Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Sani N62 545i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#1 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

Zdravim lidi, jsem tu novy a proto bych mel na Vas otazecku.
Mam N62 motor 545i a zacal mi tect docela dost olej pod levym hornim krytem rozvodoveho retezu, takze jsem se rozhodl, ze necham vse pretesnit uz rovnou. Zrejme mam puvodni stredovou trubku na vodu a ma otazka zni takto. Kdyz chci komplet nechat vymenit tesneni, ale servisak mi rikal, ze auto nezahuli, takze neni potreba menit driky ventilu a tudiz ani tesneni pod hlavou, tak zda je kvuli veskeremu tesneni( ventilova vika, kryt rozvodoveho retezu, pod altikem apod), tak zda musi prsa sani dolu. Pokud ano, tak by trubku vymenil, ale pokud pry ne, tak by mi v lete sundal jen ty prsa sani a trubku vymenil (servis mam zadarmo, takze cenu vymeny bych neresil). Jde mi o to, zda pri tom pretesneni kvuli oleji je potreba sundat ty prsa a zda ta trubka jde se k ni dostat, aby nemusely treba kryty ventiloveho vika dolu zas. Nevim, jak tam jsou ty srouby a zda je jedno s druhym. Diky za odpoved
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#2 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

L-Y-K-A-N píše:Zdravim lidi, jsem tu novy a proto bych mel na Vas otazecku.
Mam N62 motor 545i a zacal mi tect docela dost olej pod levym hornim krytem rozvodoveho retezu, takze jsem se rozhodl, ze necham vse pretesnit uz rovnou. Zrejme mam puvodni stredovou trubku na vodu a ma otazka zni takto. Kdyz chci komplet nechat vymenit tesneni, ale servisak mi rikal, ze auto nezahuli, takze neni potreba menit driky ventilu a tudiz ani tesneni pod hlavou, tak zda je kvuli veskeremu tesneni( ventilova vika, kryt rozvodoveho retezu, pod altikem apod), tak zda musi prsa sani dolu. Pokud ano, tak by trubku vymenil, ale pokud pry ne, tak by mi v lete sundal jen ty prsa sani a trubku vymenil (servis mam zadarmo, takze cenu vymeny bych neresil). Jde mi o to, zda pri tom pretesneni kvuli oleji je potreba sundat ty prsa a zda ta trubka jde se k ni dostat, aby nemusely treba kryty ventiloveho vika dolu zas. Nevim, jak tam jsou ty srouby a zda je jedno s druhym. Diky za odpoved
Nikdo neví?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od JaraX »

kvuli těsnění oleje nemusí velky prsa ven, ty skoro nikdy netečou,
na těchto motorech nejčasteji teče - ventidekle, čidlo tlaku oleje, těsnění pod alternátorem, malá prsa a vakuovka, no a samozřejmě gufera ventilů.
dělat ventidekle a neudělat gufera ventilů(pokud nebyli v poslední době dělané) je totální nesmysl a vyhozené peníze za těsnění, beztak do toho motoru někdo lil 5W30 a ty gufera budou načaté. navíc se aspon nastaví rozvody znova, když už by byl třeba vytahaný řetěz, minimálně bych ten rozvod zkontroloval když budou dole víka, tak připravkama zkontrolovat jeslti je vše jak má být(dá se udělat i přes diag).

kvuli trubce musí ven prsa, (pokud se to nedělá nějakou prasometodou typu teleskopická trubka), stejně asi bude muset motor ven, dělat na 545i víka na autě si ani nedovedu představit, není tam vůbec místo.

jo a kvuli guferum ventilu se hlava vubec nesundava.
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#4 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

JaraX píše:kvuli těsnění oleje nemusí velky prsa ven, ty skoro nikdy netečou,
na těchto motorech nejčasteji teče - ventidekle, čidlo tlaku oleje, těsnění pod alternátorem, malá prsa a vakuovka, no a samozřejmě gufera ventilů.
dělat ventidekle a neudělat gufera ventilů(pokud nebyli v poslední době dělané) je totální nesmysl a vyhozené peníze za těsnění, beztak do toho motoru někdo lil 5W30 a ty gufera budou načaté. navíc se aspon nastaví rozvody znova, když už by byl třeba vytahaný řetěz, minimálně bych ten rozvod zkontroloval když budou dole víka, tak připravkama zkontrolovat jeslti je vše jak má být(dá se udělat i přes diag).

kvuli trubce musí ven prsa, (pokud se to nedělá nějakou prasometodou typu teleskopická trubka), stejně asi bude muset motor ven, dělat na 545i víka na autě si ani nedovedu představit, není tam vůbec místo.

jo a kvuli guferum ventilu se hlava vubec nesundava.
On je spíše problém s aretačním přípravkem na tento motor. Moc lidí to nastavit bez toho asi neumí. Byl jsem v servisu a říkali, že auto vůbec nezahulí a nic, takže dříky jsou v pohodě. Ale u malých prsou teče olej proudem.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od JaraX »

tak připravky sou základ, já mám na N62 jak připravky na rozvody tak vlastnoručně dělanej připravek na gufera
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#6 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

JaraX píše:tak připravky sou základ, já mám na N62 jak připravky na rozvody tak vlastnoručně dělanej připravek na gufera

V servisu mi maní říkal, že by mi to udělal na motoru vše, ale je to na celý den, když se nevyndá motor. Těsnění jsem si vše kupoval a mám ho, jen ta práce a nikdo motor nechce vyndávat nebo je to práce prý v hodnotě zlata :/
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

vždycky lepší motor ven,
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#8 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

JaraX píše:vždycky lepší motor ven,
A nevíš kolik se pohybuje cena výměny dříků ventilů a tím pádem komplet přetěsněním, které je s tím spojené? (dekly ventilů, pod altíkem, pumpa apod?)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

to nevím, ja bych to na pětce nedělal ani za zlaty prase, zeptej se Snejka,
ale u 745i děláme - gufera ventilu 32ks, těsnění obou ventideklu, těsnění prs, těsnění pod altíkem, těsnění VVT čidel, čidlo tlaku oleje, přetěsnění vakuovky, práce za cca 20k, včetněně nastavení rozvodů atd.
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#10 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

JaraX píše:to nevím, ja bych to na pětce nedělal ani za zlaty prase, zeptej se Snejka,
ale u 745i děláme - gufera ventilu 32ks, těsnění obou ventideklu, těsnění prs, těsnění pod altíkem, těsnění VVT čidel, čidlo tlaku oleje, přetěsnění vakuovky, práce za cca 20k, včetněně nastavení rozvodů atd.
Nikomu se do 5er nechce no kvůli místu. Dá se vše nastavit bez aretačních přípravků? Nebo je to jen ulehčení práce? (sakra ulehčení). Nad vačkou vím, že je mega mechanismus, na který jsem nenašel návod na nastavení a to ani na rozvody a nnic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

bez připravku je to kravina, nikdy nedosáhneš naprosto přesné pozice vaček.
L-Y-K-A-N
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: čtv 19.05.2016 00:00

#12 Příspěvek od L-Y-K-A-N »

JaraX píše:bez připravku je to kravina, nikdy nedosáhneš naprosto přesné pozice vaček.

To je skvělý, protože kdo nemá aretační přípravek, tak to rád udělá a kdo je má, tak se mu do toho nechce :D
Odpovědět