Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E60/61 525D teplé starty

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#1 Příspěvek od madmarty »

S teplejším počasím se mi zdá že se mi zhoršuje startování. Studený motor chytá líp než ohřátý. Žádnou chybu to nehlásí.

Už na podzim se mi zdálo že při startování se motoru nějak nechce a baterka nebyla nijak extra. Vyměnil jsem baterku a motor na první brnknutí, po čase opět točil o něco dýl. Baterka byla zaregistrovaná, je tam 110Ah. Jezdím delší cesty a i tak občas když jsem kolem baráku tak baterku dobiju externě. Když dobiju jízdou a následné ráno přeměřím tak se nezdá že by nebyla dobita.

Nevím zda by mi dobíjení zcela nedobíjelo baterku, nebo zda žhavení, či něco jiného ? Je docela trapný když jedu do sámošky a točím tam motorem jak s Skoda 100 :)

Na fóru jsem hledal nenašel. Dojel bych do servisu, ale na základě zkušeností to zatím neudělám. Jo, to je baterka.... jo, to jsou žhavicí svíčky, nechám všechno přendat a nic, pak řeknou.... no jo, starý auto, buďte rád že jezdí... :)
FFrenkie
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 25.11.2012 01:00

#2 Příspěvek od FFrenkie »

Při studeném motoru elektronika bez ohledu na otáčky při startu vstřikne zvýšenou dávku a motor chytne.
Při teplém se zvýšená dávka nekoná, ale motor potřebuje k tomu, aby naskočil, předepsaný počet otáček. Vinou načnutého startéru můžou být otáčky nedostatečné.
Mám ale vlastní zkušenost, dělalo to vysokotlaké čerpadlo, teplejší má větší vůle a nedá dostatečný tlak, dá se změřit na liště nebo diagnostikou. Zkus čerpadlo před startováním polít studenou vodou, pokud pak nastartuješ bez problémů, je to ono. Nebo se zaměř na ten startér: vůle v pouzdrech, horší uhlíky, opálené kontakty cívky..
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#3 Příspěvek od madmarty »

FFrenkie píše:Při studeném motoru elektronika bez ohledu na otáčky při startu vstřikne zvýšenou dávku a motor chytne.
Při teplém se zvýšená dávka nekoná, ale motor potřebuje k tomu, aby naskočil, předepsaný počet otáček. Vinou načnutého startéru můžou být otáčky nedostatečné.
Mám ale vlastní zkušenost, dělalo to vysokotlaké čerpadlo, teplejší má větší vůle a nedá dostatečný tlak, dá se změřit na liště nebo diagnostikou. Zkus čerpadlo před startováním polít studenou vodou, pokud pak nastartuješ bez problémů, je to ono. Nebo se zaměř na ten startér: vůle v pouzdrech, horší uhlíky, opálené kontakty cívky..
Díky ti za info. Polít vodou to ještě zvládnu, ale startér už ne. (nemyslím polít :) S autem jezdím denně a nemůžu si dovolit rozebrat na zahradě a pak hledat:( Tedy najít nějaký solidní servis :(
Odpovědět