Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Blok E39 M62B44TU vs blok X5 M62B44TU
Jaký je rozdíl v bloku e39 m62tub44 a bloku z x5 m62tub44? Cisla dilu se neshoduji v etk. Vim, ze bloky jsou stejne v e39 a e38, ale je stejny tento blok i z x5 jsou tam nejake rozdily? Resp. bude blok z x5 pasovat do e39 s pouzitim dilu z e39? ( mala vana, velka vana, hlavy, sani, olejovy cerpadlo, starter, drzaky motoru, .....)
Dekuji za reakci. Bylo mi divne, ze nesedi cisla dilu. 4 lidi z 5ti mi rekli, ze to je naprosto stejne a bez problemu tam bude pasovat. Nechci to prasit tak nejak polovicate na 3 srouby, kdyz blok ma drzet a 4 srouby. Jeste ze jsem ten komplet motor z x5 nekoupil. Akorat bych byl nasr*nej. Mrzi me, ze se neda "zrepasovat" alusil a shaneni bloku z e38/e39 je jako hledat zlomenou jehlu v kupe sena.
Aspon z toho bloku bude hezkej stolek az se poradne umeje carlanem a vapkou http://thinksonix.rajce.idnes.cz/nasten ... 171919.jpg
no počkej ted mi to došlo... pasovat to bude... x5 ma držák dál a proto nejde použít motor z e38/39 protože ti v bloku chybí 2 díry co jsou dál... ale těch prvních asi 8děr (držák altíku/motoru) mají oba stejně.. takže obráceně motor z x5 pujde... jen je to trochu oser to prestrojit protože je jinej i řetízek na čerpadle, jiný odvětrání atd..
jde mi čistě jen o blok s klikou, ojnicema a pístama. Přestrojovat to budu tak jako tak - mám rozházenej motor po garáži, takže se mi jedná primárně o to, jestli bude blok pasovat na držáky, jestli budou sedět všechny díry, jestli budou pasovat hlavy, vany, a agregáty kolem motoru, na všechny šrouby mám nakoupené díly za cca 70tis (hydroštely, rozvody, čerpadlo oleje, těsnění a mraky peechovin). Teď jsem v situaci, že blok byl TOTÁL uvařenej - alusil na 3 válcích byl vydřenej, že i slepej by poznal, kde je problém. Ostatní válce byly škráblé (motor byl v minulosti pravděpodobně zašponovaný - vydřel se "teflon" na vodících lištách, špona spadla do vany a čerpadlo oleje tuto/tyto špony nasálo a plivlo to do válce, kde se špona projela po válci, takže tam, kde by válce jinak vypadaly OK, byly jednou rejhou škráblé). Mezi válcem a touto rejhou pak putoval tlak z válce dolu do vany a motor tak ztrácel komprese. na těch 3 vydřenejch válcích byl kompresní tlak téměř nula. Vzhledem ke skutečnosti, že v česku tenhle blok pravděpodobně neseženu, jsem se rozhodl hledat v zahraničí, kde jsem našel blok z X5 (M62B44TU, r.v.2002), ale nesedí číslo dílu (etk uvádí, že prodává spodek motoru jako celek, kde dodává rovnou blok, lágry, kliku a písty za cenu 81tis bez DPH). Jde mi o to, jestli blok s klikou, ojnicema a pístama bude pasovat do mé e39 540iA 2001 bez jakých koli úprav - pouze "plug and play". Jasně, stejně ten blok nechám zkontrolovat motoráře, pravděpodobně nechám vyměnit lágra na klice a pístní kroužky, ale nerad bych řešil to, že motor bude držet "na jednom šroubu" místo 4 šroubů. Na internetu jsem toho přečetl tolik, že jsem se za tu dobu naučil snad už i ruštinu, ale stále tápu, jestli ten blok je stejný nebo ne. To je pro mě zásadní, když bude blok stejný, zajedu pro něj do anglie, kde frajer prodává X5 na díly a spodek motoru by mi prodal.
blok je jinej protože x5 má na bloku ještě asi o dvě nebo tři díry navíc oproi e39 protože držák je dál, ale ty díry které potřebuje k držení e39 to normálně vlastní. takže v tom není problém.
spodek motoru by měli mít v Chotětově několikrát. zkus jim zavolat. nebude to sice levný ale budou to mít.
každopádě všechno na to pujde normálně nastrojit hlavy atd žádná změna. jediná změna je odvětrání kliky kdy x5 nemá hrušku pod rozvodama ale má z vany trubku a hrušku namontovanou za motorem... ale to si prostě pak přehodíš.
spodek motoru by měli mít v Chotětově několikrát. zkus jim zavolat. nebude to sice levný ale budou to mít.
každopádě všechno na to pujde normálně nastrojit hlavy atd žádná změna. jediná změna je odvětrání kliky kdy x5 nemá hrušku pod rozvodama ale má z vany trubku a hrušku namontovanou za motorem... ale to si prostě pak přehodíš.
jestli je na tom bloku o nálitek víc, je mi jedno. Ještě pro ujištění - vše tedy bude pasovat z původního bloku e39 včetně olejoveho čerpadla a budou sedět i kanály oleje v levém držáku motoru? do chotětova jsem 22.4. psal, spodek motoru tam měli, ale blok také vydřený a jiný motor momentálně nemají
Byl jsem se podívat u Maška (kuchařík u prahy). s tím, že jsem mu týden předtím volal, že mám zájem o spodek motoru a jaká by byla cena. do telefonu mi řekl 16tis a že sundá hlavy (nemám zájem kupovat zajíce v pytli). Motor byl evidentně zašponovanej (vylágrovaná "U" vodící lišta) na místě mi řekl že by mi nechal ten spodek motoru za 25tis s tím, že hlavy stále nesundal a že mám zavolat za týden, že už budou dole. za týden jsem dle domluvy volal a říkal, že mi nechá celej motor, ale že má zájemce na celý motor za 38tis s tím, že když přitlačím, tak to prodá mě. No snažil se ze mě udělat debila a podojit mě jak dojnou krávu. Bohužel nebo spíš naštěstí neměl hlavy dole (bez sundaných hlav spodek nekoupím). Je mi jasný že alusil bude na každém motoru v čr trochu škráblej, ale nechci koupit nastrojenej motor, sundat hlavy a zjistit, že je ve stejném (ne-li horším stavu), jako ten můj. Proto jsem se rozhodl hledat v zahraničí, kde bloky z e38/e39 také nejsou, ale je tam pár motorů z X5. hlavně není problém s jednáním, tak jako tady v tomhle kocourkově.
Každej řekne, že ten motor, co prodává je funkční. v duchu si ale říkám, že ten můj motor byl taky pojízdnej - jen se občas zakuckal a umřel. po opětovném nastartování zase fungoval. Proto nechci kupovat nastrojený motor (navíc mám mraky OEM dílů, které jsou nové a ještě zabalené, včetně rozvodů)

