jednotek. Ale vzhledem k tomu, že u mě úprava proběhla tak, že se z auta kompletně odstranil SW motoru s DPF a nahradil se originální verzí SW z modelu bez DPF, tak by určitě chybu nevyčetli.
Kdysi jsem se tu ptal, jestli na stk poznají jaký SW v autě má správně bejt. Nikdo tu na to neodpověděl.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Tento příspěvěk nebude reakcí nebo odpovědí na příspěvky výše. Ale uvedu některé globální pohledy na problematiku a výhled do budoucnosti.
Kdo podvádí a proč?
Určitě jste zaregistrovali problém u VW Group a dalších automobilek, i když to je prezentováno hlavně jako problém oxidů dusíku. Ale ukazuje se, že to je způsobeno snahou "být nejlepší" v produkci exhalací, spotřebě paliva a zachování výkonu při menším počtu válců - tohle je určitě pozitivní vývoj, jenže !!
- spalováním velmi chudé směsi vzniká mnohem větší množství oxidů dusíku a proto jsou do výfukového potrubí montovány katalyzátory NOx,
- kvalitnější rozprášení a prohoření paliva se dosáhne při vyšších vstřikovacích tlacích, ale vznikají malinkaté a škodlivé saze a proto musí být namontovány filtry pevných částic,
- ve snaze být první na světovém trhu (nebo dohnat a předstihnout) nebyl čas ekologické aspekty rozumně vyřešit, kdy zisk a manažeři (=zisk manažerů) byl důležitější než ekologie a možnosti techniků,
- a když někdo dosáhnul lepších výsledků a z ekonomických důvodů ostatním neřekl jak, došlo k dalšímu manažerskému rozhodnutí => podvodu při měření emisí, spotřeby atp. Vyrobením stovek tisíc motorů nedodržující emisní limity bylo motivováno ziskem a bylo podvodem na majitele vozů. V Americe teď budou majitelům vyplácet náhradu nebo postižené vozy vykupovat zpět. V Evropě se s tím nepočítá, protože by to bylo tak drahé, že by to některé automobilky položilo. Český Franta, který koupil nový nebo ojetý vůz a dostal se do problému s ucpaným filtrem nebo vypáleným katem si pomůže demontáží nebo vymlácením, aby mohl denně dojíždět do práce 10-15km a nebyl na úřadu práce. Není to správné, ale hlavní viník je ten manažer, který "urychlil vývoj" a realizoval podvod.
Nějaké řešení?
Určitě se nebudeme vracet ke klasickému vstřikování nafty při 150-175 atm a karburátorům. Snad se brzo najde někdo, kdo najde lacinější způsob výroby NOx-katů a filtrů DPF, které nebudou stát 2-3 výplaty. I v České republice se našlo několik chytrých lidí, jako byl prof. Vichterle (oční čočky), dnes jsou blízko k potlačení účinků viru Zika, léčení cukrovky a dalších chorob. Ale to bude chtít investice do talentů a výzkumných pracovišť, manažeři v Automotivu už mají vyděláno dost a na vývoj tam je prostředků "haba-kuk".
Co STK+ME pozná?
Kdysi Stanice technické kontroly a následně kontroly emisí řešili účinnost brzd, osvětlení, řízení, že z auta nic nekape a emise kysličníků uhlíku COx. Na tohle stačil kanál, brzdové válce, baterka a měřič emisí. Ale vývoj nezastavíš a dnes by špatné auto skutečně osvědčení dostat nemělo. Tohle i český Franta chápe - ale nesměli bychom být v Čechách. Sice už evidují stav tachometru a pořizuje se fotodokumentace, ale i na tomto fóru se dočtu, že potřebuji půjčit zrcátko nebo kola, abych prošel na STK. A bude hůř a dráže - protože kromě nějakého měření emisí bude nutno z auta získat tzv. "Readiness Code", což je zpravidla 11-místný kód (100-00000000), kde jsou na některých místech výsledky nepřetržitě sledovaných systémů:
Spark ignition vehicles (Gas)
Catalyst (CAT)
Heated Catalyst
Evaporative (EVAP) System
Secondary Air System
Oxygen (O2) Sensor
Oxygen Sensor Heater
EGR (Exhaust Gas Recirculation) and/or VVT System
Compression ignition vehicles (Diesel)
NMHC Catalyst
NOx/SCR Aftertreatment
Boost Pressure
Exhaust Gas Sensor
PM Filter
EGR and/or VVT System
Tedy zde je odpověď, jestli STK+ME v budoucnu pozná správně fugující systém. Nikoliv, samo auto to nahlásí, ale tento kód bude třeba z řídících jednotek vyčíst. A teď si představte, že sice existují nějaké normy komunikace s OBD (EOBD), ale STK+ME opět budou muset zainvestovat do diagnostik, které přečtou maximální počet druhů aut a exotická auta si pro tohle budou muset jezdit hodně daleko. Navíc tyto "kódy připravenosti" (Readiness Flags) nevzniknou po nastartování motoru, ale až po určité době provozu. Takže vymazání chyb diagnostikou těsně před vjezdem na ME nepomůže, protože tyto kódy nebudou vytvořeny.
