Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

535d stale nenastartovala.....nove poznatky : uz jezdi!!!!!

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
podolak2
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.06.2014 00:00
Bydliště: Přerov

#41 Příspěvek od podolak2 »

starML píše:Máš tam dva dvojpólové konektory na elektroventilech:
- B2262/X2381 Raildruckregelventil http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... E_0017.png
- B2382/X2382 Mengeregelventil http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... E_0008.png

- odpoj tyto dva konektory a při zapnutém klíčku do kontrolek změř napětí , vždy dutinku (1) konektoru proti kostře vozu, dutinku (2) neměřit,
- napiš, jaké barvy drátů jsou připojeny do dutinek obou konektorů






Příklad:
B2262 - napětí na (1) = .... Voltů, barvy drátů (1) bílá, (2) zelená
B2382 - napětí na (1) = .... Voltů, barvy drátů (1) modrá, (2) černá
:?:



3.6v oba ventily
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#42 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Vážený kolego,
před více než týdnem jsem Vás požádal o barvy drátů, které máte zapojené v konektorech B2262/X2381 na railu a B2382/X2382 na čerpadle. Pokud chcete pomoci, ty barvy drátů potřebuji k vyřešení Vašeho problému. Zpráva která popisuje
u Railu ventil pin drát modrý 3,6 V a na čerpadle pin červeno bíly taky 3,6 V
mne nějak neuspokojuje, ukazuje totiž na nějaký problém a skutečně to není to nějaký můj plezír. A protože na motoru je namontovaná jiná kabelová sada, prosím i o barvy drátů u výše uvedených konektorů u té původní kabelové sady - díky.

Ohledně ztrácejího se tlaku 100 Barů z railu Vám odpoví, fotky a zkušenosti poskytne kolega "Misanek" - právě jsem ho pověřil fungovanou odpovědí. :D
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#43 Příspěvek od Misanek »

Takže, jak psal Milan, tak sem dávám své ještě horké zkušenosti z řešení mého problému, který může mít stejnou příčinu jako v tomhle případě.

předem podotýkám, že problém který budu zmiňovat je u e39, nicméně fuel managment funguje na podobném principu.

Auto mi z ničeho nic odmítalo naskočit. Ještě cca 4 hodiny před projevením tohohle problému motor v klidu chytil, nicméně následně po uplynutí toho intervalu již následoval scénář ala "motor točí lehce, leč naskočiti nechce."

Takže jsem auto připojil na diagnostiku a z té následně vyčetl tuhle závadu (chyby snímače tlaku na railu si nevšímejte - v okamžiku pořízování tohohle screenu jsem jeho chybu neměl vymazanou z paměti závad. Senzor funguje tak jak má). na liště jsem měl tlak maximálně do 100 Barů, což je tlak evidentně nedostatečný i k protlačení nafty skrze el. mag. ventily vstřikovačů.
http://www.imgup.cz/image/YpK

Tudíž na základě tohohle chybového hlášení jsem usoudil, že mám zcela evidentně nedostatečný tlak na railu a měl jsem za to, že některý ze vstřikovačů (jejichž fyzický stav je bůhví jaký) začal prochcávat do přepadu, takže následoval test přepadů.

Nicméně jaké bylo mé překvapení, když při tomto testu z přepadů vstřikovačů nevylezlo vůbec nic. Takže další možnost byla buďto vadné cr čerpadlo, které by nedokázalo vyvinout dostatečný tlak v railu (ta horší varianta), nebo vadný regulátor tlaku.

Později večer jsem nad celým problémem ještě přemýšlel, popsal jsem Milanovi (ještě jednou děkuji za super diskuzi :wink: ) svůj problém ale zároveň si i uvědomil, že by mohlo být vadné pouze těsnění regulátoru tlaku, díky kterému by drtivá většina tlakové nafty z cr čerpadla valila buďto ven a blila na zem, nebo rovnou do přepadu.

Takže následující den (dnes) jsem se jal demontovat regulátor tlaku a jaké bylo mé překvapení:
http://www.imgup.cz/image/bAC
těsnění totál na sračku, takže příčina závady v ten okamžik začala být víceméně jistá.

