Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e39 2002 530d chyba5651
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Roughness idle speed controller znamená drsné volnoběžné otáčky. Řídící jednotka motoru si v určitém rozmezí umí upravit množství vstřikovaného paliva pro každý jednotlivý vstřikovač, aby motor bežel rovnoměrně - tzv. korekce. Ale pokud je nutno volnoběh korigovat více, než může technicky zvládnout, vydá toto chybové hlášení a koriguje tolik, kolik zvládne. Pro Tebe to znamená udělat "flaštičkový test" a začít shánět repasované vstřikovače. Zbytek je už popsán zde na fóru.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Ten "kubito" nesmrtelnej link si musíš přečíst od začátku do konce a být stejně vytrvalý, jako on !!
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... &start=120
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... &start=120
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Nenašel jsem nikde podobnější téma, tak to dám sem. Prosím o vyjádření těch, co s tím mají zkušenosti.
e39, 530d 142kw, face.
V první řadě chci říct, že auto startuje, jede, táhne, brzdí, nehulí, nic nesvítí (kontrolka), nikde nic nesyčí, neteče apod.
Nicméně jsem zvídavý a tak jsem si dnes udělal čas na podrobnou diagnostiku: Použil jsem BOSCH KTS 570, DCU130
Nalezené chyby:
1) Řízení světel, ŘJ světel 1.2 - CHYBA 40 Snímač stavu oleje - VADNÝ (tato chyba šla vymazat nicméně po projetí a opětovné diagnostice vyskočila nanovo), dodávám, že štelovací tyčinky mám klasicky KO a polohu světel (xenonů) jsem si mechanicky nastavil napevno abych neoslňoval a i něco viděl. Nejde mi do hlavy Světla vs. Olej ???????
2) Cent Elektronik, Centr El. CE 1.2 - CHYBA 94 LED výstražného zabezp. zařízení - přerušení zkrat (Chyba nejde vymazat). Když jsem si projel skutečné hodnoty narazil jsem pouze na; Odběr proudu mot. ovl. okna vz. vp - 0,2A. Čím to, že má okno odběr i v klidu? (kontrola - druhé okno bez odběru, tedy 0,0A) při stahování/vytahování okna normálně naskakují různé hodnoty - okno dovírá, stahuje se, zkoušel jsem mu pomoct do krajní polohy ale v té je, takže nevím.
3) Topení klimatizace, automatika klimatizace 1.2 - CHYBA 30 Přídav vod. čerp příd./nez top. - zkrat na plus (Chyba nejde vymazat). Auto topí, u klimy jsem měnil trubku a nechám zkontrolovat a doplnit tuto středu. Webasto nevím, BMW mám jako letní auto. Když jsem na začátku jara jezdil, webasto fungovalo.
4) Imobilizér/Imobilizér 1.0 - CHYBA 0F - řídící jednotka, chyba řídících jednotek. Ve skutečných hodnotách jsem nic nenašel ale chyba šla smazat, jen by mě zajímalo co to je (po jízdě se chyba znovu nenačetla)
5) obdoba jako bod 2: Komfort/ŘJ dveří vpř. vl. 1.2 - CHYBA 148 LED výstražného zabezp. zařízení - přerušení. Chyba nejde smazat. A opět po projetí skutečných hodnot; odběr proudu motor. ovládání okna 0,4A.
pozn: Když vím, že s autem víc jak týden nepojedu - odpojuji baterku (pól). Když auto stojí 3-4 dny nechávám zapojeno - nikdy jsem neměl problém, že by se vybíjela - start OK - točí jak zběsilá.
Díky všem co to dočetli až sem a ještě více těm co se mi k některým bodům vyjádří.
Jak jsem psal, auto jede, troubí a ostřikovače stříkají. Jen mě to prostě napůl sere a napůl zajímá... asi nejvíc co to je: LED výstražné zabezp. zařízení
e39, 530d 142kw, face.
V první řadě chci říct, že auto startuje, jede, táhne, brzdí, nehulí, nic nesvítí (kontrolka), nikde nic nesyčí, neteče apod.