Zdroje INFO - přečíst !
http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1686
https://www1.snapon.com/Files/Diagnosti ... Charts.pdf - pro koncern
http://www.autotap.com/techlibrary/obdi ... esting.asp
http://www.obdautodoctor.com/scantool-g ... explained/ - na konci článku je odkaz na stažení SW, který by měl umět tyhle "Readiness Code" přečíst u mnoha vozidel, pokud to výrobce auta podporuje. A myslím si, že se budou velmi snažit, aby všechna auta načíst šlo - zase jde o zisk na náhradních dílech. Teď to zkusím, jestli to bude komunikovat s 530i/N53 2007 a dám report. V režimu K+DCAN se program není schopen spojit, snad bude mít s K-Line někdo úspěch.
Ti, co už mají nějakou novější ISTA/D si tyhle "Readiness Code" můžou načíst sami - návod:
- připojit auto
- Vorgänge - Farhzeugdaten auslesen - Farhzeug behandlung - Service funtionen - Antrieb - Motor Elektronik (je tam 3x, tak až to poslední) - OBD Readiness Codes - Anzeige OBD Readiness Codes - dole Suche starten- je tam 2x FUB Readiness Codes, to jsou popisy a návody - a potom tam je ABL Readiness Codes auslesen, který je dostupný jen při připojení auta online a v následujících krocích ty podporované kódy vyčte. Ty položky FUB jsou dostupné i v offline režimu po zadání VIN čísla.

Kdo podvádí a proč?
Určitě jste zaregistrovali problém u VW Group a dalších automobilek, i když to je prezentováno hlavně jako problém oxidů dusíku. Ale ukazuje se, že to je způsobeno snahou "být nejlepší" v produkci exhalací, spotřebě paliva a zachování výkonu při menším počtu válců - tohle je určitě pozitivní vývoj, jenže !!
- spalováním velmi chudé směsi vzniká mnohem větší množství oxidů dusíku a proto jsou do výfukového potrubí montovány katalyzátory NOx,
- kvalitnější rozprášení a prohoření paliva se dosáhne při vyšších vstřikovacích tlacích, ale vznikají malinkaté a škodlivé saze a proto musí být namontovány filtry pevných částic,
- ve snaze být první na světovém trhu (nebo dohnat a předstihnout) nebyl čas ekologické aspekty rozumně vyřešit, kdy zisk a manažeři (=zisk manažerů) byl důležitější než ekologie a možnosti techniků,
- a když někdo dosáhnul lepších výsledků a z ekonomických důvodů ostatním neřekl jak, došlo k dalšímu manažerskému rozhodnutí => podvodu při měření emisí, spotřeby atp. Vyrobením stovek tisíc motorů nedodržující emisní limity bylo motivováno ziskem a bylo podvodem na majitele vozů. V Americe teď budou majitelům vyplácet náhradu nebo postižené vozy vykupovat zpět. V Evropě se s tím nepočítá, protože by to bylo tak drahé, že by to některé automobilky položilo. Český Franta, který koupil nový nebo ojetý vůz a dostal se do problému s ucpaným filtrem nebo vypáleným katem si pomůže demontáží nebo vymlácením, aby mohl denně dojíždět do práce 10-15km a nebyl na úřadu práce. Není to správné, ale hlavní viník je ten manažer, který "urychlil vývoj" a realizoval podvod.
Nějaké řešení?
Určitě se nebudeme vracet ke klasickému vstřikování nafty při 150-175 atm a karburátorům. Snad se brzo najde někdo, kdo najde lacinější způsob výroby NOx-katů a filtrů DPF, které nebudou stát 2-3 výplaty. I v České republice se našlo několik chytrých lidí, jako byl prof. Vichterle (oční čočky), dnes jsou blízko k potlačení účinků viru Zika, léčení cukrovky a dalších chorob. Ale to bude chtít investice do talentů a výzkumných pracovišť, manažeři v Automotivu už mají vyděláno dost a na vývoj tam je prostředků "haba-kuk".
Co STK+ME pozná?