Vydal jsem se tedy do nejbližšího Bosch servisu vyzvednout novou sadu těsnění pro regulátor tlaku, které vypadalo úplně jinak než to původní :)
http://www.imgup.cz/image/bAB

regulátor jsem namontoval naz5, pak jsem ještě vyřešil drobný problém z rozpadlým plovoucím kódem mezi ews a dde kvůli podpětí v palubní síti díky neustálému startování (díky moc za radu Fxi :wink: ) a motor již zase zvesela běží :)

Zde přikládám screeny aktuálního stavu a opětovného bezproblémového chodu
http://www.imgup.cz/image/bAI
http://www.imgup.cz/image/bAe

Tlak je přesně takový, jaký dde v celém spektru požaduje a tudíž motor běží tak jak má.

Tak snad tahle moje story pomůže i k vyřešení tohoto problému :)
podolak2
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.06.2014 00:00
Bydliště: Přerov

#44 Příspěvek od podolak2 »

Jo a byl vadny vstrik jeden kterej vse propoustel...ted vstriky drzi a na rampe jsme meli 700baru.... Ale to vse bylo docileno manualne (ventil na cerpadle kdyz jsme vypli konektor a zacli tocit motorem tak krasne natlaci rampu ale pokud zapnu konektor do nej tak nevytlaci ani kapku napeti do nej modry drat 3.6v...a pak je tu druhy na te rampe ventil do nej jde taky 3.6v cervenobily drat a ten nam taky propousti naftu do prepadu pri tlaku 100baru - ale pokud mu dam plne napeti 12v tal drzi krasne takze je funkcni.)

Cili vidim to na nejaky blok od jednotky??? Ale diag nepise chybu ...jen jsou odpojene svetla kapota dole naraznik cidla pdc a klapka na sani coz nema prece vliv ne??
podolak2
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.06.2014 00:00
Bydliště: Přerov

#45 Příspěvek od podolak2 »

Misanek píše:Takže, jak psal Milan, tak sem dávám své ještě horké zkušenosti z řešení mého problému, který může mít stejnou příčinu jako v tomhle případě.

předem podotýkám, že problém který budu zmiňovat je u e39, nicméně fuel managment funguje na podobném principu.

Auto mi z ničeho nic odmítalo naskočit. Ještě cca 4 hodiny před projevením tohohle problému motor v klidu chytil, nicméně následně po uplynutí toho intervalu již následoval scénář ala "motor točí lehce, leč naskočiti nechce."

Takže jsem auto připojil na diagnostiku a z té následně vyčetl tuhle závadu (chyby snímače tlaku na railu si nevšímejte - v okamžiku pořízování tohohle screenu jsem jeho chybu neměl vymazanou z paměti závad. Senzor funguje tak jak má). na liště jsem měl tlak maximálně do 100 Barů, což je tlak evidentně nedostatečný i k protlačení nafty skrze el. mag. ventily vstřikovačů.
http://www.imgup.cz/image/YpK

Tudíž na základě tohohle chybového hlášení jsem usoudil, že mám zcela evidentně nedostatečný tlak na railu a měl jsem za to, že některý ze vstřikovačů (jejichž fyzický stav je bůhví jaký) začal prochcávat do přepadu, takže následoval test přepadů.

Nicméně jaké bylo mé překvapení, když při tomto testu z přepadů vstřikovačů nevylezlo vůbec nic. Takže další možnost byla buďto vadné cr čerpadlo, které by nedokázalo vyvinout dostatečný tlak v railu (ta horší varianta), nebo vadný regulátor tlaku.

Později večer jsem nad celým problémem ještě přemýšlel, popsal jsem Milanovi (ještě jednou děkuji za super diskuzi :wink: ) svůj problém ale zároveň si i uvědomil, že by mohlo být vadné pouze těsnění regulátoru tlaku, díky kterému by drtivá většina tlakové nafty z cr čerpadla valila buďto ven a blila na zem, nebo rovnou do přepadu.