Nicméně jsem zvídavý a tak jsem si dnes udělal čas na podrobnou diagnostiku: Použil jsem BOSCH KTS 570, DCU130
Nalezené chyby:
1) Řízení světel, ŘJ světel 1.2 - CHYBA 40 Snímač stavu oleje - VADNÝ (tato chyba šla vymazat nicméně po projetí a opětovné diagnostice vyskočila nanovo), dodávám, že štelovací tyčinky mám klasicky KO a polohu světel (xenonů) jsem si mechanicky nastavil napevno abych neoslňoval a i něco viděl. Nejde mi do hlavy Světla vs. Olej ???????
2) Cent Elektronik, Centr El. CE 1.2 - CHYBA 94 LED výstražného zabezp. zařízení - přerušení zkrat (Chyba nejde vymazat). Když jsem si projel skutečné hodnoty narazil jsem pouze na; Odběr proudu mot. ovl. okna vz. vp - 0,2A. Čím to, že má okno odběr i v klidu? (kontrola - druhé okno bez odběru, tedy 0,0A) při stahování/vytahování okna normálně naskakují různé hodnoty - okno dovírá, stahuje se, zkoušel jsem mu pomoct do krajní polohy ale v té je, takže nevím.
3) Topení klimatizace, automatika klimatizace 1.2 - CHYBA 30 Přídav vod. čerp příd./nez top. - zkrat na plus (Chyba nejde vymazat). Auto topí, u klimy jsem měnil trubku a nechám zkontrolovat a doplnit tuto středu. Webasto nevím, BMW mám jako letní auto. Když jsem na začátku jara jezdil, webasto fungovalo.
4) Imobilizér/Imobilizér 1.0 - CHYBA 0F - řídící jednotka, chyba řídících jednotek. Ve skutečných hodnotách jsem nic nenašel ale chyba šla smazat, jen by mě zajímalo co to je (po jízdě se chyba znovu nenačetla)
5) obdoba jako bod 2: Komfort/ŘJ dveří vpř. vl. 1.2 - CHYBA 148 LED výstražného zabezp. zařízení - přerušení. Chyba nejde smazat. A opět po projetí skutečných hodnot; odběr proudu motor. ovládání okna 0,4A.
pozn: Když vím, že s autem víc jak týden nepojedu - odpojuji baterku (pól). Když auto stojí 3-4 dny nechávám zapojeno - nikdy jsem neměl problém, že by se vybíjela - start OK - točí jak zběsilá.
Díky všem co to dočetli až sem a ještě více těm co se mi k některým bodům vyjádří.
Jak jsem psal, auto jede, troubí a ostřikovače stříkají. Jen mě to prostě napůl sere a napůl zajímá... asi nejvíc co to je: LED výstražné zabezp. zařízení
1) Tohle tedy taky absolutně nechápu, co má společného snímač hladiny oleje se světlama. To je nějaký bug v překladu bych řekl.
2 + 5) Co se té ledky týče, tak v první řadě je nejdůležitější tohle - auto je od výroby osazeno origo alarmem či nikoliv?
Jelikož tahle chyba je úplně normální u automobilů, které nejsou vybaveny alarmem, ale u kterých je nicméně aktivována funkce blikání blinkrů při odemykání a zamykání
3) Funkčnost webasta jsi si ověřoval jakým způsobem? Že ti začátkem jara fungovalo bez problémů standartně jako příhřev nebo fungovalo i jakožto vyloženě nezávislé topení?
Dle mého budeš mít tu samou chybu jako jsem měl já i když se webasto jakožto příhřev chovalo zcela korektně - měl jsem v prdeli přídavnou vodní pumpu u webasta. Nicméně při jeho standartním automatizovaném použití jakožto příhřevu po startu motoru tahle chyba poznat vůbec nešla, jelikož vodní okruh ve webastu honila vodní pumpa motoru, tudíž nedocházelo k přehřívání komory webasta a jeho následném bezpečnostnímu vypnutí. Každopádně až jsem si jej pak nechal naprogramovat i jakožto nezávislé topení, tak se chyba naplno projevila - webasto se rozjelo, začalo ohřívat vodu, nicméně po pár minutách se jeho výkon začal rapidně stahovat dolů až se tuším nakonec vyplo úplně. To bylo právě tím, že přídavná vodní pumpa byla k.o. Stačilo pumpu vyměnit (cca pětikilo za novou) a webasto již funguje tak jak má.