Kdysi Stanice technické kontroly a následně kontroly emisí řešili účinnost brzd, osvětlení, řízení, že z auta nic nekape a emise kysličníků uhlíku COx. Na tohle stačil kanál, brzdové válce, baterka a měřič emisí. Ale vývoj nezastavíš a dnes by špatné auto skutečně osvědčení dostat nemělo. Tohle i český Franta chápe - ale nesměli bychom být v Čechách. Sice už evidují stav tachometru a pořizuje se fotodokumentace, ale i na tomto fóru se dočtu, že potřebuji půjčit zrcátko nebo kola, abych prošel na STK. A bude hůř a dráže - protože kromě nějakého měření emisí bude nutno z auta získat tzv. "Readiness Code", což je zpravidla 11-místný kód (100-00000000), kde jsou na některých místech výsledky nepřetržitě sledovaných systémů:
Spark ignition vehicles (Gas)
Catalyst (CAT)
Heated Catalyst
Evaporative (EVAP) System
Secondary Air System
Oxygen (O2) Sensor
Oxygen Sensor Heater
EGR (Exhaust Gas Recirculation) and/or VVT System
Compression ignition vehicles (Diesel)
NMHC Catalyst
NOx/SCR Aftertreatment
Boost Pressure
Exhaust Gas Sensor
PM Filter
EGR and/or VVT System
Tedy zde je odpověď, jestli STK+ME v budoucnu pozná správně fugující systém. Nikoliv, samo auto to nahlásí, ale tento kód bude třeba z řídících jednotek vyčíst. A teď si představte, že sice existují nějaké normy komunikace s OBD (EOBD), ale STK+ME opět budou muset zainvestovat do diagnostik, které přečtou maximální počet druhů aut a exotická auta si pro tohle budou muset jezdit hodně daleko. Navíc tyto "kódy připravenosti" (Readiness Flags) nevzniknou po nastartování motoru, ale až po určité době provozu. Takže vymazání chyb diagnostikou těsně před vjezdem na ME nepomůže, protože tyto kódy nebudou vytvořeny.
Zdroje INFO - přečíst !
http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1686
https://www1.snapon.com/Files/Diagnosti ... Charts.pdf - pro koncern
http://www.autotap.com/techlibrary/obdi ... esting.asp
http://www.obdautodoctor.com/scantool-g ... explained/ - na konci článku je odkaz na stažení SW, který by měl umět tyhle "Readiness Code" přečíst u mnoha vozidel, pokud to výrobce auta podporuje. A myslím si, že se budou velmi snažit, aby všechna auta načíst šlo - zase jde o zisk na náhradních dílech. Teď to zkusím, jestli to bude komunikovat s 530i/N53 2007 a dám report. V režimu K+DCAN se program není schopen spojit, snad bude mít s K-Line někdo úspěch.
Ti, co už mají nějakou novější ISTA/D si tyhle "Readiness Code" můžou načíst sami - návod:
- připojit auto
- Vorgänge - Farhzeugdaten auslesen - Farhzeug behandlung - Service funtionen - Antrieb - Motor Elektronik (je tam 3x, tak až to poslední) - OBD Readiness Codes - Anzeige OBD Readiness Codes - dole Suche starten- je tam 2x FUB Readiness Codes, to jsou popisy a návody - a potom tam je ABL Readiness Codes auslesen, který je dostupný jen při připojení auta online a v následujících krocích ty podporované kódy vyčte. Ty položky FUB jsou dostupné i v offline režimu po zadání VIN čísla.

- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2833
- Kontaktovat uživatele:
Tak ja nevim, ale nebylo by urcitym resenim proste zrusit diesely v osobacich ?
Misto toho vytvareni nesmyslnych udelatek pro to, aby se s tim mohlo vubec jezdit... Tusimze Norsko se k tomu postavilo docela brutalne a tusimze od 2025 nepovoli zaregistrovat nic se spalovakem
Ale to uz se dostavame asi docela off topic co ?


Ale to uz se dostavame asi docela off topic co ?
Joshuax píše:Tak ja nevim, ale nebylo by urcitym resenim proste zrusit diesely v osobacich ?Misto toho vytvareni nesmyslnych udelatek pro to, aby se s tim mohlo vubec jezdit... Tusimze Norsko se k tomu postavilo docela brutalne a tusimze od 2025 nepovoli zaregistrovat nic se spalovakem
![]()
Ale to uz se dostavame asi docela off topic co ?
Když jsem tohle napsal já, tak jste mě skoro ukamenovali

Na dvou V8 benzínech jsem jen vyměnil svíčky, měním oleje a řemen vnějších rozvodů (klima, pumpa atd.) Nehulí to, nesere se to. Nemusím neustále do servisu.
Finančně výhodnější i přes vyšší spotřebu a příroda by taky poděkovala.