Nějak to shrnu jen všeobecně.
Jediný, co je na emisích (naftových emisích) důležitý je "kouřivost" (součinitel absorbce) a čas akcelerace. Hodnotu kouřivosti má každý auto v tehničáku a na štítku (motorový prostor,sloupek...) v čtverečku. Do týhle hodnoty se musím vejít.
Takže jak je to v praxi?
Čidlo otáček na motor, hadice do výfuku. Plnej knedlík a počkáme co vyleze z testru.
A) projde a jde se dál na zvedák
B) neprojde a buď se tomu pomůže a nebo se můžu jít projet s tím, že tomu autu dám někde 10minut za uši a emise jsou jako u novýho auta (tak v 80%).
Žádný vyčítání chyb a podobných pičovin se nekoná. Žádný napojení on-line na nějakou centrálu......
Pak už je to celkem klasika, ale dbá se víc tak nějak na tu bezpečnost, než v čr.
Rozdíl je, že v A se měří bod varu brzdové kapaliny, kdy pod 180°C je lehká závada a pod 150°C je těždá závada, což v ČR nikoho nezajímá.
Kontrolují se dost brzdove hadice a trubky (rez a prasklinky), tloušťka brzd. kotoučů (taky v čr nikoho nezajímá).
Kontrolují se i stěrače a ostřikovače, jak jsou nastaveny,jak stírají...., což jsem v čr taky neviděl.
Pak už je to celkem klasika. Vůle,koroze,uniky kapalin.....
Třeba nefunkční osvětlení RZ je pouze lehká závada. V čr je to horší závada než sjetý pneumatiky
I svítící airbag neznamená nutně vyhazov. Záleží, co je napsáno na bezp. pásech.
Pokud vidím, že je o auto staráno a něco najdu a vidím, že majitel je normální člověk, tak mu to ukážu a přeci ho nevyleju za nějakou málo oranžovou žárovku....
Víc mě teď tak nějak nenapadá.