
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
jaká šířka ráfku na E60?
Ahoj, chci koupit nová 18" kola na E60. Mám zadokolku, takže ET 20 a rád bych se držel dle TP, tzn. gumy 245/40. Dle TP mám mít u 18" kola šířku ráfku 8". Kola, které chci mají ale šířku 8.5". U předních kol mám místo mezi kolem a tlumičem leda tak na svůj palec u ruky. Bojím se, že mi tam 8.5" ráfek i když bude mít ET 20, nepůjde a bude drhnout
Někdo nějakou radu či zkušenost? Díky moc

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Jezdím origo 18" kola Styling 124, kde jsou přední 8J ET20 / zadní 9J ET32. Podle TP tam patří pneu 245/40R18 a 275/35R18. Ale mám vyzkoušené i vše 245/40R18.
Na zadních ještě pojištěný 15mm podlo, aby to vypadalo nějak xvětu.
Takže buď to a nebo cokoli něco mezi co se sežene, hlavně si propočítat stejný profily.
Na zadních ještě pojištěný 15mm podlo, aby to vypadalo nějak xvětu.

Takže buď to a nebo cokoli něco mezi co se sežene, hlavně si propočítat stejný profily.

Myslím že to bude k tématu, i když nepřímo.
Je pravda, že krom M (emek) musí být stejná šířka zadních a předních pneu ? Tedy pokud hledím na hodnoty dle (V)TP?
A že na Xdrivech a 4kolkách obecně musí být obvody všechny stejné ? Např. 225/50/17 a 245/45/17 nemůžu dát na neMkový BMW z důvodu (V)TP a pokud dám na 4kolku tak kurveem nějaký dif, protože přední a zadní náprava budou mít různé otáčky ?
Je pravda, že krom M (emek) musí být stejná šířka zadních a předních pneu ? Tedy pokud hledím na hodnoty dle (V)TP?
A že na Xdrivech a 4kolkách obecně musí být obvody všechny stejné ? Např. 225/50/17 a 245/45/17 nemůžu dát na neMkový BMW z důvodu (V)TP a pokud dám na 4kolku tak kurveem nějaký dif, protože přední a zadní náprava budou mít různé otáčky ?
Totic píše:Jezdím origo 18" kola Styling 124, kde jsou přední 8J ET20 / zadní 9J ET32. Podle TP tam patří pneu 245/40R18 a 275/35R18. Ale mám vyzkoušené i vše 245/40R18.
Na zadních ještě pojištěný 15mm podlo, aby to vypadalo nějak xvětu.![]()
Takže buď to a nebo cokoli něco mezi co se sežene, hlavně si propočítat stejný profily.
Diky za info. Porad si nedokazu predstavit proc by ty kola mely byt do A kdyz bych pouzil Et14mi00wa píše:mám breyton zadek 9,5x18 ET19 jestli dáš ještě nížší ET tak už ty kola budou hodně do ,,A" a guma tam patří 275/35 takže vnitřní kraje budeš mít hned sjeté.

Ty kola budou do A pořád stejně. Leda bys hejbal s odklonem. 
Asi tím bylo myšleno, že čím širší gumy, tím víc to při pohledu zezadu bude vidět.
Vnitřky se sjíždět nebudou když budeš mít správně geometrii a v cajku podvozek. Vnitřní strana pneu se podle potřeby zmačkne a pneu sedí na silnici celou šířkou.

