Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e39 ložisko elmg. spojky klimakompresoru-výměna

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#21 Příspěvek od wehrwolf »

assassin_89 píše:Ty jo hele ja jeste koukal na anglicka fora a snad vsude psali ze vnitrni prumer loziska ma bejt 30mm. Vnejsi 52 a tech 22 sirka.
No,mám tam a dle původního 35x52x22,u původního NSK jsem naměřil 34,88-90 digitální i mechanickou šuplerou,mikrometr nemám.Tak mi nejde do hlavy,kde se bere ten rozdíl v tolerancích.V životě nikdy jsem ložiska před nontáží neměřil,když odpovídaly označení a rozměry.To Nachi tam lítá fakt jako šulin v gumáku,takže,co jsem se snažil odstranit vyhozením starého volného ložiska,který tam bylo 350 tis km,to se mi z poloviny vrátilo zpátky .Proto jsem tak nasranej.ta zasraná jewrounije a naše kolonie je odbytištěm všeho odpadu.
Jo,v prodejně mi vysvětlili,že Nachi používá normu pro Toyota.Toyótá,nic není nemožné!
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#22 Příspěvek od wehrwolf »

Zdar lidi,tak jsem to měl znova rozdělané,a ložiskem to není,tolerance rozdílu mezi starým ložiskem NSK a Nachi je 0,04mm,to nemůže dělat takový rozdíl a ani vůle v osazení ložiska nic extra.Na elektromagnetu je vidět na jedné straně odřená plocha,kde to šmajdá a proto ten kovový zvuk.Ložisko jsem dal na Loctite,řemenici upnul do do soustruhu - neháže,z vnitřního průměru bubnu řemenice,který kryje elektromagnet jsem ubral na průměru 0,2mm - a závada hlavně při studeném motoru přetrvává.Už jsem z toho fakt v p... . Ještě vyměním napínací kladku a řemen,napadlo mě,kdyby to byl šmejd a měl "vakl",protože tento bordel to začalo dělat i před výměnou ložiska,a to po výměně drážkového plochého řemene.
Ještě mě napadlo - jak se projevuje vadná řemenice klikové hřídele??? Totiž dlouhý řemen,co žene altík,vodní pumpu,servo a vrtuli chladiče je odpružený,tzn. tam by se závada ztratila-napínákvyrovná případný rozdíl,ale řemen klimy má mechanicky nastavitelnou pevnou neodpruženou kladku,tzn. tady by rozdíl v napnutí,mohl způsobovat to zachytávání o eletkromagnet.
Díky za každou radu či podnět.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#23 Příspěvek od Misanek »

neřekl bych, že by tohle udělala řemenice na klice. Co spíš oska v kompresoru na které je řemenice s el.mag. spojkou? Neni vybité třeba její uložení, tzn. kompresor K.O. Vůbec nevim jak je to u klimakompresoru řešené, poněvadž jsem ho nikdy takhle rozebraný neměl, ale jenom tak přemýšlím, čím by to teoreticky mohlo být
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#24 Příspěvek od wehrwolf »

Misanek píše:neřekl bych, že by tohle udělala řemenice na klice. Co spíš oska v kompresoru na které je řemenice s el.mag. spojkou? Neni vybité třeba její uložení, tzn. kompresor K.O. Vůbec nevim jak je to u klimakompresoru řešené, poněvadž jsem ho nikdy takhle rozebraný neměl, ale jenom tak přemýšlím, čím by to teoreticky mohlo být
Čau,tak teoreticky by mohlo být vymačkané uložení - toto uložení je součástí předního dílu klimakompresoru,na něm je v ložisku nasazena řemenice,pojištěná segerovkou,toto uložení je duté,uprostřed prochází hřídel kompresoru,tzn. řemenice funguje pouze jako unašeč,točí se furt,ale bez zatížení,elektromagnet při sepnutí přitáhne spojku,ta je přes tisícihran našroubována šroubem M6 na hřídel kompresoru a tvoří čelo řemenice.
Ty zvuky to vydává ,i když spojka není namontována,řemenice se na volno rukou točí bez jakéhokoliv zadrhávání,ale po montáži řemene to začne dělat ten bordel,fakt je,že to začalo dělat po výměně drážkového řemene před vyměnou ložiska. Fakt divná závada
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#25 Příspěvek od Foldas »