Nicméně nevim jestli jsem měl v diag tuhle chybu taky, tehdy jsem ještě soft a ani kabel neměl. Každopádně funkci vodní pumpy si jednoduše ověříš sundáním levého podběhu a přípojením čerpadla co je u webasta na +12V
Zbytek chyb bohužel nedovedu nijak vysvětlit
2 + 5) Co se té ledky týče, tak v první řadě je nejdůležitější tohle - auto je od výroby osazeno origo alarmem či nikoliv?
Jelikož tahle chyba je úplně normální u automobilů, které nejsou vybaveny alarmem, ale u kterých je nicméně aktivována funkce blikání blinkrů při odemykání a zamykání
3) Funkčnost webasta jsi si ověřoval jakým způsobem? Že ti začátkem jara fungovalo bez problémů standartně jako příhřev nebo fungovalo i jakožto vyloženě nezávislé topení?
Dle mého budeš mít tu samou chybu jako jsem měl já i když se webasto jakožto příhřev chovalo zcela korektně - měl jsem v prdeli přídavnou vodní pumpu u webasta. Nicméně při jeho standartním automatizovaném použití jakožto příhřevu po startu motoru tahle chyba poznat vůbec nešla, jelikož vodní okruh ve webastu honila vodní pumpa motoru, tudíž nedocházelo k přehřívání komory webasta a jeho následném bezpečnostnímu vypnutí. Každopádně až jsem si jej pak nechal naprogramovat i jakožto nezávislé topení, tak se chyba naplno projevila - webasto se rozjelo, začalo ohřívat vodu, nicméně po pár minutách se jeho výkon začal rapidně stahovat dolů až se tuším nakonec vyplo úplně. To bylo právě tím, že přídavná vodní pumpa byla k.o. Stačilo pumpu vyměnit (cca pětikilo za novou) a webasto již funguje tak jak má.
Nicméně nevim jestli jsem měl v diag tuhle chybu taky, tehdy jsem ještě soft a ani kabel neměl. Každopádně funkci vodní pumpy si jednoduše ověříš sundáním levého podběhu a přípojením čerpadla co je u webasta na +12V
Zbytek chyb bohužel nedovedu nijak vysvětlit
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Díky
K té 1) taky nevím - světla a olej, nějaký blud, ale vyběhlo to po projetí znova...
Webasto jsem zkoušel, přesně jak si říkal - jen jako příhřev motoru, jako nezávislé topení ho asi nikdy používat nebudu, ale až budu mít chvilku mrknu na to, mám rád, když věci fungují - co kdyby náhodou.
Alarm origo nemám a blinkry mi při odemknutí bliknou.
Spíš mě znepokojují ty Ampéry když jsou okna v klidu... ale stejně, jak jsem to tu tak projížděl, tak potom co auto "usne" by se elektrika do těchto systémů neměla vůbec dostat...
Jsou i horší závady...
K té 1) taky nevím - světla a olej, nějaký blud, ale vyběhlo to po projetí znova...
Webasto jsem zkoušel, přesně jak si říkal - jen jako příhřev motoru, jako nezávislé topení ho asi nikdy používat nebudu, ale až budu mít chvilku mrknu na to, mám rád, když věci fungují - co kdyby náhodou.
Alarm origo nemám a blinkry mi při odemknutí bliknou.
Spíš mě znepokojují ty Ampéry když jsou okna v klidu... ale stejně, jak jsem to tu tak projížděl, tak potom co auto "usne" by se elektrika do těchto systémů neměla vůbec dostat...
Jsou i horší závady...
přesně. Po usnutí by tyhle systémy měly být odstaveny.
A ta závada s tou ledkou je tedy vysvětlena - pro aktivaci blikání musí být naprogramován gm (nebo lcm, teď nevím) tak, jakoby auto mělo seriový alarm. No a vzhledem k tomu, že auto fyzicky alarm (a tudíž ani kontrolku) nemá, tak proto hlásí tuto chybu.
Aspoň takhle mi to bylo vysvětleno
A ta závada s tou ledkou je tedy vysvětlena - pro aktivaci blikání musí být naprogramován gm (nebo lcm, teď nevím) tak, jakoby auto mělo seriový alarm. No a vzhledem k tomu, že auto fyzicky alarm (a tudíž ani kontrolku) nemá, tak proto hlásí tuto chybu.
Aspoň takhle mi to bylo vysvětleno