Takže následující den (dnes) jsem se jal demontovat regulátor tlaku a jaké bylo mé překvapení:
http://www.imgup.cz/image/bAC
těsnění totál na sračku, takže příčina závady v ten okamžik začala být víceméně jistá.

Vydal jsem se tedy do nejbližšího Bosch servisu vyzvednout novou sadu těsnění pro regulátor tlaku, které vypadalo úplně jinak než to původní :)
http://www.imgup.cz/image/bAB

regulátor jsem namontoval naz5, pak jsem ještě vyřešil drobný problém z rozpadlým plovoucím kódem mezi ews a dde kvůli podpětí v palubní síti díky neustálému startování (díky moc za radu Fxi :wink: ) a motor již zase zvesela běží :)

Zde přikládám screeny aktuálního stavu a opětovného bezproblémového chodu
http://www.imgup.cz/image/bAI
http://www.imgup.cz/image/bAe

Tlak je přesně takový, jaký dde v celém spektru požaduje a tudíž motor běží tak jak má.

Tak snad tahle moje story pomůže i k vyřešení tohoto problému :)

Tohle dava smysl i me al... Ale rikam po dpojeni konektoru cerpasdlo normalne natlaci...s tim plovoucim kodem ews me to celkem zajima...jak zjistim problem, na dia to jde nejde videt ??
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Ty nemáš EWS, ale CAS. Princip je stejný - na diag. jednotky motoru bys viděl chybu EWS nebo CAS tampering error, což znamená rozpadlý plovoucí kód. Viz můj příspěvek z 5. 6., čtvrtý shora na straně 2 tohoto tématu. :roll:
podolak2
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.06.2014 00:00
Bydliště: Přerov

#47 Příspěvek od podolak2 »

Fx píše:Ty nemáš EWS, ale CAS. Princip je stejný - na diag. jednotky motoru bys viděl chybu EWS nebo CAS tampering error, což znamená rozpadlý plovoucí kód. Viz můj příspěvek z 5. 6., čtvrtý shora na straně 2 tohoto tématu. :roll:

Jj o tom jsem prave cetl ale ono to prave zadnou chybu nehlasi ...cas je na diag zelena
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#48 Příspěvek od Misanek »

přesně tak. mně to v mém případě taky hlásilo chybu ews. Už si ale nepamatuju její přesné znění
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

podolak2 píše:Jo a byl vadny vstrik jeden kterej vse propoustel...ted vstriky drzi a na rampe jsme meli 700baru.... Ale to vse bylo docileno manualne (ventil na cerpadle kdyz jsme vypli konektor a zacli tocit motorem tak krasne natlaci rampu ale pokud zapnu konektor do nej tak nevytlaci ani kapku napeti do nej modry drat 3.6v...a pak je tu druhy na te rampe ventil do nej jde taky 3.6v cervenobily drat a ten nam taky propousti naftu do prepadu pri tlaku 100baru - ale pokud mu dam plne napeti 12v tal drzi krasne takze je funkcni.)

Cili vidim to na nejaky blok od jednotky??? Ale diag nepise chybu ...jen jsou odpojene svetla kapota dole naraznik cidla pdc a klapka na sani coz nema prece vliv ne??
1. Červený drát s bílým pruhem na X2264 vede přímo od 20A pojistky č. F01 v boxu Motorsicherungen v motorovém prostoru v boxu u ŘJ motoru.

2. Modrý drát? Podle schémat je vše popisované (Rail pressure control valve, Volume control valve, Boost pressure control - solenoid valve) krmeno právě tím červenobílým od pojistky F01.