Asi tím bylo myšleno, že čím širší gumy, tím víc to při pohledu zezadu bude vidět.
Vnitřky se sjíždět nebudou když budeš mít správně geometrii a v cajku podvozek. Vnitřní strana pneu se podle potřeby zmačkne a pneu sedí na silnici celou šířkou.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Tím "kromě eMek" myslíš Mpakety (podvozky), nebo přímo ///M powery?madmarty píše:Myslím že to bude k tématu, i když nepřímo.
Je pravda, že krom M (emek) musí být stejná šířka zadních a předních pneu ? Tedy pokud hledím na hodnoty dle (V)TP?
A že na Xdrivech a 4kolkách obecně musí být obvody všechny stejné ? Např. 225/50/17 a 245/45/17 nemůžu dát na neMkový BMW z důvodu (V)TP a pokud dám na 4kolku tak kurveem nějaký dif, protože přední a zadní náprava budou mít různé otáčky ?Totic píše:Jezdím origo 18" kola Styling 124, kde jsou přední 8J ET20 / zadní 9J ET32. Podle TP tam patří pneu 245/40R18 a 275/35R18. Ale mám vyzkoušené i vše 245/40R18.
Na zadních ještě pojištěný 15mm podlo, aby to vypadalo nějak xvětu.![]()
Takže buď to a nebo cokoli něco mezi co se sežene, hlavně si propočítat stejný profily.

Pokud vím tak snad všechny zadokolky mají zadní kola/pneu širší. Řekl bych kvůli trakci a prý taky proti přetáčivosti. Serie či motorsport na to nemá vliv. (Přehled BMW kol a šířek najdeš v treffen katalogu).
Vše stejný se dává většinou z úspory (k čemu 275/35 na 525i, že), nebo na zimňáky..

U čtyřkolek jsem o tom už něco slyšel, že by bylo lepší dát snad i stejnej vzorek pneu, aby se diff nepálil či co. Ale po pravdě o X-drive se nijak moc nezajímám.
Totic píše:Tím "kromě eMek" myslíš Mpakety (podvozky), nebo přímo ///M powery?madmarty píše:Myslím že to bude k tématu, i když nepřímo.
Je pravda, že krom M (emek) musí být stejná šířka zadních a předních pneu ? Tedy pokud hledím na hodnoty dle (V)TP?
A že na Xdrivech a 4kolkách obecně musí být obvody všechny stejné ? Např. 225/50/17 a 245/45/17 nemůžu dát na neMkový BMW z důvodu (V)TP a pokud dám na 4kolku tak kurveem nějaký dif, protože přední a zadní náprava budou mít různé otáčky ?Totic píše:Jezdím origo 18" kola Styling 124, kde jsou přední 8J ET20 / zadní 9J ET32. Podle TP tam patří pneu 245/40R18 a 275/35R18. Ale mám vyzkoušené i vše 245/40R18.
Na zadních ještě pojištěný 15mm podlo, aby to vypadalo nějak xvětu.![]()
Takže buď to a nebo cokoli něco mezi co se sežene, hlavně si propočítat stejný profily.
Pokud vím tak snad všechny zadokolky mají zadní kola/pneu širší. Řekl bych kvůli trakci a prý taky proti přetáčivosti. Serie či motorsport na to nemá vliv. (Přehled BMW kol a šířek najdeš v treffen katalogu).
Vše stejný se dává většinou z úspory (k čemu 275/35 na 525i, že), nebo na zimňáky..
U čtyřkolek jsem o tom už něco slyšel, že by bylo lepší dát snad i stejnej vzorek pneu, aby se diff nepálil či co. Ale po pravdě o X-drive se nijak moc nezajímám.
Vycházím z VTP a ze zkušenosti člověka který už několik BMW měl a jedině kde měl povolené rozdílné šířky (přední/zadní) je M3.
Co se týče Xdrive, nevím o něm moc. Ale na stálých 4x4, tedy kde jsou 3 samosvory, nebo jiné uzávěrky, všechny gumy stejný rozměry, všechny stejného druhu, typu a dezénu, ideálně stejně sjeté. Z tohoto důvodu je na některé auta výrobcem doporučeno jednotlivá kola na autě, vč. rezervy, prohazovat tak aby měla stejné opotřebení. Šetří se tím potom diferáky. Jelikož jsou dnes všude samé lamely, které opotřebení podléhají víc jak kusy železa (např. torseny) a stojí raketu, asi na to dávat pozor
