Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Návod pre nastavenie dávky u TDS-a (rotačiek)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#1 Příspěvek od starynovy »

Nejde o žiadosť rady, ale o radu. Pre každého kto ma z TDSa línou lemru lemravou a ochcáfky f tdíčku pyčo mu dávajú záhul. Rovnako mňa k tomu dohnal stret s O2 1.9TDI, pravdepodobne 96kW PD, ked ma vypálila hore kopcom v dvojprude :oops: Takže k veci, odstrojíme sanie, odpojíme hadičku MAP-u, senzor teploty vzduchu, aby bolo miesto. Teraz keď vidíme čerpadlo, logicky vyvodíme ktoré skrutky sťahujú el.hlavu k telu čerpadla, sú 4, 3 krátke, a 1 dlhá ktorá siaha až cez výčko hlavy. Medzi šróbami na strane chladiča vody je diera, v horšom prípade je zaliata poistným tmelom ešte z továrne, kto to tam nemá (červený tmel) má o starosť menej. Kto má, tak ideme na to :) Sú dve možnosti: 1. povoliť nutné skrutky, a silným úderom do hlavy čerpadla tmelový kolík zlomiť 2. (ako ja) dať dole hlavu čerpadla, kolík nenásilne vybrať, a hlavu nasadiť späť. Keď toto máme, a možme hlavou hýbať pozdĺžnym smerom s hlavou valcov, možeme sa pustit do nastavenia. Hlavu posadíme zhruba ako bola, je to velmi citlivé, skusíme zaštartovať, buďto naskočí veľmi trasľavo, a nestabilne, alebo nepojde naštartovať, alebo naštartuje, a nebude reagovat na plyn, alebo to bude ok (asi nie :D ). Teda posúvaním hlavy sa dopracujeme k bežiacemu motoru.

Diagnostika:
Nízke otáčky, nereaguje na plyn - málo nafty
Otáčky OK, nereguje na plyn - málo nafty
Otáčky OK, reaguje na plyn oneskorene - málo nafty
-//-, reaguje na plyn na čas, otáčky padajú príliš rýchlo - málo nafty
-//-, reaguje na plyn dobre, otáčky padajú s malou zastavkou na 1200RPM - zhruba dobre
-//-, reaguje na plyn citlivejšie, otáčky padajú od 1200RPM kľudne, spomalene až na voľnobeh - správne
-//-, reaguje na plyn precitlivelo, motor sa háda (klepe) - priveľa nafty

*pohyb hlavy ku kabíne > viac nafty, pohyb k chladiču > menej.

Podľa tohoto pseudo vedeckého návodu by to nemal byť problém nastaviť, netreba sa báť. Prínosy ktoré som ihneď sledoval: lepší teplý štart, motor má väčsiu silu, otáčanie volantom na mieste ho už nerozhádže, pohnúť sa bez plynu aj do kopca nieje problém, a auto sa bez trasenia hýbe; lepší rozjazd bez zaváhania motoru; auto ide za plynom veľmi ochotne, pri jazde ustalenou rýchlosťou stači jemne našliapnutý akcelerátor,a nespomaluje > podľa ekonomeru nižsia spotreba než predtým na rovnakej trase; trochu viac dymu :twisted:

S diagnostikou ktorá vie vyčítať live data je to jednoduchšie, a vieme koľko nafty tam skutočne ide.. hold nie každý k nej má prístup, a jazdiť s lemrou je hrúza :P Tento návod platí aj pre rotačky VW gruppe, s rozdielom že majú bezpečnostný trojuholníkový srób ktorý ide bezpečne povolit naklepnutím 7mm gola hviezdicového oriešku 8) Pri zhodení hlavy z čerpadla je treba dať pozor aby gulička aktuátoru na rotore trčiacom z el.hlavy zapadla do regulačnej objímky, jemnými pohybmi sa dá spoľahlivo presvedčiť že gulička je v jamke. Dúfam že to niekomu pomôže znovu oživiť jedno zaspaté TDSko :wink: Na záver, iked tam nieje čo posrať, Neberiem žiadnu zodpovednosť za škody spôsobené na majetku, a životoch sledovaním, a riadením sa týmto návodom
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Kugelig »

tývole, to je partyzánština jak vaření s Babicou. A kdo nemá vejce, vrazí tam vocas… :blink:
No, snad to někomu pomůže, ale za brutálním snížením výkonu zpravidla bývá cos jiného, než že by se sama rozštelovala hlava čerpadla. Leda by se v tom už někdo hrabal.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#3 Příspěvek od starynovy »

rozvody 100%, MAP menený 2x, Turbo tlači spičkovo až to padá do nudzaku (~1.4Bar) >OK.. a stále to nejelo, 0-100 13sek a drobné, pri rozjazde váhalo, na mieste to servo dokázalo rozhodit aj o 150RPM, rovnako zapnutie svetiel, otáčky pri radení padali prirýchlo.. ale to je už preč, nikoho nenútim to takto robiť, dajte si do servisu :roll: pre mňa je dôležité že je to teraz raketa, a ten motor si pradie ako kocúr.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#4 Příspěvek od starynovy »

tak som sa s tým dnes ešte bavil, a zistil som že ten motor je veľmi priaťelský, a zlé nastavenie dá patrične na javo, teda prakticky sa to dá nastaviť len vyborne, mierne chudobne, alebo mierne bohato, pričom to bude spolahlivo jazdiť.. čokolvek iné už bude poznať na cukaní. Dymenie sa mi tiež podarilo odstránit, to je dôkazom že dobre nastavene TDS nedymí ani pod plynom.. mierny obláčik dať musí, ale žiadne TDIčko! :D S chuťou do toho.. Len ako kolega hovoril, strata výkonu može mat viac príčin (MAP, MAF. rozvody, upchatý výfuk, upchaté sanie, netesniaci EGR, turbo po smrti, závada v kabeláži, vybehaný motor ..fuj ale toho je :twisted: ) , do tohto by som vrtal až naposled.
Bobkins
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: sob 26.01.2013 01:00
Bydliště: Vysoké Mýto

#5 Příspěvek od Bobkins »

sd
Odpovědět