Info ke kontrole tlaku v railu přímo z WDS:

Rail pressure control DDE 5.0/5.1

The following components belong to the common rail system and influence the rail pressure control:

High pressure pump (HDP)
Rail Pressure Control Valve (DRV)
Flow regulating valve (MRV)
Rail pressure sensor
High-pressure accumulator (fuel rail)
High pressure lines
Fuel injectors

Function

The high pressure pump constantly generates the system pressure held in the fuel rail. The fuel-rail pressure is adjusted to the correct level according to engine operating parameters by one of the following two possible control methods (dual actuator concept):

Pressure regulation by the rail pressure control valve:
The high pressure pump constantly delivers fuel at high pressure to the rail. The rail pressure control valve diverts any excess fuel volume delivered to the rail into the return line, thereby maintaining the rail pressure at the required level. The higher the control signal current, the higher the rail pressure that is maintained.
The flow regulating valve is set to maximum flow.
Volumetric flow regulation by the flow regulating valve:
The flow regulating valve only allows the amount of fuel to flow into the high pressure pump from the low-pressure side that is required in order to generate the required fuel rail pressure. The high-pressure pump cylinders are not completely filled with fuel. The higher the control signal current, the lower is the rail pressure that is generated.
The rail pressure control valve is kept closed, i.e. set to maximum rail pressure.

The two control methods are used under the following engine operating conditions:

When the engine is started, rail pressure control is always active.
When the engine is running:
at coolant temperatures below about 19°C rail pressure control is always active
at coolant temperatures above about 19°C volumetric flow regulation is active

Rail pressure monitoring

The rail pressure is monitored during engine start and engine operation by way of setpoint/actual value comparison. The rail pressure sensor supplies the actual value to the DDE. The setpoint is calculated by the DDE depending on the operating status. If the DDE detects a discrepancy between the specified and actual level that is outside the permissible limits, a fault is stored in the fault memory.

An impermissible deviation of the rail pressure from the setpoint can be caused by the following:

External leaks at components in the common rail system
Flow regulating valve not opening
Internal leaks in common rail system, e.g.
In the high pressure pump (e.g. worn piston)
on rail pressure control valve (diverting too little or too much fuel into the return line)
At the fuel injectors (too much volume in the return flow)
External influences such as defective fuel supply, clogged fuel return system, air in fuel system

Troubleshooting

If the DDE detects a rail-pressure control discrepancy that is outside the permissible limits, its first action is to limit the injection volume. If this does not eliminate the control discrepancy or keep it to a low level, the engine cuts out or, as the case may be, cannot be started.


Flow regulating valve DDE 5.0/5.1

The flow regulating valve is an electrically controlled valve that is mounted on the high pressure pump. When volumetric flow regulation is active, the DDE controls the flow regulating valve by means of a variable pulse duty factor in order to set the rail pressure to the level calculated by the DDE.
Function

The flow regulating valve controls the flow of fuel into the high pressure pump from the low-pressure side, thereby controlling fuel-rail pressure as required. The less fuel the flow regulating valve allows to flow into the high pressure side, the less the radial cylinders of the high-pressure pump are filled. Consequently, the fuel-rail pressure is correspondingly lower.

Pulse duty factor, control signal current, rail pressure and volumetric flow through the valve are related to one another as follows:

Pulse duty factor


Control signal current


Pressure build-up


Volumetric flow into high-pressure side

High


High


Low


Low

Low


Low


High


High


Troubleshooting

If a fault is detected in the control of the flow regulating valve, the following faults may be stored:

4302, Activation circuit break
4303, Excess temperature output stage
4310, Activation short circuit to B+
4321, Activation short circuit to B-

Consequence:

rail pressure control is changed over to pressure control
The injection volume is limited
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od Snejk »

stejne při te prestavbe ztratili ten magnetickej krouzek na klice a tak to proste nechytne a nic nenapise protože to ani nevi ze to ma něco delat. to uz sem sal na zacatku.. koukali ste tam?
podolak2
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.06.2014 00:00
Bydliště: Přerov

#51 Příspěvek od podolak2 »

Uz je to ok... Uz to i jezdi.... Chyba v komunikaci rj a imo...prehrati softu a uz to jde

Jinak jeste 4 vstriky ko

Ted uz vse ok...

Ale mam strach z maleho turba asi v budoucnu koupim uplne nove ..
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#52 Příspěvek od patrikE39 »

no tak to gratulujeme k vyřešní závady.. a koukni prosimtě do SZ .. něco jsem ti psal a neodepsal jsi mi.
Odpovědět