Byl jsem se podívat u Maška (kuchařík u prahy). s tím, že jsem mu týden předtím volal, že mám zájem o spodek motoru a jaká by byla cena. do telefonu mi řekl 16tis a že sundá hlavy (nemám zájem kupovat zajíce v pytli). Motor byl evidentně zašponovanej (vylágrovaná "U" vodící lišta) na místě mi řekl že by mi nechal ten spodek motoru za 25tis s tím, že hlavy stále nesundal a že mám zavolat za týden, že už budou dole. za týden jsem dle domluvy volal a říkal, že mi nechá celej motor, ale že má zájemce na celý motor za 38tis s tím, že když přitlačím, tak to prodá mě. No snažil se ze mě udělat debila a podojit mě jak dojnou krávu. Bohužel nebo spíš naštěstí neměl hlavy dole (bez sundaných hlav spodek nekoupím). Je mi jasný že alusil bude na každém motoru v čr trochu škráblej, ale nechci koupit nastrojenej motor, sundat hlavy a zjistit, že je ve stejném (ne-li horším stavu), jako ten můj. Proto jsem se rozhodl hledat v zahraničí, kde bloky z e38/e39 také nejsou, ale je tam pár motorů z X5. hlavně není problém s jednáním, tak jako tady v tomhle kocourkově.
Každej řekne, že ten motor, co prodává je funkční. v duchu si ale říkám, že ten můj motor byl taky pojízdnej - jen se občas zakuckal a umřel. po opětovném nastartování zase fungoval. Proto nechci kupovat nastrojený motor (navíc mám mraky OEM dílů, které jsou nové a ještě zabalené, včetně rozvodů)

Omlouvam se za OT, ale ja zacal hledat misto svy naftovy e39 benzinovou v8, abych si ji taky uzil nez to kurvy z Bruselu uplne poserou a jak tak koukam, tak asi zustanu u ty strasne nespolehlivy nafty, ktera me nejakym zazrakem nikdy nikde nenechala
, i kdyz podle mistnich specialistu nemam dojet ani pro rohliky. 


což o to M62B44 a M62B44TU nejsou nespolehlivé. teda alespoň ty co jsem vlastnil. jediný co, tak jsem měnil jednou membránu vzadu na sání, valley pan a při té příležitosti i těsnění sání. Tenhle blok co je vidět nahoře jak je vydřenej, tak to je jen a jen moje blbost. Nikoli nespolehlivost motoru. minulou zimu mi praskla příruba na tepelném výměníku olej-voda. samozřejmě vytekla téměř všechna voda a motor dojezdil.
Prave to jsem zjistoval a u nas to moc lidi nedela. Resp bez zaruky a kdyz uz, tak za raketu a max 1 valec, protoze mezi jednotlivymi valci je malo materialu.navic bych se asi bal, ze blok alusil, vlozka ocel, pist alusil - asi jina tepelna roztaznost techto materialu? Nevim, nejsem znalec pres kovove materialy a tepelnou roztaznost. Co jsem koukal po netu, tak kdo vlozky delal, tak se o tom v prubehu opravy rozepsal, ale s odstupem pul roka o aute ani vidu. Mam za to, ze porizeni pouziteho bloku bude levnejsi a mene narocnejsi nez vlozkovani. V nemecku, francii a usa delaji repas alusilu, ale cena vyjde na nesmysl - za cenu fungl noveho bloku.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Pane kolego, tolik naříkání v jednom vlákně.. 22.4. je již dlouhá doba a proto neváhejte pátrání tu a tam opakovat:
http://auto.bazos.cz/inzerat/60479448/P ... 200tkm.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/60479448/P ... 200tkm.php
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00