Máš správný typ řemene? Nepřepnul jsi ho moc? 5emenice na klice se nepokazí jedině kladivem nebo havárkou
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#26 Příspěvek od wehrwolf »

Tak podle katalogu ano,Dayco,před tím tam bylo taky Dayco,fakt je ten,že to začalo dělat až po výměně řemene.Na zítra mám objednanou ještě novou napínací kladku a řemen,a pak už fakt nevím :-(, ale kladkou to není,zkoušel jsem druhou,i když starší,ale stále stejné,a nadměrně řemen určitě napnutý není.
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#27 Příspěvek od wehrwolf »

Tak vyřešeno,příčinou problému byl opravdu vakl na pracovní ploše drážkového řemene ! (zmetek). Po výměně řemene za jiný závada zmizela.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#28 Příspěvek od Misanek »

cože?? 8O Zkus se prosím trochu rozepsat, nejak tomu nerozumím kde ten vakl byl a jak mohl zapříčinit rozhození řemenice
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#29 Příspěvek od wehrwolf »

Prostě drážky plochého řemene byly špatně vyrobeny-s vyvýšenými místy,tzn. řemen,jak poháněl řemenici,narážel při běhu na vyvýšené místo na ploše,to způsobovalo zvýšení pnutí,krut s následným vychýlením řemenice,která se dotýkala střídavě cívky elektromagnetu,která je namontována na čele tělesa kompresoru/ta je kryta pod řemenicí/.
Fakt jsem se s tím ještě nesetkal,řemen jsem kupoval novej Dayco a vůbec mně nenapadlo,že by takový problém mohl způsobit. Jinak TDS má pevnou napínací kladku u klimařemenu,seřizovanou pouze nanuálně. Předpokládám,že u typů s hydraulickým napínákem by tento rozdílné pnutí řemenu vyrovnal.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#30 Příspěvek od Misanek »

Jo takhle, už chápu. Jj, vím že tds má exentricky napevno montovanou napínací kladku na kompresor. Hele, ale tohle je fakt extrém :) Jak jsi na to nakonec přišel? To musely být odchylky jako hovado na tom řemenu, ne?
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#31 Příspěvek od wehrwolf »

No právě,že mě to z počátku vůbec nenapadlo,...všechny kladky nový,ložisko v řemenici nový,řemenici jsem měřil úchylkoměrem v soustruhu,taky v pohodě,aj jsem jí ubral 0,2mm na průměru - na plášti elektromagnetu bylo vidět,že se tam zachytává,při otáčení bez řemenu v pohodě,za provozu na hovno,...až dneska mě napadlo to už po 3 rozhodit a dívám se na to drážkování řemenu a úplně na hovno - na ploše dlouhé cca 5-6 cm byla hloubka drážek skoro o polovinu nižší,než ostatní obvod,prostě šmejd,asi když vulkanizovali do řemene kordové tkanivo,se jim to nějak nepovedlo. Fakt jsem se z nečím podobným ještě nesetkal.
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#32 Příspěvek od wehrwolf »

Misanek píše:Jo takhle, už chápu. Jj, vím že tds má exentricky napevno montovanou napínací kladku na kompresor. Hele, ale tohle je fakt extrém :) Jak jsi na to nakonec přišel? To musely být odchylky jako hovado na tom řemenu, ne?
no právě že při chodu motoru nešlo poznat vůbec nic,krom toho nepravidelného zvuku kov na kov
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#33 Příspěvek od zzeli »

Velmi zajimava zavada, taky by me to nenapadlo 8O Takovy srani s tim a pritom je blbej remen a kurvi vsechno okolo.
Odpovědět